Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Dec 2014 20:18

Re: Katten Topic <3

wat sneu francaise. Ik zou als mijn kat dood gaat hem laten cremeren

Sterkte voor jullie
Afbeelding
<<

Anoniem131

Bericht 15 Dec 2014 21:38

Re: Katten Topic <3

Laat maar. Dierenarts is een oplichter.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Dec 2014 21:55

Re: Katten Topic <3

wow hoezo? Andere dierenarts?
Afbeelding
<<

Anoniem131

Bericht 16 Dec 2014 12:00

Re: Katten Topic <3

Bij het crematorium is het 300 euro goedkoper dan via de dierenarts.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 16 Dec 2014 13:14

Re: Katten Topic <3

Als m'n kat vandaag weer niet eet, drinkt of plast, is het einde verhaal :(

Haar nierwaarden bleken gisterochtend vijf keer zo hoog te zijn. Ze heeft gister en vandaag een infuus gehad om de nieren te spoelen en ze heeft medicijnen tegen de misselijkheid en antibioticum gekregen, maar er was verder niets afwijkends te zien in haar bloed. Haar blaas zat vanochtend vol, maar ze heeft sinds zondag niet meer geplast. Hopelijk doet ze dat vandaag, dan kan ik nog een potje urine naar de dierenarts brengen.

Ik heb alle smaken nat- en droogvoer voor katten met nierproblemen meegekregen van de dierenarts om haar voor te zetten, maar tot nu toe gaat ze al kokhalzen als ze het ruikt.

Het is zo sneu om haar zo ziek te zien, ze kan bijna niet meer lopen. Ze is gisteravond nog met veel moeite op het bed gesprongen om even bij ons te komen liggen. Bizar dat het zaterdag nog goed ging en dat ze nu ineens zo achteruit is gegaan.
Als er vanmiddag niet wat meer leven in zit, gaan we doen wat voor haar het beste is, maar wat is dat vreselijk zo vlak voor kerst. Er lag al een cadeautje voor haar onder de boom :snik:
<<

Anoniem79

Bericht 18 Dec 2014 09:49

Re: Katten Topic <3

Oh wat erg derpy :(.
Hoe is het nu met haar?
<<

Anoniem149

Bericht 18 Dec 2014 22:13

Re: Katten Topic <3

Wat naar Derpy :( hoe is het nu?

Française, wat verdrietig. Dat zou ook mijn hart breken om je beestje zo te zien. Hoe is het nu met hem/haar?
<<

Anoniem273

Bericht 20 Dec 2014 19:44

Re: Katten Topic <3

Derpy en Francaise, hoe is het nu?
<<

Anoniem122

Bericht 20 Dec 2014 19:51

Re: Katten Topic <3

Wat zielig Derpy en Francaise :( Hoe gaat het daar nu?


Ik heb een schattige foto. Mijn kat ligt altijd op deze stoel, het is altijd stoelendans. Als ik even op sta dan springt hij er gelijk op. En vandaag had ik deze fles limonade nog niet opgeruimd na het boodschappen doen.. En ineens zie ik hem allemaal draaien en moeilijk doen en uiteindelijk langzaam aan voorzichtig gaan liggen.. En toen lag hij dus bovenop de fles:

Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 20 Dec 2014 20:02

Re: Katten Topic <3

Sterkte, Derpy en Francaise!

Leuke foto, Mai pen rai. Grappig dat hij er toch gewoon gaat liggen he.

Onze kat is bijna een half jaar geleden al weer overleden. Onze andere kat heeft het overlijden van haar moeder inmiddels wel een plekje gegeven denk ik. Ze is echter helemaal niet meer zo speels als ze in het begin wel altijd was. Ze is wel meer aan ons gehecht geraakt dus dat is een positieve ontwikkeling.
Nu zitten we echter wel weer na te denken over een eventuele nieuwe kat. We willen het voor ons zelf wel graag maar ook voor de andere kat lijkt het ons goed als ze wel weer een maatje heeft. Moeilijk hoor om voor die keuze te gaan. Wat als het dadelijk echt niet goed gaat? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
<<

Anoniem273

Bericht 20 Dec 2014 20:05

Re: Katten Topic <3

Afbeelding

Ho ho ho van m'n kat Bo :)
<<

Anoniem273

Bericht 20 Dec 2014 20:09

Re: Katten Topic <3

Mai Ren Pai, lief!

Winegum, fijn dat jullie kat wat meer gehecht is aan jullie. Ik herinner me je verhaal nog, zo zielig! Hoe oud is je kat? Het is lastig te voorspellen hoe het zal gaan wanneer je er een nieuwe kat bij neemt. Onze twee katten waren net een jaar toen we onze derde kat erbij kregen en dat is op zich best goed gegaan. Vooral de kater vond het erg leuk en zij zijn ook beste vrienden nu. De poes vond het minder, het heeft drie maanden geduurd voor ze een beetje de oude was. Je moet het ook echt flink wat tijd geven om ze aan elkaar te laten wennen.
<<

Anoniem122

Bericht 20 Dec 2014 20:15

Re: Katten Topic <3

Wat een leuke foto Aziraphale! Mooi beestje!

Winegum, ik heb geen ervaring met het later bijplaatsen van een andere kat. Ik denk dat je de meeste kans maakt op slagen met een kitten, maar geen idee of dat ook echt zo is hoor. Jammer hoor, dat je kat niet meer zo speels is sinds het overlijden van je andere kant. Ik denk net als Aziraphale al zegt, dat je het echt de tijd moet geven om ze aan elkaar te laten wennen.
Of wat je misschien ook nog kan kijken, is of je via het asiel bijvoorbeeld kan kijken of je je kat kan koppelen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 20 Dec 2014 20:15

Re: Katten Topic <3

Ze is nu ongeveer zes jaar. Ze was echt heel erg gehecht aan haar moeder en ik ben daarom ook wel bang dat een nieuwe kat een soort van indringer zal zijn voor haar. Al heb ik ook gelezen dat katten relatief snel dingen vergeten en wellicht helemaal niet meer weet van die tijd samen met haar moeder..

Oef, drie maanden is best wel een hele poos! Waarom was ze zo van slag? Ze hoeven niet per se dikke maatjes te zijn wat mij betreft (al zou dat wel leuk zijn natuurlijk), maar als ze daardoor echt niet lekker in haar vel gaat zitten vind ik ook wel zielig. Maar dat kun je natuurlijk nooit zeker weten.

Lief trouwens dat je het verhaal nog herinnert. Tijd gaat erg snel!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 20 Dec 2014 20:18

Re: Katten Topic <3

Mai pen rai; ik hoor meer van die verhalen zoals Azi aangeeft. Dat het best een hele poos kan duren voordat je kat echt gewend is aan de nieuwe kat. Je kunt niet per se na een week ofzo zeggen hoe het in de toekomst zal gaan samen. Lastig hoor! Waarschijnlijk gaan we toch wel naar het asiel in het nieuwe jaar. We willen het zelf wel weer heel erg graag en ik hoop dat onze kat het ook trekt en leuk vindt.
<<

Anoniem273

Bericht 20 Dec 2014 20:25

Re: Katten Topic <3

Drie maanden tot de poes naast de nieuwe kat ging slapen :) Gelukkig duurde het echte van slag zijn veel korter, maar wel zo'n twee weken. Ze blies en gromde naar iedereen die in haar buurt kwam (ook naar ons, dat was heel naar). Ze is een stressgevoelig poesje, het is een groot stuk karakter bij haar.
Wij hadden inderdaad een kitten erbij geplaatst, maar hij was al 4 maanden én totaal niet onder de indruk van de twee grotere katten, haha. Een echte indringer dus. Maar, onze oudste kater was vanaf dag 1 superlief voor het kleintje. Heeft hem echt verzorgd en opgevoed. Dus zo kan het ook!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 22 Dec 2014 15:16

Re: Katten Topic <3

We hebben haar woensdag laten inslapen :snik:

Ze heeft dinsdag de hele dag niet gegeten, gedronken of geplast, tot 's avonds 22.00 uur, toen ging ze ineens naar de kattenbak om te plassen, terwijl twee hele dagen niet plassen met bijna een liter vocht in d'r lijf echt abnormaal is. Daarna heeft ze nog een keer op de kattenbak geplast en 's nachts nog een keer in haar krabhuisje, waar ze de hele nacht in is blijven liggen, dus 's ochtends was ze helemaal nat :(
We hadden de urine opgevangen en woensdagochtend nog meegenomen naar de dierenarts en hij kon zien dat er bloed in zat, maar ze had nog steeds niet gegeten of gedronken en ging steeds moeilijker lopen. Haar lijf was gewoon op, dus we hebben haar laten inslapen. Dat duurde gigantisch lang, omdat haar lichaam schijnbaar nog maar heel traag werkte, dus als we het nu niet hadden laten doen, had ze het weekend sowieso niet gehaald. We hebben haar daarna gelijk laten cremeren en aan het eind van de ochtend stond ze al thuis in een blikje, heel fijn dat dat zo snel kon.

Ik mis haar echt vreselijk, heb haar bijna 13 jaar gehad en ik heb veel katten meegemaakt, maar zij was toch wel een bijzondere. Het huis is nu ook zo leeg en stil zonder een kat die je de oren van je hoofd mauwt en die heel blij naar je toe komt rennen als je uit je werk komt.

We willen sowieso een nieuwe kat (of twee), maar we wachten nog even. We zien wel of we nog een leukerd mogen opvangen die mag blijven of dat we een of twee weeskittens houden als we daar weer een nestje van hebben.
<<

Anoniem122

Bericht 22 Dec 2014 16:13

Re: Katten Topic <3

Agossie :( wat zielig.. Fijn dat ze nu weer thuis bij jullie is. Ze heeft waarschijnlijk een super mooi leven bij je gehad!
Sterkte!
<<

Anoniem131

Bericht 22 Dec 2014 20:02

Re: Katten Topic <3

Mijn poes trok zich steeds meer terug en ze had duidelijk pijn. Gisteren heb k dus besloten om haar vandaag in te laten slapen. Ik heb haar vandaag de hele dag gezocht (binnenkat die niet naar buiten durft) binnen maar ze is gewoon weg. Het hele huis hebben we over de kop gehad maar ze is onvindbaar en ik weet zeker dat ze niet naar buiten is. Heel erg frustrerend!! Ze is natuurlijk weggekropen om dood te gaan maar ik heb echt elk hoekje in huis gehad.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 22 Dec 2014 20:08

Re: Katten Topic <3

Derpy heel veel sterkte met dit grote gemis!

Française, wat vreselijk zeg! Hopelijk vind je haar snel!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Dec 2014 20:09

Re: Katten Topic <3

Heel erg veel sterkte, Derpy!!

Francaise, wat erg van je kat! Arm beestje. Ik denk dat je best eens gelijk kan hebben, dat ze zich ergens terugtrekt waar jij haar niet kunt vinden. Heel erg sneu! Ik hoop dat je haar snel kan vinden :(
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Dec 2014 20:12

Re: Katten Topic <3

Sterkte derpy
Française dat is ook heftig. Hopelijk vind je haar snel.
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 23 Dec 2014 09:05

Re: Katten Topic <3

Oh Francaise wat ontzettend zielig :(
<<

Anoniem131

Bericht 23 Dec 2014 17:40

Re: Katten Topic <3

Heeft iemand nog tips waar ik in huis een kat kan vinden? Ik heb voor mijn gevoel overal gezocht en andere mensen laten zoeken maar omdat een kat zich zo klein kan maken zijn er misschien nog plekjes die ik mis?
Ik voel me echt een waardeloze baas. Ene week een dode kat en nu raak ik in huis een kat kwijt.
<<

Anoniem149

Bericht 23 Dec 2014 17:54

Re: Katten Topic <3

Sterkte Derpy en Française :(

Ik heb geen idee waar je al gezocht hebt maar onder bed/bank/kasten, in de kelder, meterkast, op hoge kasten, tussen gordijnen, zolder.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers