Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ww-berekenen

<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2013 10:15

Ww-berekenen

Voor de mensen die in de WW zitten. Weten jullie hoe jullie berekening is gemaakt? Ik vind het zo'n raar (en laag!) bedrag!
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 26 Sep 2013 10:18

Re: Ww-berekenen

70% van het loon van afgelopen half jaar.

Verdien wel maandelijks hetzelfde bedrag. Weet niet of je toevallig wisselende salarissen hebt gekregen.
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2013 10:24

Re: Ww-berekenen

Nee, geen wisselend loon. Ja, mijn periodieke verhoging, dat wel.
De eerste 2 maanden 75%, en daarna 70%. Maar daar halen ze ook nog je vakantiegeld vanaf ter "reservering". Dat vind ik stom, mijn loon was toch ook exclusief vakantiegeld? Als ik niet werk, vind ik ook niet dat ik recht heb op vakantiegeld. Maar, dat is mijn mening hoor ;-)
Maar goed, ik heb het idee dat mijn dagloon niet klopt, vandaar. Heeft er denk ik mee te maken dat ik een belastingvoordeel kreeg voor mijn reiskostenvergoeding en dat daardoor de uitkering lager uitvalt. Stom...
<<

SnowWhite

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:55

Bericht 26 Sep 2013 10:25

Re: Ww-berekenen

Ja, ze kijken naar wat je het laatste jaar als loon hebt gehad (als je een jaar bij dezelfde werkgever hebt gewerkt).
Van het maandelijkse loon krijg je de eerste twee maanden 75% en de resterende maanden 70%.

Houd vervolgens ook nog rekening mee met dat je vakantietoeslag van dit bedrag wordt afgehaald en uitbetaald wordt als je ww uitkering afloopt of wanneer je een baan vindt. En er gaat ook nog eens loonheffing af.
Ja, je houdt bijna niets over (ik schrok ook even toen ik het van de week gestort kreeg, is de helft van mijn loon toen ik nog werkte..)!!
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2013 10:27

Re: Ww-berekenen

ja, Snowwhite.. ik vind het zó raar en laag.
Tuurlijk, ik mag blij zijn dat ik uberhaupt een uitkering krijg. Maar tering zeg, het is echt ongelofelijk laag en bizar. Ben blij dat mijn vriend gewoon de vaste lasten kan betalen met zijn baan...
<<

SnowWhite

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:55

Bericht 26 Sep 2013 10:34

Re: Ww-berekenen

Natuurlijk ben je blij met alle euro's die je 'krijgt'. Maar dat je er zo op achteruit gaat is wel even schrikken.
Je gaat leven naar wat je verdiende (je huur bijv.), ondanks dat het helemaal niet zó uitbundig was. Maar als je gehalveerd wordt heeft dat wel effect op alles.
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2013 10:36

Re: Ww-berekenen

idd...
nou maar hopen dat ik snel een baan vind. Ik verveel me kapot thuis...
<<

SnowWhite

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:55

Bericht 26 Sep 2013 10:38

Re: Ww-berekenen

Ja, verschrikkelijke tijd he.
Hoe lang zit je nu thuis?
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2013 10:42

Re: Ww-berekenen

Gelukkig is mijn WW pas ingegaan op 3 september, maar ik had daarvoor 2 weken vakantie opgenomen. Dus ik zit nu 6 weken thuis. Kan alleen nergens heen met de auto of fiets, want heb 3 weken geleden een schouderoperatie gehad. Ben compleet afhankelijk van het OV...

Gelukkig krijg ik nog een laatste betaling van mijn vorige werkgever, wat bij elkaar ook weer een maandsalaris is. Dan heb ik in ieder geval een beetje buffer!
<<

Anoniem29

Bericht 26 Sep 2013 18:27

Re: Ww-berekenen

Ik heb geen loonheffing laten toepassen op mijn ww. Dus bij mij wordt er ook 52% belasting ingehouden. Wie weet is dit bij jou ook zo?

Je kunt dit wel terug krijgen tijdens je aangifte.

Verder ligt het er ook aan voor hoeveel uur je beschikbaar bent voor werk. Als jij bijv. 24 uur heb ingevuld, dan krijg je maar voor 24 uur een uitkering. Als je voor 40 uur werk zoekt maar je hebt maar 32 uur gewerkt, krijg je voor 32 uur een uitkering etc. etc.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Sep 2013 18:31

Re: Ww-berekenen

Ik heb ook geen loonheffing toe laten passen.

Daarbij is mijn ww gebaseerd op het laatste half jaar dat ik gewerkt heb. Ik heb iets van 0,95 FTE gewerkt (onderwijs, onderbouw), maar omdat er 3 weken vakantie in zaten krijg ik maar WW over 33 uur per week... En idd, eerste twee maanden 75%, daarna 70%..
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem122

Bericht 26 Sep 2013 19:06

Re: Ww-berekenen

Oreo schreef:ja, Snowwhite.. ik vind het zó raar en laag.
Tuurlijk, ik mag blij zijn dat ik uberhaupt een uitkering krijg. Maar tering zeg, het is echt ongelofelijk laag en bizar. Ben blij dat mijn vriend gewoon de vaste lasten kan betalen met zijn baan...


Heb je alleen gekeken naar je dagloon? Ik weet niet voor hoeveel uur je WW krijgt, maar ik krijg voor 6 uur WW, en had ook een heel laag dagloon, 17 euro ofzo, en dacht dus dat ik per week maar 17 euro kreeg, omdat ik dus maar voor 6 uur per week WW heb. Maar die 17 euro moest dus x 20 werkdagen nog gedaan worden.

Misschien is het bij jou ook wel zo iets?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers