Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 20 Dec 2014 08:39

Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Mijn zoontje van 4 kreeg gisteren ineens jeuk in de nek, daarna op zijn knieen, ellebogen en oksels, de huid leek een beetje alsof hij geprikt was door brandnetels.
Nu werd hij vanmorgen wakker en heeft hij jeuk op zijn hoofd, oren en buik... hij heeft er zo'n last van. Ik vermoed dat het door de amoxicilline komt, hij heeft dinsdag zijn laatste kuur gehad. Bij de bijwerkingen staat bij dat ze jeuk en uitslag kunnen krijgen, maar moet ik daar nog wat mee, bijv hap bellen? Of zal het vanzelf overgaan? Iemand ervaring mee.
Vind het zo sneu, hij is alleen maar aan het krabben vd jeuk.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 20 Dec 2014 08:42

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Ik zou wel even bellen om advies te vragen (wat je erop kan smeren om het te verlichten, jeuk is zoooo erg)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem331

Bericht 20 Dec 2014 09:00

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Mijn jongste reageert allergisch op amoxicilline en krijgt dat dus ook niet meer. Hij werd er helemaal bont van, duizenden kleine rode stipjes/vlekjes op zijn hele lichaam. Of hij jeukt had weet ik eigenlijk niet. Hij was toen te jong om dat te zeggen, en te jong om te krabben. Hij was wel vreselijk uit zinn humeur.
Ik heb destijds de huisarts weer gebeld, die heeft er naar gekeken en besloten dat ik gelijk moest stoppen met de kuur. Hij kreeg het trouwens wel al na de eerste dosis.
<<

Anoniem130

Bericht 20 Dec 2014 09:10

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Bijzonder onwaarschijnlijk dat het van de amoxi komt lijkt mij. Dat heeft een halfwaardetijd van een uur (ervan uitgaande dat je zoontje een normale nierfunctie heeft). Dat zou nu echt al weg moeten zijn als je dinsdag het voor laatst gegeven hebt. En inderdaad krijg je dan de reactie eigenlijk veel sneller, tijdens gebruik en meestal ook al vrij snel tijdens gebruik. Niet erna pas.

Je kunt sowieso natuurlijk de HAP bellen als je je zorgen maakt hoor en voor advies, maar ik denk niet dat het de antibiotica was. :) Heeft hij niet iets anders gehad qua eten bijv., meer recent, waar hij nu zo heftig op zou kunnen reageren? Ander wasmiddel, dat soort dingen?

Het is altijd nagenoeg onmogelijk om iets van te zeggen zonder het te zien, maar klinkt zo op het eerste oog als urticaria (galbulten). Dat kan door heeeeeel veel oorzaken. Herken je dit wellicht?
http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=49
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 20 Dec 2014 09:44, in totaal 5 keer gewijzigd.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 20 Dec 2014 09:12

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Ik ben zelf ook ontzettend allergisch voor amoxicilline. Toen ik een jaar of 7 was heb ik ook een kuur gehad en ik was een week lang compleet, van boven tot onder, rood en gevlekt. Het jeukte verschrikkelijk. Het is al 20 jaar geleden, maar ik weet het nog heel erg goed.
Ik moest direct stoppen met de kuur en heb toen alleen mentholpoeder tegen de jeuk gekregen. Misschien doen ze er nu wel iets anders aan, zijn er bijvoorbeeld pilletjes tegen allergische reacties, dus ik zou even contact opnemen met de HAP.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Dec 2014 09:23

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Ook ik ben er overgevoelig voor.
Ik krijg er een 'saved drug eruption (als ik t goed schrijf)' van, of wel, een blaar op mjn voet, die onwijs gaat ontsteken.
Geloof dat ik 5 artsen gezien heb die niet wisten wat het was, tot de laatste er een heel dik boek bij pakte en er zo achter kwam.
Ik neem het dus ook écht niet meer.

B krijgt van amox echt een ENORME schimmelinfectie downunder, dus ik wil ook niet meer dat zij het krijgt.

Ik zou de HAP even bellen, en vragen wat zij aanraden. Jeuk is echt vreselijk, zeker als het overal zit!
<<

Anoniem129

Bericht 20 Dec 2014 09:24

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Ik heb dat zelf ook gehad! Je kan de HAP bellen voor anti allergie pillen. Daar naast had ik mentholgel om de jeuk te verzachten en te koelen. Natte washandjes hielp ook wel even!
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 20 Dec 2014 09:41

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Ik ben er ook allergisch voor. De uitslag zat bij mij overal, zelfs op mijn voetzolen. Verschrikkelijk! Ik kreeg toen van de huisarts andere medicijnen om de allergische reactie te behandelen. De oudste heeft ook een keer een kuur gekregen ivm blaasontsteking en bleek ook allergisch te zijn. Bij haar viel de reactie heel erg mee gelukkig. Volgens mij heeft de HA er toen niks aan gedaan. Ik zou het in de gaten houden en pas maandag je HA bellen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 20 Dec 2014 09:43

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Whatever, ik zou niet weten wat hij anders heeft gegeten oid, daarom verwijt ik het aan de amox, maar idd wel raar dat hij het dan 3 dagen erna pas krijgt.
Het lijkt wel erg op dat van je link.
Ik bel straks de HAP even.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 20 Dec 2014 09:59

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Popcorn schreef:Mijn jongste reageert allergisch op amoxicilline en krijgt dat dus ook niet meer. Hij werd er helemaal bont van, duizenden kleine rode stipjes/vlekjes op zijn hele lichaam. Of hij jeukt had weet ik eigenlijk niet. Hij was toen te jong om dat te zeggen, en te jong om te krabben. Hij was wel vreselijk uit zinn humeur.
Ik heb destijds de huisarts weer gebeld, die heeft er naar gekeken en besloten dat ik gelijk moest stoppen met de kuur. Hij kreeg het trouwens wel al na de eerste dosis.


Ravi had precies hetzelfde. Hij mag het ook niet meer.
R. 2013
D. 2016
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 20 Dec 2014 10:23

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Kan heel goed , ik heb dat ook pas na een tijd die jeuk en bultjes, verschrikkelijk!
Heb dat met meerdere ab
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Dec 2014 10:55

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Ik stond zelf ook helemaal onder de uitslag na het gebruik van amoxicilline en bij mij hielp koelen wel een beetje, daarnaast hielp ook mentholzalf wel.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 20 Dec 2014 11:09

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Mijn zoon reageerde ook, op dag 6 van zijn kuur. Dus nog wel binnen de kuur. Daarom lijkt me zo'n reactie ná de kuur niet door de amoxicilline komen, door wat Whatever beschrijft.
L2014 & H2017
<<

Anoniem130

Bericht 20 Dec 2014 11:35

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Tiara schreef:Kan heel goed , ik heb dat ook pas na een tijd die jeuk en bultjes, verschrikkelijk!
Heb dat met meerdere ab


Met andere antibiotica kan dat ook best, iets dat een veel langere halfwaardetijd heeft zoals bijv. doxycycline. Maar met amoxi vind ik dat gewoon echt heel gek. Dat wordt elk uur tot 1.5 de helft minder, na een paar dagen is daar eigenlijk niets meer van over. Als je dan pas urticaria krijgt en je het daarvoor gewoon verdragen hebt, lijkt het mij gewoon een stuk waarschijnlijker dat die door iets anders veroorzaakt zijn (want ze zijn ook niet zeldzaam ofzo) en het toeval is dat je die antibiotica de week ervoor gehad hebt.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 20 Dec 2014 12:06

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Ik heb de hap gebeld, ik kan zo een anti allergie drankje ophalen, ze zeiden dat het nog best van de amoxicilline kon komen, maar het kon wat anders zijn. Was lastig te zeggen waar het nou precies van kwam..hopelijk is hij snel van zijn jeuk af.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem211

Bericht 20 Dec 2014 12:08

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Dat lijkt me helemaal niet bijzonder onwaarschijnlijk whatever. Ik heb dezelfde ervaring met amoxo.. Wat een klotemiddel. Jeuk overal, galbulten, ik werd er gek van. Was ook een allergische reactie erop en ik mag het nu ook niet meer.
<<

Anoniem211

Bericht 20 Dec 2014 12:10

Re: Jeuk en uitslag (gebruik amoxicilline)

Je kunt ook pilletjes tegen hooikoorts geven, haalt de ergste jeuk eraf. Te koop bij de drogist.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers