Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het tattoo topic

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Sep 2013 19:41

Re: Het tattoo topic

Mooi hoor Darcy :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Sep 2013 19:42

Re: Het tattoo topic

Wat een mooi idee van je opa Roza.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem10

Bericht 15 Sep 2013 19:43

Re: Het tattoo topic

Ik ben de laatste tijd 5 kilo aangekomen en ik pas niks meer :silent: Dus ik wil graag weer in mijn kleding passen!
Ik ben Joods dus vandaar de davidster, ik ben ook heel erg geïnteresseerd in de Tweede Wereldoorlog en ik vind dat iedereen mag zien dat ik Joods ben zonder dat ik me daarvoor hoef te schamen. Mijn hele familie is vroeger opgepakt en gedeporteerd enkel omdat ze Joods zijn en dit is een soort van eerbetoon. Hm, ik vind het moeilijk uit te leggen.. In ieder geval voelt het voor mij goed om dit te laten zetten!
<<

Anoniem10

Bericht 15 Sep 2013 19:44

Re: Het tattoo topic

Exo, ik vind dat lettertype echt heel mooi, zo sierlijk.
<<

Anoniem273

Bericht 15 Sep 2013 19:49

Re: Het tattoo topic

Sorella, ik dacht al zoiets! Ik vind het mooi :)
<<

Anoniem10

Bericht 15 Sep 2013 19:55

Re: Het tattoo topic

Aziraphale schreef:Sorella, ik dacht al zoiets! Ik vind het mooi :)


Dank je! Ik was van de week met mijn familie in Westerbork en dat was heftig, bijna mijn hele familie heeft daar gezeten. We stonden bij het monument met 102.000 steentjes, elk steentje stelt een mens voor die daar heeft gezeten met een davidster er bovenop. En toen schoot het me inene weer te binnen dat ik dat toch wel wil, had er al eens eerder over nagedacht maar dacht dat het misschien juist respectloos zou zijn. Vroeger moesten mensen dit dragen en nu doe ik het vrijwillig, maar volgens mijn moeder zou bijvoorbeeld mijn oma er trots op zijn geweest dat ik dit doe. Dus nu kan ik er positiever naar kijken.
<<

Anoniem273

Bericht 15 Sep 2013 19:57

Re: Het tattoo topic

Ja, daarom vind ik het juist mooi! Westerbork is indrukwekkend hè...Ik woon er niet al te ver vandaan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 15 Sep 2013 20:00

Re: Het tattoo topic

Mooi, Sorella. Ik ben ook altijd al gefascineerd door WO2, ga misschien volgend jaar met m'n moeder naar Auschwitz. Voor jou heeft het natuurlijk een grote betekenis, die davidsster. Hoeveel tattoos heb jij nu al?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem10

Bericht 15 Sep 2013 20:09

Re: Het tattoo topic

Heel indrukwekkend inderdaad! Mijn moeder's nicht haar man (volg je hem nog) is geboren in Westerbork en is een van de voorzitters van het Auschwitz comité en had een soort van vipdag geregeld. We hebben een hele uitgebreide rondleiding gekregen, zijn zelfs al in het huis van de kampcommandant geweest terwijl die nog niet open is voor het publiek. Ook heeft iemand de hele geschiedenis van onze familie uitgezocht, mijn moeder heeft foto's gezien van twee tantes van haar die ze nog nooit gezien had, echt bizar!

Bliss, het is mijn droom om naar Auschwitz te gaan, dat klinkt heel gek maar ik wil daar zo graag heen. Zien hoe het daar was, naar de namenlijst en de namen van mijn familieleden lezen, gewoon daar zíjn. Ik vind het heel belangrijk om dat voor mijn familie te doen, ik heb ze nooit gekend maar voor mijn gevoel 'erken' ik ze op deze manier.

Ik heb trouwens 8 tattoos!
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 15 Sep 2013 22:53

Re: Het tattoo topic

Mooie gedachte Sorella.

Ik heb er 1 en die wil ik graag uitbreiden, maar ik heb er op dit moment nog geen geld voor. Helaas, ik wil zo graag.
<<

Anoniem185

Bericht 15 Sep 2013 23:04

Re: Het tattoo topic

Degene die ik wil laten zetten weet ik al zeker een jaar dat ik die wil. Dus binnenkort maar een afspraak gaan maken, het is een vrij simpel plaatje dus daar kan hoop ik niet al te veel bij fout gaan.
<<

Anoniem 53

Bericht 16 Sep 2013 04:34

Re: Het tattoo topic

Darcy en Roza, mooie ideeën!

Ik heb jarenlang een angststoornis gehad. Heb die overwonnen en nu ik op mezelf woon en alles dus zelf moet doen vind ik dat ik 'm pas echt overwonnen heb. Had toen niet gedacht dat ik dit kon en durfde. Mijn volgende tatoeage gaat dus symbool staan voor het overwinnen hiervan, ben alleen nog zoekende wat ik precies ga laten zetten. Wil 'm op mijn bovenlig, net onder mijn nek.
<<

Anoniem187

Bericht 16 Sep 2013 19:28

Re: Het tattoo topic

Zora schreef:Wat een mooi idee van je opa Roza.


Dankje. Ik ga het ook heftig vinden zodra de tattoo gezet wordt denk ik. Ik heb het hem namelijk de dag overlijden nog beloofd, toen vroeg hij er naar :heart:
<<

Anoniem187

Bericht 16 Sep 2013 19:30

Re: Het tattoo topic

En voor mijn nichtje laat ik op schouderblad 'I carry your heart' zetten.
Hij staat vooral voor mijn nichtje (petekindje), maar ook voor andere mensen die dicht bij mij staan.

Na anderhalf jaar twijfelen (ik wil geen tattoo's na-apen en nu heb ik een foto gevonden van deze tekst op precies de plek die ik wil en het lettertype lijkt ook nog) ga ik het gewoon doen!
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:11

Bericht 18 Sep 2013 18:14

Re: Het tattoo topic

Ik heb vanmiddag een tattoo op mn pols laten zetten :D
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Anoniem 53

Bericht 18 Sep 2013 18:22

Re: Het tattoo topic

Foto? :D
<<

Anoniem10

Bericht 18 Sep 2013 19:06

Re: Het tattoo topic

Jaa foto :yes:
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:11

Bericht 22 Sep 2013 16:30

Re: Het tattoo topic

Auxo schreef:Foto? :D


Zodra die toonbaar is ;)

Momenteel is het 1 groot drama gebied... rondom de tattoo zitten allemaal rode bultjes die ontzettend jeuken.. Iemand weleens last van gehad?
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 22 Sep 2013 20:11

Re: Het tattoo topic

Wel een rode en opgezwollen huid, maar nog nooit bultjes gehad. Wat heb je erop gesmeerd? Misschien ben je daar allergisch voor.
<<

Anoniem 53

Bericht 22 Sep 2013 21:07

Re: Het tattoo topic

Bultjes heb ik zelf ook nooit gehad. Ben inderdaad ook benieuwd wat je erop smeert?
<<

Anoniem12

Bericht 23 Sep 2013 06:25

Re: Het tattoo topic

Zit de tattoo op de binnenkant op buitenkant pols?

Oo de buitenkant ben je geschoren en dan kunnen er best bultjes ontstaan.

Iedere huid reageert anders. Zou me niet direct zorgen maken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 23 Sep 2013 10:00

Re: Het tattoo topic

Ik wil ook 1 tattoo laten uitbreiden. Maar moet het nog helemaal ontwerpen.. Gaat dus nog wel even duren :D
<<

Anoniem315

Bericht 23 Sep 2013 10:42

Re: Het tattoo topic

Sorella, wat een mooi idee... Ik begrijp de eerste twijfel rondom de toenmalige inzet van de Davidster, maar vind het juist heel krachtig om hem nu wél te tonen. Het Jodendom bestaat nog en is níet overwonnen. Een soort statement. Heel indrukwekkend. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

En je bezoek aan Westerbork... ik kan me voorstellen dat het heel confronterend en heftig is. Ik ben er zelf twee jaar geleden geweest en ik heb geen directe link naar het kamp voor wat betreft familie. Toch maakte het ontzettend veel indruk en voelde ik een enorm emotionele en drukkende sfeer om me heen hangen. Dus dat het voor jou extra aangrijpend was, kan ik me indenken... Ik vind jou echt een powervrouw :hug: (Vond ik altijd al, maar nu helemaal.)
<<

Anoniem10

Bericht 23 Sep 2013 19:00

Re: Het tattoo topic

Wauw Exo, wat lief van je :hug: Ik ga er helemaal van blozen haha! En jij omschrijft precies het gevoel dat ik heb bij de tattoo. Dat het Jodendom nog steeds bestaat, dat ik er trots op ben om jodin te zijn en dat ik dat gewoon kan laten zien aan de rest van de wereld.

Ik moet nog een mooi ontwerp vinden en sparen, zodra hij staat kom ik hem hier showen!
<<

Anoniem187

Bericht 26 Sep 2013 13:47

Re: Het tattoo topic

Een uurtje geleden heb ik het sterretje op mijn voet laten inkleuren. Het sterretje voor oma, is nu een mooie ster voor opa en oma samen :heart:

Ook meteen het idee voor mijn nieuwe tattoo aangekaart. Op internet had ik het perfecte lettertype gevonden. In de tattoozaak werden ze helemaal gek.. Ze kénnen het lettertype, ze kunnen hem alleen niet vinden :nopompom: Ze zijn nu met 2 man daar alle lettertype boeken, hun bestand op de computer en internet aan het afzoeken zodat ze mij aan mijn lettertype kunnen helpen. Kunnen ze hem niet vinden, dan gaan ze hem samen met mij zelf schrijven.
Ze gaan mij vanmiddag bellen.. Ben benieuwd!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers