Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten oud & nieuw

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Dec 2014 18:25

Eten oud & nieuw

Met oud & nieuw eten wij met 6 personen maar ik weet niet zo goed wat leuk is. Ik moet overdag gewoon werken dus heb geen tijd om.m de hele dag in de keuken te staan. Mijn vriend zou wel wat kunnen doen.
Gourmetten, kaasfondue en pizzarette vallen af.
Heeft iemand een leuk idee?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Dec 2014 18:31

Re: Eten oud & nieuw

Ik ga bij m'n zus en haar gezin eten met m'n man en zoontje. We gaan zelf loempiaatjes maken aan tafel, met van die vellen en verse ingrediënten (veel groentes, kip, garnalen). Echt zo lekker, en behalve snijden hoeg je daar niet veel voor te doen. (Geloof ik. M'n zus doet de voorbereidingen).
#teammaple🍁
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Dec 2014 18:47

Re: Eten oud & nieuw

Hoe bak je die loempia's daarna? Want we hebben geen frituurpan. En wat eet je er dan bij?

Leuk idee trouwens!
<<

Anoniem119

Bericht 29 Dec 2014 18:55

Re: Eten oud & nieuw

Vietnamese loempiaatjes (spring rolls) zijn juist gestoomde velletjes, dus van die doorzichtige. Ik denk dat UN dat bedoelt.

Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 29 Dec 2014 19:02

Re: Eten oud & nieuw

Mijn moeder bakt oliebollen en wij proberen sneller te eten dan zij kan bakken. Uiteindelijk na een half uur zijn wij misselijk en bakt mijn moeder nog 2 uur verder.
<<

Anoniem119

Bericht 29 Dec 2014 19:05

Re: Eten oud & nieuw

Van die peking eend pannekoekjes met hoisinsaus zijn trouwens ook altijd heel erg lekker. Dat eten wij ook wel eens met grote groepen, kan ook iedereen aan tafel zelf maken.

Afbeelding


Je zou deze pannenkoekjes en Vietnamese loempiaatjes kunnen maken, kan iedereen aan tafel zelf maken, en je moet alleen veel snijwerk van te voren doen (maar dat kan van te voren), en de peking eend moet je maken, maar dat kan ook van te voren.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Dec 2014 20:30

Re: Eten oud & nieuw

Ik bedoel idd de springrolls die Marin laat zien, geen gefrituurde :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem273

Bericht 29 Dec 2014 21:58

Re: Eten oud & nieuw

Of wraps eten? Allerlei schaaltjes met ingrediënten op tafel zetten (zoals mais, kidneybonen, ijsbergsla, strooikaas, gehakt, guacemole, zure room, etc.) en dan kun je zelf je wrap beleggen. Doen wij wel eens met een verjaardag waarbij 20+ mensen blijven eten en is heel simpel en lekker. Kun je er nog meer Mexicaanse dingetjes bij doen, zoals tortillachips enzo.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Dec 2014 23:20

Re: Eten oud & nieuw

Aziraphale schreef:Of wraps eten? Allerlei schaaltjes met ingrediënten op tafel zetten (zoals mais, kidneybonen, ijsbergsla, strooikaas, gehakt, guacemole, zure room, etc.) en dan kun je zelf je wrap beleggen. Doen wij wel eens met een verjaardag waarbij 20+ mensen blijven eten en is heel simpel en lekker. Kun je er nog meer Mexicaanse dingetjes bij doen, zoals tortillachips enzo.


Dit wilde ik ook noemen!
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 30 Dec 2014 07:49

Re: Eten oud & nieuw

Aziraphale schreef:Of wraps eten? Allerlei schaaltjes met ingrediënten op tafel zetten (zoals mais, kidneybonen, ijsbergsla, strooikaas, gehakt, guacemole, zure room, etc.) en dan kun je zelf je wrap beleggen. Doen wij wel eens met een verjaardag waarbij 20+ mensen blijven eten en is heel simpel en lekker. Kun je er nog meer Mexicaanse dingetjes bij doen, zoals tortillachips enzo.


Dit vind ik echt zó lekker en gezellig ook, allemaal vrolijk gekleurde schaaltjes op tafel, en lekkere sangria oid erbij yum, doe ik vaak als er mensen komen.

In dezelfde categorie: zelf (vega) sushi maken, lijkt me ook erg leuk met O&N en is lekker met wijn/champagne.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers