Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Anoniem62

Bericht 02 Sep 2013 12:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Filoria: Hoeveel kinderen waren er dan op het feestje van die drieling? Hier mag hij maximaal 5 kindjes uitnodigen. Dat lijkt me druk zat. Ik wil het ook thuis houden en dan allerlei spelletjes/knutsel dingen verzinnen aan de hand van een thema.

Luizencape: Volgens mij hebben ze die hier gewoon op school voor het geval er luizen geconstateerd worden. Hier controleren ze ook na iedere vakantie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Sep 2013 12:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zit nog te twijfelen of ik voor Ezra dit jaar een kinderfeestje geef, een heel klein kinderfeestje, dus alleen iets leuks doen met zijn vriendje en de moeder van zijn vriendje erbij. Hij heeft voor het eerst een kind met wie hij echt speelt dus het lijkt me wel leuk voor hem, maar wel moeilijk om aan te pakken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem135

Bericht 02 Sep 2013 12:34

Re: Schoolgaande kinderen topic

Susan,
Daar ben ik nu ook over aan het nadenken,een kinderfeestje.
Ze word over 2 weken 5 en is zelf al 2x op een kinderfeestje geweest. Vind het lastig,want aan de ene kant is ze al zo 'groot' maar ze is eigenlijk nog mijn kleine meisje..

Klinkt wel leuk hoe je dat bedacht hebt,gewoon klein vieren :)
<<

Anoniem193

Bericht 02 Sep 2013 12:47

Re: Schoolgaande kinderen topic

Waarom vind je dat moeilijk om aan te pakken susan?
Ik zou een speeltuin of bos opzoeken. Een shopper mee met wat eten en drinken en ik denk dat Ezra het hartstikke leuk vind.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Sep 2013 12:49

Re: Schoolgaande kinderen topic

Omdat Ezra geen kinderfeestjes gewend is en zijn vriendje waarschijnlijk ook niet, ze zijn allebei autistisch en in de groep waar zij zitten wordt dat niet echt gedaan. Daarbij is er ook minder contact tussen de ouders onderling doordat alle kinderen met de taxi komen, dus ik ken de moeder ook niet zo goed. Ik moet dus eerst weten hoe ik met de moeder in contact kom en dan wat ik zou kunnen doen, wat ook goed afgestemd is op dat andere jongetje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem272

Bericht 02 Sep 2013 12:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

De drieling mocht elk 4 kinderen uitnodigen geloof ik. Ze zitten in verschillende klassen en hebben andere vriendjes. Dus totaal 15 kinderen ongeveer. Ik vind 5/6/7 ook wel genoeg! En @ Susan: snap dat dat lastig is. Wel goed dat je met de ouders wilt overleggen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Sep 2013 12:55

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zou het gewoon doen Susan, kun je hem er niet op voorbereiden, door picto's of een boekje of zo, of is het al heel snel? Misschien kun je eerst overleggen met de juffen van school of je bijv. een briefje in het schriftje van het andere kindje mag stoppen. Dan vraag je bijv. het telefoonnummer van moeder omdat jullie kindjes zo leuk spelen en je een activiteit voor zijn verjaardag wil doen, zo iets?

Maar als je denkt dat het teveel onrust bij Ezra oplevert, zou ik het niet doen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Sep 2013 12:58

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oh nee, hij zou er niet onrustig van worden, hij is niet zo snel van slag ergens door. Het is meer dat ik het moeilijk vind om die andere moeder te benaderen en te bedenken wat we zullen gaan doen. Ik dacht, misschien is het leuk als ze samen gaan paardrijden op Ezra's therapiepaard. Of gewoon naar de kinderboerderij. In elk geval een niet te drukke activiteit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Sep 2013 13:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat leuk dat nu alle kinderen weer naar school zijn en dat de net startende kinderen er allemaal zin in hadden!
Ik ben benieuwd hoe het is gegaan!

Ik weet met alle nieuwe namen niet meer wie wie nu is hier....
<<

Anoniem32

Bericht 02 Sep 2013 13:21

Re: Schoolgaande kinderen topic

Merken jullie ook gedragsveranderingen ? En dat met name wat grover in de mond ?
Mijn zoontje is echt brutaal geworden sinds hij op school zit.
Gelukkig nog goed te corrigeren maar jezus hij kan ver gaan hoor !
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Sep 2013 13:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja ik merk zeker verschil. Mijn dochter is regelmatig echt brutaal en heel opstandig. Grof in de mond is ze gelukkig niet echt.
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Sep 2013 13:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

Celine schreef:Merken jullie ook gedragsveranderingen ? En dat met name wat grover in de mond ?
Mijn zoontje is echt brutaal geworden sinds hij op school zit.
Gelukkig nog goed te corrigeren maar jezus hij kan ver gaan hoor !


In de vakantie ging het over het algemeen prima, maar toen hij vandaag tussen de middag thuis was, was hij echt een stuiterbal met een vreselijk brutaal mondje! Dat dat alweer zo snel zou veranderen was ik niet op voorbereid, bah! Hoop dat dat snel weer iets beter gaat.

Hier dus ook ( weer) herkenning
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 02 Sep 2013 13:44

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier ook een brutale kleuter.
Regelmatig komen er dingen naar mijn hoofd: "Ik dacht het niet", "Mam, zoek het even lekker zelf uit", "Mam, dankzij jou heb ik echt een stomme dag". Daarentegen kan kleuter ook erg lief zijn. Ik zeg haar dat ik het niet leuk vind dat ze dat soort dingen zeg, maar verder besteed ik er niet teveel aandacht aan.
<<

Anoniem135

Bericht 02 Sep 2013 14:28

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier ook een brutaaltje...
Er komen dingen voorbij als : 'ik wil jouw kind niet meer zijn', 'en nou moet jij eens goed luisteren stomme mama',en flinke scheldwoorden waarvan mij de oren gaan klapperen...
Nu ze wat ouders is ,is het goed te corrigeren,maar heb regelmatig met mijn handen in het haar gezeten dat ik even niet meer wist hoe ik er mee om moest gaan.

Nu zit ze in een fase dat ze zich erg met mij en anderen bemoeit,als ik bijvoorbeeld in gesprek ben met mijn vriend dan praat ze op zo'n semi volwassen toontje mee,best lastig soms.
<<

Anoniem32

Bericht 02 Sep 2013 14:38

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oke gelukkig herkenbaar.
Mijn zoontje is al niet altijd de makkelijkste maar hier schrik ik soms een beetje van.
Hij kan echt brutaal zijn en als ik hem corrigeer trekt hij zich er niks van aan. Of doet net of hij mij niet hoort, of commentaar.
Hoe gaan jullie ermee om ?
<<

Anoniem135

Bericht 02 Sep 2013 14:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Tja hoe ga ik er mee om...
Ik moet heel eerlijk zeggen dat op sommige dagen ik wat lakser ben en denk 'laat maar,over een uurtje is het bedtijd' bijvoorbeeld. Dat gebeurt meestal als ik een slechte dag heb qua gezondheid,dan ben ik vreselijk moe en heb ik veel pijn dus dan kan ik minder hebben,dan negeer ik haar gedrag eigenlijk gewoon en reageer dan pas op haar als ze normaal tegen mij kan praten of mij normaal iets kan vragen.
Afleiden is ook een goeie,dan vraag ik haar of ze mij helpt eten koken of de was opvouwen,dan is haar 'bui' meteen over.
Maar over het algemeen corrigeer ik haar en leg ik uit waarom ik niet wil dat ze zulke lelijke dingen zegt,ik vraag ook wel eens waarom ze zo doet,en vaak genoeg verteld ze dan dat ze geplaagd is op school,of even niet zo blij is,of gewoon heel erg moe.
Dan leg ik haar uit dat het veel gezelliger is thuis als ze niet zo boos doet,en dat ze mij alles mag vertellen wat haar dwars zit,dit werkt nu wel heel erg goed.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Sep 2013 15:17

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nou, de eerste middag zit erop. Meneer was woest! Huilen, tegendraads en alles was NEE. Op een gegeven moment is 'ie midden in de klas in slaap gevallen door zijn uitbarsting, whahaha. Morgenmiddag weer een paar uurtjes :).
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 02 Sep 2013 15:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nou het ging hier hartstikke goed volgens de juf.
Ze is erg druk nu. Een beetje overactief haha. Zelf verteld ze weinig. Ik moet alles er echt uit trekken haha.
Straks lekker eten, in bad en op tijd naar bed, morgen weer een dag :D!

Ik moet bekennen dat ik door alle naamsveranderingen/avatar veranderingen de kluts een beetje kwijt ben, wie wie is hoor haha!
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 02 Sep 2013 15:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier ging het super!!! volgens de juf.
Helemaal niet verlegen ofzo en ze was heel lief met spelen.
Ze was nog een verkeerde klas ingegaan na het spelen dus de juf was ze ook kwijt haha
Ze praatte echt ronduit over haar dag.
Die volgens mij geslaagd was!!!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Sep 2013 16:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nou de dag viel hier alles mee. Hij had gelijk na schooltijd nog zijn eerste zwemles en zelfs die ging super goed. Helemaal tevreden dus! Fijn dat het bij de meeste anderen ook goed ging.

Thunder: haha in slaap gevallen in de klas. Hij heeft waarschijnlijk gelijk indruk gemaakt :D
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:41

Bericht 02 Sep 2013 16:39

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bruintje beer schreef:Hier ging het super!!! volgens de juf.
Helemaal niet verlegen ofzo en ze was heel lief met spelen.
Ze was nog een verkeerde klas ingegaan na het spelen dus de juf was ze ook kwijt haha
Ze praatte echt ronduit over haar dag.
Die volgens mij geslaagd was!!!

:D :D :D
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Sep 2013 17:36

Re: Schoolgaande kinderen topic

Alibi, mamzelle en celine, wie waren jullie hiervoor? Ik ben ook de kluts kwijt.
Fijn dat het goed is gegaan met alle kinderen!
En thunder, zelfs in slaap gevallen, heeft hij lang geslapen of hebben ze hem weer wakker gemaakt?
<<

Anoniem32

Bericht 02 Sep 2013 18:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan schreef:Alibi, mamzelle en celine, wie waren jullie hiervoor? Ik ben ook de kluts kwijt.
Fijn dat het goed is gegaan met alle kinderen!
En thunder, zelfs in slaap gevallen, heeft hij lang geslapen of hebben ze hem weer wakker gemaakt?


Ik stuur je even in pm als ik uit heb gevonden hoe dat hier werkt.
Ik wil wat anoniemer zijn ivm mee lezers die het nodig vonden alles door te vertellen.
<<

Anoniem32

Bericht 02 Sep 2013 18:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat goed trouwens de kindjes die hun eerste schooldag er ook op hebben zitten.

Vandaag mijn zoon gehaald van de naschoolse met een flinke blauwe plek op zijn been, blauw oog en een schaafwond op zijn arm.
Hij had ruzie gehad.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 02 Sep 2013 18:37

Re: Schoolgaande kinderen topic

Celine schreef:
Liadan schreef:Alibi, mamzelle en celine, wie waren jullie hiervoor? Ik ben ook de kluts kwijt.
Fijn dat het goed is gegaan met alle kinderen!
En thunder, zelfs in slaap gevallen, heeft hij lang geslapen of hebben ze hem weer wakker gemaakt?


Ik stuur je even in pm als ik uit heb gevonden hoe dat hier werkt.
Ik wil wat anoniemer zijn ivm mee lezers die het nodig vonden alles door te vertellen.


Ik ben ook wel erg benieuwd!
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron