Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koperspiraal

<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 23 Dec 2014 15:59

Koperspiraal

Ik heb nu ruim een jaar een koper spiraal. Daar waar ik eerst weinig tot geen klachten had neemt dit nu elke maand toe. Maandelijks na mijn menstruatie krijgt ik rond de eisprong last van hevige buikpijn. Soms zo erg dat ik echt denk dat ik moet gaan bevallen. Lopen, zitten, liggen en Paracetamol helpt er maar weinig bij op dit soort dagen. Andere medicatie mag ik niet hebben.

Na de eisprong trekt dit weg, zo nu en dan nog wat vlage buikpijn. Zodra mijn menstruatie aanbreekt keert de buikpijn in alle hevigheid weg. Ook krijg ik steeds vaker last van hevige hoofdpijn erbij. De menstruatie lijkt ook heviger te worden. Dit laatste wist ik. Enig andere anticonceptie mag ik niet hebben. Het beïnvloed ook mijn intieme relatie met mijn man zo :(

Iemand tips? Andere suggesties?
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 23 Dec 2014 17:49

Re: Koperspiraal

Poeh, wat vervelend zeg! Ik wil in de toekomst ook een koper spiraal, maar als ik dit zo lees zou ik er ook niet blij van worden. Je mag geen andere conceptie met hormonen? De enige andere suggestie is dan denk ik het condoom...
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 23 Dec 2014 20:37

Re: Koperspiraal

Dank je voor reageren. Condoom ook helaas slechte ervaringen mee. Er blijven mbt geen hormonen maar weinig anticonceptie middelen over. Ik ben een maag darm lever patient en vandaar dat ik geen anticonceptie mag met hormonen er in.
Na flink wat PM is de buikpijn nu wat te harden. Toch maar eens naar de HA om een verwijzing te krijgen voor de gyn of er nog andere methodes bestaan.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 25 Dec 2014 08:27

Re: Koperspiraal

Gewone Paracetamol helpt hier ook nooit tegen menstruatiepijn. Ik zou Aleve fenimax of naproxen (eigen merk, gewoon van de kruidvat ed) nemen. Die zijn voor deze pijn gemaakt en zal veel beter helpen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem255

Bericht 25 Dec 2014 13:58

Re: Koperspiraal

Mij is juist de mirena spiraal geadviseerd. Omdat dit zo enorm weinig hormonen afgeeft. (Ik heb crohn en mag eigenlijk ook niks met hormonen).
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Jan 2015 11:30

Re: Koperspiraal

Ik heb na de bevalling van mijn oudste dochter een koperspiraal gehad. Ik gaf toen nog borstvoeding en had een heel onregelmatige cyclus. Na een aantal maanden (ik denk maand of 9) kreeg ik klachten. Eerst niet gelinkt aan mijn cyclus, maar op een gegeven moment ging het opvallen: Ik kreeg dan heel erg last van mijn rug. Een week lang, de week voor ik ongesteld werd. Niet zo'n beetje- ik kon op die momenten mijn eigen veters niet eens strikken, kon amper lopen.
Mijn lijf leek mijn eigen hormonen niet leuk te vinden. Ik was meer dan 10 jaar aan de pil geweest, toen een zwangerschap en door de koperspiraal kreeg ik gewoon weer mijn eigen hormoonschommelingen...
Ik ben naar een osteopaat geweest. Ik was wat cynisch, klonk allemaal maar ver-van-mijn-bed, maar wilde het proberen. Ik ben 3 keer bij die man geweest en was ervan af.

Ik ben nu 10 maanden geleden bevallen, tot nu toe nog geen anticonceptie... Ik had niet van zooi in mijn lijf, maar na 9 maanden condooms het zat en toch maar weer besloten om zo'n koperding erin te laten jassen...

Succes!
Afbeelding

Afbeelding
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 01 Jan 2015 11:53

Re: Koperspiraal

De medicatie wat word geadviseerd hier mag ik ook niet hebben. Ben een maag lever darm patient. En om diezelfde reden mag ik niks met hormonen hebben.
Misschien eens naar een osteopaat gaan wat jij zegt snoezel! Wat doen die precies?
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers