Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

<<

Anoniem186

Bericht 19 Dec 2014 10:25

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Hier hebben ze allebei altijd goed gegeten. Dochter begon wel pas vrij laat met eten. Rond 11 maanden ongeveer, daarvoor was het hooguit per ongeluk iets doorslikken (we deden aan rapley, voerden niet). Zoon at wel vrij snel.

Dochter heeft soms wel eens wat fases waarbij ze minder eet of opeens zegt dat ze iets niet lust. Ze moet van mij altijd minimaal 1 hap proeven. En als die ene hap er in zit dan eet ze altijd wel wat meer. Ze is niet echt een grote eter, ze zal nooit meer dan 1 bordje leegeten, maar dat geeft niet, dat hoeft ook niet.
Bij zoon wisselt het heel erg. Als hij iets lekker vindt dan kan hij zo minstens 2 bordjes leeg eten. Als het hem niet aanstaat dan weigert hij soms. Gelukkig komt dat de laatste tijd weinig voor. Een tijdje terug had hij wel zo'n fase. Heel vervelend vond ik dat. Ik ben echt blij dat wij dat gedoe niet lang gehad hebben. Ik kan er slecht tegen als ik voor piet snot sta te koken.

We eten wel altijd heel gevarieerd. De kinderen zijn het gewend dat er iedere dag wel iets anders op het menu staat. Ik denk zelf dat dat ook wel scheelt.
Er zijn wel bepaalde dingen die ze erg lekker vinden. Iets van een een ovenschotel met kaas gaat er altijd wel goed in. Maar daar kan je eindeloos mee variëren. In zulke gerechten stop meestal de wat apartere groentes.
Zoon is gek op quiche. Hij eet zo een kwart quiche op. Dus dat eten we ook meestal 1 keer per week. Maar nooit altijd dezelfde, ik probeer altijd wel te variëren. Mijn dochter vindt de bodem van een quiche niet lekker. Dus voor haar haal ik die er dan af. Dat vind ik niet erg om te doen, maar ik ga niet iets heel anders koken. Ze eten gewoon wat er op tafel staat.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Dec 2014 10:51

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Hij eet bijna niks. Vlees pikt hij er wel uit, vooral worstjes of kip. Ei eet hij ook altijd wel. Maar verder nauwelijks iets. Hij eet overdag erg goed en ligt ruim boven de gemiddelde groeicurve dus wij vinden het wel best zo.
Ik zorg dat hij overdag aan de fruit en groenten komt.
#teammaple🍁
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Dec 2014 11:15

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Hier wisselt het enorm, geen pijl op te trekken! Echt een dreumes ;)
Over het algemeen eet ze aardappelen/vlees/groenten wel redelijk. De groenten wisselt, de ene x wel, de andere x niet. Of het geprakt is met de aardappelen wisselt ook. Vlees pikt ze er vaak uit, maar ook dat wisselt ;)
Wel heeft ze dingen waarvan ze t structuur niet lijkt te waarderen, zoals champignon, pannenkoek, pasta. Die gooit ze er vaak uit (tenzij het 'verstopt' zit met wat andere dingen).
Laatst begon ze ineens weer alles te eten, zelfs quiche wat ze nooit waardeerde. Gisteren broccoli gegeten (aard,vlees,groenten), en toen at ze dat weer niet..
Vind t over t algemeen niet heel erg, ze is niet chaggy aan tafel. Speelt wat met teten, maar binnen de perken.
Alleen jammere dat ik dan eten weg moet gooien.. En als ik een x wat minder kook eet ze wel goed..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 19 Dec 2014 20:06

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

De laatste weken gaat het weer beter hier, maar hij heeft hier ook een fase gehad (een maand ofzo) waarin hij bijna niets at van avondeten. Zelfs zijn lievelingseten (spaghetti) moest hij toen niet hebben. Daardoor hadden we wel gelijk door dat het geen kwestie was van iets niet lusten, maar dat het een fase zou zijn. Sinds begin december eet hij weer goed, op een uitzondering na.

Vanavond heeft hij bijvoorbeeld 3 bordjes op en bleef hij maar zeggen "nog, nog". Maar alles was écht op, dus helaas haha.
2012 & 2016
<<

Anoniem92

Bericht 19 Dec 2014 20:47

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Ik schreef dit gisteren en vanavond heeft ze helemaal niks gegeten, toen ze naar bed ging spuugde ze alles onder. Kind is dus gewoon echt niet lekker, hoop dat ze weer wat beter gaat eten als ze beter is!
<<

Anoniem166

Bericht 19 Dec 2014 21:31

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Ah, Parel, wat sneu. Beterschap voor je meisje, hopelijk knapt ze gauw weer op.
<<

Anoniem92

Bericht 19 Dec 2014 21:57

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Nou het was ook wel echt sneu, ze is altijd vol vuur en nu gaat ze huilend naar bed en wordt ze huilend omgekleed.
En als je haar dan nog moet wassen, is dat zó zielig.

Papa heeft vanaf vandaag 2 weken vakantie, dus die heeft gezegd je moet papa maar roepen als er wat is. Ik kwam dus net boven en toen zei ze nee jij mag hier niet, jij moet naar beneden :laughcry: En daarna ging ze papa roepen, top. Mijn verlof is dan dus eindelijk echt begonnen haha
<<

Anoniem166

Bericht 19 Dec 2014 22:06

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Dat is echt niet leuk inderdaad. Mijn dochter is een paar weken terug ook ziekig geweest, diarree en misselijk. Heel sneu vind ik dat.

Wel lief dat ze nu papa roept, kom jij even aan je rust toe, want dat is vast lastig met zo'n vurige dochter.
Laatste loodjes alweer voor jou hè? Fijn dat het einde in zicht is.
<<

Anoniem92

Bericht 19 Dec 2014 22:22

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Mama is na al die weken thuis niet zo leuk meer, gok ik ;)
En papa heeft heel erg veel gewerkt de afgelopen weken, ook zodat hij mocht er een baby komen gelijk thuis kan blijven. Het zijn inderdaad de laatste loodjes, ik bereid me voor op in ieder geval nog 2 weken, maar eerlijk is eerlijk daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in nog zo lang wachten, ik ben er klaar mee. Maar goed, ik zit ook weer niet te wachten op de stress van en na de bevalling, ook icm L. dus ik verkeer een beetje in tweestrijd :laughcry:
<<

Lou77

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:17

Bericht 19 Dec 2014 22:23

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Dochter van bijna 11 maanden is een ontzettend goede eter. Tot nu toe dan. Als haar bord leeg is gaat ze huilen.
Dochter 24-01-2014
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 19 Dec 2014 22:58

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

De ene dag eten ze beter als de andere dag. Ben al blij dat ze uberhaupt wat eten, maakt niet uit wat en hoe overigens ;)
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 20 Dec 2014 00:00

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Hier bijna niks. Ja, tomatensoep, pizza, patat, pannenkoeken en heel af en toe een hapje van een prakje of balletje gehakt. Het ligt maar net aan haar gemoedstoestand op dat moment.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 20 Dec 2014 09:41

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Vrijwel niets. Paar happen vlees en hij moet altijd proeven van zijn groenten.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 20 Dec 2014 11:06

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

De eerste maanden ging het goed. Toen ze 11 maanden was veranderde het ineens. Ze lustte niks meer en wilde niks proeven. Avondeten was drama. In het begin hebben we van alles geprobeerd maar niks hielp. Op een gegeven moment hebben we het los gelaten. Inmiddels is ze bijna 3,5 en heel langzaam gaat het steeds iets beter.

Groente weigert ze nog steeds volledig, maar kale pasta, rijst of couscous gaat er goed in. Vlees meestal ook wel, en toetjes ook mits er geen stukjes in zitten. Brood eet ze op zich goed maar als beleg alleen jam. Fruit gaat gelukkig wel altijd met smaak op. De afgelopen maanden heeft ze roerei, omelet, pannenkoeken en kibbeling leren eten. Het is bij haar echt angst om dingen te proeven,ze raakt finaal overstuur als ze iets niet lust maar het toch moet proeven. Dat doen we dus ook niet. Op andere plekken eet ze trouwens nog slechter dan thuis, daar eet ze zelfs dingen die ze thuis goed lust niet omdat ze voor haar gevoel anders zijn.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers