Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe privé is een mobiel Nog?

<<

Anoniem148

Bericht 21 Dec 2014 22:44

Hoe privé is een mobiel Nog?

En dan bedoel ik als je de voorwaarden ziet van een app. Onderhand weten ze alles van jou en ik vraag mij ooit echt af waarom ze ergens toegang toe moeten hebben. Veel programma's hebben bijvoorbeeld toegang tot de camera en jouw locatie maar waarom? Wat doen ze ermee?
soms installeer ik een app niet omdat de voorwaarden mij niet aan staan maar in hoeverre wordt het daadwerkelijk gebruikt en waarvoor?

snappen jullie wat ik bedoel? Kan mij niet echt duidelijk meer verwoorden sinds mijn zwangerschap dus als het niet duidelijk is hoor ik het graag.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 21 Dec 2014 23:50

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Ik snap het wel hoor, vind het ook niks alle info die tegenwoordig wordt gevraagd. Ik heb op mijn telefoon bijna geen apps, alleen whats app eigenlijk.
Op ipad wel veel apps, maar klik bijna altijd nee als een app ergens toestemming voor vraagt.
<<

Anoniem114

Bericht 22 Dec 2014 07:20

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

't Is volgens mij allemaal bedoeld om geld te verdienen. Hoe meer ze over je weten, des te gerichter kunnen ze reclame maken.
<<

Anoniem170

Bericht 22 Dec 2014 07:22

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Die voorwaarden van Faecebook zijn echt erg. Ze kunnen nu echt alles zien, wat je hebt gekocht, welke sites je hebt bezocht etc. Ik weiger ook gewoon om die messenger te installeren, ik hoorde als je dat dus eenmaal installeert kunnen ze alles zien.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Dec 2014 07:27

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Roos' schreef:Die voorwaarden van Faecebook zijn echt erg. Ze kunnen nu echt alles zien, wat je hebt gekocht, welke sites je hebt bezocht etc. Ik weiger ook gewoon om die messenger te installeren, ik hoorde als je dat dus eenmaal installeert kunnen ze alles zien.

Een site als Nu.nl ziet dat ook van je hoor. En dit forum kan het wss ook. En zo nog duizenden websites.

Zo kunnen ze je gericht reclame aanbieden.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 22 Dec 2014 07:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem114

Bericht 22 Dec 2014 07:28

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Ja maar er zijn 9 miljoen geregistreerde FB gebruikers in Nederland. Denk je echt dat ze alles natrekken, bijhouden? 't Interesseert hen echt niet wat jij doet, hoor... Zolang je maar op de banners en advertenties klikt, die ze speciaal voor jouw doelgroep gemaakt hebben, zodat ze beter kunnen cashen.
<<

Anoniem88

Bericht 22 Dec 2014 07:55

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Ik word een beetje moe van dat gemiauw over privacy. Vroeger met een vaste telefoonlijn kon iedere heikneuter met een scanner jouw telefoongesprekken ontvangen en daar hoorde je niemand over. Dit is echt niet iets van de laatste jaren hoor, het is alleen wél zo dat mensen meer en verschillende soorten social media en apparaten zijn gaan gebruiken zonder dat ze weten watvoor gevolgen dat kan hebben voor hun privacy. Aan die voorwaarden is niks nieuw. Aan jullie bewustwording ervan daarentegen wél.
<<

Anoniem140

Bericht 22 Dec 2014 09:21

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Ik maak mij er dus helemaal niet druk om.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Dec 2014 09:26

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Ik vind het heerlijk juist. Ik heb een Google telefoon (Nexus) met Android. Daarbij log je in met je Gmail account. Mijn telefoon weet dus ontzettend veel van me en ik vind dat heel voordelig. Hij zegt me wanneer ik weg van huis moet om op tijd op afspraken te komen omdat ie mijn kalender leest en weet wat mijn favoriete manier van vervoer is (OV en niet auto). Hij weet ook wanneer ik op reis ga, omdat ie m'n email scant op vliegtickets en dan geeft ie aan wanneer de check-in is, wanneer er vertraging is, etc. Hij merkt het wanneer ik in het buitenland ben, geeft dan lokale restaurantjestips, vertalingen vanuit die taal en de lokale valuta conversie.

Ik vind het zooo handig. Ik gebruik dat soort dingen echt heel veel. Mijn telefoon is echt mijn persoonlijke assistent, júist doordat ie al die informatie leest.
<<

Anoniem148

Bericht 22 Dec 2014 11:24

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Ja dat is wel makkelijk marin.
Maar bijvoorbeeld een spelletje, waarom moet die toegang hebben Tot jouw camera? bedoel het meer om die dingen. En waarom moet een spel toegang hebben Tot jouw locatie?
Het wordt niet gebruikt in het spel dus waarom?
zoiets als routeplanner snap ik wel maar een spel?
<<

Anoniem170

Bericht 22 Dec 2014 13:05

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Bazinga schreef:Ja maar er zijn 9 miljoen geregistreerde FB gebruikers in Nederland. Denk je echt dat ze alles natrekken, bijhouden? 't Interesseert hen echt niet wat jij doet, hoor... Zolang je maar op de banners en advertenties klikt, die ze speciaal voor jouw doelgroep gemaakt hebben, zodat ze beter kunnen cashen.


Al die data verkopen ze aan bedrijven. Ik vind nou niet echt een fijne gedachte dat bedrijven bijvoorbeeld straks inzicht hebben in mijn bankzaken.
Dat als je straks ergens gaat solliciteren, je afgewezen wordt omdat je medische gegevens op straat liggen en daaruit blijkt dat je gezondheid minder is tov andere kandidaten. Privacy is steeds verder te zoeken.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Dec 2014 14:07

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Roos' schreef:
Bazinga schreef:Ja maar er zijn 9 miljoen geregistreerde FB gebruikers in Nederland. Denk je echt dat ze alles natrekken, bijhouden? 't Interesseert hen echt niet wat jij doet, hoor... Zolang je maar op de banners en advertenties klikt, die ze speciaal voor jouw doelgroep gemaakt hebben, zodat ze beter kunnen cashen.


Al die data verkopen ze aan bedrijven. Ik vind nou niet echt een fijne gedachte dat bedrijven bijvoorbeeld straks inzicht hebben in mijn bankzaken.
Dat als je straks ergens gaat solliciteren, je afgewezen wordt omdat je medische gegevens op straat liggen en daaruit blijkt dat je gezondheid minder is tov andere kandidaten. Privacy is steeds verder te zoeken.

Zet jij je bankzaken wel op Facebook dan? Want als dat niet zo is hoef je je toch niet druk te maken dat je bankzaken inzichtelijk worden voor bedrijven.

Ik snap je punt hoor, maar dit voorbeeld slaat natuurlijk nergens op. Het voorbeeld van medische gegevens is een stuk beter.
<<

Anoniem170

Bericht 23 Dec 2014 07:16

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Als jij in dezelfde brouwser je internetbankieren opent kunnen ze dat gaan zien, ja. Misschien dat dat nu nog wel enigszins beschermd is, dat hoop ik tenminste, maar op een gegeven moment is gewoon alles van je zichtbaar.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Dec 2014 07:23

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Wat een onzin. Nog wel enigzins beschermd? Ik moet hier zo om lachen dat ik niet meer serieus kan reageren. Sorry.

:laughcry:
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 23 Dec 2014 07:41

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Haha. Je kunt ook een beetje te ver gaan ja met nadenken hierover..

Ik ben dan misschien wel weer iets te naief soms maar ik kan mij hier niet druk om maken.. Zo'n boeiend leven heb ik niet en ik geloof niet dat bedrijven mijn gegevens voor alles en nog wat gaan gebruiken. Vooral bij populaire apps zijn er veel te veel gebruikers om echt individueel iets met gegevens te gaan doen.

Vind het juist soms alleen maar makkelijk.. precies wat Marin zegt. Nu maak ik er niet zo uitgebreid gebruik van maar ik vind het best handig dat mijn mobiel veel 'weet' en ik zo makkelijk de info krijg die ik nodig heb.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Dec 2014 08:14

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Ach, ik kan mij er niet echt druk om maken. Ik heb een saai leven, gewoon een doorsnee leven zonder rare dingen. Dus boeiend dat ze dat weten.
Het is inderdaad niet veel anders dan vroeger, behalve dan dat we nu meer middelen hebben om ons te kunnen laten zien in de wereld en we ons er bewuster van zijn. 20 jaar geleden dacht je ook niet dat je telefoongespekken werden afgeluisterd, terwijl iedereen dat toen kon.

Afgelopen week op q-music was de journalist van het jaar aan de telefoon. Hij woont in Rusland en heeft in Kiev verslag gedaan en ook over de MH17. Hij reageerde heel relax, ach ja Moskou luistert dit gesprek af. Dus niet moeilijk over doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem301

Bericht 23 Dec 2014 09:04

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Ik denk ook niet dat ik interessant genoeg ben om mijn foto's eruit te pikken. Maar gewoon dat ze alles kunnen zien, dat het kán geeft mij geen prettig gevoel.
<<

Anoniem321

Bericht 23 Dec 2014 10:20

Re: Hoe privé is een mobiel Nog?

Soms vraag ik me wel eens af waar al die toestemmingen in een app voor nodig zijn (vooral Facebook is erg!), maar ik download 'm dan toch, omdat ik hem graag op mijn mobiel wil hebben.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]