Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kindje niet ingedaald

<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 26 Sep 2013 12:33

Kindje niet ingedaald

Hoi allemaal

Ik ben morgen 40 weken zwanger, maar kindje is telkens niet of heel weinig ingedaald. Wie had dat ook bij deze zwangerschapsduur en wanneer ben je bevallen en hoe ging je bevalling. Bij T was ik 42+1 en ingeleid in het ziekenhuis. De vk verwacht dat nu eigenlijk ook wel weer een beetje. Wat zijn jullie ervaringen?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem33

Bericht 26 Sep 2013 12:46

Re: Kindje niet ingedaald

Hier was hij helemaal niet ingedaald en is dat reden voor keizersnede geweest.... Waarschijnlijk niet het antwoord waarop je zit te wachten maar wel de werkelijkheid. Ik ben ingeleid met 42+1, na 9,5uur op de natuurlijke manier proberen is het een keizersnede geworden.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 26 Sep 2013 12:47

Re: Kindje niet ingedaald

Bij mij was de tweede ook niet ingedaald. De bevalling begon toen ik 40 weken zwanger was en in 6 uur tijd ben ik bevallen, ging van een leien dakje! Niks geen gekke dingen, tijdens de ontsluiting is ze vanzelf naar beneden gegaan. Of een kind wel/niet is ingedaald zegt niets over hoe snel een bevalling gaat beginnen en of het een zware bevalling wordt volgens mij.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 26 Sep 2013 12:50

Re: Kindje niet ingedaald

J. was ook niet ingedaald. Met 39+4 braken mn vliezen en moest ik meteen gaan liggen om te voorkomen dat de navelstreng naar buiten zou zakken. Dit was helaas ook de reden dat ik naar het zh moest ipv thuis in bad bevallen.
Dat de baby niet is ingedaald wil niet zeggen dat je niet kunt of gaat bevallen.

Ohja, ik heb helemaal geen complicaties of niks gehad tijdens deze bevalling, voor mij was t een droombevalling. De HA voelde in de kraamweek aan t hoofdje van J. dat hij weinig geleden had van de bevalling, dit was mede te danken aan dat hij niet lang in mn bekken had gezeten. Het heeft dus ook voordelen :D
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 26 Sep 2013 12:58

Re: Kindje niet ingedaald

Bij mij waren allebei de kinderen nog niet ingedaald voor de bevalling begon.
Bij mijn dochter begon de bevalling met het breken van mijn vliezen en ik ben toen dus ook gaan liggen. Toen de verloskundige kwam bleek ze toen wel ingedaald.
Mijn zoon was bij 10 cm ontsluiting nog niet ingedaald, hij lag ook nog boven mijn bekken. De verloskundige heeft toen mijn vliezen gebroken terwijl de kraamverzorgster zijn hoofd vasthield via mijn buik om te zorgen dat hij goed mijn bekken in zou gaan.
Ik ben bij allebei thuis bevallen, bij mijn dochter duurde de bevalling 4 uur en bij mijn zoon 3,5 uur. Ze zijn geboren met 41 weken en met 41+2.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 26 Sep 2013 13:13

Re: Kindje niet ingedaald

Ik weet wel dat wel of niet indalen niets zegt over duur van bevalling, maar was benieuwd naar ervaringen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 26 Sep 2013 13:13

Re: Kindje niet ingedaald

Er zijn trouwens wel manieren om t kindje te helpen indalen. Veel wandelen, wiegen/ rondjes draaien met de heupen, en op de hurken zitten. Als t kindje niet indaalt omdat het niet goed ligt kun je de ijsbeerhouding proberen. Hebt t laatst ook voorbij zien komen bij 16kids and counting, die baby lag in stuit. Je moet dan op je knieen gaan zitten en je hoofd op de grond leggen. Dit kun je ook vanaf de bank doen (benen op de bank, hoofd op de grond). Zo krijgt t kindje wat meer ruimte om te draaien.
Hurken zorgt er trouwens voor de je bekken zo'n 5cm breder wordt en de baarmoederhals wordt korter. Is dus ook een ideale houding om in te bevallen.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:56

Bericht 26 Sep 2013 13:30

Re: Kindje niet ingedaald

Hier hetzelfde gehad, met 40+5 in laten leiden. Alleen bij het breken van de vliezen heeft iemand anders L tegengehouden in mijn buik, zodat ze niet verder omhoog zou 'schieten'. Vanaf het moment dat ik aan het infuus lag tot de geboorte was het 2 uur en 15 min (vanaf de eerste echte pijnlijke weeën tot aan de geboorte 1 uur en 15 min).

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers