Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 26 Sep 2013 08:43

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Jeetje wat een lastige situatie. Ik zou echt woest zijn. Hij is wederom niet eerlijk geweest. Ik zou echt niet met hem verder willen. Maar snap dat je in een lastige situatie zit (kinderen/zwanger) ik zou in ieder geval nu ruimte nemen. Laat hem of jijzelf tijdelijk even weg gaan thuis. Zodat jij rustig na kan denken hoe of wat en je wel een duidelijke punt maakt naar je man. Weet je man als dat jij dit weet? kan dat niet opmaken in je verhaal
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 26 Sep 2013 08:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Laatste Biechtje, wat erg!! Ik kan me zo goed voorstellen dat nu opnieuw de grond onder je voeten wordt weggeslagen, de grond die jullie samen zo zorgvuldig weer hebben moeten opbouwen door de therapie en door hem opnieuw te gaan vertrouwen.

Heb je hem er al mee geconfronteerd? Weet je zeker dat die collega de waarheid spreekt, of is er een kans dat ze wil stoken om hem weer aan haar kant te krijgen?

Als echt blijkt dat hij niet eerlijk is geweest zou ik hem ook niet meer kunnen vertrouwen denk ik. Het klinkt alsof hij flinke issues heeft omdat hij blijkbaar niet goed weet wat vriendschap is, wat daarbij de grenzen zijn en hoe hij vriendschappen aan moet gaan. Is hij hier zelf mee aan het werk?

Sterkte!! :hug:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Artemis

Bericht 26 Sep 2013 09:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje, je mag me pm en als je wilt.
<<

Anoniem193

Bericht 26 Sep 2013 09:53

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Heb jij hem hier al over gesproken?
Ben het eens met artemis dat het vrijwel onmogelijk is om een vriendschappelijke relatie te hebben met iemand waarmee je een verhouding hebt gehad.
Waarom heeft zij jou dit vertelt? Wil zij meer van je man? Of wil ze jullie huwelijk kapot maken? Ik zou haar ook niet klakkeloos geloven wat ze zegt, want zij is ook niet onpartijdig natuurlijk.
<<

Artemis

Bericht 26 Sep 2013 09:58

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Natuurlijk is dat onmogelijk: je kunt niet bevriend zijn met iemand waardoor bijna je relatie stuk ging. Je kunt niet bevriend zijn met iemand die bij je eigen partner voor zoveel ellende heeft gezorgd. Gaat gewoon niet.
Helaas kan dat echt een verslaving zijn en zien veel mensen dat tijdelijk niet helder. Maar een jaar lang stiekem contact vind ik wel erg lang. Aan de andere kant: je gaat niet van een verhouding naar alleen zakelijk contact, zeker niet als dat alleen gedwongen is omdat anders je relatie strand. Onmogelijk in mijn ogen.

Maar, wat zegt hij erover? Wat krijgt hij bij haar wat hij bij jou mist? En zocht jij contact met haar of zij met jou? Bizar dat ze zo even toegeeft dat er meer is gebeurd, heel raar. Want daarmee pakt ze hem keihard.. Heeft ze redenen om boos op hem te zijn? Wilde zij met hem verder misschien? Het lijkt erop alsof ze jullie probeert te pakken , jou de schuld geven van het verbieden van een vriendschap, toegeven dat er meer is gebeurd......
Niet zuiver.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Sep 2013 10:05

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vind het dan wel heel brutaal van die collega om de vrouw van haar minnaar te gaan verwijten dat ze moeilijk doet over de vriendschap. Wat verwacht ze dan? Hoe komt ze erbij dat ze in de positie is om daar iets in te verwachten?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem17

Bericht 26 Sep 2013 10:09

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Susan schreef:Ik vind het dan wel heel brutaal van die collega om de vrouw van haar minnaar te gaan verwijten dat ze moeilijk doet over de vriendschap. Wat verwacht ze dan? Hoe komt ze erbij dat ze in de positie is om daar iets in te verwachten?

Nou inderdaad! In wat voor wereld leeft zij?
Biechtje, is teruggaan in therapie geen optie? Het probleem is natuurlijk dat ze collega's zijn, en je kunt niet verwachten dat één van beide zomaar even ontslag neemt. Contact zal er dus wel blijven, maar ik vind wel dat jij een vriendschap kan 'verbieden'. Hoe staat haar man ertegenover?
<<

Artemis

Bericht 26 Sep 2013 10:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Susan schreef:Ik vind het dan wel heel brutaal van die collega om de vrouw van haar minnaar te gaan verwijten dat ze moeilijk doet over de vriendschap. Wat verwacht ze dan? Hoe komt ze erbij dat ze in de positie is om daar iets in te verwachten?

Dat dus, maar ik vermoed dat ze ergens boos om is. Dat ze heeft geprobeerd om hem voor zichzelf te krijgen, maar dat hij weigerde misschien. Want ze wéét dat hij hier gezeik mee gaat krijgen, dus ze is of heel dom, of ze wil hem pakken.

Ik zou overigens echt eisen dat hij een andere baan zoekt als ik nou zou overwegen verder te gaan. Andere baan, actief solliciteren en indien mogelijk overplaatsing aanvragen intern. En geen énkel contact meer. En dat zou ik willen controleren de eerste tijd.
<<

Artemis

Bericht 26 Sep 2013 10:17

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Elliot schreef:
Susan schreef:Ik vind het dan wel heel brutaal van die collega om de vrouw van haar minnaar te gaan verwijten dat ze moeilijk doet over de vriendschap. Wat verwacht ze dan? Hoe komt ze erbij dat ze in de positie is om daar iets in te verwachten?

Nou inderdaad! In wat voor wereld leeft zij?
Biechtje, is teruggaan in therapie geen optie? Het probleem is natuurlijk dat ze collega's zijn, en je kunt niet verwachten dat één van beide zomaar even ontslag neemt. Contact zal er dus wel blijven, maar ik vind wel dat jij een vriendschap kan 'verbieden'. Hoe staat haar man ertegenover?

Dát kun je nou juist wel eisen. Waarom niet? Actief solliciteren, hup. Of overplaatsing aanvragen. Nou wordt het tijd om te investeren hoor, kom nou. De tijd van halfslachtig de boel redderen en ondertussen stiekem contact zoeken is wel voorbij. En ja, dat is kut voor hem, maar eigen keus....
<<

Anoniem9

Bericht 26 Sep 2013 10:18

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Als mijn vermoeden klopt over wie jij bent Biechtje, dan zou ik echt zoooo woest op hem zijn. Ik snap dat hij niet zomaar de deur uit kan lopen i.v.m. kinderen en het huis, maar hoe kan je zo'n iemand ooit nog vertrouwen?

En inderdaad, wat Artemis zegt; Hoe dan ook een andere baan zoeken, als je toch besluit verder met hem te gaan.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 26 Sep 2013 10:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar weet je zeker dat het waar is wat zij vertelt?
<<

Anoniem44

Bericht 26 Sep 2013 10:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wat ik wel apart vindt, is dat je dus al kinderen samen hebt, dat je nu weer zwanger bent, terwijl jullie het laatste jaar samen zoveel vertrouwensissues hebben. Ik begrijp niet dat wanneer je samen zoveel problemen hebt dat je dan besluit: kom, laten we eens voor een derde (vierde, vijfde?) kind gaan. Waarom heb je die keuze gemaakt?
<<

Anoniem9

Bericht 26 Sep 2013 10:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

-ED- schreef:Wat ik wel apart vindt, is dat je dus al kinderen samen hebt, dat je nu weer zwanger bent, terwijl jullie het laatste jaar samen zoveel vertrouwensissues hebben. Ik begrijp niet dat wanneer je samen zoveel problemen hebt dat je dan besluit: kom, laten we eens voor een derde (vierde, vijfde?) kind gaan. Waarom heb je die keuze gemaakt?


Ach, hoe vaak zie je dat wel niet voorkomen?
<<

Anoniem17

Bericht 26 Sep 2013 10:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Artemis schreef:
Elliot schreef:
Susan schreef:Ik vind het dan wel heel brutaal van die collega om de vrouw van haar minnaar te gaan verwijten dat ze moeilijk doet over de vriendschap. Wat verwacht ze dan? Hoe komt ze erbij dat ze in de positie is om daar iets in te verwachten?

Nou inderdaad! In wat voor wereld leeft zij?
Biechtje, is teruggaan in therapie geen optie? Het probleem is natuurlijk dat ze collega's zijn, en je kunt niet verwachten dat één van beide zomaar even ontslag neemt. Contact zal er dus wel blijven, maar ik vind wel dat jij een vriendschap kan 'verbieden'. Hoe staat haar man ertegenover?

Dát kun je nou juist wel eisen. Waarom niet? Actief solliciteren, hup. Of overplaatsing aanvragen. Nou wordt het tijd om te investeren hoor, kom nou. De tijd van halfslachtig de boel redderen en ondertussen stiekem contact zoeken is wel voorbij. En ja, dat is kut voor hem, maar eigen keus....

Ja, solliciteren kun je wel eisen, maar direct ontslag nemen niet. Ik bedoel, in deze tijd. Wie weet duurt het een jaar voordat hij opnieuw een baan heeft. Dus hij moet in dat jaar gewoon blijven werken, en dat betekent dat hij al die tijd gewoon contact met haar kan hebben.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Sep 2013 10:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

ED, deze zwangerschap was niet gepland. Maar verder ga je bij mij onder de negeer, ik verwacht geen serieuze reacties van jou.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 26 Sep 2013 10:33

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Forti schreef:
-ED- schreef:Wat ik wel apart vindt, is dat je dus al kinderen samen hebt, dat je nu weer zwanger bent, terwijl jullie het laatste jaar samen zoveel vertrouwensissues hebben. Ik begrijp niet dat wanneer je samen zoveel problemen hebt dat je dan besluit: kom, laten we eens voor een derde (vierde, vijfde?) kind gaan. Waarom heb je die keuze gemaakt?


Ach, hoe vaak zie je dat wel niet voorkomen?

Maar dat maakt toch niet uit? Ik verbaas me hier ook heel erg over. Als je al in een relatiecrisis zit, dan ga je toch niet besluiten om voor nog een kindje te gaan?
<<

Anoniem9

Bericht 26 Sep 2013 10:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nina schreef:
Forti schreef:
-ED- schreef:Wat ik wel apart vindt, is dat je dus al kinderen samen hebt, dat je nu weer zwanger bent, terwijl jullie het laatste jaar samen zoveel vertrouwensissues hebben. Ik begrijp niet dat wanneer je samen zoveel problemen hebt dat je dan besluit: kom, laten we eens voor een derde (vierde, vijfde?) kind gaan. Waarom heb je die keuze gemaakt?


Ach, hoe vaak zie je dat wel niet voorkomen?

Maar dat maakt toch niet uit? Ik verbaas me hier ook heel erg over. Als je al in een relatiecrisis zit, dan ga je toch niet besluiten om voor nog een kindje te gaan?



Nou, ik wilde er nog bij zetten dat het vast om een goedmaakbaby ging, maar dan had ik vast het hele forum over me heen gehad. Maar nu blijkt dat het een ongepland kindje is, is dat ook weer anders natuurlijk..
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Sep 2013 10:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Sterre schreef:Laatste Biechtje, wat erg!! Ik kan me zo goed voorstellen dat nu opnieuw de grond onder je voeten wordt weggeslagen, de grond die jullie samen zo zorgvuldig weer hebben moeten opbouwen door de therapie en door hem opnieuw te gaan vertrouwen.

Heb je hem er al mee geconfronteerd? Weet je zeker dat die collega de waarheid spreekt, of is er een kans dat ze wil stoken om hem weer aan haar kant te krijgen?

Als echt blijkt dat hij niet eerlijk is geweest zou ik hem ook niet meer kunnen vertrouwen denk ik. Het klinkt alsof hij flinke issues heeft omdat hij blijkbaar niet goed weet wat vriendschap is, wat daarbij de grenzen zijn en hoe hij vriendschappen aan moet gaan. Is hij hier zelf mee aan het werk?

Sterkte!! :hug:


Dat is het inderdaad. Niet weten wat grenzen zijn. Daar is hij vorig jaar voor in therapie geweest. En nu is het weer hetzelfde liedje.

Hij zit ermee dat hij al jaren geen vriendschap heeft gehad. Maar hij beseft niet dat je als je een vriendschap wilt onderhouden je zélf in een vriendschap moet investeren. Het lijkt wel alsof hij dat niet begrijpt. Nu komt zij voorbij, zij toont wel interesse en hij is er dus van overtuigd dat dit vriendschap is. Maar de vriendschappen die hij heeft gehad, zijn allemaal gestrand omdat hij geen interesse toonde/moeite meer deed.

Ik weet niet of zij de waarheid spreekt, ik merk alleen dat ik zelfs van haar meer aanneem dan van hem inmiddels en dat zegt wel dat er iets flink beschadigd is.
<<

Artemis

Bericht 26 Sep 2013 10:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Achteraf kijk je een koe in de kont.

Als biechtje dacht dat het goed zat, en ze zijn in therapie geweest, dan kan ik me voorstellen dat je geen abortus pleegt als je zwanger blijkt te zijn. Dan snap ik zelfs dat je bewust zwanger wordt, als je denkt dat het allemaal weer ok is en je nog een kinderwens hebt.

Niet relevant, ze is zwanger, dat kind komt er, daar kun je lang en kort over praten of het wel of niet verstandig is, maar we doen allemaal weleens hele onverstandige dingen.
Valt nu niets meer aan te veranderen, dit is hoe het nu is. Stel dat we massaal besluiten dat dat onverstandig was, dan wordt het er nog niet anders van.
Laatst gewijzigd door Artemis op 26 Sep 2013 10:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem17

Bericht 26 Sep 2013 10:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

De zwangerschap is nu toch helemaal niet de issue? Biechtje is zwanger geraakt, of dat al dan niet gepland was doet toch niet ter zake in dit verhaal?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Sep 2013 10:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Alibi schreef:Heb jij hem hier al over gesproken?
Ben het eens met artemis dat het vrijwel onmogelijk is om een vriendschappelijke relatie te hebben met iemand waarmee je een verhouding hebt gehad.
Waarom heeft zij jou dit vertelt? Wil zij meer van je man? Of wil ze jullie huwelijk kapot maken? Ik zou haar ook niet klakkeloos geloven wat ze zegt, want zij is ook niet onpartijdig natuurlijk.


Zij ging er vanuit dat ik dit wist. Ik vond een kaart van haar in zijn tas omdat ze met zwangerschapsverlof ging. Die kaart was wel érrug vriendschappelijk, vandaar dat ik ipv het alleen aan hem te vragen haar geconfronteerd heb. Zij deed dus haar verhaal in een whatsapp en was verbaasd dat ik niet wist dat er meer gebeurd was.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Sep 2013 10:41

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Elliot schreef:
Susan schreef:Ik vind het dan wel heel brutaal van die collega om de vrouw van haar minnaar te gaan verwijten dat ze moeilijk doet over de vriendschap. Wat verwacht ze dan? Hoe komt ze erbij dat ze in de positie is om daar iets in te verwachten?

Nou inderdaad! In wat voor wereld leeft zij?
Biechtje, is teruggaan in therapie geen optie? Het probleem is natuurlijk dat ze collega's zijn, en je kunt niet verwachten dat één van beide zomaar even ontslag neemt. Contact zal er dus wel blijven, maar ik vind wel dat jij een vriendschap kan 'verbieden'. Hoe staat haar man ertegenover?


Haar man schijnt het dus allemaal goed te vinden. En ik lijk gekke Gera te zijn in dit verhaal lijkt het wel, omdat ik het er niet mee eens ben. Gelukkig weet ik wel beter en heb ik ook mensen om me heen die erop wijzen, maar als je hen zou moeten geloven is het raar dat ik het maar gek vind.
<<

Artemis

Bericht 26 Sep 2013 10:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wat is er eigenlijk gebeurd? Een keer zoenen of langere periodes seks? Vind ik nog wel relevant.

Aan de andere kant: ik snap hem ook wel. Hij is fout, dat zeker.

Hoe vriendschappelijk was dat briefje?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 26 Sep 2013 10:44

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:
Alibi schreef:Heb jij hem hier al over gesproken?
Ben het eens met artemis dat het vrijwel onmogelijk is om een vriendschappelijke relatie te hebben met iemand waarmee je een verhouding hebt gehad.
Waarom heeft zij jou dit vertelt? Wil zij meer van je man? Of wil ze jullie huwelijk kapot maken? Ik zou haar ook niet klakkeloos geloven wat ze zegt, want zij is ook niet onpartijdig natuurlijk.


Zij ging er vanuit dat ik dit wist. Ik vond een kaart van haar in zijn tas omdat ze met zwangerschapsverlof ging. Die kaart was wel érrug vriendschappelijk, vandaar dat ik ipv het alleen aan hem te vragen haar geconfronteerd heb. Zij deed dus haar verhaal in een whatsapp en was verbaasd dat ik niet wist dat er meer gebeurd was.


Hoe vriendschappelijk is er errug vriendschappelijk?
<<

Anoniem44

Bericht 26 Sep 2013 10:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Forti schreef:
-ED- schreef:Wat ik wel apart vindt, is dat je dus al kinderen samen hebt, dat je nu weer zwanger bent, terwijl jullie het laatste jaar samen zoveel vertrouwensissues hebben. Ik begrijp niet dat wanneer je samen zoveel problemen hebt dat je dan besluit: kom, laten we eens voor een derde (vierde, vijfde?) kind gaan. Waarom heb je die keuze gemaakt?


Ach, hoe vaak zie je dat wel niet voorkomen?

Maar dat betekent niet dat ik het begrijp. Als je samen problemen hebt en je hebt kinderen, dan zou ik zelf eerst mijn gewone leven met mijn man en de kinderen die ik heb willen stabiliseren, alvorens ik weer nieuwe plannen maak, dat je op zo'n moment aan een volgend kind denkt begrijp ik niet helemaal. Of is dat dan zo'n liefdesbaby, waarvan mensen denken dat het alles beter zal maken (NOT)...
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers