Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dikke benen en er last van hebben...

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Dec 2014 21:26

Dikke benen en er last van hebben...

Afgelopen jaar ben ik ruim 10 kilo afgevallen. Ik zit voor mezelf nu op een gezond gewicht.
Van mijn benen is ook zo'n 5 cm af (in ieder geval van mijn bovenbenen).

Toch zijn mijn benen nog steeds dik, mijn bovenbenen (binnenkant en buitenkant), maar ook mijn knieën. Ik heb naast mijn knieën echt een homp vet dat je zo beet kunt pakken. En mijn enkels zijn ook stevig.

Nu is het opzich wel een familie kwaaltje, maar ik merk dat ik er echt last van begin te krijgen.
Ik heb al snel last van mijn knieën, door de hypermobiliteit, maar het lijkt wel alsof het gewicht wat er aan 'hangt' nu extra begint mee te spelen.
Als ik onder de douche sta ook, dan voel ik de pijn en de moeheid in mijn benen, ze voelen zwaar...

Het liefste zou ik een lipo...suctie (?!) uit laten voeren, maar dat kost best flink wat geld...
Ik vrees dat zo iets niet vergoed wordt namelijk.

Herkent iemand dit?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 27 Dec 2014 22:24

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Herkenbaar. Ik heb ook van die kwabben aan m'n benen. Ook hier deels familiekwaal en te zwaar (geweest). Merk het ook aan broeken, heb qua beenmaat zeker 42/44 terwijl m'n taille op 40/42 zit. Moet daarom altijd een riem dragen of broeken moeten vermaakt worden. Ik doe veel krachtttraining op de fysio, maar merk geen verschil nog. Toch balen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Dec 2014 01:07

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Ik herken het niet van mezelf, maar wel iemand in mijn omgeving.
Die had lipodeem, ken je dat? Zij heeft dus ook liposuctie laten doen en het werd vergoed. Zij had het alleen best wel erg.

De meest voorkomende klachten op een rijtje gezet:
- pijn in de benen;
- slecht slapen;
- krampen;
- drukpijn" in de aangedane ledematen (lijkt op fibromyalgie);
- bewegingsbeperking bij het lopen (de huid schuurt tegen elkaar);
- zwaar gevoel in de benen;
- pijn in de gewrichten;
- opgezwollen benen (oedeem);
- sinaasappelhuid en cellulitis;
- vaak is er de combinatie met vochtophoping meestal in de tweede helft van de dag;
- gemakkelijk en regelmatig ontstaan van blauwe plekken;
- last van koude handen, voeten en/of onderbenen.

Okee, ik wil je niets aanpraten hoor, maar misschien herken je jezelf hierin?
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Dec 2014 01:08

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Hoe herken je Lipoedeem?
Het is belangrijk dat lipoedeem in een vroeg stadium wordt ontdekt.
Hierdoor wordt de kans op verergering en complicaties mogelijk voorkomen.
o zwaar, drukkend gevoel in de benen;
o pijn in de (opgezwollen) benen;
o cellulitis (ook wel sinaasappelhuid genoemd);
o snel blauwe plekken;
o kledingmaat van het bovenlichaam en van het onderlichaam verschilt twee tot drie maten;
o problemen bij het lopen (door schurende huid) ;
o gewrichtsproblemen (vooral knie- maar ook enkelgewricht)
o drukpijn (pijn bij slechts lichte aanraking);
o gewichtsproblemen, zonder aanwijsbare oorzaak;
o handen en voeten zijn nooit aangedaan (ontbreken van zwelling aan de hand- en voetrug)
o zeer regelmatig worden X-benen gezien
o ongeveer 60% heeft een (al dan niet gediagnosticeerde) hypothyreoïdie (vertraagde schildklier werking
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Dec 2014 10:35

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Jep, daar heb ik al eens aan gedacht.
Ook aangegeven toen bij de reumatoloog toen ik daar liep voor de hypermobiliteit.
Ik werd nog net niet recht in mijn gezicht uitgelachen, maar ze keek me aan alsof ik echt een compleet achterlijk iets voorstelde ..

Maar veel punten kan ik een vinkje bij zetten ja..
<<

Anoniem87

Bericht 28 Dec 2014 12:32

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Ja maar Lejow, zo erg als lipoedeem is het toch ook niet? Die mensen hebben écht in verhouding tot hun bovenlichaam veel dikkere benen. Ik zag je foto in de efteling (toch?) en dat heb jij niet! Ieder figuur is anders, ik heb bijvoorbeeld ook best wel stevige benen en een wat slanker bovenlichaam.
Misschien kan sporten/oefeningen helpen? En bij mij is het ook gewoon nog vet, want met een bmi van 24 ben ik niet slank ofzo. Weet niet wat jouw bmi inmiddels is? Bij mij is het trouwens beter geweest, maar toen was ik ook slanker, denk bmi van 21 ofzo.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Dec 2014 12:59

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Mijn BMI is ook 24.
Voor zover ik me kan herinneren heb ik mijn hele leven al dikke benen, ook toen ik nog jonger (en slanker haha) was.
Nu na het afvallen zijn ze wel dunner dus, maar nog niet 'voldoende'.

Opende dit topic ook niet om een erkenning voor lipoedeem te krijgen hoor.
Wel voor herkenning, ik heb er gewoon echt last van.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Dec 2014 16:12

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Sorry, het was ook zeker niet bedoeld om je lipodeem aan te praten ;).
Maar wat jij zegt, hoor ik altijd van die vriendin.

En je hebt het in verschillende gradaties hoor. Zij heeft bijvoorbeeld ook geen hele erge sinaasappelhuid ofzo.

Wel heel vervelend dat je er zo'n last van hebt!
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Dec 2014 16:29

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Ik herken het probleem, heb van mezelf stevige benen en zelfs met flink afvallen heb ik nog niet de tighgap (schrijf je dat zo??) in de zomer hou ik daar dan maar rekening mee door een broekje te dragen onder mijn rokjes. Fijn nee maar kan er weing aan doen en liposuctie gaat me echt te ver.
2015 💙
<<

Anoniem97

Bericht 28 Dec 2014 17:33

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Als ik aankom dan is dat erst op mijn benen, nu ook in de zwangerschap, ik vind t verschrikkelijk.
Maar toen ik afviel ging dat ook af en door t hardlopen kreeg ik meer spieren en minder vet daar, ook sterkere spieren waardoor klachten aan knieën enzo verdwenen.

Ik zou toch proberen nog wat af te vallen en je benen trainen door sport.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Dec 2014 18:16

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Misschien kan je je benen inderdaad wat gaan trainen? Wellicht dat het helpt.
Ik zit tegenwoordig op aqua fit en aqua joggen en dat is echt heel goed voor je benen (en de rest van je lijf). Het grote voordeel is ook dat je lichaam weinig klappen op hoeft te vangen, dus het is ook niet slecht voor je gewrichten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Dec 2014 20:06

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Ja.. das wel een vereiste.
Hardlopen kunnen mijn knieën helaas echt niet hebben.
Het meest storende vind ik niet eens het schuren, maar de 'zwaarte' van wat er hangt aan mijn benen.
Ik loop ook liever niet in mijn blote benen. Vind mijn knieën gewoon echt niet mooi.

Aqua zooi heb ik ook naar gekeken, maar vind dat zó belachelijk duur!!!
<<

Anoniem87

Bericht 28 Dec 2014 20:18

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Is dat echt zo duur bij jou? Heb er hier wel eens naar gekeken, €7 per keer ofzo. Voor €28 per maand kan ik hier niet naar de sportschool, ja basic fit maar die sla ik graag over :P Heerlijk in het warme water, is vast ook meteen goed voor je spieren/gewrichten!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Dec 2014 22:08

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Ja.. 7.50 ook ofzo. Vind dat voor ongeveer 45 min hupsen in het water best veel.. (en ik geef toe dat ik zwemmen heerlijk vind, maar het omkleden haat haha).

Ik heb een abo op fit4free, maar vind het sporten erg lastig omdat ik mn knieën helaas gewoon heel snel overbelast (en dat pas achteraf merk).
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 29 Dec 2014 11:26

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Een deel van het lijstje dat Lana plaatste hoort volgens mij ook gewoon bij hypermobiliteit, ik kan het tenminste ook voor een deel afvinken. Met name mijn bovenbenen zijn ook erg stevig, nu heb ik sowieso geen maatje 36. Mijn moeder had een andere, slankere bouw maar ook wat stevigere bovenbenen. Ik denk dat het dus een "erfenis" is :12:

Pijn bij (lichte) druk, blauwe plekken en gewrichtsklachten heb ik met name heel erg maar wel in heel mijn lijf en volgens mij zijn die wel kenmerkend voor HMS.

Heb je geen fysiotherapiepraktijk in de buurt waar je ook kunt sporten? Wij hebben er hier eentje waar je kunt revalideren, kan zelfs met de goede verzekering op kosten van je zorgverzekering. Ik sport daar gewoon zoals ik ergens anders ook zou doen maar krijg begeleiding van fysiotherapeuten. Als ik iets verkeerd doe dan corrigeren ze me ook. De overbelastingen merk je idd later pas, dat blijft altijd aftasten.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem186

Bericht 29 Dec 2014 20:52

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Hier kost aquafit 6 euro. En als je een 10 rittenkaart koopt is het 5,30 per keer. Dat valt op zich wel mee.
Ik vind het echt heel leuk om te doen! Ik ga morgen, dus als je zin hebt. :) Het zwembad zit naast monkey town.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Dec 2014 22:35

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Morgen... avond?
<<

Anoniem186

Bericht 29 Dec 2014 23:22

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Lejow schreef:Morgen... avond?


Ja, om 20.30.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Dec 2014 23:24

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Hmmm.. zal even overleggen met de chef :P

Als ik mee ga laat ik nog wel even wat van me horen!
<<

Anoniem186

Bericht 29 Dec 2014 23:24

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Is goed!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Dec 2014 10:36

Re: Dikke benen en er last van hebben...

En toen was ik het vergeten :palm:
Heb je lekker wat aan haha!

Ik wil in het nieuwe jaar sowieso weer even terug aan de weight watchers. Even de kerstkilo's eraf. Het is niet veel, maar wil het wel graag weer weg hebben en het is me vorig jaar gelukt, dus komt het dit jaar vast ook weer goed!
Heb nog steeds een abo op fit4free staan, misschien dat maar eens op gaan zeggen en kijken wat dan wel handig is..
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 31 Dec 2014 11:34

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Volgens mij heb ik het al eens eerder tegen je gezegd, maar ik denk dat je echt baat zult hebben bij lymfedrainage therapie. Zoals je het beschrijft (en volgens mij heb je ooit eens een keer een foto geplaatst) lijkt het er op dat je lichaam vet, vocht en afvalstoffen vasthoudt bij je benen.
Ik had/heb hier ook last van maar tijdens mijn dieet heb ik een kuur lymfedrainage therapie gevolgd en daar is het echt een stuk beter/mooier van geworden. Ik heb niet meer het gevoel dat ik lood of beton in mijn benen heb.
Na deze kuur heb ik zelf via alibaba.com een lymfedrainage machine geïmporteerd uit China, in Nederland is er sowieso nog maar heel weinig over bekend. Nu gebruik ik 'm momenteel echt te weinig en Dat merk ik echt, ik moet gewoon regelmatig die machine gebruiken dan voelen mijn benen en stuk beter aan.

Ik volgde de kuur bij een Lady line vestiging. Misschien kun je eens vrijblijvend wat informatie opvragen of een test behandeling krijgen. Succes er mee!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem186

Bericht 02 Jan 2015 12:32

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Lejow schreef:En toen was ik het vergeten :palm:
Heb je lekker wat aan haha!


Geeft niks! Ik ga bijna iedere dinsdag (af en toe op donderdag, maar dan is het al om 19.15, rot tijd). Als je een keer zin heb om mee te gaan, geef maar een gil.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Jan 2015 12:59

Re: Dikke benen en er last van hebben...

Pandora schreef:Volgens mij heb ik het al eens eerder tegen je gezegd, maar ik denk dat je echt baat zult hebben bij lymfedrainage therapie. Zoals je het beschrijft (en volgens mij heb je ooit eens een keer een foto geplaatst) lijkt het er op dat je lichaam vet, vocht en afvalstoffen vasthoudt bij je benen.
Ik had/heb hier ook last van maar tijdens mijn dieet heb ik een kuur lymfedrainage therapie gevolgd en daar is het echt een stuk beter/mooier van geworden. Ik heb niet meer het gevoel dat ik lood of beton in mijn benen heb.
Na deze kuur heb ik zelf via alibaba.com een lymfedrainage machine geïmporteerd uit China, in Nederland is er sowieso nog maar heel weinig over bekend. Nu gebruik ik 'm momenteel echt te weinig en Dat merk ik echt, ik moet gewoon regelmatig die machine gebruiken dan voelen mijn benen en stuk beter aan.

Ik volgde de kuur bij een Lady line vestiging. Misschien kun je eens vrijblijvend wat informatie opvragen of een test behandeling krijgen. Succes er mee!



Hmm er staat me niet helemaal bij eigenlijk, dat je het gezegd hebt. Dus ik ben blij dat je het nog eens zegt! Want het klinkt goed, en herkenbaar.
Ik heb ook altijd mijn sokken in mijn enkels staan!

Ik ga eens zoeken of die behandeling hier ook ergens in de buurt gedaan wordt.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers