Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Dec 2014 21:26

Re: Biechttopic

Ik zal het proberen kort te houden. Mijn vader is een moeilijke man, vroeger was al hij behoorlijk agressief als het niet ging zoals hij wilde en dat uitte zich dan in schoppen/slaan/schreeuwen. Nu zijn wij, mijn broer, zusje en ik inmiddels volwassen en wonen mijn broer en ik beide niet meer thuis. Sinds 4 jaar zit hij in de ziektewet wegens gezondheidsproblemen. Maar zijn gedrag wordt alleen maar erger. Alles moet gaan op zijn manier en zoals hij het wil. Al is het alleen maar om de 'vrede' in huis te bewaren. Zijn stemming kan ook opeens helemaal omslaan. Zelfs nu ik niet meer thuis woon krijg ik dit nog mee uit verhalen van mijn zusje en mijn moeder. Ik kan niet goed uitleggen hoe zijn gedrag dan precies is maar het is geen normale manier van omgaan met anderen.
Zijn dagen bestaan de laatste 4 jaren alleen maar uit, op de bank liggen, of in bed af en een rondje lopen met de hond. Daarnaast slikt hij zware medicijnen die volgens mij ook niet echt een goede werking hebben op zijn stemming. Ik weet dat al mijn ooms uit mijn vaderskant korte lontjes hebben en heel snel boos worden. Maar ik kan er niet meer mee omgaan. Er valt ook geen normaal gesprek met hem te voeren, zodra ik vraag waarom hij zo reageert is zijn antwoord zo ben ik nou eenmaal geboren of wordt hij weer chagrijnig, of hij dreigt dat hij zichzelf wat aan gaat doen. Ik weet niet wat ik hier verder mee wil, ik moest het gewoon even van mij afschrijven. En dan heb ik het nog redelijk beknopt opgeschreven.
<<

Anoniem148

Bericht 17 Dec 2014 16:59

Re: Biechttopic

Lijkt mij heel moeilijk! sterkte!
Wat zegt jouw moeder ervan? Misschien eens een afspraak maken bij de huisarts.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Dec 2014 13:15

Re: Biechttopic

Ik heb een raar hard, pijnlijk bultje, omgeveer een halve cm naast mijn anus. Het is geen aambei, dat heb ik wel eens gehad en dat is echt totaal anders. Dit bultje prikt/schrijnt bij het afvegen. Ik smeer op het moment voor de zekerheid wel met sperti. Als het nog even duurt dit, moet ik toch maar naar de dokter. Maar ik ben net verhuisd en had me een andere kennismaking met mijn nieuwe dokter voorgesteld:eyes:
Heeft iemand dit wel eens gehad en wat heb je er toen aan gedaan?
<<

Anoniem125

Bericht 19 Dec 2014 13:46

Re: Biechttopic

Nooit gehad, ik zou het even aankijken, maar als het blijft zitten of groter wordt wel naar de huisarts gaan. Het zou om een ingegroeide haar kunnen gaan die een beetje is gaan ontsteken, maar het kan ook iets anders zijn natuurlijk, dat kan ik niet beoordelen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 19 Dec 2014 17:05

Re: Biechttopic

Ik denk gewoon een kloofje. Dat barst telkens bij ontlasting krijgen dus geneest langzaam. Alleen naar de wc gaan als je echt moet. Niet te hard persen en misschien even met vochtig toiletpapier of washandjes ipv wc papier.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Dec 2014 22:12

Re: Biechttopic

Ik heb een beetje mot met mijn vriend. Over de kerstdagen. We zouden in eerste instantie eerste kerstdag bij zijn ouders vieren maar omdat mijn vader moet werken met tweede kerstdag, hebben we dit met veel moeite om weten te wisselen. Eerste kerstdag dus bij mijn ouders. Tweede kerstdag bij zijn ouders. Opgelost.
Maar nu blijkt dat mijn ouders dus geen kerstdiner geven maar naar een kerst lunch van de familie gaan, waar wij dan ook heen gaan.
Nou is m'n vriend geïrriteerd dat dat geen diner is dan. We zullen genoeg eten tijdens die lunch en kunnen zo lang bij familie blijven als we willen, ook s avonds met nog hapjes van de lunch. Ik vind dat gezellig en geen probleem. Lekker wijntje, borrel hapje. Prima. Maar hij wil een echt kerstdiner. En vindt het nu stom dat we alles om blijken gegooid te hebben terwijl we alsnog dan eigenlijk wel hadden kunnen dineren bij zijn ouders s avonds na de kerstlunch bij mijn familie. Ik vind dat onzin, ene dag ene familie, andere dag andere. Lunch maakt toch niet uit ten opzichte van een diner? Maar hij vindt het stom om 'restjes' te gaan eten (gewoon verlengde van de lunch) op eerste kerstdag. Ik vind dat gewoon gezellig met de familie. Het gaat toch niet om het eten?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Dec 2014 22:15

Re: Biechttopic

Ik zou zeggen: 'Het is nou eenmaal zo.' En er verder geen discussie van maken. Ik vind het echt een non-issue.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 22:43

Bericht 21 Dec 2014 22:16

Re: Biechttopic

Ik vind dat je vriend zichzelf niet zo moet aanstellen. Kop op zeg. Het komt nogal erg verwend over. Een uitgebreide lunche is toch ook helemaal prima.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Dec 2014 22:17

Re: Biechttopic

Wat een zeurpiet.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 21 Dec 2014 22:22

Re: Biechttopic

Ik vind het gezeur. Dat kerstdiner heeft hij nog toch 2e kerstdag? Dat de dagen zijn geruild maakt toch niet dat er een kerstdiner minder is? En ook al zou dat, eten is toch niet waar het bij kerst om draait? Ik zou tegen hem zeggen wat je hier oom hebt gezegd en als hij het zo erg vind om donderdag een lunch te hebben en geen echt diner is het misschien een idee dat hij zelf een diner bereid.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Dec 2014 22:24

Re: Biechttopic

Er wordt chinees gehaald bij mijn schoonfamilie, dus het kan altijd nog erger! :kersthaha:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Dec 2014 22:26

Re: Biechttopic

Carrie schreef:Er wordt chinees gehaald bij mijn schoonfamilie, dus het kan altijd nog erger! :kersthaha:


Haha dat hebben wij de afgelopen jaren ook een paar keer gedaan met m'n moeders kant van de familie :P Zou goed kunnen dat dat dit jaar weer op het menu staat gok ik ;)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem173

Bericht 21 Dec 2014 22:27

Re: Biechttopic

Carrie schreef:Er wordt chinees gehaald bij mijn schoonfamilie, dus het kan altijd nog erger! :kersthaha:

Ik kreeg stamppot boerenkool bij de mijne... :kersthaha:
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 22:43

Bericht 21 Dec 2014 22:30

Re: Biechttopic

Ik kreeg bij mijn ex schoonouders met kerst altijd boontjes, een sla vink met gebakken aardappeltjes en als toetje gele vla. Echt, met kerst? Dat is iets wat ik op een snelle doordeweekse dag op tafel zou zetten.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Dec 2014 22:32

Re: Biechttopic

Mij interesseert dat weinig eerlijk gezegd, ik geef niet zo veel om kerstdiners, dus het zal mij eerlijk gezegd een worst wezen wat ik voorgeschoteld krijg. Maar goed, enigszins feestelijk draagt wel bij aan het kerstgevoel, dat wel natuurlijk.
❤ 7 juni 2018
<<

Fiene

Bericht 21 Dec 2014 22:32

Re: Biechttopic

Ik ben sowieso niet van al dat bijzondere eten met Kerst dus ik vind je vriend ook wel aan het zeuren. Hij wil een diner nou lekker zelf voor laten zorgen dan;)

Wij eten verse friet op kerstavond, gourmetten de eerste dag en pizzarettn de tweede dag. Doe je mij, en mijn kinderen, veel meer plezier mee. Ik heb dat, bijzondere eten, nooit zo begrepen.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Dec 2014 22:35

Re: Biechttopic

Bliss schreef:Mij interesseert dat weinig eerlijk gezegd, ik geef niet zo veel om kerstdiners, dus het zal mij eerlijk gezegd een worst wezen wat ik voorgeschoteld krijg. Maar goed, enigszins feestelijk draagt wel bij aan het kerstgevoel, dat wel natuurlijk.

Oh ik vind het echt vreselijk. Ik houd niet van chinees eten en ook niet om uit plastic bakjes te eten met Kerst. Mijn moeder maakt er altijd wat gezelligs van, lekkere hapjes, wijntje erbij, warme chocolademelk, gezellige muziek. Dit jaar eten we gewoon lasagne maar het contrast met Tweede Kerstdag is dan heel groot. Geen muziek, enz. Soms de tv aan. Blegh.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Dec 2014 22:36

Re: Biechttopic

Fiene schreef:Ik ben sowieso niet van al dat bijzondere eten met Kerst dus ik vind je vriend ook wel aan het zeuren. Hij wil een diner nou lekker zelf voor laten zorgen dan;)

Wij eten verse friet op kerstavond, gourmetten de eerste dag en pizzarettn de tweede dag. Doe je mij, en mijn kinderen, veel meer plezier mee. Ik heb dat, bijzondere eten, nooit zo begrepen.

Waarom, gebruik je, zoveel komma's?

Wij eten ook vaak friet op kerstavond! Als het maar gezellig is.
<<

Fiene

Bericht 21 Dec 2014 22:38

Re: Biechttopic

Door die stomme IPad en dat ik eigenlijk meer sr aan het kijken ben.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Dec 2014 22:46

Re: Biechttopic

Fiene schreef:Door die stomme IPad en dat ik eigenlijk meer sr aan het kijken ben.

Oh! Zet die van nou automatisch komma's? Nou vooruit :smile:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Dec 2014 22:48

Re: Biechttopic

Hahaha Carrie. Die techniek van tegenwoordig!
❤ 7 juni 2018
<<

Fiene

Bericht 21 Dec 2014 22:49

Re: Biechttopic

Carrie schreef:
Fiene schreef:Door die stomme IPad en dat ik eigenlijk meer sr aan het kijken ben.

Oh! Zet die van nou automatisch komma's? Nou vooruit :smile:



Haha nee maar ik kijk maar met een half oog wat ik aan het typen ben. Regelmatig moet ik eigenlijk de . hebben maar heb geen zin om terug te gaan in mijn zin.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Dec 2014 22:54

Re: Biechttopic

Ik vind het dus zelf ook een beetje gezeur. Kerst is belangrijk voor ons allebei, maar we gaan toch sowieso naar familie toe? Naar beide zelfs. Ik zou Chinees halen zelf ook niet leuk vinden, maar een lunch met uitloop naar borrel enzo lijkt mij best gezellig. Ik heb ook helemaal geen zin om hierover ruzie te maken, wat een onzin.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Dec 2014 22:58

Re: Biechttopic

Ik zou er ook geen ruzie over maken, ik zou er helemaal niet over praten. Gewoon zeggen: 'Jammer, maar het is nou eenmaal zo, volgend jaar beter.' Of iets in die trant. Voor de rest zou ik er helemaal niet meer op ingaan. Er zijn twee mensen nodig om ruzie te maken, hij kan dat niet in zijn eentje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 21 Dec 2014 23:03

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Ik vind het dus zelf ook een beetje gezeur. Kerst is belangrijk voor ons allebei, maar we gaan toch sowieso naar familie toe? Naar beide zelfs. Ik zou Chinees halen zelf ook niet leuk vinden, maar een lunch met uitloop naar borrel enzo lijkt mij best gezellig. Ik heb ook helemaal geen zin om hierover ruzie te maken, wat een onzin.

Ja hoor, lijkt mij ook gezellig!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers