Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gooien

<<

Anoniem140

Bericht 20 Dec 2014 15:14

Re: Gooien

Volgens mij zegt ze ook helemaal niet dat het alleen maar aan haar dochter ligt.
<<

Anoniem125

Bericht 20 Dec 2014 15:22

Re: Gooien

Er wordt van alles bijgehaald. Karakter, leeftijd, te vroeg geboren, het is een fase, etc etc. Ik zou gewoon ook eens eerlijk naar je eigen aandeel kijken. Hoe ga jij door het leven momenteel, zit je goed in je vel, of reageer je snel kortaf, heb je veel geduld of een kort lontje, neem je de tijd voor dingen of moet alles snel, snel? Dit alles heeft zijn weerslag op je kind.

Als je kind bijvoorbeeld aangeeft dat je haar pijn doet als je haar hand vasthoudt bij een drukke weg, dan kun je boos worden, maar je kan ook gewoon eens rustig luisteren naar je kind. Maak er iets leuks van met je kind, ipv het pijn te doen door het mee te slepen aan de hand.
<<

Anoniem124

Bericht 20 Dec 2014 15:27

Re: Gooien

Ok nu weet ik zeker dat jij geen echt kind hebt Nougat :smile: .
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Dec 2014 15:39

Re: Gooien

Charles schreef:Ok nu weet ik zeker dat jij geen echt kind hebt Nougat :smile: .


Amen!
:good:
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem124

Bericht 20 Dec 2014 15:45

Re: Gooien

Ik zie het al voor me...er iets leuks van maken aan een drukke weg terwijl mijn tweeling m'n hand niet wil vasthouden.

Ok popjes...jullie willen de straat op rennen... ze rijden hier 70 waar je 50 mag, maar gaan jullie me nu eerst maar eens vertellen waarom jullie onder een auto willen rennen, hoe en wat je daarbij voelt dan zal ik jullie daarna alsnog leren waarom het niet mag (als jullie het overleven).
<<

Anoniem125

Bericht 20 Dec 2014 16:03

Re: Gooien

Zucht, dat bedoel ik natuurlijk niet. Jammer dat mijn woorden altijd in het belachelijke worden getrokken.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Dec 2014 16:30

Re: Gooien

Hoe zal dat komen denk je?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem92

Bericht 20 Dec 2014 17:00

Re: Gooien

Het probleem met jou is dat er heus wel waarheid in de dingen die je zegt zitten maar dat je zo belachelijk slecht bent in dingen verwoorden. Jij kan werkelijk niks zeggen zonder een ander voor het hoofd te stoten.

Overigens is het mijn kind, en is het mijn taak haar te beschermen en verantwoordelijkheid mee te geven, dus als ik dat kan doen door te zorgen dat ze niet dood wordt gereden dan doe ik dat.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 20 Dec 2014 17:54

Re: Gooien

Nougat schreef:Zucht, dat bedoel ik natuurlijk niet. Jammer dat mijn woorden altijd in het belachelijke worden getrokken.

Haha, en jij trekt de woorden van anderen niet in het belachelijke?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Dec 2014 21:28

Re: Gooien

Zo.. heeft dit even een aparte wending gekregen :hohoho:
<<

Anoniem125

Bericht 21 Dec 2014 07:42

Re: Gooien

Parel schreef:Het probleem met jou is dat er heus wel waarheid in de dingen die je zegt zitten maar dat je zo belachelijk slecht bent in dingen verwoorden. Jij kan werkelijk niks zeggen zonder een ander voor het hoofd te stoten.

Overigens is het mijn kind, en is het mijn taak haar te beschermen en verantwoordelijkheid mee te geven, dus als ik dat kan doen door te zorgen dat ze niet dood wordt gereden dan doe ik dat.

Uiteraard. Ik zeg ook niet dat je je kind dood moet laten rijden. Wat een gekke conclusies worden er toch weer getrokken. Jammer dat er op deze manier geen normaal gesprek over opvoeding mogelijk is.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 21 Dec 2014 09:04

Re: Gooien

Er valt hier prima over opvoeding te praten. De meningen hierover zijn op 't forum erg verdeeld. Normaliter zijn er nauwelijks problemen, geeft men elkaar tips maar laat ieder zich in haar waarde. Jij komt weer even verkondigen dat het aan Lejow ligt, dat Lejow de schuld bij haar dochter legt. Verwoord het eens anders, probeer dàt eens. Wellicht dat je dan normale reacties krijgt.
<<

Anoniem125

Bericht 21 Dec 2014 09:17

Re: Gooien

Nee, ik zeg niet dat het aan Lejow ligt. Ik zeg dat het raadzaam kan zijn om niet alleen naar het gedrag van je kind te kijken, maar dat het goed is om ook naar je eigen gedrag te kijken. Dit stel ik in het algemeen. In dit topic lees ik dat veel wordt afgeschoven op het kind. Het enige dat ik beweer is dat veel meer factoren van belang zijn, waaronder jouw eigen houding/de manier waarop je in het leven staat.
<<

Anoniem92

Bericht 21 Dec 2014 09:49

Re: Gooien

Ik ga er niet eens aan beginnen om quotes erbij te halen, maar je hebt net op de man af lejow (onder andere) met de grond gelijk gemaakt, en daarna probeer je dat dan ook weer te ontkennen. Er is met jou geen discussie mogelijk want alles sla je zo onwijs dood, dat het niet eens leuk praten is met je. Een standpunt is prima, maar jij boort het werkelijk bij iedereen door de neus.
<<

Anoniem125

Bericht 21 Dec 2014 09:55

Re: Gooien

Ik noem een paar voorbeelden inderdaad, die deels betrekking hebben op de situatie van Lejow. Dat betekent niet dat ik haar met de grond gelijk maak, in het geheel niet. Ik zeg alleen dat de decembermaand vaak erg druk is, en voor sommige kinderen is het leven sowieso erg druk door bijvoorbeeld verschillende oppasadressen. Dit alles kan bijdragen aan het gedrag dat een kind vertoont. Kortom: kijk ook eens naar de context waarin je kind zich op dagelijkse basis 'moet gedragen'.

Als ik zie hoeveel gezinnen zich gestresst en tegen het overspannene aan door het leven begeven met veel geschreeuw, getrek en geduw, dan begrijp ik goed dat je daar als kind niet bepaald rustiger van wordt.
<<

Anoniem140

Bericht 21 Dec 2014 10:31

Re: Gooien

Nougat, ze heeft zelf al aangegeven dat het wellicht druk is gewest voor haar dochter en dat het een wisselwerking is.
Daar heeft ze jouw fantastische conclusie niet voor nodig neem ik aan.
Die laatste alinea begrijp ik dan weer niet, waar zie jij al die gezinnen en kun je bij ze binnen kijken?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Dec 2014 10:44

Re: Gooien

Echt hoor Nougat... Heb al 5 keer wat getypt en het weer weggehaald, kan gewoon niet de juiste woorden vinden voor een reactie op jou..
Ik schuif het niet alleen maar af op karakter, steek ook zeker hand in eigen boezem (wellicht cursusje begrijpend lezen wat voor jou?), en geef al helemaal nergens aan dat haar karakter komt door haar vroeggeboorte.

Ja, ze is temperamentvol, dat is gewoon een feit. Ze gaat van 0 naar 100 in 3 seconde (de gemiddelde sportauto zou er jaloers op zijn). Ja, ik zit minder in mijn vel (raar he, mijn moeder is 2 maanden geleden overleden en de kerst enzo staat voor de deur.. oh joy) en ik slaap slecht. Ja, daardoor is mijn lontje korter (Kijk, zie je dat? Ik kan prima de bal bij mezelf leggen hoor).
Daarnaast open ik JUIST dit topic om te vragen hoe IK er mee om kan gaan, hoe IK de situatie beter in kan schatten of misschien wel voor kan zijn...


Hoe zie jij het voor je trouwens? De afgelopen week kon gewoon niet anders, man en ik moesten allebei werken. Ik moest op een niet werkdag naar mijn werk (zo gaan die dingen nou eenmaal in het onderwijs). Kan haar moeilijk alleen thuis laten he?
Of kan ik volgens jou mijn directrice dan gewoon opbellen, dat ik niet kom?

Overigens kan er hier prima over opvoeding gediscussieerd worden, de enige die het niet kan ben jij zelf.
<<

Anoniem92

Bericht 21 Dec 2014 11:19

Re: Gooien

Hee lejow er zijn ook wel fijne reacties geplaatst hè!
Gooi haar op de negeermodus, misschien kan je wel meer met de tips en het begrip die wel gegeven zijn.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Dec 2014 11:23

Re: Gooien

Parel schreef:Hee lejow er zijn ook wel fijne reacties geplaatst hè!
Gooi haar op de negeermodus, misschien kan je wel meer met de tips en het begrip die wel gegeven zijn.


Ja, das wellicht verstandig. Dit was ook volledig op haar gericht hoor hahaha.

Ik kan dat boek van temperamentvolle kids overnemen van CCC, vind het momenteel erg lastig om me te concentreren op lezen, maar hoop dat ik dit boek wel doorkom. Misschien staan daar ook goede dingen nog in.
<<

Anoniem92

Bericht 21 Dec 2014 11:40

Re: Gooien

Er zal nergens een precieze handleiding in staan voor je dochter, maar ik vind het vooral fijn om in te bladeren als ik herkenning nodig heb of begrip verlang van anderen.

En hou in je achterhoofd dat we allemaal maar mensen zijn en geen machines hè, en we doen allemaal maar wat.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 21 Dec 2014 11:46

Re: Gooien

Neem het jezelf niet te kwalijk dat je misschien wat minder geduld hebt en even 'op' bent, het is ook niet niks wat je de afgelopen tijd hebt meegemaakt! Gun jezelf de tijd om te rouwen en met B ga je straks echt je draai wel weer vinden :hug:
Misschien zit je wel al niet meer op tips te wachten hoor, maar wil toch even wat schrijven en misschien heb je er nog wat aan ;)

Ik zou proberen overgangen voor haar al wat voorspelbaarder en visueel te maken. Luier klaarleggen in haar zich, wekkertje er bij en dan benoemen 'Kijk B, hier ligt jouw luier. Als het wekkertje af gaat, gaan we die aan doen'. Wekkertje op 5 minuten. Als die af gaat, haar erbij betrekken door het wekkertje uit laten zetten.
Ik maak zelf ook van veel dingen een spelletje, door bijvoorbeeld een wedstrijdje te doen wie het eerste zijn jas aan heeft, of door grapjes te maken over iets anders en de overgang zonder nadruk voorbij te laten gaan (schoenen aan doen zonder dit daadwerkelijk te benoemen, maar over iets anders te praten).
En daarbij hebben wij gewoon ook een huishouden van Jan Steen. Ik doe over veel dingen niet zo moeilijk(springen op bed mag hier gewoon :laughcry: ) en al helemaal niet als ik zelf niet lekker in mijn vel zit. Dan mag de televisie wat langer aan, of mag hij langer op de tablet, lekker lang in bad en veel boekjes lezen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem73

Bericht 21 Dec 2014 12:32

Re: Gooien

Het is allemaal heel cliché maar echt het gaat over. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met Felice. Het is gewoon een hele vervelende fase. Ik heb toen ook alle trucjes uitgeprobeerd maar ja dat hielp voor geen meter. Dan maar gewoon gewacht totdat de fase over ging en de volgende begon ;)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny