Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstdiner

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 18 Dec 2014 23:51

Kerstdiner

Wie maakt er een kerstdiner?
En wat maken jullie dan zoal? Ik krijg eters en zoek wat leuke inspiratie.
<<

Anoniem173

Bericht 19 Dec 2014 06:09

Re: Kerstdiner

Ik volg dit topic even wij krijgen ook eters. Hoofdgerecht wordt sowieso beenham met pom duchees. Maar voor de rest?
<<

Anoniem219

Bericht 19 Dec 2014 06:15

Re: Kerstdiner

Ik ga kerstavond koken voor mij en mijn man. Ik heb alleen nog maar een voorgerecht bedacht. Namelijk tonnato pollo

http://www.ohmyfoodness.nl/tag/tonnato-pollo
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Dec 2014 06:22

Re: Kerstdiner

Zwarte ravioli gevuld met kreeft.
mosselcocktail
heldere boullion
varkenshaasje met aardappelgratin met knolselderij en een witlof/roodlof salade, de kleinkinderen krijgen gegrilde kip
grand dessert, 3 kleine toetjes van de AH van 5-6 jaar geleden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem286

Bericht 19 Dec 2014 14:16

Re: Kerstdiner

Ik maak samen met zus en schoonzus het diner
voor: courgettesoep
hoofd: kalkoen (van 6 kilo!) met vulling van oa gehakt. Daarnaast rode kool, spruitjes met champignons en spekjes, haricot verts in spek, aardappelpuree en aardappeltoefjes uit de oven. Daarbij nog een zelfgemaakte appelcompote en cranberrysaus
na: twee trifles, waarschijnlijk 1 chocolade/kersen en 1 met vanille met fruit. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Ik heb ook nog een engelse kerstcake gemaakt (4 weken terug al) en die krijgt wekelijks een glaasje cognac te drinken. Misschien dat ik die wel in een trifle verwerk en anders is hij voor bij de koffie.
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 19 Dec 2014 14:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem286

Bericht 19 Dec 2014 14:17

Re: Kerstdiner

Aagje! schreef:Ik ga kerstavond koken voor mij en mijn man. Ik heb alleen nog maar een voorgerecht bedacht. Namelijk tonnato pollo

http://www.ohmyfoodness.nl/tag/tonnato-pollo


Klinkt heerlijk!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Dec 2014 14:24

Re: Kerstdiner

Ik maak alleen het toetje, maar dat heb ik zelf bedacht/ samengesteld.

Kleine blokjes van donkere brownies en blondies (met macademia noten), een aardbeien/frambozencoulis, vanilleijs, en frambozen-merengues. Afbeelding

Ik wil de blondie+brownie op een spiegel van de coulis leggen, het ijs en de merengue ernaast en dan beetje bestrooien met poedersuiker.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 19 Dec 2014 19:11

Re: Kerstdiner

Ik dacht al, wat ziet dit topic er anders uit, maar dat komt omdat dit een ander topic is dan dat ik voor ogen had. Hier is namelijk ook nog een topic over het kerstdiner: kerstdiner-t13690.html
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 20 Dec 2014 14:31

Re: Kerstdiner

Wij gaan voor honing kipspiesjes in glaasje vooraf, dan mexicaanse wraps (niet zo kerstig maar mijn ouders eten dit normaal nooit en wij vinden het wel lekekr :D ) en nagerecht is die van Bloemetjesgordijn> kersen- bastogne toetje.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Dec 2014 15:32

Re: Kerstdiner

Nou wij zijn er uit.
Kerstavond zijn we lekker met zijn tweetjes en doen we allemaal lekkere kleine hapjes: brood met smeerseltjes, olijven, peppadews, kipspiesjes, patatas bravas, gevulde champignons, bladerdeeghapjes en na chocolademousse.
Eerste kerstdag komen mijn ouders en zus eten. We hebben het volgende menu.
Amuse - zalmbonbon gevuld met guacemole
Voorgerecht - zelfgemaakte bladerdeegbakjes met paddenstoelenragout
Hoofdgerecht - varkenshaas (waarschijnlijk gevuld of in bladerdeeg, moeten we nog even kijken) en beenham, bimi gerold in spek en diverse gegrilde groentes uit de oven, pommes duchessen, gratintorentjes en rosevalaardappeltjes uit de oven
Nagerecht - nog niet bedacht
Tweede kerstdag gaan we bij de ouders van mijn man gourmetten. Leuk want dat hebben we al jaren niet gedaan. Wij nemen wat kleine dingetjes mee, vegastukjes en gepaneerde brie. En wij maken het toetje, chocofudgetaart met ijs.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers