Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opvolger Maxi Cosi Pebble

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 30 Dec 2014 00:19

Opvolger Maxi Cosi Pebble

Voor degenen die een Maxi Cosi Pebble gebruiken/gebruikten, wat is de opvolger van dit autostoeltje?
En vanaf wanneer doen jullie je kindje in het volgende stoeltje?
Dat ding is zonder kind al zwaar, maar mn dochter heeft een groeispurt gehad en weegt ineens bijna 9 kilo en zit nogal klem. Krijg de schouderbanden bijna niet meer dicht en haar beentjes bungelen erover.
De site zegt dat je zo lang mogelijk je kindje achterwaarts moet vervoeren en pas als het hoofdje erbovenuit steekt, moet je een grotere kopen.
Dus wat is de opvolger van deze? Ik lees dingen over de Tobi/Rodi en de Pearl. Wie heeft er ervaring met deze stoeltjes en kunnen ze ook achterwaarts?
04-2014
10-2015
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Dec 2014 01:56

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

De 2 way pearl is de opvolger. Deze kan voor en achteruit op de familyfix, weet niet of je die hebt?

Wij hebben de gewone pearl, de 2 way was er toen nog niet. Hele fijne stoel. Kan alleen niet met gordels vast, alleen op de familyfix.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem162

Bericht 30 Dec 2014 08:42

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

Als je een gewone versie familyfix hebt dan kan daar de pearl op. Heb je een 2wayfamilyfix dan de 2waypearl (die kan dan ook achteruit en vooruit).
Wij hebben de gewone pearl, die andere bestond toen nog niet. Hij zit er nu nog in (3 jaar is hij nu, hij ging er met 9 maanden in).
<<

Patsy

Bericht 30 Dec 2014 09:16

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

Wij hadden een andere Maxi Cosi, dus welke de opvolger is weet ik niet. Maar hoe ver de beentjes over de rand bungelen maakt niks uit, je moet echt naar het hoofdje kijken, wanneer dat boven de rand uitkomt wordt de stoel te klein.

M is toevallig dit weekend over gegaan in de grotere stoel. Wat lijken ze dan groot, er zit haast een peuter achter me in de auto.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 30 Dec 2014 09:50

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

Okee bedankt voor de reacties.
Ik heb helaas geen familyfix omdat ikzelf een oude rotauto heb waar dit niet in kan.
Dus het moet met de gordel.
En ze kan ook niet achterin, alleen voorin *heb een tweezitter.
04-2014
10-2015
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Dec 2014 10:42

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

Wij hebben de tobi. fijne stoel. De jongste zit nog in de mc cabriofix. Inmiddels begin hij wel moeilijk te doen als we hem erin zetten maar hij slaapt vaak in de auto. Hij heeft nog zeke r4/5 cm te gaan voordat hij eruit gegroeid is.
Achterwaartse stoelen tot 4 jaar zijn in scandinavië populair. Maar dan moet je wel een flinke ruimte achterin hebben wil dat passen.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem315

Bericht 30 Dec 2014 11:04

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

Wij hebben net een paar weken geleden de overstap gemaakt van de MC Cabrio naar de MC Pearl. Dat is dus, wat hierboven al gezegd wordt, mét Family Fix en kan niet met gordels worden vastgemaakt. Volgens mij hebben wij niet de 2 way, dus ze kijkt nu naar voren.

N. past nu met 1 jaar en bijna 1 maand nog steeds in de eerste MC, dus soms pak ik die nog.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 30 Dec 2014 13:36

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

Wij hadden de Pearl met Familyfix.

Ik zou haar zo lang mogelijk laten zitten in de mc, dat blijft gewoon het veiligst. Voetjes er overheen is niet erg, je moet naar het hoofdje kijken. Y. was geen kleine baby en die heeft er ingezeten tot 11 maanden.
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 30 Dec 2014 14:32

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

Wij hebben ook een pebble. Mijn dochter is inmiddels al ruim 9 kilo, maar haar hoofd komt er nog niet bovenuit, dus blijft ze voorlopig nog zitten.

Ondertussen hou ik wel de aanbiedingen in de gaten voor een vervolg stoel. Ik ben aan het kijken naar een MC Tobi, MC axxis of Römer aan het kijken. Maar misschien wordt het budgettechnisch ook wel een goedkopere zoals de priori of een chicco isofix.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 30 Dec 2014 17:57

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

Milou schreef:Okee bedankt voor de reacties.
Ik heb helaas geen familyfix omdat ikzelf een oude rotauto heb waar dit niet in kan.
Dus het moet met de gordel.
En ze kan ook niet achterin, alleen voorin *heb een tweezitter.


ik denk alleen dat er weinig autostoelen zijn die achterwaarts kunnen en voorin de auto passen.
De meeste achterwaartse stoelen hebben een isofix systeem om hem vast te maken.
http://www.britax-roemer.nl/autostoeltj ... lti-tech-2
deze kan volgens mij achterwaarts met de 3punts gordel.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 30 Dec 2014 18:52

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

Wij hebben een achterwaartse stoel die ook met de gordel bevestigd kan worden, de Hauck Varioguard.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem 82

Bericht 30 Dec 2014 19:00

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

Hier hebben we de Maxi Cosi Priori als vervolgstoel. Achterin en met gordel. Hij zit er nu een week of 6 in, hij groeide er serieus al uit! De oudste ging later over, maar zij was op vergelijkbare leeftijd ook nog niet zo lang. Toen zij over ging was het qua gewicht zelfs nog de vraag of ze zwaar genoeg was, ging gelukkig precies. De jongste heeft ook daar geen moeite mee met zijn 12kg, haha. Ik zou dus goed naar je kindje kijken, zolang het nog past aan de bovenkant zou ik nog geen vervolgstoel nemen. Ik had de jongste ook liever nog in zijn vorige stoel gehouden, achterwaarts is toch veiliger.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 30 Dec 2014 20:44

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

Hier zit D in de maxi cosi Tobi, ideaal ding. Mooie stoel, alleen niet voor achterwaarts vervoeren. D is inmiddels 104 cm en 18 kilo en past er nog redelijk goed in, verwachting is dat we in de komende maanden wel moeten kijken naar een vervolgstoel
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 30 Dec 2014 20:50

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

Wij hebben de maxicosi Axiss. Ideale opvolgstoel. Niet elke keer je lichaam in alle bochten hoeven wringen om kindje vast te krijgen. Hoeft niet met een isofix. Volgens mij kan het bij die stoel niet eens.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 30 Dec 2014 21:56

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

Wij hebben ook de axxiss, maar die is wel vrij lomp. Denk dat als je die voorin zet, je kindje wel heel dicht bij het raam komt te zitten.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem234

Bericht 30 Dec 2014 22:25

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

Wij hadden de pebble met gordel in de auto. Hier heeft ze tot een jaar en een maand in gezeten. Nu een tobi, zit met de gordel ook vast. Erg fijne stoel.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 31 Dec 2014 00:26

Re: Opvolger Maxi Cosi Pebble

Silver schreef:Wij hebben de maxicosi Axiss. Ideale opvolgstoel. Niet elke keer je lichaam in alle bochten hoeven wringen om kindje vast te krijgen. Hoeft niet met een isofix. Volgens mij kan het bij die stoel niet eens.


Mijn oudste klom met 18 maanden er zelf in, Dat draaisysteem was dan al overbodig geweest.
M:21072011
J :08012014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers