Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je kind en straling van mobiele apparatuur

<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Dec 2014 16:03

Re: Je kind en straling van mobiele apparatuur

Tiramisu schreef:Ik ben me wel bewust van de mogelijke gevolgen van straling, maar je ontkomt er denk ik niet aan. Het enige dat denk ik kan, is straling zoveel mogelijk minimaliseren. Hier gaan snachts bijvoorbeeld mobiele telefoons en de wifi uit.


Hier hetzelfde! Wifi gaat uit, we hebben geen telefoon en geen mobiele telefoons in de slaapkamer, de kinderen hebben nooit een babyfoon op de kamer gehad. We deden geen melk of eten in de magnetron.
Ik zou trouwens ook nooit in de buurt van zo'n mast willen wonen.

Ook al ontkom je er niet aan, wij doen wel degelijk iets aan het 'ontwijken' ervan.

Al slaan we er niet in door hoor, sommige dingen ontkom je nu eenmaal niet aan.
Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 28 Dec 2014 16:10

Re: Je kind en straling van mobiele apparatuur

Nee, wij houden daar niet echt rekening mee. Hier staat de wifi aan, hebben we mobiele telefoons en een laptop in gebruik. Ik gebruik mijn telefoon overdag ook veel als dochter speelt.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 28 Dec 2014 16:16

Re: Je kind en straling van mobiele apparatuur

Mijn moeder is er echt panisch voor... maar volgens mij is er geen ontkomen meer aan. Er is zoveel draadloos tegenwoordig.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 28 Dec 2014 19:57

Re: Je kind en straling van mobiele apparatuur

Ilovethe90s schreef:Toen ze net geboren was moest mijn man ergens een klusje doen, hij kon zijn telefoon zo snel niet kwijt en wilde hem toen naast haar in de kinderwagen leggen, daar heb ik toen wel iets van gezegd maar verder let ik er eigenlijk weinig op.
Pak hem regelmatig als ik haar aan het voeden ben.


Mijn telefoon had ik juist altijd aan t voeteneind er tussen gestopt in de wagen kon ik er mooi snel bij.

Ja er zal heus wel enig verband mee zijn maar daar hou ik echt geen rekening mee.
Allebei mijn dochters spelen geregeld met onze telefoon en we hebben wifi door het hele huis.

Wat ik mezelf dan afvraag wat is voor jullie dan een bron of wetenschappelijk onderzoek waarop je hebt onderbouwd datbhet schadelijk is? Zoiets zou ik dan weleens willen lezen..
<<

lousanne

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 28 Jul 2014 10:41

Bericht 28 Dec 2014 20:47

Re: Je kind en straling van mobiele apparatuur

Nee, ik heb geen bron waarbij goed wetenschappelijk wordt onderbouwd dat het schadelijk is. Dus inderdaad, ik weet niet zeker of het echt zo is. Maar anderzijds, ik weet ook niet zeker dat het niet zo is. Het lastige is denk ik ook dat onderzoeken pas over jaren beschikbaar zijn, omdat alles nog zo nieuw is kunnen dan pas de effecten gemeten worden.. Ik bedoelde dit topic ook geenszins als een aanval ofzo hoor, ben gewoon benieuwd.
<<

Fiene

Bericht 28 Dec 2014 21:12

Re: Je kind en straling van mobiele apparatuur

Ik heb er nooit rekening mee gehouden. Tegenwoordig is overal wel straling dus ik denk dat het weinig nut heeft om je eigen Wifi uit te zetten wanneer je ook gewoon de Wifi van bijv. je buren binnen krijgt zeg maar.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 29 Dec 2014 19:58

Re: Je kind en straling van mobiele apparatuur

lousanne schreef:Nee, ik heb geen bron waarbij goed wetenschappelijk wordt onderbouwd dat het schadelijk is. Dus inderdaad, ik weet niet zeker of het echt zo is. Maar anderzijds, ik weet ook niet zeker dat het niet zo is. Het lastige is denk ik ook dat onderzoeken pas over jaren beschikbaar zijn, omdat alles nog zo nieuw is kunnen dan pas de effecten gemeten worden.. Ik bedoelde dit topic ook geenszins als een aanval ofzo hoor, ben gewoon benieuwd.


Ik interpreteer het niet als aanval hoor :-)
Ik was benieuwd naar achtergrond informatie!
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 29 Dec 2014 22:19

Re: Je kind en straling van mobiele apparatuur

Niet.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 29 Dec 2014 22:28

Re: Je kind en straling van mobiele apparatuur

http://holland4mpe.com/2014/02/21/deense-leerlingen-tonen-gevaar-van-wifi-aan-met-experiment/

Ik houd er rekening mee, zoveel ik kan. Mijn eigen kind speelt niet in de buurt van een bron en ik weiger een wifi-apparaat in de klas.
<<

Anoniem178

Bericht 29 Dec 2014 22:41

Re: Je kind en straling van mobiele apparatuur

Hier, nog een linkje wat bovenstaande tegenspreekt.

http://kloptdatwel.nl/2013/05/28/experi ... onderzoek/

Soms pikt mijn telefoon wifinetwerken van een kilometer ver op. Een wifi-vrij huis is dus sowieso behoorlijk een illusie.

Licht is trouwens ook straling. Gauw die lampen maar uitdoen dan hé.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Dec 2014 23:16

Re: Je kind en straling van mobiele apparatuur

En toch vind ik het een eng en verontrustend idee. Ik wil me zelf niet kunnen verwijten dat ik heb bijgedragen aan hersenafwijkingen of -tumoren, omdat ik mijn leerlingen naast routers heb laten werken. Eerst degelijk onderzoek, voordat ik iets in de klas haal waarvan de mogelijke schadelijke gevolgen nog niet zijn aangetoond.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 30 Dec 2014 00:33

Re: Je kind en straling van mobiele apparatuur

Nee daar hou ik geen rekening mee. Niet omdat ik het onzin vind maar omdat we tegenwoordig denk ik leven in een omgeving waaraan je toch niet ontkomt aan o.a. die stralingen. Het heeft naar mijn idee geen zin om mijn eigen wifi uit te zetten omdat er tig anderen in het blok zitten die wel hun wifi aan hebben staan.
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers