Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Taarten topic

<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 22 Dec 2014 15:28

Re: Taarten topic

Ik wil een rozen taart gaan maken voor kerst. Zo eentje die op de voorkant van het boek Feest staat van heel Holland bakt.
Ik geloof dat Highway hem ooit ook heeft gemaakt trouwens.

Nu zoek ik een lekker recept voor de roosjes te maken. Moet wel voldoende stevig zijn dus iets van een botercreme, maar dan met een lekker smaakje. Suggesties??
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 22 Dec 2014 17:15

Re: Taarten topic

Ik heb het recept hier al tig keer geplaatst ;), maar dit is mijn favoriet:
50 gr boter mixen met 100 gr monchou.
100 gr witte chocola smelten en daar doorheen mixen.
Dan nog 250 gr poedersuiker erdoor en klaar :).
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 23 Dec 2014 22:10

Re: Taarten topic

Moest toch wel even lachen om de aardbeien, uhm, tomaten! :)

Gave taarten zijn er weer gemaakt, vind de taart voor Demi van Lejow vooral erg mooi!

Ik heb de afgelopen periode een paar taarten gemaakt en afgelopen weekend voor het eerst een Sweettable.
In mei heb ik een opdracht staan en op onze eigen verjaardagen na doe ik even geen opdrachten meer of ik moet me dan net vervelen.. Kan het op het moment niet echt combineren qua tijd..

Bij deze mijn Sweettable en laatste 2 taarten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem286

Bericht 23 Dec 2014 22:59

Re: Taarten topic

Sneeuwwitje schreef:Ik wil een rozen taart gaan maken voor kerst. Zo eentje die op de voorkant van het boek Feest staat van heel Holland bakt.
Ik geloof dat Highway hem ooit ook heeft gemaakt trouwens.

Nu zoek ik een lekker recept voor de roosjes te maken. Moet wel voldoende stevig zijn dus iets van een botercreme, maar dan met een lekker smaakje. Suggesties??


Oh ik wist niet dat die op de voorkant stond, heb het boek niet. Ik gebruik zelf meestal botercreme van de mix (vind die gewoon lekker) en dan met een beetje vanille. Evt iets meer boter dan volgens recept zodat het steviger wordt, maar je kunt het ook even in de koelkast zetten dan stijft het ook op. Beetje chocola erbij voor een chocolade botercreme is ook lekker trouwens.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 24 Dec 2014 01:27

Re: Taarten topic

Vind ze allemaal leuk Pip!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem151

Bericht 24 Dec 2014 11:26

Re: Taarten topic

Mooi Pip! Die voor Robin vind ik echt heel leuk! En super strak en netjes ook!
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 24 Dec 2014 16:15

Re: Taarten topic

Robin kreeg een parachutsprong voor zijn verjaardag!
Zijn vrouw wou dit op deze manier aan hem "geven" :D
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem122

Bericht 24 Dec 2014 16:55

Re: Taarten topic

Ik zie hier nu voor tweede keer een Frozen thema taart voorbij komen. Heb misschien nog een tipje voor de meiden die ook in opdracht werken.
Ik heb laatst met een vriendin ook een taart in Frozen thema gemaakt, en wij hadden blauwe suikerglas gemaakt, en hiervan ijs scherven gemaakt en die rondom Elsa in de taart gestoken. Was echt een grote hit! (hadden namelijk dit poppetje er op gezet http://intertoys-media-nl.r.worldssl.ne ... 598897.jpg)

Hadden hiervoor dit recept gebruikt (Maar de hoeveelheden waren veels te veel, dus je kan het makkelijk halveren, dan heb je 1 grote bakplaat vol)
480ml water
240ml maisstroop / glucosestroop (Wij hadden agavestroop gebruikt)
700 gram witte suiker
snufje wijnsteen of bakpoeder (En deze vooral niet vergeten! Wij waren die eerst vergeten, en het mengsel werd maar niet warmer dan 90 graden. En werd dus ook niet hard na het afkoelen. Dus nogmaals terug gegoten, opnieuw verwarmd, werd weer niet warmer, toen zagen we dat we dat vergeten waren en binnen een halve minuut liep de temperatuur op)
Beetje kleurstof, niet teveel, dan wordt het erg donker. Echt maar drupje. Wij hadden iets teveel, dus werd echt heel donker blauw.

Gooi alles bij elkaar in een grote pan, kook de suikerstroop tot 150 graden (Niet hoger, want dan veranderd de kleurstof naar groenig).
Zodra het 150 graden heeft bereikt, gelijk van het vuur af en in een metalen bakblik gieten (vierkante is het handigst). Laat afkoelen tot het volledig uitgehard is, en met een paar klappen op de achterkant van het bakblik kan je er scherven van breken.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 29 Dec 2014 10:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

whiteflower

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:49

Bericht 25 Dec 2014 11:53

Re: Taarten topic

Hoi hoi,

Fijne kerstdagen allemaal!

Afbeelding

Afbeelding

Gevuld met banketbakkersroom en aardbeienjam
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Dec 2014 13:51

Re: Taarten topic

Leuk WF!!
Je mag je taarten best mooier op de foto zetten hoor :D Komen ze nog meer tot hun recht!

Ik had nog een spiderman taart gisteren
Afbeelding
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 26 Dec 2014 16:29

Re: Taarten topic

@ Rebecca, ik geloof dat ik hem inderdaad al een keertje of 50 zeker voorbij heb zien komen maar had er niet aangedacht!
Heerlijk recept! Viel bij iedereen in de smaak. Veel lekkerder dan de botercreme die ik normaal maakte. Bedankt!

Dit is hem uiteindelijk geworden;
Afbeelding
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem151

Bericht 27 Dec 2014 11:43

Re: Taarten topic

Mooi Sneeuwwitje!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5681

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 27 Dec 2014 12:05

Re: Taarten topic

Wat mooi Sneeuwwitje!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 27 Dec 2014 12:29

Re: Taarten topic

Mooi Sneeuwwitje!
<<

whiteflower

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:49

Bericht 28 Dec 2014 12:29

Re: Taarten topic

Voor eerste keer een stapeltaart.
Gevuld met banketbakkersroom en frambozenjam met verse frambozen.
Was zelf vergeten foto's te maken, deze heb ik gekregen van de klant.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 28 Dec 2014 12:40

Re: Taarten topic

Mooi gelukt Sneeuwwitje!

Whiteflower: De taarten zijn leuk, maar je moet de volgende keer niet meer zo'n bord tussen je stapeltaart doen hoor! Een kartonnen plaatje kleiner dan de taart is stukken mooier.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 28 Dec 2014 19:07

Re: Taarten topic

Mooi Sneeuwwitje! Fijn dat ie in de smaak viel!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Dec 2014 10:00

Re: Taarten topic

Erg gaaf sneeuwwitje!!

Leuk hoor WF, verder eens met Highway.


Voor iedereen trouwens, mag ik vragen wat jullie vragen voor je taarten?
Ik zit nu op 2 euro pp (vraag dus geen vast bedrag per taart, en soms krijgt de klant dus ook iets meer taart dan waar ze voor betalen, omdat het nou eenmaal zo uitkomt met de bakvormen).
Hoe doen jullie dat? Ik krijg van de een te horen dat ik 'veeeeeeeeeeeeel te goedkoop' ben, terwijl er ook zat mensen zijn die het echt belachelijk duur vinden (meestal stuur ik ze dan door naar de Hema hahahaha)

Ik ben overigens by far met de kickste taart ooit bezig, alstie af is straks zal ik een foto plaatsen.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 29 Dec 2014 12:07

Re: Taarten topic

Ik vraag ook 2 euro pp (al is de laatste taart alweer even geleden, heb er ook echt even totaal geen zin in). Ik geef niet meer taart dan waar ze voor betalen, als iemand bv voor 20p taart wil, dan ga ik dan al bekijken hoe dat mogelijk is met mijn bakvormen en geef ik de opties aan. Dus bv dat ze kunnen kiezen uit taart voor 19p of voor 22p. Ik hou de schema's van de leukste taarten aan en vind dat die ook heel ruim zijn en je er over t algemeen met meer mensen van kunt eten dan in t schema staat.
Ik kom overigens vooral mensen tegen die wel een mooie taart willen, maar zo goedkoop mogelijk, die eigenlijk niet echt de waarde weten in te schatten van dat wat je maakt.

Ben benieuwd naar je taart Lejow!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 29 Dec 2014 12:23

Re: Taarten topic

Ik vraag 1.75 euro pp. Dit heeft met verschillende redenen te maken, ik vind vooral dat een taart bestellen leuk moet blijven qua prijs voor iedereen, ik ben veel te bescheiden en durf niet zo snel meer te vragen dan dit en ik ben gewoon niet zo goed in marketing (volgens mijn vriend :p). Hier is het dus meestal punt van discussie aan tafel, dat ik veel te weinig vraag en zoveel investeer. Verder ben ik ook een hele kritische kijker naar mijn eigen producten en ben lang niet altijd tevreden, ik vind dat ik best hele mooie taarten kan maken en vooral mooi strak maar zie teveel oneffenheden om meer te vragen. Perfectionistisch dus ook nog.

Whiteflower, ik zou ook geen bord meer doen tussen de onderste en bovenste laag. Leuk dat je zoveel opdrachten krijgt, maar ik vind wel dat je iets kritischer naar je eigen werk mag kijken. Ik vind dat je echt nog wel wat kunt verbeteren in de afwerking. Misschien kun je ronde vormen gebruiken, die vind ik zelf makkelijker bekleden en zo krijg je al snel strakke taarten. Ik bedoel dit niet vervelend, en zoals ik hierboven al beschrijf ben ik erg kritisch over mijn eigen werk. Maar ik vind wel als het klanten zijn, je dan echt een topproduct moet afleveren.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Dec 2014 12:49

Re: Taarten topic

Ja, ik bedoel niet dat ik dan voor 35 man taart heb als ze voor 25 vragen hoor :D
Ik hou ook die schema's aan inderdaad. Maar ondertussen weet ik uit mijn hoofd dat uit mijn 25 cm bakvorm makkelijk 18 stukjes kunnen (tegenover 15 van de leukste taarten).
Een taart voor 20 personen is bij mij bijv 20 cm rond (13 stukjes) en 15 cm rond (7 stukjes).
Maar als iemand voor 15 personen wil, maak ik ook vaak gewoon de taart van 25 cm.

Herken wel wat je zegt ook Rebecca, mensen hebben vaak geen idee wat voor werk er in zon taart zit.
En ook met jouw post ben ik het eens CCC!!


Ook trouwens wat betreft jou white flower. Zeker omdat je ook dingen voor andere mensen maakt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Dec 2014 12:50

Re: Taarten topic

Oh ja.. vergeet ik bijna waar t om gaat in dit topic..
de taart is klaar!! (en ik vind m eigenlijk best heeeeel erg gaaf geworden... B herkende alle dieren.. heb ik ze toch best aardig geboetseerd hahaha)

Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 29 Dec 2014 12:53

Re: Taarten topic

Die is echt super leuk Lejow!
<<

Anoniem112

Bericht 29 Dec 2014 13:01

Re: Taarten topic

Hoe gaaf Lejow!!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 29 Dec 2014 13:02

Re: Taarten topic

Echt een ontzettend mooie taart Lejow, wauw!! :kerstduim:
10.04.17
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers