Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Taarten topic

<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 02 Jan 2015 12:22

Re: Taarten topic

CCC schreef:Zeester, ik vind je afwerking daar al strak hoor!

InWeCulnamo, wat een vrolijke taart! Ziet er leuk uit, zou alleen de letters iets netter uitsteken en neerleggen. Al weet ik uit ervaring dat dit echt vervelende letters zijn om netjes neer te leggen :S


Dankje! Ja ik krijg het maar niet voor elkaar om deze netjes uit te steken. Heeft iemand tips?

15-11-2019
14-05-2023
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 02 Jan 2015 12:25

Re: Taarten topic

Ik heb deze uitstekers niet, dus geen idee of het werkt, maar ik doe vaak voor letters wat tylose door mijn fondant, rol het uit, laat het even liggen, zodat het iets uithard en dan leg ik mijn lapje op een stukje bakpapier voordat ik ga uitsteken, zodat het niet blijft plakken.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 02 Jan 2015 12:33

Re: Taarten topic

Zal het eens proberen :)

15-11-2019
14-05-2023
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Jan 2015 12:53

Re: Taarten topic

Ik heb ze ook niet, want word er agressief van omdat ik het nooit mooi voor elkaar krijg hahahaha
Ik werk graag met clixsticks (of hoe ze ook heten)
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 02 Jan 2015 15:11

Re: Taarten topic

Even een tipje en een vraagje.

Tip: ik had de biscuitmix van dr. Oetker bij de Action meegenomen en de smaak en de luchtigheid waren goed! Ik zou volgende keer alleen twee pakken gebruiken voor een taart van 24 cm.

Vraag: ik zoek een ronde (liefst ook hoge) bakvorm van kleiner dan 20 cm, iemand een goede tip?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Jan 2015 15:16

Re: Taarten topic

Ik gebruik de bakvormen van wilton! Die heb je in 7.5 en 10 hoog!
En vanaf 15 cm zijn die er geloof ik.
<<

Anoniem286

Bericht 02 Jan 2015 17:43

Re: Taarten topic

Spannend Truus!

Zeester: mooi hoor! Als dit je tweede is heb je er feeling voor
Leuk Inwecumoeilijk!

@ gesprek over de kosten. Ik bak tegenwoordig niet meer voor onbekenden maar heb ik wel gedaan. Toen vroeg ik meestal 1.75 p.p. Soms meer als het een hele bijzondere taart was met bijv heel veel boetseerwerk.
Over wanneer je voor vreemden moet gaan bakken... moeilijk. Ik heb de eerste 2 jaar eigenijk alleen maar voor bekenden taarten gemaakt. Daarna wel voor onbekenden. Inmiddels doe ik dat niet meer en alleen nog maar voor vrienden/kennissen tegen de kostprijs.
Dit was een van mijn eerste taarten voor onbekenden:
Afbeelding
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 03 Jan 2015 10:32

Re: Taarten topic

Ik vind het suuuper spannend hoor! Want helemaal tevreden ben ik niet, maar zo voor de kostprijs... Ik ben heel benieuwd wat de klant zo zegt. Ik ben dan bang voor iemand die heel boos wordt ofzo omdat het niet is wat is verwacht...

Verder, ik heb dus van de week de stoute schoenen aangetrokken en ben via facebook gaan vertellen wat ik doe: Taarten bakken tegen de kostprijs, voor mij om ervaring op te doen omdat ik nog maar begin, en voor anderen zodat zij goedkoop toch een persoonlijke taart kunnen hebben (bijv. voor mensen met een kleinere portemonnee of wie dan ook maar met interesse). Nou, nu heb ik het dus aan de stok met een ervaren taartenbakster van hier. Ze plaatst reacties die nét steken onder water zijn, maar niet gemeen genoeg om er echt iets mee te kunnen. In privéberichtjes is ze ook niet al te vriendelijk, en hoe zeer ik ook probeer overal gewoon netjes antwoord op te geven, ze blijft boos doen. Ik baal hier echt van! Ik wil niemand dwarszitten en doe dit gewoon omdat ik dit leuk vind. Help? :(
<<

Anoniem156

Bericht 03 Jan 2015 10:45

Re: Taarten topic

Truus schreef:Ik vind het suuuper spannend hoor! Want helemaal tevreden ben ik niet, maar zo voor de kostprijs... Ik ben heel benieuwd wat de klant zo zegt. Ik ben dan bang voor iemand die heel boos wordt ofzo omdat het niet is wat is verwacht...

Verder, ik heb dus van de week de stoute schoenen aangetrokken en ben via facebook gaan vertellen wat ik doe: Taarten bakken tegen de kostprijs, voor mij om ervaring op te doen omdat ik nog maar begin, en voor anderen zodat zij goedkoop toch een persoonlijke taart kunnen hebben (bijv. voor mensen met een kleinere portemonnee of wie dan ook maar met interesse). Nou, nu heb ik het dus aan de stok met een ervaren taartenbakster van hier. Ze plaatst reacties die nét steken onder water zijn, maar niet gemeen genoeg om er echt iets mee te kunnen. In privéberichtjes is ze ook niet al te vriendelijk, en hoe zeer ik ook probeer overal gewoon netjes antwoord op te geven, ze blijft boos doen. Ik baal hier echt van! Ik wil niemand dwarszitten en doe dit gewoon omdat ik dit leuk vind. Help? :(


Iemand van het forum? Wat kinderachtig zeg, iedereen begint toch ergens! Kun je d'r niet gewoon blokkeren ofzo?
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 03 Jan 2015 10:48

Re: Taarten topic

Nee, niet van het forum. Met 'van hier' bedoelde ik uit mijn woonplaats, sorry, beetje onduidelijk misschien. Iemand die mij dus als concurrentie ziet. Ik ga d'r zo ook maar blokkeren op facebook. Het vervelende is wel dat ze dan op de pagina (iets openbaars) waar ik mijn taarten aan heb geboden nog wel kan reageren, en anderen dus ook lekker opjut. Ik krijg er zooo'n rotgevoel van.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 03 Jan 2015 11:27

Re: Taarten topic

Geen rotgevoel over hebben (maar zou ik ook hebben), want ik vind het ontzettend kinderachtig van haar. Ook al ziet ze jou uiteraard als concurrentie en heeft ze natuurlijk liever niet dat jij in haar vijver met klanten vist jij hebt er net zo veel recht op om dit te doen als haar. Ik vind zulke opmerkingen van haar op Facebook ook echt niet kunnen. Klanten kunnen zelf wel uitmaken wie ze kiezen en waarom.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 03 Jan 2015 19:14

Re: Taarten topic

Truus, heb je toevallig een berichtje aangemaakt op een site voor de stad Utrecht? Dan heb ik dit bericht en de reacties ook gezien, wat heb je er toch een rare mensen bij! Maar je taartjes zijn leuk hoor!
<<

Anoniem154

Bericht 03 Jan 2015 19:24

Re: Taarten topic

Wat stom zeg Truus...erg kinderachtig van die vrouw,
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 03 Jan 2015 19:58

Re: Taarten topic

Ach wat een naaistreek.. die kan het vast niet hebben.
Er zijn nou eenmaal meerdere mensen die taarten maken, het is geen privilege voor een bepaald soort volk ofzo..
Ik zou er niet op ingaan en daar waar mogelijk haar reacties verwijderen.
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 04 Jan 2015 08:35

Re: Taarten topic

Dankjewel voor jullie reacties! Dat heeft geholpen. Ik vind het inmiddels wat minder erg, ik heb haar dus geblokkeerd dus ze kan me ook gewoon niet meer blijven bestoken met stomme berichtjes. Maar wat baal ik er dan van dat ze me zo opgejut krijgt!

SDL, ja, dan ben ik herkend :smile:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Jan 2015 12:21

Re: Taarten topic

De eerste van 2015!

Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 04 Jan 2015 12:28

Re: Taarten topic

Wauw!! Hoe heb je de vorm van het hoofd zo goed gekregen en zo mooi bekleed!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Jan 2015 12:51

Re: Taarten topic

ไม่เป็นไร schreef:Wauw!! Hoe heb je de vorm van het hoofd zo goed gekregen en zo mooi bekleed!


Dat is een piepschuimen kop :P En.. je wilt de achterkant niet zien hahaha daar zitten wat naadjes.
<<

Anoniem122

Bericht 04 Jan 2015 12:58

Re: Taarten topic

Haha ok :P Vond het hoofd al zo mooi symmetrisch! Maar ik vind hem iig tof!
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 04 Jan 2015 21:49

Re: Taarten topic

Heel tof Lejow! Doe je dat vaker om bepaalde vormen te krijgen, ook met piepschuim aan de slag gaan?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Jan 2015 21:55

Re: Taarten topic

Nope, was de eerste keer :D
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 06 Jan 2015 09:28

Re: Taarten topic

Goed gelukt dan al zeg!

Hoe doen jullie het met dijkjes en afsmeren als iemand echt geen botercrème lust?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Jan 2015 10:33

Re: Taarten topic

Truus schreef:Goed gelukt dan al zeg!

Hoe doen jullie het met dijkjes en afsmeren als iemand echt geen botercrème lust?


Dijkjes doe ik nooit. Ik zou dan gewoon heel dun smeren, naar mijn mening proef je de botercreme echt niet.

Of afsmeren met ganache.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 06 Jan 2015 18:22

Re: Taarten topic

Afsmeren met ganache is dan inderdaad de oplossing, maar dat is wel een stuk prijziger dan botercreme!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 06 Jan 2015 23:03

Re: Taarten topic

En dan de opgeklopte ganache? Of juist niet zodat het hard wordt?
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers