Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Anoniem205

Bericht 29 Dec 2014 17:28

Re: Draagdoekentopic

Heb vandaag even de Tula van MzCharlotte mogen proberen. Dat is FIJN dragen zeg, wauw! Nu vriend overtuigen dat dat een goede investering is, want hij vindt (en ik ook wel) de prijs erg hoog...
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 29 Dec 2014 20:12

Re: Draagdoekentopic

Leuk dat je hem mag bestellen ondanks dat hij wat prijzig is. Hopelijk heb je er ook veel plezier van. En je hebt echt een leuk patroon uitgekozen. Ooit een keer meeten met de kleintjes in de tula :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 29 Dec 2014 20:20

Re: Draagdoekentopic

meisje schreef:Ik mag van mijn man ook een draagdoek aanschaffen.
Ik heb al een bykay en mei tai.
Nu zou ik er graag 1 willen die je vast kunt klikken, omdat ik het knopen niet altijd handig vind als hij straks snel in de doek moet.

Wat is het verschil tussen een tula en wompat?


Weet iemand hier nog het antwoord op? :angel:
Vind de tula ook heel mooi, maar de wompat ook.. Haha
💜💜💙💙
<<

Anoniem112

Bericht 29 Dec 2014 20:22

Re: Draagdoekentopic

meisje schreef:
meisje schreef:Ik mag van mijn man ook een draagdoek aanschaffen.
Ik heb al een bykay en mei tai.
Nu zou ik er graag 1 willen die je vast kunt klikken, omdat ik het knopen niet altijd handig vind als hij straks snel in de doek moet.

Wat is het verschil tussen een tula en wompat?


Weet iemand hier nog het antwoord op? :angel:
Vind de tula ook heel mooi, maar de wompat ook.. Haha



http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/vi ... 0&t=105941

Misschien heb je hier wat aan?
<<

Anoniem112

Bericht 29 Dec 2014 20:23

Re: Draagdoekentopic

Ik heb zelf een wompat dus kan niet verder helpen haha maar ik ben echt fan!
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 29 Dec 2014 20:39

Re: Draagdoekentopic

Dank je Annemijn!
Daar heb ik zeker wel wat aan.
Waarom heb jij toen voor de wompat gekozen?

Gaia, kun jij me ook nog advies geven? Jij hebt ook een wompat toch?
💜💜💙💙
<<

Anoniem112

Bericht 29 Dec 2014 21:07

Re: Draagdoekentopic

Het uiterlijk sprak me erg aan, had een girasol draagdoek waar ik heel blij mee was en de wompat is gemaakt van een girasol doek!
Tula hoorde je toen nog niet zo over.. Ik heb wel ook een Beco gehad maar vond de wompat t fijnste, lekker zacht!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 29 Dec 2014 21:37

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een tula, veel steviger en goedkoper dan wompat, de tula is ook nog met verbreders voor lange benen zodat je hem langer kan gebruiken.
M:21072011
J :08012014
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 29 Dec 2014 23:14

Re: Draagdoekentopic

Ik helaas geen vergelijk, ben gevallen voor de doekenstof van de Wompat, maar ben er nog steeds erggg blij mee en hij zit heerlijk.

Er zijn een paar dingetjes waarvan ik denk- nou, had dat niet anders gekund? Misschien dat Tula dat anders heeft... Bv borstbandje zit gewoon vast met een synthetisch bandje OM je schouderband. Verder vind ik de schouderbanden erg lang, ik draag m altijd op de kortste stand (en ben echt niet heel klein)... Het mutsje krijg je niet op zonder elastieken armen geloof ik. Zowel niet met buik- (dan is t helemaal onmogelijk geloof ik) als met rugdragen...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 29 Dec 2014 23:28

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een tula en ben er erg blij mee. Goed stevig en makkelijk in gebruik. Maar heb geen vergelijkingsmateriaal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 30 Dec 2014 02:05

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een baby-tula geleend bij de doekenbieb.
Fijn zeg, makkelijk en snel. Vond het alleen zo onhandig dat zijn hoofd 'los' hing. Die moest ik nu vasthouden als zoon sliep.
Bij mijn hop tye en marsupi zit er een stuk stof die het hoofdje vasthoudt zeg maar....klopt het, dat ik die miste?
Wil gaan kijken/sparen voor een tula.
Zoon is bijna 8mnd en draagt mt74. Moet ik dan de baby of de toddler bestellen?
Dacht dat de toddler vanaf mt 80 is? Vind het dan zo zonde om de baby nog te bestellen.
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 30 Dec 2014 08:37

Re: Draagdoekentopic

Swampy, je kunt anders een hydrofiele luier of spuugdoekje oprollen en tussen de nek en het stof leggen? Dat doe je met een doek ook.
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 30 Dec 2014 09:50

Re: Draagdoekentopic

Meisje, ik raad eigenlijk altijd aan om eerst even wat te proberen want dragers zijn persoonlijk, wat de 1 fijn vindt kan de ander helemaal niks vinden. Je kan ook kijken welke je t mooist vindt en die eerst een weekje lenen.

Ik vind mijn wompat heel fijn en zou zo er weer 1 kopen maar er zijn nog veel meer soorten, tula is erg bekend maar er zijn er nog veel meer :)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Dec 2014 10:01

Re: Draagdoekentopic

Swampy de toddler zou vanaf maat 86/92 zijn. Mijn jongste zit net in maat 80 en ik denk dat de toddler veel te groot is nog.
M:21072011
J :08012014
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 30 Dec 2014 12:40

Re: Draagdoekentopic

hai dames,

Ik twijfel wat tussen de storchenwiege en de tula. Kan ook niet echt heel goed vergelijk op internet vinden.
Ik wil graag een draagzak, want ben veel te onhandig / ongeduldig voor (een doek) knopen. Nu moet je bij de storchenwiege natuurlijk ook nog een deel knopen, dus is de tula dan makkelijker? Nog andere dingen waar ik op moet letten?

Hoop dat jullie tips hebben! Dank alvast!

(NB. valt me trouwens op dat ze in geen enkele normale babywinkel te bekijken zijn. De grote ketens hebben alleen die babybjorn achtige dragers. Dat is toch raar eigenlijk??)
<<

Anoniem151

Bericht 30 Dec 2014 12:52

Re: Draagdoekentopic

Omdat ik met de drager ook graag wil rugdragen heb ik voor de tula gekozen ipv de storchenwiege.
Dat schijnt met de storch lastig te zijn.
<<

Anoniem 82

Bericht 30 Dec 2014 16:30

Re: Draagdoekentopic

De tula ken ik niet, tenminste, ik heb ze wel gezien maar heb er zelf geen. Heb wel de storchenwiege. Voor een newborn vind ik dat een hele fijne drager omdat je hem zonder insert toch klein genoeg kunt afstellen. En ook nu past mijn spekkie er nog prima in. Alleen wat Blue Phone zegt, ervaar ik inderdaad. Buikdragen vind ik er heel goed mee te doen, maar rugdragen vind ik er niet fijn mee. Maar dat vind ik met mijn hop tye bijvoorbeeld ook behelpen. En ook mijn hele fijne Boba krijg ik op mijn rug minder goed afgesteld dan op de buik, maar deze draagt toch ook fijn op de rug gelukkig. Al pak ik voor rugdragen vaak liever een doek dan een drager.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 30 Dec 2014 21:38

Re: Draagdoekentopic

Fluffymail (soort van) - ik heb sinds vandaag ook een draagjas! En gelijk uitgeprobeerd!

Afbeelding
L2014 & H2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 30 Dec 2014 22:04

Re: Draagdoekentopic

Ohh die is leuk! Eerlijk gezegd vind ik de meeste draagtassen niet mooi, maar deze wel!
Je kleine man vind het nog steeds heerlijk, of niet?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 30 Dec 2014 22:12

Re: Draagdoekentopic

Yes! Gelukkig wel. Winkelcentrum was erg druk vandaag, ik had er niet aan moeten denken om daar met een kinderwagen rond te moeten lopen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem205

Bericht 01 Jan 2015 15:55

Re: Draagdoekentopic

SophieZMY, ik heb voor een Tula gekozen. Wat een heerlijk makkelijk ding! Hier geen babyinsert nodig, zoon is vrij groot. Wat een gemak! Moet wel nog wennen aan het dragen, krijg er wat sneller rugpijn van. Vriend vindt het ook erg fijn.

Draagcover is ool gearriveerd, lekker warm!
<<

Anoniem151

Bericht 01 Jan 2015 17:57

Re: Draagdoekentopic

Oreo schreef:SophieZMY, ik heb voor een Tula gekozen. Wat een heerlijk makkelijk ding! Hier geen babyinsert nodig, zoon is vrij groot. Wat een gemak! Moet wel nog wennen aan het dragen, krijg er wat sneller rugpijn van. Vriend vindt het ook erg fijn.

Draagcover is ool gearriveerd, lekker warm!


Haha, en ik moet nog wachten tot J groot genoeg is voor de babyinsert..
<<

Anoniem205

Bericht 01 Jan 2015 19:39

Re: Draagdoekentopic

Blue Phone schreef:
Oreo schreef:SophieZMY, ik heb voor een Tula gekozen. Wat een heerlijk makkelijk ding! Hier geen babyinsert nodig, zoon is vrij groot. Wat een gemak! Moet wel nog wennen aan het dragen, krijg er wat sneller rugpijn van. Vriend vindt het ook erg fijn.

Draagcover is ool gearriveerd, lekker warm!


Haha, en ik moet nog wachten tot J groot genoeg is voor de babyinsert..


:kersthaha: ja, maar scheelde het niet ook een kilo in geboortegewicht? Mijn reus is inmiddels ruim 5 kilo :shock:
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 04 Jan 2015 13:49

Re: Draagdoekentopic

Thanks meiden!

De storchenwiege kan dus sowieso zonder baby insert gelijk vanaf de geboorte? Dat lijkt me toch wel het makkelijkst.
Rugdragen zou wel moeten kunnen met de storchenwiege, maar dat is dus gewoon een beetje onhandig begrijp ik?

De tula ziet er iig het allermakkelijkste uit haha. Ik twijfel nog even verder. :-D
Mijn eerste keuze was de storchenwiege, zag tula pas later, denk dat ik dan toch bij de storchenwiege blijf.
<<

Anoniem205

Bericht 05 Jan 2015 13:42

Re: Draagdoekentopic

meiden met een drager: hoe maken jullie het gespje over de schouders vast? Ik krijg dat riempje tussen de schouders bij de Tula echt niet vast in mijn eentje. Zo irritant! Iemand nog tips daarvoor?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers