Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem151

Bericht 23 Dec 2014 10:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mooie foto Muppetje en fijn dat het zo goed gaat!
<<

Anoniem166

Bericht 23 Dec 2014 11:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mooie foto, Muppetje! Wat leuk dat hij geplaatst is.

Gaia, kan me voorstellen dat het gek voelt na zo'n lange tijd. Voelt het voor jouw dochter ook goed?
Mijn dochter keek gisteren wat foto's op mijn telefoon en vertelde wat ze aan het doen was op die foto's. Bij de laatste borstvoedingsfoto's zei ze gelijk: 'kijk mama, daar ben ik drinken bij mama aan de borst'. Ze weet het nog steeds best goed, al zegt ze ook wel dat het straks voor de baby is. Ben benieuwd hoe het tegen die tijd gaat en of ze er niet jaloers van wordt.
<<

Anoniem151

Bericht 23 Dec 2014 11:03

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hier gaat de bv opzich heel goed, voed met een tepel hoedje. Maakt discreet voeden wat lastiger, maat ja..
J drinkt goed, plast goed en groeit goed, maar z'n ontlasting is vaak groenig. Wat zouden jullie doen? Aangeven bij het cb, naar een lactatiekundige of ga je hiermee naar de huisarts? Maak me verder geen zorgen maar het hoort niet groen te zijn volgens mij ;)
<<

Anoniem97

Bericht 23 Dec 2014 11:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Je zou contact kunnen opnemen met een lk of bij de lll.

Sanne, mijn dochter vraagt er nog om maar het is geen huilen meer meestal, het liefts zou ik door willen gaan tot ze zelf wil stoppen maar ik zie t niet zitten om 2 kinderen straks te moeten voeden.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 23 Dec 2014 11:23

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gaia, ik kan mee voorstellen dat dat raar is!
Sanne, Lars weet dat het voor Thomas is maar wil soms ook een slokje, je ziet m dan weer helemaal genieten, super lief. En de flesjes waarmee we oefenen, die Thomas dus niet wil, die drinkt ie ook leeg. Dat is "superduper onwijs lekker, zoals ie zelf zegt
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Dec 2014 12:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Leuke foto, Muppet!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem251

Bericht 23 Dec 2014 12:59

Re: Het grote borstvoedingstopic

Blue Phone schreef:Hier gaat de bv opzich heel goed, voed met een tepel hoedje. Maakt discreet voeden wat lastiger, maat ja..
J drinkt goed, plast goed en groeit goed, maar z'n ontlasting is vaak groenig. Wat zouden jullie doen? Aangeven bij het cb, naar een lactatiekundige of ga je hiermee naar de huisarts? Maak me verder geen zorgen maar het hoort niet groen te zijn volgens mij ;)


Hier ook altijd groene ontlasting. Heb een lk geraadpleegt en die adviseerde langer aan 1 borst te laten drinken ipv snel switchen. Dit doe ik nu wel maar het blijft groen. Op het CB zeggen ze dat het kan/mag. Als je kind goed groeit maakt het niet uit.
<<

Anoniem166

Bericht 23 Dec 2014 13:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ah, Muppetje, dat klinkt wel heel erg lief. Heeft hij er op een gegeven moment zelf om gevraagd of hij nog een slokje mocht? En was hij het niet verleerd?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 23 Dec 2014 14:07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn oudste wilde het niet meer proberen, hij zegt: jouw worst is voor J. en ik drinkt melk uit een beker.
M:21072011
J :08012014
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 23 Dec 2014 14:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat leuk Muppetje!
februari 2012
november 2015
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 23 Dec 2014 14:23

Re: Het grote borstvoedingstopic

Blue Phone schreef:Hier gaat de bv opzich heel goed, voed met een tepel hoedje. Maakt discreet voeden wat lastiger, maat ja..
J drinkt goed, plast goed en groeit goed, maar z'n ontlasting is vaak groenig. Wat zouden jullie doen? Aangeven bij het cb, naar een lactatiekundige of ga je hiermee naar de huisarts? Maak me verder geen zorgen maar het hoort niet groen te zijn volgens mij ;)


Is je kindje tevreden? Geen last van krampjes? En is het sinds kort zo, of altijd zo geweest? Groene ontlasting kan op meerdere dingen wijzen, maar meestal als er iets aan de hand is (allergie, te snelle melkstroom) zie je dat ook wel terug in verdere onrust bij het kindje.

Enne, waarom voed je met een tepelhoedje? :)
februari 2012
november 2015
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 23 Dec 2014 14:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mooi, die verhaaltjes over stoppende kindjes. Mijn dochter is onlangs gestopt. Ik weet niet precies wanneer, ergens tussen de 2.5 en 2j 9m. Toen besefte ik me opeens dat ik niet meer wist wanneer ze nou eigenlijk voor het laatst gad gedronken. Ze probeerde het laatst nog eens, maar weet niet meer hoe het moet. Hier dus ook echt afgelopen nu.
februari 2012
november 2015
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 23 Dec 2014 14:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hij vroeg het zelf. Ik bied het verder niet aan maar als hij wil mag het van mij. Hij was het zeker niet verleerd
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Dec 2014 22:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat leuk Muppet!

GAIA, dat lijkt me best gek na zo'n lange tijd inderdaad!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 27 Dec 2014 11:08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoelang bewaren jullie een fles bv waar al uit gedronken is nog? Van kv weet ik dat dat nog een uur mag maar van bv kan ik het zo even niet vinden. Ik heb net een volle fles gekolfd en dat had ik in willen vriezen, maar dochter had weer trek dus heb ik haar de volle fles gegeven ipv even wat over te gieten. En na 20 cc viel ze als een blok in slaap.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem97

Bericht 27 Dec 2014 11:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Iets van 24 uur in de koelkast.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 27 Dec 2014 11:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik was afgelopen week weer erg blij met de borstvoeding. E. was ziek en had totaal geen eetlust. Maar drinken bij mij wilde ze juist extra veel. Erg fijn dat ik haar zo toch wat beter kon laten voelen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Dec 2014 15:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Fijn hè Suus, dat had ik een paar weken terug ook. Ik vond het doodvermoeiend, maar het was me alles waard.
L2014 & H2017
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 27 Dec 2014 18:58

Re: Het grote borstvoedingstopic

Chaos schreef:Hoelang bewaren jullie een fles bv waar al uit gedronken is nog? Van kv weet ik dat dat nog een uur mag maar van bv kan ik het zo even niet vinden. Ik heb net een volle fles gekolfd en dat had ik in willen vriezen, maar dochter had weer trek dus heb ik haar de volle fles gegeven ipv even wat over te gieten. En na 20 cc viel ze als een blok in slaap.


8 uur op kamertemperatuur.

Je kan het ook nog wel in de koelkast zetten.

Flesvoeding geef ik soms ook nog 2 uur later. Is puur dat ze er meer van verkopen, dat je het na een uur weg moet gooien en een nieuwe fles moet maken. Er kan weinig aan bederven.
Mijn dochter had alleen spruw door de borstvoeding die ik vaak in meerdere gedeeltes gaf. Dat is een vers product en toch sneller niet meer goed.
04-2014
10-2015
<<

lousanne

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 28 Jul 2014 10:41

Bericht 27 Dec 2014 19:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hallo, ik wil graag jullie advies vragen m.b.t. het volgende:

Mijn zoontje is 8.5 maand en heeft tot nu toe alleen nog maar borstvoeding gehad, zijn voedingsschema is op het moment als volgt (en doet hij het goed op)
07.00 uur: BV
09.30 uur: fruit
11.00 uur: BV (als hij op de opvang is 180 ml gekolfde melk)
12.00 uur: 1 boterham
15.00 uur: BV (als hij op de opvang is 180 ml gekolfde melk)
18.00 uur: warme hap, aansluitend beetje BV
22.00 uur: BV

Maar nu zit mijn kolfrecht er bijna op, dus kan dan niet meer kolven. Ik werk 4 lange dagen, en ben van plan om de ochtendvoeding en 's avonds BV te blijven geven (ik hoop dat mijn productie dat trekt) Maar als ik dan doorga met dit schema moet ik 2 volle flessen kunstmelk geven, en ik vroeg me af of dat ook anders kan.
Ik denk dat de voeding van 11.00 uur eraf kan, dan kan hij om 12.00 uur een boterham met een klein beetje kunstmelk had ik bedacht (zo'n 100-150 ml?), ik denk dat hij dat haalt. Maar hij haalt het niet van 12.00 tot 18.00 uur zonder iets te eten/drinken denk ik, hebben jullie een tip om wat dan te geven? Opvolgmelk? of yoghurt bijv.? (maar daar zit weer veel eiwit in wat niet goed is begreep ik)
Pff ik vind het maar lastig zo hoor..want je mag ook weer niet teveel kunstvoeding geven..

Alvast bedankt voor jullie hulp
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 27 Dec 2014 19:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik kolfde toen in mijn pauze nog en probeerde op vrije dagen extra te kolven. Daarnaast dronk ie niet meer rond 22/23 uur, die voeding kolfde ik ook. Voor een jaar heb ik geen ander drinken dan bv gegeven op die manier
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem180

Bericht 27 Dec 2014 19:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wij hebben ongeveer hetzelfde ritme. Ik geef alleen bv zo rond de lunch. Vaak borst-boterham-borst tussen 12.00 en 13.00. Als je het zo opschuift heeft hij misschien wel genoeg aan minder dan 180cc. Aan het eind van de middag krijgt ze yoghurt met schepje pap en restje fruithapje. Ik kolf dus in feite maar maar 1 voeding, die rond lunchtijd dus. Meer krijg ik helaas ook niet gekolfd overigens.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 02 Jan 2015 01:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik lees hierboven van een paar oudere kindjes die gestopt zijn met drinken, hebben jullie tips over hoe jullie het hebben aangepakt of zijn ze uit zichzelf gestopt? De oudste wilde hier na 27 maanden zelf niet meer. We zaten toen al een tijdje op alleen een ochtend- en avondvoeding. En ik heb bij de middelste altijd gezegd dat ook zij mag drinken tot ze zelf wil stoppen, maar ze is nu ruim 30 maanden en gaat alleen maar meer drinken sinds de geboorte van de jongste :palm: Vooral als ik de jongste in gezelschap zit te voeden, is het erg vervelend dat de middelste dan steeds aan mijn shirt begint te trekken en roept dat ze ook bij mama wil drinken... als mijn man erbij is, neemt hij haar op die momenten even op schoot, maar ze is dan echt not amused. Ook thuis vraagt ze constant om bij mij te drinken. Ik realiseer me dat ik het zelf zover heb laten komen en vind het nog steeds wel heel fijn dat ze bij me drinkt. Maar ik wil het echt afbouwen naar hooguit een ochtend- en een avondvoeding, juist omdat ze er zelf de hele tijd om vraagt, begint het een beetje vervelend te worden. Ik vind het echt rot dat ik er nu zo over denk, was in het begin juist heel blij dat het tandemen zo goed ging, maar ik word er echt niet blij van dat ze steeds aan mijn shirt hangt en zeker als ze moe is, steeds bij me wil drinken.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem97

Bericht 02 Jan 2015 08:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

Herkenbaar, mijn dochter wilde t liefst de hele dag borst. Ik ben gewoon nee gaan zeggen, voor het slapen gaan mag je weer borst maar nu niet. Ik bood haar dan ander drinken aan of iets. De eerste keren was t brullen maar langzaam vroeg ze niet meer en was t alleen voor t slapen gaan.
Nu vraagt ze nog heel af en toe, meestal zeg ik nee maar laatst was ze niet fit en dan mag ze wel even drinken.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 02 Jan 2015 14:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor je reactie Gaia, consequent zijn is de boodschap dan :-) Ik denk dat ik inderdaad te vaak toegeef om van het geschreeuw af te zijn (vooral omdat ik de jongste dan zit te voeden en dat moment voor haar niet te veel wil verstoren). Als mijn man er is, voed ik de jongste in een andere ruimte, maar dat kan dus niet als ik alleen met ze ben. Ik ga de drinkmomentjes nu in ieder geval beperken tot de momenten waarop ze naar bed gaat of uit bed komt, hopelijk legt ze die link dan uiteindelijk en vraagt ze er op andere momenten niet meer naar.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Olíve