Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fietsstoeltje mag dat al?

<<

Anoniem16

Bericht 25 Sep 2013 21:10

Fietsstoeltje mag dat al?

N zit al sinds een maand of anderhalf/ twee goed en stevig ( ook gaat ze dus zelf zitten) ze valt niet om oid.


Zou ik haar nu al voor korte stukjes mee op de fiets mogen nemen? Ik twijfel een beetje omdat ze nog klein van stuk is en ik op internet wisselende dingen lees. Ik heb natuurlijk gewoon de fietskar dus weg kunnen we wel maar ik vroeg me af of ik ook alweer het stoeltje erop kan zetten.

Wanneer hebben jullie je kindje meegenomen op de fiets?
<<

Anoniem2

Bericht 25 Sep 2013 21:11

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

Hoe groot is ze?
<<

Anoniem103

Bericht 25 Sep 2013 21:12

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

Ik nam M. vanaf 8/8,5 maand ongeveer mee op de fiets. Ze zat toen al een hele tijd stevig en we fietsten toen alleen nog kleine stukje maar het ging eigenlijk meteen prima.
<<

Anoniem272

Bericht 25 Sep 2013 21:13

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

Ik heb begrepen dat de vuistregel is dat je kindje even lang op een fietsstoeltje mag zitten als dat ze zelfstandig los kan zitten. Dus als ze bijvoorbeeld 10 minuten achter elkaar kan zitten spelen, mag ze ook 10 minuten op de fiets.

Ik ken alleen geen kinderen van die leeftijd die zo lang achter elkaar stil gaan zitten uit zichzelf :P
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 25 Sep 2013 21:13

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

Als kindjes zelf kunnen gaan zitten en dan stevig zitten dan mogen ze mee op de fiets. Jouw kleine is nu 9 maanden? Volgens mij staat in het boekje van bobike dat het vanaf 10 maanden mag... Ik zou zelf nog even wachten om de reden die je zelf noemt ( klein) en omdat je twijfelt, gelukkig kun je weg met de fietskar. Wij gingen zelf voor het eerst fietsen toen B. 11 maanden was, toen zat hij al een poosje stevig en kon zelf gaan zitten.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 25 Sep 2013 21:13

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

Vanaf een maand of tien en dan zomaar hooguit tien minuten kwartier. Ze kon toen al goed en zelf zitten
<<

Anoniem2

Bericht 25 Sep 2013 21:15

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

Want volgens mij zijn E en N net zo groot dus dan mag ze al wel mee hoor!
<<

Anoniem16

Bericht 25 Sep 2013 21:16

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

Ze kan echt al heel erg lang zitten, dus wat dat betreft kan ik al een stuk fietsen. Ze zit in maat 68 inmiddels, geen idee hoe groot ze is. Ben allang niet meer op cb geweest.
<<

Artemis

Bericht 25 Sep 2013 21:39

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

Filoria schreef:Ik heb begrepen dat de vuistregel is dat je kindje even lang op een fietsstoeltje mag zitten als dat ze zelfstandig los kan zitten. Dus als ze bijvoorbeeld 10 minuten achter elkaar kan zitten spelen, mag ze ook 10 minuten op de fiets.

Ik ken alleen geen kinderen van die leeftijd die zo lang achter elkaar stil gaan zitten uit zichzelf :P

Ze moeten zelfstandig kunnen gáán zitten.
<<

Anoniem16

Bericht 25 Sep 2013 21:42

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

Artemis schreef:
Filoria schreef:Ik heb begrepen dat de vuistregel is dat je kindje even lang op een fietsstoeltje mag zitten als dat ze zelfstandig los kan zitten. Dus als ze bijvoorbeeld 10 minuten achter elkaar kan zitten spelen, mag ze ook 10 minuten op de fiets.

Ik ken alleen geen kinderen van die leeftijd die zo lang achter elkaar stil gaan zitten uit zichzelf :P

Ze moeten zelfstandig kunnen gáán zitten.


ze bedoelt het als grapje, dat kinderen van die leeftijd veel te bewegelijk zijn.
<<

Anoniem272

Bericht 25 Sep 2013 21:44

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

Printje, wij begrijpen elkaar :heart:
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 25 Sep 2013 21:47

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

Ik zou het niet doen nog. Ik heb wel eens gehoord van kindje van 9 maanden die zijn nek heeft gebroken toen papa te hard over een drempel reed. Ik wacht echt wel tot hij min een jaar is. Liever te lang wachten dan dat er zoiets gebeurt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 25 Sep 2013 21:48

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

Ik zou het niet doen. Ik vind het verantwoord vanaf 10 a 11 maanden mits ze zelf kan gaan zitten en ook stevig zit. Die nare verhalen over gebroken nekjes hebben mij behoorlijk angstig gemaakt daarvoor.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem16

Bericht 25 Sep 2013 21:49

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

Steep schreef:Ik zou het niet doen. Ik vind het verantwoord vanaf 10 a 11 maanden mits ze zelf kan gaan zitten en ook stevig zit. Die nare verhalen over gebroken nekjes hebben mij behoorlijk angstig gemaakt daarvoor.


ja maar ja stevig zitten doet ze dus al, zelf gaan zitten ook. Daarom twijfel ik.

Ze overleeft zelfs tornado knuffels van R, zelfs dan kan ze zich zittend houden.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 25 Sep 2013 22:31

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

Printje schreef:
Steep schreef:Ik zou het niet doen. Ik vind het verantwoord vanaf 10 a 11 maanden mits ze zelf kan gaan zitten en ook stevig zit. Die nare verhalen over gebroken nekjes hebben mij behoorlijk angstig gemaakt daarvoor.


ja maar ja stevig zitten doet ze dus al, zelf gaan zitten ook. Daarom twijfel ik.

Ze overleeft zelfs tornado knuffels van R, zelfs dan kan ze zich zittend houden.


Hahaha! Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik zou het nog niet aandurven, met Ruben zijn wr vanaf 11 maanden gaan fietsen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 26 Sep 2013 07:00

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

N. was een maand of 11 geloof ik.
<<

Anoniem123

Bericht 26 Sep 2013 07:15

Re: Fietsstoeltje mag dat al?

S is van 2-2 en ging vorig jaar rond deze tijd ook mee op de fiets. Hij kon toen al weken uit zichzelf zitten en ook blijven zitten. Eerst opgebouwd (rondje blok, 5 min en zo steeds langer)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron