Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eet jij op een dag?

<<

Anoniem156

Bericht 01 Dec 2014 16:46

Re: Wat eet jij op een dag?

Dat ziet eruit als een heel gezond eetpatroon Reva. Frustrerend als je dan nietiafvalt, lijkt me!
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 01 Dec 2014 17:02

Re: Wat eet jij op een dag?

Poubelle schreef:Dat ziet eruit als een heel gezond eetpatroon Reva. Frustrerend als je dan nietiafvalt, lijkt me!


Thanks! Is ook frustrerend :laughcry: Ik vind het sowieso ook wel fijn om gezond te eten en ben ik blij dat het wel/geen alcohol drinken geen verschil maakt, maar het niet afvallen blijft stom. Beweging krijg ik ook genoeg en op drukke dagen op mijn werk loop ik zo 100 keer de trap op en af. Ik ga het voor de grap eens tellen.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 01 Dec 2014 17:19

Re: Wat eet jij op een dag?

Hier geen avocado's, bananenbrood, smoothies en salades. Zie vooral Rens Kroes recepten voorbijkomen.

O: meergranenbrood of 2 beschuitjes met ossenworst/gebakken eitje/oude kaas/pindakaas/nutella
T: stuk fruit of een Activia of wat lekkers gewoon (stukje chocola of wat er is)
L: 2-3 bruine boterhammen met beleg zie hierboven
T: soepje/bouillon of stuk fruit of een cracker met bijv pindakaas
A: vaak aardappels, groente, vlees/vis/kip, pasta of nasi/bami. Geen toetje en 's avonds niks meer behalve kopjes thee.
Op vrijdag vaak een pizza/shoarma/burrito's/etc.
Op zaterdag vaak stokbrood met soep.
We koken altijd van zondag t/m donderdag met veel verse groenten.
04-2014
10-2015
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Dec 2014 18:40

Re: Wat eet jij op een dag?

Op een goede dag eet ik het volgende:

O: sojayoghurt met muesli en banaan
T: plak bananenbrood
L: drie crackers met beleg (smeerkaas of pindakaas oid) en komkommer + een appel
T: twee boterhammen met mager beleg
A: van alles, varieert heel erg (pasta, wraps, stamppot, maaltijdsalade, soep met brood etc.)
T: stuk fruit of een cracker

Maar goed, vaak snaai ik dus ook wel tussendoor en dat heb ik de laatste weken ook weer te veel gedaan :palm: Nu weer ff op rantsoen!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem186

Bericht 01 Dec 2014 19:31

Re: Wat eet jij op een dag?

Reva schreef:
Poubelle schreef:Dat ziet eruit als een heel gezond eetpatroon Reva. Frustrerend als je dan nietiafvalt, lijkt me!


Thanks! Is ook frustrerend :laughcry: Ik vind het sowieso ook wel fijn om gezond te eten en ben ik blij dat het wel/geen alcohol drinken geen verschil maakt, maar het niet afvallen blijft stom. Beweging krijg ik ook genoeg en op drukke dagen op mijn werk loop ik zo 100 keer de trap op en af. Ik ga het voor de grap eens tellen.


Ik snap idd dat het frustrerend is. Je zou verwachten dat je hier wel mee zou afvallen. Lastig!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Dec 2014 19:40

Re: Wat eet jij op een dag

Vandaag:

O: Melk met eigen merk brinta
T: gekookt ei, knackebrood met boterhamworst
T: Kop soep
L: twee boterhammen met kaas en komkommer
T: twee mandarijnen en een appel
T: Stukje gevuld speculaas en drie chcoladekransjes
D: Gebakken aardappelen, kipschnitzel, sperziebonen met champignons en spekjes. Als 'toetje' een salmiaklolly
T: Vanavond nog een hele citroen in partjes

Beetje veel ongezonde tussendoortjes vandaag.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 01 Dec 2014 20:02

Re: Wat eet jij op een dag?

Jans schreef:
Reva schreef:
Poubelle schreef:Dat ziet eruit als een heel gezond eetpatroon Reva. Frustrerend als je dan nietiafvalt, lijkt me!


Thanks! Is ook frustrerend :laughcry: Ik vind het sowieso ook wel fijn om gezond te eten en ben ik blij dat het wel/geen alcohol drinken geen verschil maakt, maar het niet afvallen blijft stom. Beweging krijg ik ook genoeg en op drukke dagen op mijn werk loop ik zo 100 keer de trap op en af. Ik ga het voor de grap eens tellen.


Ik snap idd dat het frustrerend is. Je zou verwachten dat je hier wel mee zou afvallen. Lastig!


Al eet ik wel al een jaar of 2,5/misschien wel drie zo, dus mijn lichaam is het ook wel gewend. Misschien moet ik wat weken dineren met chips :afro:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem237

Bericht 09 Dec 2014 18:39

Re: Wat eet jij op een dag?

Milou schreef:Hier geen avocado's, bananenbrood, smoothies en salades. Zie vooral Rens Kroes recepten voorbijkomen.

Ik voel me enigzins aangesproken. Ik vind deze opmerking best een negatieve ondertoon hebben. Zijn Rens Kroes recepten niet goed?
<<

Anoniem173

Bericht 09 Dec 2014 19:00

Re: Wat eet jij op een dag?

Forumster schreef:
Milou schreef:Hier geen avocado's, bananenbrood, smoothies en salades. Zie vooral Rens Kroes recepten voorbijkomen.

Ik voel me enigzins aangesproken. Ik vind deze opmerking best een negatieve ondertoon hebben. Zijn Rens Kroes recepten niet goed?


Milou kan de laatste maanden alleen nog maar kattig reageren op het forum. Het zullen de hormonen wel zijn :palm:
<<

Anoniem80

Bericht 10 Dec 2014 12:08

Re: Wat eet jij op een dag?

Hier op een normale doordeweekse dag:

O: smoothie met fruit, havermout en groene groenten of 1 volkorenboterh met kipfilet/jam/pindakaas en een mandarijn/peer/kiwi en kop thee
T: tomaatjes/komkommer/fruit/soms liga
L: soep/salade/2boterhammen
T: zelfde als andere tussendoortjes
D: verschilt per dag agv/pasta/zilvervliesrijst
T: fruit of yoghurt
<<

Anoniem186

Bericht 10 Dec 2014 12:12

Re: Wat eet jij op een dag?

Atelier Madame schreef:
Forumster schreef:
Milou schreef:Hier geen avocado's, bananenbrood, smoothies en salades. Zie vooral Rens Kroes recepten voorbijkomen.

Ik voel me enigzins aangesproken. Ik vind deze opmerking best een negatieve ondertoon hebben. Zijn Rens Kroes recepten niet goed?


Milou kan de laatste maanden alleen nog maar kattig reageren op het forum. Het zullen de hormonen wel zijn :palm:


Ik vind het ook een vreemde opmerking. Rens Kroes is niet eens de starter hiervan. Er aten al genoeg mensen zo, lang voordat zij met haar recepten aan kwam.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Dec 2014 12:14

Re: Wat eet jij op een dag?

Ik zie ook genoeg andere dingen in de lijstjes. Snap het ook niet helemaal.
<<

Anoniem156

Bericht 10 Dec 2014 13:25

Re: Wat eet jij op een dag?

Milou grijpt gewoon elke aanleiding aan om te zeiken, en nu Zure mat/ Engelse drop/ whatever her name is er niet meer is, doet ze dat maar op andere forummers.

Ik zie trouwens niet wat er mis is met avocado's eten en recepten uit het boek van Rens Kroes halen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Dec 2014 13:43

Re: Wat eet jij op een dag?

Lekker laten waaien die opmerking van Milou. Niet eens op ingaan..
<<

Anoniem321

Bericht 10 Dec 2014 14:19

Re: Wat eet jij op een dag?

O: 1 volkoren boterham met hagelslag

t: 1 stuk fruit, soms daarnaast nog een koekje

L: 4 volkoren boterhammen, meestal 2 met pindakaas en 2 met kaas

t: 1 of 2 stuks fruit en als ik een snaaibui heb dan willen er ook nog wel wat koekjes of chocola doorheen gaan

D: meestal aardappelen, groene en vlees. Ik neem geen grote portie. Meestal een beetje aardappelen en wat meer groente.

t: 1 stuk fruit
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 10 Dec 2014 20:29

Re: Wat eet jij op een dag?

O: twee volkoren beschuitjes, 1 met muisjes en 1 met pure hagelslag.

L: twee witte bolletjes met knakworstjes en een volkoren boterham met blauwe kaas, een yoghurt, sinaasappelsap, mango smoothie en een peer.

T: een stukje Tony chocola met drop

D: beenham, rosti, worteltjes en als toetje twee mandarijnen

En verder heb ik veel Bar le duc met citroen en thee gedronken, ik heb de hele dag dorst nu ik borstvoeding geef.

Niet echt gezond maar mijn man heeft nu nog vakantie dus even extra genieten en ik ben eindelijk na 9 maanden niet meer misselijk, dus ik neem het er even van :smile:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 16 Dec 2014 00:13

Re: Wat eet jij op een dag?

Echt, wat eten jullie goed!
Ik zit nu in een behoorlijke dip en ben nogal een emotie eter.
Ontbijt; 2/3 volkoren boterhammen met pure hagelslag, 3 crackers met vlokken
Tussendoor; stukje chocola
Lunch; 2 volkoren boterhammen met pure hagelslag, 3 crackers met vlokken.
Tussendoor tomatensoep van gister met wat stokbrood.
Avondeten; witlof met ham en kaas en een gepaneerde kipschnitzel
Tussendoor; bakje hamka's chips.
Hoppa, dat wijkt flink af met jullie. Ik moet veel gezonder gaan eten, die crackers moeten er weer s af, ik eet teveel en ben dan ook het laatste halfjaar flink aangekomen. Mijn knop wil nog niet om.
<<

Anoniem147

Bericht 18 Dec 2014 17:28

Re: Wat eet jij op een dag?

Ik eet echt te weinig of te slecht als ik aan het werk ben. Ongeveer zoiets:

Dit zijn dagen van de afgelopen week:
O: 2 roereitjes
L: Eiwitshake met 300 gram kwark ofzo
T: Stuk chocolade misschien nog een mandarijn haha.
D: Wel gezond, vers, lekker, prettig
T: Halve zak chips

Vandaag is echt ernstig:

O: Sapje (sinaasappel/aardbei)
L: Beschuit met muisjes
T: 200 gr vanille kwark

Nu lonkt de zak chips naar mij en ik weet ook al niet wat ik moet koken omdat er niets is. Als ik naar de AH ga ben ik bang dat ik reuze slecht ga inslaan. Eigenlijk heb ik gewoon zin in een hele gezonde avond maaltijd, dus misschien ga ik zo toch maar wandelen ofzo naar de ah. Voel ik mezelf gelijk gezonder.

Dit zijn voor mij gezonde keuzes:

O: 2 Roereitjes met wat room
T: 2 Mandarijnen
L: Speltbroodje met een biologische hamburger met sla, tomaat en komkommer
T: Bakje kwark met kaneel
D: Gevulde paprika's met bloemkool, tomaat en bleekselderij

O: 2 gekookte eitjes met 2 speltcrakcers en een halve avocado
T: 2 mandarijnen
L: Bak kwark met muesli en/of walnoten en fruit
T: Niets. Ik ben nooit zo van het middag tussendoortje
D: Mexicaanse schotel met veel bonen en de rest van de avocado. Of iets met zoete aardappel en zalm. Jum!
<<

Anoniem112

Bericht 18 Dec 2014 17:50

Re: Wat eet jij op een dag?

Meestal nu ik zwanger ben:

O: twee koppen rooibos thee en een glas water en 1 boterham (met appelstroop of honing of plakje ontbijtkoek)
T: 1 of twee stuks fruit, wat noten of een volkoren droog koekje en veel rooibosthee of water.
L: 2 tot 3 boterhammen met verschillend beleg, kaas met tomaat of komkommer, rookvlees, jam met thee.
T: stukje pure chocolade, wat noten soms nog wat fruit
À: wat de pot schaft, normale portie
Savonds drink ik nog zo drie mokken rooibos thee en soms pure choco erbij
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers