Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Anoniem140

Bericht 22 Dec 2014 09:16

Re: Biechttopic

Wat een zeurkous zeg! Lijkt mij juist heel gezellig, lekker lunchen en dan met de familie bij elkaar zitten!
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 22 Dec 2014 09:35

Re: Biechttopic

Carrie schreef:Er wordt chinees gehaald bij mijn schoonfamilie, dus het kan altijd nog erger! :kersthaha:


Bij mijn schoonouders koud buffet. Vind ik ook niet heel erg kerst. Maar verder maakt het me helemaal niks uit, het wordt vast gezellig.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem331

Bericht 22 Dec 2014 09:39

Re: Biechttopic

Ik zou best Chinees lusten op een kerstdag. Sowieso, het eten maákt de kerst niet wat mij betreft. Dus gemopper om wat je gaat eten zou ik ook niet leuk vinden.
Wij gourmetten ieder jaar, heerlijk. Voorspelbaar, maar lekker!
<<

Anoniem125

Bericht 22 Dec 2014 14:05

Re: Biechttopic

Je vriend komt nogal verwend over. Natuurlijk is een uitgebreid kerstdiner leuk, als hij dat zo belangrijk vindt dan mag hij volgend jaar gerust zelf een 5-gangendiner in elkaar zetten voor de hele familie. Maar nu zijn jullie uitgenodigd bij de familie en moet hij gewoon niet zo zeuren, waarschijnlijk is er echt genoeg lekker eten tijdens die lunch, dus waar gaat het over?!
<<

Anoniem85

Bericht 22 Dec 2014 14:25

Re: Biechttopic

Ik vind jouw vriend ook zeuren, lijkt me juist gezellig een kerstlunch met uitloop. Ik vind alleen avonds eten, wat wij doen, de rest van de dag zo n loze dag, vooral als het slecht weer is.

Bij mijn schoonouders is het ook niet al te best, het eten is best oke, maar de tv staat continue aan en daar wordt ook naar gekeken. En nee geen gezellige kerstfilm maar Discovery ofzo.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 22 Dec 2014 18:46

Re: Biechttopic

Argh...ik biecht op dat ik nogal gefrustreerd ben over een actie van mijn schoonouders...

Voor het goede doel hadden wij 3 kerstbroden besteld (1 voor ons, 1 cadeau voor mijn ouders en 1 cadeau voor mijn schoonouders) en die zouden voor de kerst worden bezorgd bij ons
Belt net mijn schoonvader dat de broden bij hen bezorgd zijn, wanneer we ze komen ophalen en dat hij graag 15 euro wil.
Diegene waar we het besteld hadden, kent namelijk mijn schoonouders en had ze gebeld dat wij bijna nooit thuis zijn (vorig jaar hadden we ook besteld en toen heeft hij 2 keer 's avonds voor de deur gestaan en deden we niet open, de bel was namelijk stuk en wij wonen in een appartementencomplex zonder camera voor de voordeur..)
Had mijn schoonvader geantwoord dat we inderdaad bijna nooit thuis en ook slecht bereikbaar zijn, dus dat zij dat wel zouden regelen. Dit verwijt hij mij ook, dat ik iemand opzadel om 's avonds in het donker over straat te gaan om bij ons een kerstbrood te bezorgen omdat wij overdag niet thuis zijn...Lekker om dat over de telefoon te horen!
Nu gaat mijn man het vanavond ophalen, kan ik het ook cadeau geven aan mijn ouders.

Ben ik nou zo gek of reageer je zo op een cadeautje van je kinderen? En is het zo vreemd dat je even doorgeeft iemand belt voor ons dat we het zelf kunnen regelen?

Kleine frustratie :palm: :palm: En nu weer lekker in de kerstsfeer :razz: :razz:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Dec 2014 18:51

Re: Biechttopic

Huh, waarom moet je 15 euro betalen aan je schoonvader?

Ik vind het belachelijk dat zo'n bezorger zo over jullie praat achter jullie rug om en op eigen houtje besluit ergens anders te bezorgen. Verder hebben mensen die weinig thuis zijn natuurlijk ook het recht om iets te bestellen, daar moeten ze dan maar wat op verzinnen. Dat doet de post toch ook gewoon (bij de buren of op het postkantoor afgeven).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 22 Dec 2014 18:51

Re: Biechttopic

Herkenbaar. Ik kan me van hun kant wel voorstellen dat ze zo reageren, zouden mijn ouders nl. ook doen. Maar ik vind het eigenlijk ook wel attent en logisch omdat ze die bezorger ook kennen en die dit waarschijnlijk zelf bij hun had aangekaart omdat hij vorig jaar 2x voor niets aan de deur was en daar inderdaad geen zin in had. Ons kent ons en dan krijg je dit. Dus zou me er niet druk om maken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 22 Dec 2014 18:54

Re: Biechttopic

Susan schreef:Huh, waarom moet je 15 euro betalen aan je schoonvader?

Ik vind het belachelijk dat zo'n bezorger zo over jullie praat achter jullie rug om en op eigen houtje besluit ergens anders te bezorgen. Verder hebben mensen die weinig thuis zijn natuurlijk ook het recht om iets te bestellen, daar moeten ze dan maar wat op verzinnen. Dat doet de post toch ook gewoon (bij de buren of op het postkantoor afgeven).

Er werden kerstbroden verkocht voor het goede doel en een kerstbrood kostte 5 euro.

Dat achter onze rug over ons praten frustreert mij dus ook het meest. Mijn schoonouders vinden onze manier van leven al vaak te decadent en morden en dat dan ook nog bevestigen naar andere mensen toe.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 22 Dec 2014 18:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 22 Dec 2014 18:55

Re: Biechttopic

rapa nui schreef:Herkenbaar. Ik kan me van hun kant wel voorstellen dat ze zo reageren, zouden mijn ouders nl. ook doen. Maar ik vind het eigenlijk ook wel attent en logisch omdat ze die bezorger ook kennen en die dit waarschijnlijk zelf bij hun had aangekaart omdat hij vorig jaar 2x voor niets aan de deur was en daar inderdaad geen zin in had. Ons kent ons en dan krijg je dit. Dus zou me er niet druk om maken.
Fijn dat herkenbaar is :kersthaha:. Ik snap heel goed dat de bezorger probeert om op een andere manier de broden bij ons te brengen, dat vind ik ook heel attent van hem. Het gaat mij meer om het feit dat er weer vooroordelen over ons verspreidt worden door vooral mijn schoonvader.Dat 'ons kent ons' komt soms echt mijn neus uit...
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 22 Dec 2014 19:19

Re: Biechttopic

Ja, erg he, mijn moeder kletst ook graag met mijn buren als ze een keer iets bij me aflevert als ik er niet ben: en dan hoor ik ook, dat ik ook nooit thuis ben, al weer op vakantie ben oid. het onkruid moet doen en moet vegen. En ook als ze de buurvrouwen in de supermarkt tegenkomt, paar woorden wisselen maar, maar toch. Ik heb haar al een paar keer genoemd dat ik er niet zo van hou dat mijn buren bepaalde dingen weten ook al zijn het geen geheimen maar ik hoef niet van de buren te horen wat mijn moeder denkt.

Ik probeer me er verder maar niet druk meer om te maken, de buurvrouw haar moeder is jong overleden en mist dit soort dingen dus al. Ik relativeer het dan ook maar, is het alleen maar lief bedoeld allemaal (alleen soms wat irritant)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Dec 2014 20:12

Re: Biechttopic

Laatste twee biechtjes met zeurende vriend en schoonvader, wat een gedoe zeg! Ik begrijp niet waarom je vriend zo doet. Vaak zit je juist altijd zo vol met de kerst. In de ochtend luxer ontbijten thuis met z'n 2e bijv. in de middag op visite bij deze en gene met allerlei lekkere hapjes e.d. erbij en dan 's avonds nog een heel diner. Helemaal volgepropt zit je dan van alle lekkere dingen die eigenlijk veel te veel zijn. Daarom vind ik het idee van een lunch met uitloop juist alleen maar goed en lekker. Neem aan dat jullie geen bruine boterham met kaas krijgen, dus niks vreemds in mijn ogen.

Schoonvaderbiechtje ik zou het er nog maar eens met je schoonvader over hebben, want hier zou ik ook niet blij van worden.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Dec 2014 23:57

Re: Biechttopic

* wil het liever niet te lang laten staan *
Laatst gewijzigd door Biechtje op 29 Dec 2014 15:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 29 Dec 2014 01:00

Re: Biechttopic

Hé wat zonde biechtje. Schelen jullie veel in leeftijd? Zitten zij misschien dichter bij elkaar in leeftijd?
En ik zou het toch aangeven, dat je het jammer vindt en graag meer tijd met ze door wil brengen en een betere band wil opbouwen met ze. En dat je je soms buitengesloten voelt. Zij kunnen namelijk ook niet ruiken hoe jij je voelt ;) misschien denken ze wel dat jij er niet zoveel waarde aan hecht, of dat je er weinig zin in hebt ofzo.
Ik herken het in die zin, dat mijn moeder en zusje het ook heel goed met elkaar kunnen vinden en dat ik me na het overlijden van mijn vader, waar ik het heel goed mee kon vinden, me ook weleens buitengesloten en alleen voel. Ik probeer dat wel te uiten en verder ook mijn verwachtingen wat bij te stellen, want anders raak ik steeds teleurgesteld. Met mijn zusje heb ik trouwens wel een hele goede band hoor, maar we lijken totaal niet op elkaar en ik ben 4 jaar ouder. Allebei factoren die zeker niet meehelpen of hebben geholpen de afgelopen jaren.

Je mag toch 2 getuigen per persoon kiezen? Ik snap niet zo goed waarom ze jullie dan niet allebei kiest....en tja, degene die ze als ceremoniemeester hebben gekozen, kan maar net zo zijn dat dat degene is die het het meest zal doen zoals zij dat graag zien en willen. Daar zou ik me niet ondergeschikt of achtergesteld door voelen hoor.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Dec 2014 10:21

Re: Biechttopic

Ik vind het niet zo aardig van je zus dat ze niet haar beide zussen kiest. Ik kan me voorstellen dat je je naar voelt hieronder. Het zijn wel je zussen, jullie hebben een band voor het leven. Als ik jou was, zou ik je gevoel uitspreken (''Ik voel me er verdrietig onder dat ik je getuige niet mag zijn en onze zus wel''), want misschien gaan ze er nu van uit dat je het allemaal wel goed vindt.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Dec 2014 10:25

Re: Biechttopic

Het kan toch dat twee zussen meer met elkaar hebben en meer naar elkaar toetrekken dan naar een andere broer/zus? Ik snap wel dat je het jammer vindt, maar zou me persoonlijk dan toch richten op de mensen die me beter liggen, zoals goede vrienden. Je kan dat soort contact nu eenmaal niet afdwingen.
<<

Zeester

Bericht 29 Dec 2014 15:15

Re: Biechttopic

Als ik het goed heb wie ik denk dat jij bent, dan begrijp ik je zus wel waarom ze je niet als ceremoniemeester gevraagd heeft. Er komt toch heel wat bij kijken en als je vaak problemen hebt, dan kan ze misschien niet goed op je bouwen. Neemt niet weg dat ze je wel in die keus had kunnen betrekken, zodat jullie erover hadden kunnen praten. Wat betreft getuigen...dat vind ik ook flauw. Als ik twee zussen zou hebben dan zou ik ze beide ook vragen. Tenzij ik de ene nooit spreek of geen contact mee heb.
<<

Anoniem86

Bericht 29 Dec 2014 15:18

Re: Biechttopic

Jammer om te horen, ik zou het wel aankaarten aan m'n zus(Sen)! Ik heb zelf ook geen goede band of iig m'n zussen hebben een betere band met elkaar, daar is helaas niet altijd wat aan te doen.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Dec 2014 15:24

Re: Biechttopic

Maar stel nou dat je twee heel goede vriendinnen hebt, waarmee je alles bespreekt, waarmee je lief en leed deelt en een daarvan is je zus, dan ga je toch niet je andere zus ook vragen als getuige i.p.v. die heel goede vriendin, alleen omdat het anders 'flauw' is. De ene persoon kan nu eenmaal beter bij de een, de ander bij de ander. Zo gaat dat, is ook een kwestie van chemie, net zoiets als een relatie, maar dan net even anders.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Dec 2014 15:40

Re: Biechttopic

Dat ik problemen heb betekent niet dat ik niet normaal kan functioneren natuurlijk. Ik ben eerder zonder problemen ceremoniemeester geweest, dus ik weet wat het inhoudt en wat er van me wordt verwacht. Ik vind het gewoon jammer dat ze meer vertrouwen heeft in onze zwager dan in mij, haar eigen zus.

Overigens kan ik me wel vinden in de reactie van Nougat. Ze kunnen blijkbaar beter overweg met elkaar dan met mij, qua leeftijd valt het wel mee hoeveel we schelen, ik ben 2,5 jaar ouder dan zus A en zij is weer 2,5 jaar ouder dan zus B. En niet gezegd in mijn eerste post, maar ze heeft naast zus B ook haar beste vriendin gekozen als getuige. Dus ja, dan houdt het wel op natuurlijk. En ergens is het logisch dat ze dan de zus kiest waar ze beter mee overweg kan, maar dan voel ik me als de andere zus wel minder belangrijk.

Het draait overigens niet alleen hierom, er zijn vaker situaties geweest waarin ik aan het kortste eind trok, maar dit was denk ik even de druppel. Een stom gevoel wat ik niet van me af kan zetten.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Dec 2014 17:05

Re: Biechttopic

Mij is altijd verteld dat je iemand als ceremoniemeester moet kiezen die je goed kent, maar toch iets verder van je afstaat dan je eigen familie. Zodat je eigen familie/beste vrienden ook zorgeloos kunnen genieten van je bruiloft. Als ceremoniemeester moet je toch ook wat regelen/in de gaten houden. Ik snap dat je het jammer vind dat je geen getuigen mag zijn maar ik denk niet dat het wil zeggen dat ze meer vertrouwen in haar zwager heeft omdat ze hem kiest. Dat kan ook andere redenen hebben.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 31 Dec 2014 15:57

Re: Biechttopic

*Verwijderd*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 04 Jan 2015 16:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 31 Dec 2014 15:59

Re: Biechttopic

Zo dan! Ik zou me serieus afvragen of ik die mensen dan nog als vrienden kan zien... Meestal als je ziek bent ben je toch niet meer besmettelijk?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 31 Dec 2014 16:00

Re: Biechttopic

Jeetje wat ontzettend kut! Begrijp helemaal dat je verdrietig bent. Knuffel dus!!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem122

Bericht 31 Dec 2014 16:03

Re: Biechttopic

Ik zou dit ook niet kunnen waarderen.. wat had je? Gewoon grieperig? Blijven ze allemaal panisch binnen, want de kans dat ze door iemand anders ook aangestoken worden is toch ook aanwezig? Raar gedoe van ze..

Zou ze toch ff bellen en desnoods beloven niemand te zoenen om 12 uur.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers