Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Anoniem185

Bericht 23 Dec 2014 19:08

Re: Katten Topic <3

Achter/onder in je kledingkast?

Kun je niet gewoon meter voor meter je huis af gaan? Zelfs plekken waar het onmogelijk is? Alles optillen/verzetten/verschuiven...
<<

Anoniem149

Bericht 23 Dec 2014 19:13

Re: Katten Topic <3

Ja dat zou ik dan ook doen denk ik, en dan ook echt alles. Wel naar hoor, ik zou het misschien niet eens durven.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Dec 2014 20:05

Re: Katten Topic <3

Achter de koelkast? In de bank? Achter de wasmachine, onder de bank, in je kledingkast? Pff moeilijk.
<<

Anoniem318

Bericht 23 Dec 2014 20:39

Re: Katten Topic <3

Ah wat zielig! Katten kunnen zich inderdaad heel klein maken, dus wat iemand al zei, je zult echt elke hoekje en gaatje moeten afgaan. Hopelijk vind je haar snel!
<<

Anoniem131

Bericht 23 Dec 2014 20:51

Re: Katten Topic <3

Lampenkapje schreef:Achter/onder in je kledingkast?

Kun je niet gewoon meter voor meter je huis af gaan? Zelfs plekken waar het onmogelijk is? Alles optillen/verzetten/verschuiven...


Dank voor alle tips. Ik heb overal inbouwkasten (ook koelkast en wasmachine) maar morgen ga ik dus maar alles uit de kledingkasten halen. Dat is ook het enige wat ik nog kan bedenken al hebben we die natuurlijk al grotendeels leeggehaald. We zijn nu zo vaak door het huis gekropen dat we zeker weten dat ze niet meer in beweging is. Hieruit kan ik wel concluderen dat ze niet meer leeft want haar eten en drinken (boven) heeft ze ook niet aangeraakt. Arm beest!
<<

Ixis

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 04 Sep 2013 13:11

Bericht 23 Dec 2014 22:17

Re: Katten Topic <3

Derpy schreef:We hebben haar woensdag laten inslapen :snik:

Ze heeft dinsdag de hele dag niet gegeten, gedronken of geplast, tot 's avonds 22.00 uur, toen ging ze ineens naar de kattenbak om te plassen, terwijl twee hele dagen niet plassen met bijna een liter vocht in d'r lijf echt abnormaal is. Daarna heeft ze nog een keer op de kattenbak geplast en 's nachts nog een keer in haar krabhuisje, waar ze de hele nacht in is blijven liggen, dus 's ochtends was ze helemaal nat :(
We hadden de urine opgevangen en woensdagochtend nog meegenomen naar de dierenarts en hij kon zien dat er bloed in zat, maar ze had nog steeds niet gegeten of gedronken en ging steeds moeilijker lopen. Haar lijf was gewoon op, dus we hebben haar laten inslapen. Dat duurde gigantisch lang, omdat haar lichaam schijnbaar nog maar heel traag werkte, dus als we het nu niet hadden laten doen, had ze het weekend sowieso niet gehaald. We hebben haar daarna gelijk laten cremeren en aan het eind van de ochtend stond ze al thuis in een blikje, heel fijn dat dat zo snel kon.

Ik mis haar echt vreselijk, heb haar bijna 13 jaar gehad en ik heb veel katten meegemaakt, maar zij was toch wel een bijzondere. Het huis is nu ook zo leeg en stil zonder een kat die je de oren van je hoofd mauwt en die heel blij naar je toe komt rennen als je uit je werk komt.

We willen sowieso een nieuwe kat (of twee), maar we wachten nog even. We zien wel of we nog een leukerd mogen opvangen die mag blijven of dat we een of twee weeskittens houden als we daar weer een nestje van hebben.


Derpy veel sterkte. Ik ben vooral een meelezer maar zo nu en dan ook een berichtje. Moet nu ook even iets van me afschrijven. Vandaag hebben wij onze lieverd laten inslapen. 16 jaar maar ook nierfalen. Ook bij haar ging het langzaam. De circulatie was niet meer optimaal. Ook ik had al een cadeautje voor onder de boom. Ben er kapot van. Heb t beestje al voor het grootste deel van mijn leven. Maar voor haar is het beter. Ze at niet meer. Wilde wel maar ging niet meer. En werd steeds lustelozer. Verschrikkelijk om te zien. Voor haar is t beter zo, maar ik mis haar nu al.
<<

Anoniem185

Bericht 23 Dec 2014 23:08

Re: Katten Topic <3

He Francaise, wat naar, hopelijk vind je haar snel!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 24 Dec 2014 11:00

Re: Katten Topic <3

Jullie ook sterkte, Ixis en Française. Hopelijk vind je je kat gauw.
<<

Anoniem149

Bericht 24 Dec 2014 18:01

Re: Katten Topic <3

Heb je haar al gevonden Francaise?
<<

Anoniem122

Bericht 24 Dec 2014 18:03

Re: Katten Topic <3

Oh wat naar zeg :( Ben ook benieuwd of je haar al gevonden hebt.
Je weet echt 100% zeker dat ze niet naar buiten geglipt kan zijn?
<<

Anoniem131

Bericht 24 Dec 2014 18:56

Re: Katten Topic <3

Nee, ik heb haar niet gevonden.

Ze kan niet naar buiten geglipt zijn omdat ze na de dood van d'r broertje niet meer naar beneden durfde. De deur naar boven was standaard dicht.
Ik ben heel bang dat we een deze dagen op de geur af kunnen gaan. Gelukkig wil m'n vader haar dan 'zoeken'. Ik vind het een hele nare situatie. Arm beest.
<<

Anoniem149

Bericht 24 Dec 2014 23:11

Re: Katten Topic <3

Ik vind het ook al naar om het zo te lezen. Waar zou ze toch zijn. Zo zielig :(
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 25 Dec 2014 11:24

Re: Katten Topic <3

Maar hij hoeft toch niet dood te zijn? Misschien zit hij ergens vast? Ik weet niet wat voor huis je hebt, maar die van ons zat een keer opgesloten achter de schotten op zolder. En ondanks dat ze niet naar buiten durfde zou ik die optie niet uitsluiten.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem149

Bericht 27 Dec 2014 18:57

Re: Katten Topic <3

Heb je d'r al gevonden Française? Kijk steeds even of hier al nieuws is.
<<

Anoniem149

Bericht 27 Dec 2014 19:00

Re: Katten Topic <3

Ik heb even een vraag. Ik ga met oud & nieuw naar mijn ouders. Vorig jaar heb ik de kat meegenomen, maar dat was een heel gevecht voor ze in de reismand zat, bij mijn ouders was ze super onrustig, daarna weer een gevecht om in de reismand te komen, onderweg was drama en mevrouw heeft me 2 dagen niet aangekeken. Ik wil dat dus liever niet nog een keer doen. Ik weet dat ze niet bang is voor vuurwerk, integendeel, ze gaat lekker voor het raam zitten. Maar is het zielig om haar alleen te laten? Ze is toen ik nog bij mijn ouders woonde wel eens vaker alleen geweest na 00:00 uur, maar dan was hooguit 2 uur, nooit een hele avond. Ik weet ff niet wat ik moet doen..
<<

Anoniem140

Bericht 27 Dec 2014 19:03

Re: Katten Topic <3

Elize ik zou haar lekker thuis laten! Veel zieliger haar mee te slepen als ze toch niet bang is.
Francaise, wat zielig. Ik hoop dat je haar inmiddels gevonden hebt :(
<<

Anoniem280

Bericht 27 Dec 2014 19:31

Re: Katten Topic <3

Ik zou de kat thuis laten.

Onze kat blijft beide dagen binnen. Is ontzettend bang voor vuurwerk. Zet de kattebak in huis en 's nachts gaat hij naar de badkamer.
<<

Anoniem149

Bericht 27 Dec 2014 19:38

Re: Katten Topic <3

Misschien toch beter dan ja. Maak wel wat fijne hoekjes voor haar in huis waar ze lekker kan liggen,
<<

Anoniem129

Bericht 27 Dec 2014 20:22

Re: Katten Topic <3

Française onze kat was in een holle ruimte tussen de zolder en het plafond gekropen. Daar kwamen we ook te laat achter:(
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Dec 2014 20:23

Re: Katten Topic <3

Elize ik zou haar thuis laten
Francaise heb je je kat al gevonden?

Hier is mijn oudste kat al in de stress voor vuurwerk. Bij elke knal schrikt die zo sneu. Hebben jullie katten dat ook? Met oud en nieuw gaan ze altijd naar boven op de slaapkamer met de gordijnen dicht en radio aan. Dan hebben ze nergens last van
Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 27 Dec 2014 22:09

Re: Katten Topic <3

Ik zou je kat ook alleen thuis laten, Elize. Het is vaak stressvoller om de kat te vervoeren dan in zijn of haar eigen omgeving te laten. Zeker als ze verder niet echt bang is zou ik het niet doen.
Eventueel zorgen dat de gordijnen dicht zijn en dat ze niet zoveel van die lichtflitsen ziet. Een muziekje aan laten, licht aanlaten, net wat voor je kat het prettigst werkt.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Dec 2014 00:19

Re: Katten Topic <3

Ik ben net terug van twee dagen bij mijn ouders en heb afscheid moeten nemen van de kat :(. Die gaat het nieuwe jaar waarschijnlijk niet halen. Hij is oud en op en had al vijf dagen niet gegeten. Hij was zooo dun en wankel en wist niet meer goed wat 'ie deed leek het. Zo zielig! Wel gek om weg te gaan en hem waarschijnlijk niet meer te zien. Ik heb net toen ik thuis kwam mijn eigen kattie heel hard geknuffeld.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Dec 2014 10:48

Re: Katten Topic <3

Wat sneu Teun
Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 28 Dec 2014 10:49

Re: Katten Topic <3

Sterkte, Teun. Lijkt me heel naar om met die wetenschap weg te gaan.
<<

Anoniem149

Bericht 28 Dec 2014 19:38

Re: Katten Topic <3

Aah Teun, was sneu :(
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers