Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Salarisverhoging

<<

Anoniem173

Bericht 12 Dec 2014 15:40

Salarisverhoging

Ik ben benieuwd, ik werk zelf in de zorg met vaste afspraken waarbij ik eigenlijk niet kan onderhandelen over mijn salaris. Maar bijvoorbeeld in het bedrijf van mijn man is het gebruikelijk dat je individueel loonsverhoging krijgt. Aan het einde van het jaar krijgen ze een brief met daarin de verhoging en de eventuele bonus.

Ik ben ben benieuwd hoe dit bij jullie geregeld is! Krijgen jullie inflatiecorrectie? Werk je via een vaste schalenverdeling en kun je daarin ook nog extra hard stijgen? Onderhandelen jullie alleen bij een nieuwe baan over je salaris of ook als je bijvoorbeeld erg goed gepresteerd hebt een jaar?

En wat vinden jullie een normale salarisverhoging? Je hoort vaak vakbonden over een verhoging van 2/3 % wanneer er onderhandeld wordt, maar is dit niet een beetje weinig?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 12 Dec 2014 15:49

Re: Salarisverhoging

Ik zit in het onderwijs dus krijg in principe elk jaar loonsverhoging omdat ik dan 1 tree omhoog ga. Verder houd ik me er eigenlijk niet zo mee bezig omdat individuele loonsverhoging toch niet van toepassing is in het onderwijs.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem86

Bericht 12 Dec 2014 15:55

Re: Salarisverhoging

Er zijn veel veranderingen in het CAO op dit moment, dus we krijgen per 1 juli elk jaar nu zoveel % verhoging. In principe kan je bij ons hogerop komen qua salaris door ervaring / hogere functie, niet binnen je eigen functie. Hoewel ik bv. met dezelfde functie een veel hoger salaris heb dan mijn collega, terwijl een andere collega ook weer ruim boven mij zit. Het ligt aan je ervaring en leeftijd met welk loon je wordt aangenomen bij ons op de leidinggevende functies, en ik heb gewoon net zo lang gepraat tot dat ik ook verhoging kreeg haha.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 Dec 2014 16:37

Re: Salarisverhoging

Bij ons wordt gewerkt met schalen waarbij je met normaal presteren elke jaar een tree stijgt.
Als je een andere functie krijgt kun je schalen opschuiven en krijg je hier altijd een extra trede bij.

Helaas weinig onderhandelingsmogelijkheden.

Ze kunnen wel aan het einde van het jaar een extra bonus geven, maar dit wordt alleen gedaan in bijzondere gevallen of als je bijvoorbeeld mensen hebt waargenomen gedurende een langere periode.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 12 Dec 2014 18:38

Re: Salarisverhoging

Nee ik zit gewoon in schalen. Ik heb met in dienst treding wel kunnen onderhandelen, voornamelijk omdat ik daarvoor in een hogere schaal zat. Verder is het gewoon jaarlijks een trede omhoog, alleen bij afstuderen volgend jaar krijg ik nog een trede extra cadeau.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 15 Dec 2014 21:45

Re: Salarisverhoging

Ook in de zorg kun je best tussendoor omhoog gaan lijkt mij.
Toen ik via detachering werkte heb ik dat twee keer gehad.
Bij mijn aanstelling bij de huidige organisatie ben ik 5 treden omhoog gegaan.
En half jaartje geleden ook nog omhoog omdat ik een ander soort functie ging doen.
Gewoon aangeven bij je leidinggevende. Kijken wat mogelijk is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 15 Dec 2014 23:55

Re: Salarisverhoging

Elke functie heeft bij ons een bijehorende schaal met eindsalaris. Zit je aan je top dan heb je pech en ga je alleen nog omhoog door cao verhogingen. Helaas zijn we inmiddels 1 jaar cao loos (volgend jaar gaan we staken heb ik vandaag in een vakbondsoverleg gehoord :ja: ) en hebben we in de afgelopen 5 jaar in totaal slecht 2% loonsverhoging gehad.

Omhoog gaan binnen je schaal doe je dmv functionerings/beoordelingsgesprekken. Een verhoging is dan 2, 3 of 4%. Dit jaar krijg ik 4% waardoor ik volgend jaar nog 100 euro omhoog kan. Daarna heb ik dus pech en blijf ik de rest van mijn loopbaan hetzelfde verdienen zolang er geen cao verhoging komt.
Afbeelding
<<

Anoniem104

Bericht 16 Dec 2014 20:01

Re: Salarisverhoging

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 06 Jan 2015 16:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8485

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Dec 2014 20:31

Re: Salarisverhoging

Bij mij gaat het ook zo Believe! Meestal zit het rond de 4 of 5 procent, maar in het begin ben ik wel wat harder omhoog gegaan.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem173

Bericht 22 Dec 2014 13:36

Re: Salarisverhoging

Leuk om te lezen hoe het bij iedereen gaat :)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 22 Dec 2014 14:11

Re: Salarisverhoging

Bij ons houden ze de meeste salarisverhogingen nu al wat jaren tegen onder het motto crisis in de bouw. Ik zit zelf in het einde van een schaal en doe qua functie inmiddels ook echt wat anders met veel meer verantwoordelijkheid. Ik heb wel een persoonlijke toeslag elke maand over de schaal heen. Ik heb afgelopen week ook mijn beoordelingsgesprek gehad en nieuwe CAO salaris is daar bij geschreven. Ik mag op zich niet klagen maar verdien echt wel meer dan ik krijg. Ik weet alleen ook wel dat 2015 nog steeds een spannend jaar is dus kan ook niet echt wat eisen. Het is alleen voor de meeste mensen in het bedrijf wel frustrerend (net als bij jou) dat je nu eigenlijk al jaren aan het lijntje wordt gehouden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Fiene

Bericht 22 Dec 2014 15:25

Re: Salarisverhoging

Wij krijgen standaard in augustus een salaristrede hoger. Omdat ik wel in een "hogere" schaal zit groei je wel iets sneller in salaris. In het onderwijs heb je namelijk twee soorten schalen voor de gewone leerkrachten. Namelijk een la-schaal en een Lb-schaal. Je zit standaard in de la en hoe je in de Lb kunt komen varieert per school.
<<

Anoniem205

Bericht 23 Dec 2014 18:59

Re: Salarisverhoging

de organisatie waar ik voor werkte had ook schalen en tredes. Met je verjaardag ging je dan in trede omhoog, tenzij je aan je max zat. Bij een uitstekend-beoordeling kon je dan nog naar de "uitstekendschaal" door, waardoor je salaris iets hoger lag. Als je het jaar daarop een "goed" beoordeling kreeg, groeide je niet verder door in de "uitstekendschaal" maar ging je salaris ook niet omlaag naar het maximum van de goedschaal. Beoordelingen en verhogingen kreeg je in de maand van je verjaardag.

Bij mijn vriend zijn geen schalen en/of treden. Zij krijgen elk jaar aan het einde van het jaar een x-verhoging op basis van performance. 2-5-7-9 % is de verhoging.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers