Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstdiner op school

<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 18 Dec 2014 22:32

Re: Kerstdiner op school

Fijn dat het, ondanks de stress, toch nog gelukt is Rejoy.

J vond het kerstdiner erg leuk maar heeft maar 1 croissantje gegeten (had ik al wel verwacht). Hier trouwens wel een mooie verdeling van zoet en hartig wat ik gezien heb.

Er was na het kerstdiner nog een optreden van de kinderen voor de ouders. Ze hebben met de hele school een liedje geleerd en gezongen. Was echt super leuk.
Laatst gewijzigd door Fiwen op 19 Dec 2014 19:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Dec 2014 22:42

Re: Kerstdiner op school

Het was bij ons ook weer een succes!
Er is bij ons altijd heel veel, en ondanks dat we 48934 keer tegen de ouders zeggen dat ze niet zoveel hoeven te maken, komt toch vaak iedereen met hele schalen aan.
Zo ook dit jaar weer.
We hadden een heel gevarieerd menu. Appelflappen, pasteitjes (met kaas, kip en gehakt), knakworstjes in bladerdeeg, nasi, barra's, groentensoep, broodjes knakworst, turkse pizza, slagroomsoesjes, brownies, cupcakes, ijs!

We hebben altijd vaders, die zijn ober, en die lopen dan met de schalen rond, zodat iedereen kan aangeven wat hij/zij wil eten.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 18 Dec 2014 22:55

Re: Kerstdiner op school

Het zag er bij mijn dochter op school ook zo mooi en gezellig uit vanavond. En alle kinderen en juffen/meesters die zich mooi aangekleed hadden.
Mijn dochter was vandaag niet naar school geweest omdat ze een beetje ziek was, ze wilde wel persé naar de kerstviering op school. Een half uur voor het afgelopen was belde de juf dat Y. zich niet lekker meer voelde en ben ik haar gaan halen. Ze heeft nog wel de kerstmusical kunnen zien en nog wat gegeten in de klas.
Toen ik haar kwam halen moest ze op de gang bij mij heel hard huilen, ze had zich dus echt nog groot gehouden in de klas op het eind. Maar wel fijn dat ze nog een heleboel mee heeft kunnen maken vanavond want dat wilde ze zo graag.

Fijn dat het nog gelukt was Rejoy!
<<

Fiene

Bericht 19 Dec 2014 00:15

Re: Kerstdiner op school

Ik heb morgen kerstontbijt, ik heb dan ook gevarieerde hapjes en probeer er wel voor te zorgen dat alle kinderen in ieder geval een klein broodje eten. Maar het gros vindt de pannenkoekjes, wraps en worstjes in bladerdeeg natuurlijk veel lekkerder. En ach voor die ene keer.

Ik heb trouwens wederom geweldige hulpouders erbij, die ruimen meteen mijn hele klas mee op. De boom etc etc. Dat scheelt na school zoveel tijd.
<<

Anoniem219

Bericht 19 Dec 2014 07:10

Re: Kerstdiner op school

D had afgelopen woensdag kerst diner. De kinderen mochten zelf zeggen wat ze wilde en hebben gekozen voor: komkommer, paprika, warme wortel, broccoli, kipkluifjes, gehaktballetjes, gekookte eitjes. Patat werd centraal door de school geregeld.
<<

Anoniem97

Bericht 19 Dec 2014 10:08

Re: Kerstdiner op school

Hier was t diner ook echt diner dus niet koek enzo.

Ze hadden een starter, dat was gevulde komkommer met roomkaas, gevulde eieren of gevulde tomaat met tonijn.
Dat voorgerecht, 3 verschillende soepen.
Hoofdgerecht waren dingen als friet en kip, saté en dat soort dingen.
Dan nagerecht was een cakeje met slagroom.

In elke klas stonden de gerechten en konden ze zo langs lopen en pakken wat ze wilde.
Mijn zoontje heeft ei gehad, soep, patat met satesaus en paar happen van de cake, hij zat al vol :)
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 19 Dec 2014 15:24

Re: Kerstdiner op school

Gaia schreef:Hier was t diner ook echt diner dus niet koek enzo.

Ze hadden een starter, dat was gevulde komkommer met roomkaas, gevulde eieren of gevulde tomaat met tonijn.
Dat voorgerecht, 3 verschillende soepen.
Hoofdgerecht waren dingen als friet en kip, saté en dat soort dingen.
Dan nagerecht was een cakeje met slagroom.

In elke klas stonden de gerechten en konden ze zo langs lopen en pakken wat ze wilde.
Mijn zoontje heeft ei gehad, soep, patat met satesaus en paar happen van de cake, hij zat al vol :)


Had S. nog ergens last van na die tijd? Y. klaagde over buikpijn en sinds gister aan de diarree :-(
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 19 Dec 2014 16:56

Re: Kerstdiner op school

Nee hij had gewoon buikpijn van de spanning verder nergens last van.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 19 Dec 2014 17:33

Re: Kerstdiner op school

Mijn dochter had gisteravond een kerstdiner. Ze vond het zo spannend dat ze liever thuis wou blijven en naar bedje wou, arme ziel. Ze is altijd heel erg zenuwachtig voor zulke dingen. Maar toen ze er eenmaal was was het al klaar!! Het lokaal was heel gezellig aangekleed en iedere ouder nam een gerechtje mee. Er hing afgelopen week een papier waarop je kon schrijven wat je ging maken. Het zag er allemaal heel lekker uit, inclusief chocoladefontein :thumbup:
Ik had dit gemaakt:

Afbeelding

Knakworst en bladerdeeg eromheen
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem75

Bericht 20 Dec 2014 12:20

Re: Kerstdiner op school

Ik vind de 'kerstlunch' op deze school wel vreselijk tegenvallen. We kregen een mailtje dat ze ipv tot 12.00 uur tot 13.00 naar school moesten en zelf moesten zorgen voor een kleine lunch. Dus ieder voor zich. Ik had eigenlijk ook wel gedacht dat het wat leuker werd aangepakt en dat de moeders/vaders iets mochten maken qua eten.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Dec 2014 13:31

Re: Kerstdiner op school

Wat jammer, Razz!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 20 Dec 2014 14:04

Re: Kerstdiner op school

Wij hadden donderdagavond het kerstdiner. Wij moeten dan voor 8 personen wat maken. Een vriendin heeft wat voor me gemaakt dit jaar, omdat ik net weer geopereerd ben, in het ziekenhuis heb gelegen en niet mobiel ben voorlopig. Ze heeft cakejes gemaakt in de vorm van een kerstboom en die versierd met smarties. Alles was op :).
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Fiene

Bericht 20 Dec 2014 14:33

Re: Kerstdiner op school

Hier was het weer veel te veel. De kinderen hebben er s'middags nog van kunnen eten en toen was nog niet alles op. De chocolaatjes etc natuurlijk wel maar de broodjes met jam/ croissantjes etc hadden we ook enorm veel. Heel lief van ouders hoor dat ze extra maken. Maar door al dat extra hadden we weer enorm veel.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny