Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet eten in de kinderstoel

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Jan 2015 16:10

Niet eten in de kinderstoel

Of ik ben gek, of onze familie.

R wil niet in de kinderstoel. Dan flipt hij helemaal en is hij uren van de leg. Hij eet op schoot of gewoon op zijn knietjes op de stoel.

Nu is het zo ver dat 1 iemand niet meer wil oppassen. Ze wil geen gesmeer in huis en wil dat hij alles wat hij eet in de kinderstoel eet. Dat gebeurd dus niet, dus niet meer welkom.

Ik vind dit echt heel erg, we worden uitgemaakt voor slechte inconsequente ouders en bang gemaakt met ondervoeding.

Zo gek zijn we toch niet?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem144

Bericht 01 Jan 2015 16:13

Re: Niet eten in de kinderstoel

Ow dat meen je :palm: Wat erg zeg dat mensen zo kunnen reageren. Zegt genoeg over die mensen zelf lijkt mij...

D. eet al 1,5 jaar op een krukje bij de salontafel of op haar knieen op een gewone stoel aan de eettafel.

Laat je niet gek maken joh! In deze situatie ligt het probleem toch echt bij de ander vind ik...
<<

Anoniem255

Bericht 01 Jan 2015 16:21

Re: Niet eten in de kinderstoel

Nou ja, als hij echt de hele boel onder smeert waardoor mijn meubels er aan gaan dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Echter zou ik dan proberen een oplossing te bedenken.

Hier eet de oudste ook op een gewone stoel maar de jongste nog in de kinderstoel. Dat is een smeerkeesje eerste klas en ik heb geen zin om elke avond de eetkamerstoel schoon te schrobben. Ik zit er over na te denken om van die hoge ikea stoelen te halen voor de kindjes.

Maar hoe komen ze bij ondervoeding?? Hij eet toch gewoon?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Jan 2015 16:29

Re: Niet eten in de kinderstoel

Hij eet hartstikke netjes en loopt niet met eten van tafel. Hij eet wel maar niet genoeg naar haar maatstaf. Hij at gister tien grote happen nasi waarna ze heel boos werd op hem omdat hij in het ziekenhuis komt voor sonde voeding. Naast dat eet hij twee stuks fruit, een bord pap, een schaal yoghurt en een boterham. En dat is veeeel te weinig dus.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem112

Bericht 01 Jan 2015 17:11

Re: Niet eten in de kinderstoel

Wat voor kindérstoel heb je?
<<

Anoniem124

Bericht 01 Jan 2015 17:36

Re: Niet eten in de kinderstoel

Lijkt me prima geregeld zo. Iemand die zulke dingen roept mág niet eens op mijn kinderen passen.

Hopelijk is t geen familie ofzo. Lijkt me echt hinderlijk.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 01 Jan 2015 19:00

Re: Niet eten in de kinderstoel

Die van mij at er eerst ook niet in. Nu wel. Ze at eerst alleen in de wipstoel maar daar zijn we mee gestopt en hebbem haar toen 3x per dag consequent in de kinderstoel gezet waarin ze dus te eten krijgt. Na 2 weken begreep ze dat ze dan moet eten.
en ja, ze werd ook panisch. Jammer dan. Nu begrijpt ze dat het normaal is. Ik vind het er gewoon bijhoren en wil haar niet leren dat op de bank eten normaal is.
dus ik zou hem er gewoon inzetten net zolang totdat ie snapt dat het normaal is.
en hij eet genoeg en diegene die zulke opmerkingen maakt is echt koekwaus.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem166

Bericht 01 Jan 2015 19:12

Re: Niet eten in de kinderstoel

Milou, R. van Spencer is al bijna 2. Dan vindt ik het niet zo gek dat een kind op een gewone stoel eet. Ooit moet hij toch uit de kinderstoel en als dat op die leeftijd is en hij verder netjes eet, lijkt me dat prima. Juist makkelijk.

Spencer, die opmerking over ondervoeding slaat helemaal kant noch wal. Ik zou zeggen: ene oor in, andere weer uit.
<<

Anoniem84

Bericht 01 Jan 2015 19:29

Re: Niet eten in de kinderstoel

Die van ons is 2,5 en zij eet al ruim een jaar niet meer in de kinderstoel. Soms op een zitverhoger, maar meestal op haar knietjes. Mijn ouders hebben cremekleurig stoffen eetkamerstoelen en daar wordt een groot badlaken over de stoel heen gelegd om vlekken te voorkomen.
<<

Anoniem234

Bericht 01 Jan 2015 19:35

Re: Niet eten in de kinderstoel

Charles schreef:Lijkt me prima geregeld zo. Iemand die zulke dingen roept mág niet eens op mijn kinderen passen.

Hopelijk is t geen familie ofzo. Lijkt me echt hinderlijk.


Helemaal mee eens!

Wat raar van die mensen. Vind het erg apart klinken.
<<

Anoniem88

Bericht 01 Jan 2015 19:37

Re: Niet eten in de kinderstoel

Ik zou het probleem eerder bij de oppas zoeken en absoluut niet bij R. Draai het eens om bij de oppas, hoe zou zij het vinden om min of meer vastgesnoerd aan tafel te moeten zitten? Ik zou haar niet meer als oppas willen. Zeker niet als Zw ook nog eens boos wordt omdat hij tien happen nasi eet en dat volgens haar te weinig is. Het is toch niet haar kind?
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Jan 2015 19:40

Re: Niet eten in de kinderstoel

Ik vind de reactie van degene die oppast eerlijk gezegd wel raar. Sowieso dat van die sondevoeding vind ik heel raar, en als hij op een andere plek dan in de kinderstoel voor kinderbegrippem normaal eet dan zie ik het probleem niet zo.

De oudste heeft hier heel lang in de kinderstoel gegeten, al hebben wij de Tripp Trapp en zonder de babybeugel kon ze daar op een gegeven moment ook gewoon zelf op en af als ze wilde. De jongste geef ik de laatste tijd vaker op schoot eten dan in de kinderstoel, want hij maakt in de kinderstoel een veel grotere smeerboel dan erbuiten. Hij heeft namelijk iets met de kinderstoel, dit duurt al maanden. Hij wordt zo hyperenthousiast in de kinderstoel dat hij alle kanten op stuitert en beweegt en het uitgilt van de pret. Probeer dan maar fatsoenlijk te voeren, haha. Hij gaat er hier dus nog wel in zodat hij er misschien nog een keer aan went, maar gaat ook vaak zat op schoot.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Jan 2015 20:49

Re: Niet eten in de kinderstoel

Wij hebben de simpele ikea stoel, daar zo'n grote chicco.
Helaas is het wel familie, r's oma.

Hij is nogal smal en dat is de schuld van die rare methode (rapley) en door dat hij altijd zijn zin krijgt. Hij hoeft maar een seconde te huilen en hij mag uit de stoel en zo speelt hij de baas over ons.

Ik vind het echt heel erg. Kritiek op je opvoeding is sowieso niet leuk maar dit was echt boos en ook tegen R.

weet echt niet wat ik er mee moet.
R. 2013
D. 2016
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 01 Jan 2015 20:54

Re: Niet eten in de kinderstoel

Heb je nu een heel groot oppasprobleem? Zo niet, zou ik het even laten. Kan me voorstellen dat het heel kwetsend is dat ze dat soort dingen zegt en doet. Maar ik denk niet dat je door het gesprek aan te gaan wel tot een gezamenlijk iets gaat komen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 01 Jan 2015 22:41

Re: Niet eten in de kinderstoel

Wat zegt je man in dit verhaal?

En wat een complete onzin over de sondevoeding!! Weet ze wel waar ze over praat.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 01 Jan 2015 23:36

Re: Niet eten in de kinderstoel

Dat hij veel te weinig zou eten, is onzin als ik lees wat hij zoal eet. En die opmerking van 'jullie verwennen hem', zou ik naast me neerleggen. Je weet zelf hoe het zit en mensen die zoiets zeggen, zeggen het meestal uit onwetendheid. Neemt niet weg dat het heel vervelend is.
Is het geen optie om een kinderstoel te nemen waar hij zelf in en uit/op en af kan? Wij hebben hier het blad eraf gehaald voor de middelste (van zo'n tiamo-meegroeistoel, vond het een onding, maar nu ze er zelf op en af kan, is hij echt handig!) en vanaf toen vindt ze het geen probleem meer om erop te zitten. Waarschijnlijk omdat ze voor haar gevoel zelf de touwtjes in handen houdt op deze manier. Hij heeft er natuurlijk ook echt de leeftijd voor om dwars te zitten waar het maar kan, klinkt heel herkenbaar ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 02 Jan 2015 13:05

Re: Niet eten in de kinderstoel

Jeetje Spencer. Ik word gewoon boos van deze post. Kun(nen) jij/jullie wel iets goed in de ogen doen van deze persoon? Ze heeft altijd wel iets te zeuren, voor mijn gevoel.

Lieverd, je weet zelf wat het beste is voor R. Probeer je daar aan vast te houden!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem124

Bericht 02 Jan 2015 13:09

Re: Niet eten in de kinderstoel

Eens met rizzo! En ik vind je zoon echt niet TE dun hoor, wat een bangmakerij. Die van mij wel eens gezien?
<<

Anoniem315

Bericht 02 Jan 2015 13:17

Re: Niet eten in de kinderstoel

Ik vind helemaal niet dat hij heel weinig eet hoor, Spencer! En wat een gezeur dat ze nu niet meer op wil passen. Ik zou er dan echt klaar mee zijn. Adviezen zijn welkom, maar dit is gewoon kritiek vanuit een ander oogpunt. Opa's en vooral oma's doen de dingen helaas vaak anders, prima, als dat niet ten koste gaat van je kind. Maar kritiek op jouw opvoedstijl en jouw keuzes vind ik best laag en niet netjes. Jij doet het echt goed hoor, twijfel daar niet aan!!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 02 Jan 2015 13:19

Re: Niet eten in de kinderstoel

Eens met Exo!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 02 Jan 2015 13:29

Re: Niet eten in de kinderstoel

Wat een gezeur zeg, ik zou het hierbij laten en een andere oplossing zoeken. Ze zullen hier toch niet in veranderen. Vind sowieso boos worden om niet eten ed. echt not done.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 02 Jan 2015 13:37

Re: Niet eten in de kinderstoel

Lijkt me wel heel lastig. Is ze jouw vaste oppas? Ik denk niet dat zij gaat veranderen, denk gewoon dat zij haar eigen denkwijzen daarin heeft op basis vaan haar generatie/cultuur ed. En die houdt gewoon in denk ik dat je een kind maar wel in de kinderstoel moet zetten ook al schreeuwt hij en dat hij er vanzelf wel een keer mee zal ophouden en er aan zal wennen als je maar doorzet. Zelfde als met eten.

Ik denk dat je je moet opvragen of jullie een andere oppas kunnen vinden/krijgen en dat zal denk ik best wel moeilijk zijn met jullie werktijden. Als jullie toch aan haar vast zitten als oppas omdat jullie geen andere optie hebben dan lijkt het me wel erg lastig worden en zullen jullie denk ik toch water bij de wijn moeten doen (van beide kanten) omdat het (denk ik) anders echt niet gaat werken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers