Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe leg jij je kind in bed?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 23 Dec 2014 21:35

Re: Hoe leg jij je kind in bed?

Nu is het pyama aan, tandenpoetsen, voorlezen en in slaap vallen over het algemeen. Daarna kunnen we doen en laten wat we willen, maar dat is wel pas sinds een half jaar. De eerste 3 jaar konden we elke 30-40 min zo ongeveer naar boven omdat er 1 wakker werd. Ze sliepen allebei nooit langer dan 1,5u aan 1 stuk. Dan ga je vanzelf stressen en zo zacht en rustig mogelijk doen. Het jaar erop hadden we iets meer aan onze avonden maar dan moesten we niet douchen, afwassen, stofzuigen of de was doen maar gewoon bankhangen, anders werden ze weer wakker.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Dec 2014 21:40

Re: Hoe leg jij je kind in bed?

Ik kleed ze omste beurt uit en krijgen ze hun pyjama aan, dan gaan we tanden poetsen. (of ze gaan eerst nog in bad) Dan lees ik op een bed ze gezamenlijk een verhaal voor, elke avond in een ander bed. Dan blijf ik bij de gene in welke slaapkamer we zijn, de andere loopt naar haar bed. Dan klets ik even alleen met ze, even vertellen we we de volgende dag gaan doen of waar ze heen gaan.. dat doe ik dan dus bij allebei op hun eigen kamer. En dan si het een dikke kus en ga ik naar beneden. Soms vallen ze meteen in slaap maar meestal moet ik nog wel voor een ditje en een datje naar boven.

Als ze eenmaal slapen, worden ze niet snel wakker. Ik doe niet extra zachtjes en bezoek hoeft dat ook niet te doen, sommige mensen kloppen aan in plaats van aanbellen, dat vind ik wel lief. Maar zoals de afgelopen keren met oud en nieuw zijn ze echt niet wakker geworden.
:heart: :heart: 2011
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 23 Dec 2014 21:48

Re: Hoe leg jij je kind in bed?

Wij doen het meestal samen, ik verschoon en verkleed ze + tandenpoetsen, mijn man houd de ander bezig, dan lezen we samen een boekje en zingen een liedje. We leggen er allebei 1 op bed, dikke knuffel... wisselen wij en geven de ander een knuffel en dan gaan wij weg. Meestal hoor ik ze nog 5 minuten brabbelen, geluidjes maken naar elkaar toe en dan is het stil!
Wij hoeven niet heel rustig te doen, ze slapen gewoon door!

Ze slapen allebei met een konijn, zonder denk ik dat ze alles bij elkaar gillen)
Laatst gewijzigd door Myloon op 23 Dec 2014 21:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 23 Dec 2014 21:49

Re: Hoe leg jij je kind in bed?

Hier is het beneden wat drinken, naar boven, pyjama aan, soms nog even douchen, tanden poetsen en slapen.
De ene keer lezen we een verhaaltje, andere keer kletsen we nog even of zingen we liedjes.
Toen ze nog een fles kregen, kregen ze die of beneden of op ons bed, vaak al met de pyjama aan, dan liedje zingen en op bed leggen.
Meestal ging dat goed, op wat fases na.

Ik zou als ik een slechte slaper had een verjaardag ook anders inplannen.
Of vanaf 20.00 zodat je eerst het kind kan laten slapen (al begrijp ik dat dat geen optie is met een kindje waarbij je op de tenen moet lopen) of eerder op de middag, zodat de visite op tijd naar huis kan.

Hier was het naar bed brengen met visite wel lastig, ze vinden het dan te gezellig. Maar als ze slapen, zijn ze ook helemaal van de wereld. Ik doe alles in huis, wasmachine gaat aan, kan nog in de kasten op hun kamers en ze krijgen `s avonds als wij naar bed gaan nog een kus.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem133

Bericht 23 Dec 2014 21:52

Re: Hoe leg jij je kind in bed?

Tandenpoetsen, om de dag douchen, pyjama aan en dan bij een van de twee op bed een verhaaltje lezen. Meestal leg ik de oudste het eerst op bed, die is altijd zo moe van de schooldagen, daarna de jongste en als ik dan bij de oudste ga kijken slaapt hij meestal al. Als hij nog wakker is, nemen we nog even de dag door.
Mijn jongste slaapt heel licht, daar moeten we dus wel zachtjes voor doen, hij wordt ook wakker als ik nog ga douchen of was opvouwen of zo.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 23 Dec 2014 21:54

Re: Hoe leg jij je kind in bed?

Toen ze een jaar was bleef ik bij haar tot ze sliep of sliep ze in de draagdoek. Savonds ging ze toen ook vaak nog wat later naar slapen, dan was ze gewoon bij ons. Tot ze zo'n 2.5 was ben ik bij haar gebleven tot ze sliep, ze sliep dan wel best vlot.
Tegenwoordig (bijna 3) speelt ze beneden een spelletje, bedklaar maken, in bed nog een boekje. Dan 'leest' ze zelf nog even en gaat vervolgens slapen.
We hebben nooit heel stil gedaan in huis.
februari 2012
november 2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 23 Dec 2014 22:15

Re: Hoe leg jij je kind in bed?

Na het avondeten krijgt ze een schone grote luier aan en heeft ze een romper met slaapzak aan.
Dan poetsen we de 4 tandjes op de bank. Dat vindt ze heel leuk.
Daarna legt 1 van ons haar in bed en daar krijgt ze de fles. Die drinkt ze niet helemaal op. Daarna doen we het speentje in haar mond en gaan we weg. Soms gaat ze eventjes huilen/jengelen. Soms gaat ze meteen slapen en heeeeel soms gaat ze krijsen en is ze in paniek. Alleen dan haal ik haar uit bed en gaan we nog even op de bank knuffelen
In bad/douchen doen we overdags en niet dagelijks en een verhaaltje voorlezen gaan we doen als ze ouder is. Als we dat nu doen ligt ze daarna veel te wakker in bed en heb je kans dat ze gaat huilen als je de kamer uitloopt. Overdag lees ik wel veel voor of doe ik met knuffels rare stemmetjes en verzin ik hele verhalen. Gaat ze schaterlachen. :heart:
04-2014
10-2015
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 23 Dec 2014 22:22

Re: Hoe leg jij je kind in bed?

We werken nu ons bedritueel af en dan gaat hij naar bed. De ene keer leg ik hem al slapend in bed, de andere keer niet. Hij komt in de regel zijn slaapkamer niet meer uit als we hem eenmaal op bed hebben gedaan. Voeden, knuffelen, of wat dan ook gebeurt dan in zijn kamer als nodig. Ik hoor aan de manier waarop hij jengelt of het huilen wordt of niet. Zolang hij niet huilt of gaat huilen, laat ik hem begaan. Ik laat hem niet huilen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem80

Bericht 24 Dec 2014 08:05

Re: Hoe leg jij je kind in bed?

Hier gaan we naar boven en poetsen de tanden. Ze krijgen allebei een schone luier en Jason plast voor de schone luier nog even op de wc. Dan de pyjama aan en op Jasons bed een verhaaltje lezen. Als we ze samen brengen dan brengt na het verhaaltje een van ins Hayley naar bed en de ander Jason. Knuffelen, kus en de dag even doornemen en dan slapen ze beide eigenliji altijd de nacht door.
<<

Patsy

Bericht 24 Dec 2014 09:08

Re: Hoe leg jij je kind in bed?

[quote="Milou" een verhaaltje voorlezen gaan we doen als ze ouder is. Als we dat nu doen ligt ze daarna veel te wakker in bed en heb je kans dat ze gaat huilen als je de kamer uitloopt. Overdag lees ik wel veel voor of doe ik met knuffels rare stemmetjes en verzin ik hele verhalen. Gaat ze schaterlachen. :heart:[/quote]

Ik ben, een tijd terug, heel enthousiast begonnen met voorlezen. Ik had me er zo op verheugd, maar M vindt er niks aan. Hij gaat mopperen, draaien, boek wegdrukken en uiteindelijk huilen. Ik weet niet of het aan mijn voorleeskunsten ligt of aan het gebrek aan stilzitten van M, maar jammer vind ik het wel. Misschien als hij wat ouder is...
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 24 Dec 2014 20:59

Re: Hoe leg jij je kind in bed?

Chiq, zó herkenbaar! Onze oudste werd ook van elk geluidje wakker! Drama was dat de eerste 1,5 jaar. Nu slaapt hij als de beste.

ons ritueel. Kinderen allemaal in de pyjama, tanden poetsen wassen en dan naar ons slaapkamer. De jongste en middelste krijgen bv, middelste gaat na een paar slokjes in haar bedje liggen die naast ons bed staat en de jongste voed ik in slaap. Dit duurt gemiddeld een uur. De oudste ligt gewoon in ons bed en valt vrij snel in slaap.
Als wij naar bed gaan leggen we de oudste in zijn eigen bed op zijn kamer.
Mother of 3 adorable children
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 24 Dec 2014 21:02

Re: Hoe leg jij je kind in bed?

Eerst gaat Julie naar bed, soms drinkt ze nog een flesje. Dan Louise omkleden, verhaaltje voorlezen in de zetel en dan gaat zij naar bed. Vervolgens spelen ze nog een uurtje en dan vallen ze uit zichzelf in slaap. Tenzij Louise uit bed komt of gaat springen of één van de 2 gaat huilen/roepen, laat ik ze doen, anders ga ik erheen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 24 Dec 2014 21:07

Re: Hoe leg jij je kind in bed?

Katrien schreef:
Milou schreef: een verhaaltje voorlezen gaan we doen als ze ouder is. Als we dat nu doen ligt ze daarna veel te wakker in bed en heb je kans dat ze gaat huilen als je de kamer uitloopt. Overdag lees ik wel veel voor of doe ik met knuffels rare stemmetjes en verzin ik hele verhalen. Gaat ze schaterlachen. :heart:


Ik ben, een tijd terug, heel enthousiast begonnen met voorlezen. Ik had me er zo op verheugd, maar M vindt er niks aan. Hij gaat mopperen, draaien, boek wegdrukken en uiteindelijk huilen. Ik weet niet of het aan mijn voorleeskunsten ligt of aan het gebrek aan stilzitten van M, maar jammer vind ik het wel. Misschien als hij wat ouder is...


Ik lees ook voor. Het gaat het best als hij in bed zit/ligt, want dan kan hij er niet bij en dan lijkt hij ook aandachtig te luisteren. Op schoot gaat wat moeilijker, omdat hij alles wilt zien en voelen. Dus hij kapt het boek dicht, draait het om, doet het open, voelt of er flapjes zijn (ik heb daar een paar van) enzo. Ik vind dat niet echt ontspannen, maar het voorlezen an sich vind ik erg leuk!
L2014 & H2017
<<

Patsy

Bericht 24 Dec 2014 21:15

Re: Hoe leg jij je kind in bed?

Dat ga ik proberen! Bedankt voor de tip!
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 24 Dec 2014 21:33

Re: Hoe leg jij je kind in bed?

Pyjama. Kopje thee drinken. Twee boekjes voorlezen. Tandenpoetsen. Naar boven. Nu sta ik alweer een half uur in de deuropening omdat mevrouw ineens niet meer meteen wil slapen. De deur blijft een uurtje op een kier met het licht aan op de gang. Als wij naar bed gaan, gaat het licht uit. Dit is sinds een week of twee. Daarvoor sliep ze 's avonds meteen in zonder te morren.
22-2-2013
28-8-2015
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers