Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Dec 2014 10:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou ook geen box en ledikantje aanschaffen, een campingbedje kan prima. Je zou zelfs een reisbox kunnen aanschaffen als je per se wil dat hij een box heeft. Maar goed, zoals ik het lees heb je sowieso geen fijn gevoel bij haar, dus dan zou ik een andere oplossing zoeken voor het oppassen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem92

Bericht 15 Dec 2014 11:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

En het is niet alsof je elke dag een campingbedje gebruikt, dus die kan je daar best laten staan en ophalen als je hem eens nodig hebt. Een campingbedje kan ook prima als box, maar je kan ook gewoon een kleed op de grond leggen, oma gaat toch niet op die ene dag in de week het hele huis soppen, meeste oma´s laten dan juist al het werk liggen.
<<

Anoniem280

Bericht 15 Dec 2014 13:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Waarom moet ze alles aanschaffen voor die ene dag?
Ik zou dat ook niet doen als oppas.

Nu is het bij mijn schoonouders anders. Zij maken een kamer speciaal klaar voor de kleinkinderen.
Zij hebben wel spulletjes gekregen van anderen.
Echt mij boeit het niet. Zou zelf ook wel spullen naar ze toe willen slepen voor wat ze nodig hebben tijdens het oppassen.
<<

Anoniem97

Bericht 15 Dec 2014 15:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtte die vroeg begon met bijvoeren, ik vind dat dus wel veel te vroeg, ik zou eerst kijken naar mogelijke oorzaak waarom je kindje zo onrustig is, langs de osteopaat bijv.

Biechtte met schoonmoeder, ik vind eerlijk gezegd dat jij moeilijk bent en niet je schoonmoeder, ik zou ook niet zitten te wachten om zon grote lompe box in huis voor 1 dag oppassen en wat is er mis met een campingbedje?
Ook zou ik dat soort dingen aanschaffen en niet eisen van de oma.
Maar goed ik zou een gebrek aangaan met je schoonmoeder en kijken of jullie eruit komen.
<<

Anoniem74

Bericht 15 Dec 2014 15:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Eens met gaia mbt achoonmoederbiecht
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 16 Dec 2014 11:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje, mijn ouders hebben een inklapbare box, als mijn dochter er niet is kunnen ze hem inklappen en opruimen. Gekocht bij Prenetal, is dat misschien een idee? En boven bij hun op de slaapkamer staat het campingbedje en ook die kunnen ze opruimen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 17 Dec 2014 20:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb even een vraag. Heb zelf geen kinderen maar wel een neefje van 16 maanden. Sinds een week ongeveer maakt hij naar zijn moeder (mijn zusje) slaande bewegingen. Is dit een fase? Is dit herkenbaar voor jullie? Mijn zusje 'straft'hem hiervoor uiteraard, maar ze vraagt zich wel af; is dit normaal?
<<

Anoniem186

Bericht 17 Dec 2014 20:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Zo uiteraard vind ik dat straffen niet.
Maar het is herkenbaar hoor. Ik denk dat de meeste kinderen wel eens zo'n fase hebben gehad. M'n zoontje heeft het ook gedaan, incl grommen.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Dec 2014 20:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mijn lieve, schattige, verlegen meisje bijt me sinds een paar weken ineens en ze wil mijn haar ook nog wel eens grijpen. Maar ik zie dat als iets normaals en tijdelijks.

Ik pak haar hand dan vast en zeg duidelijk 'nee!'. Op die manier hoop ik dat we er met een paar maanden af zijn.
<<

Anoniem149

Bericht 17 Dec 2014 20:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Jans schreef:Zo uiteraard vind ik dat straffen niet.
Maar het is herkenbaar hoor. Ik denk dat de meeste kinderen wel eens zo'n fase hebben gehad. M'n zoontje heeft het ook gedaan, incl grommen.

Ik heb geen zin om steeds in het biechttopic in te loggen, maar moet ze het dan maar laten gebeuren? Ik heb het hier niet over een strafstoel of weet ik wat.
<<

Anoniem331

Bericht 17 Dec 2014 20:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Je kind een kind best laten weten dat het niet wenselijk is wat ze doen, het is maar net wat je onder straffen verstaat. Ik had ook zo'n bijter. Dacht ook dat het wel een fase zou zijn die met een paar weken over zou gaan. Helaas duurde die fase ruim 2 jaar. Zelfs nu nig zoekt hij daar zijn toevlucht nog wel eens in als hij in het nauw zit, en het met woorden niet af kan. Daar werd en wordt hij best eens voor gestraft.
Met 16 maanden zou ik elke keer duidelijk herhalen, nee dat mag niet. Of uitleggen dat hij zijn moeder zeer doet. Maar in principe is het heel normaal gedrag, ze gaan uitzoeken wat ze kunnen en wat wel en met mag.
<<

Anoniem186

Bericht 17 Dec 2014 21:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat naar popcorn, dat duurde wel heel erg lang. Mijn zoon geeft tegenwoordig kopstoten. Heel vervelend. Die had ik bij m'n dochter niet meegemaakt.

Elize, ik denk net als popcorn dat uitleggen het meest effectief is op deze leeftijd. En ik zorg er vaak voor dat hij er dan niet bij kan, bijv door snel te gaan staan. Ik zeg duidelijk "au" en leg uit dat het zeer doet en niet mag.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 17 Dec 2014 21:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben verdrietig. Mijn man en ik wilden altijd allebei 4 kinderen. Nu kwam het ter sprake en nu wil mijn man het bij onze 3 kinderen houden. En begrijp me niet verkeerd, ik ben zo gelukkig met ons gezin, maar ik wil zo graag nog een vierde kindje. Is dit herkenbaar voor iemand hier?
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Dec 2014 21:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje met wens vierde kind! Jeetje, wat moet dat dan een schok zijn om ineens te horen! Lijkt me heel erg moeilijk! Hier is speelt dit niet. Dus verder is het niet herkenbaar voor me.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 17 Dec 2014 22:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat vervelend. Hoe komt het zo ineens dat hij geen vierde kindje meer wil? Hebben jullie daar samen over gesproken?
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem331

Bericht 17 Dec 2014 22:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Jans schreef:Wat naar popcorn, dat duurde wel heel erg lang. Mijn zoon geeft tegenwoordig kopstoten. Heel vervelend. Die had ik bij m'n dochter niet meegemaakt.

Elize, ik denk net als popcorn dat uitleggen het meest effectief is op deze leeftijd. En ik zorg er vaak voor dat hij er dan niet bij kan, bijv door snel te gaan staan. Ik zeg duidelijk "au" en leg uit dat het zeer doet en niet mag.



Hij deed het een poos lang ook niet om iemand zeer te doen hoor. Als hij met me knuffelde zette hij zo ineens zijn tanden in me. Pas later is dat over gegaan naar bijten omdat hij zijn zin niet kreeg, of wanneer hij zich niet kon uiten. Zijn zus heeft meerdere maken de afdruk van zijn tanden in haar arm gehad.
Gelukkig is het al een ele poos over, maar de frustratie die dat opwekte heeft hij soms nog wel, hij is alleen over gegaan naar slaan. :palm:
<<

Anoniem149

Bericht 17 Dec 2014 22:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Jans schreef:Wat naar popcorn, dat duurde wel heel erg lang. Mijn zoon geeft tegenwoordig kopstoten. Heel vervelend. Die had ik bij m'n dochter niet meegemaakt.

Elize, ik denk net als popcorn dat uitleggen het meest effectief is op deze leeftijd. En ik zorg er vaak voor dat hij er dan niet bij kan, bijv door snel te gaan staan. Ik zeg duidelijk "au" en leg uit dat het zeer doet en niet mag.

Daarom zette ik straffen al tussen haakjes. Ik snap dat dat op deze leeftijd nie werkt, corrigeren was misschien een beter woord geweest. Wat jij een Popcorn doen doet ze ook. Maar het is dus een 'fase' van uitproberen dan waarschijnlijk.
<<

Anoniem85

Bericht 17 Dec 2014 23:02

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Oh ja hoor hoort erbij, is een fase. Deed mijn zoontje ook dat slaan. Nu nog weleens trouwens. Ik laat duidelijk merken dat het zeer doet en dan geeft hij daarna meestal een knuffel.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 18 Dec 2014 08:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier het biechtje met kinderwens voor vierde kindje. Hij is van gedachten veranderd, omdat hij denkt dat we dat financieel niet redden en ondat ons tweede zoontje een huilbaby was die de eerste 6 maanden zo'n 18 uur per dag huilde. Hij is bang dat nog een keer mee te maken. Financieel kunnen we het makkelijk aan. Ik vind wel dat hij er 100% achter moet staan trouwens om voor nog een kindje te gaan, maar het doet zo'n pijn!
<<

Anoniem331

Bericht 18 Dec 2014 08:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier was het wellicht te vergelijken. Ik heb altijd een derde willen krijgen, maar ik was de enige. Inderdaad vanuit financieel oogpunt, iets wat ik niet begreep. Hij heeft altijd gezegd, over 15 jaar willen ze gaan studeren, en dat moeten we ook kunnen betalen. Ik ben niet zo'n lange termijn denker, wat komt dat komt. We redden het vast wel.
Op een gegeven moment besloten om er in het nieuwe jaar nog eens over te praten, en te kijken hoe we hier uit konden komen, ik heb er tot op de dag van vandaag nooit weer wat van hem over gehoord.

Ik denk wel dat het heel belangrijk is om elkaar te begrijpen, en een soort van op 1 lijn te komen. Hier heeft het er toch voor gezorgd dat we ernstig uit elkaar zijn gegroeid.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 18 Dec 2014 09:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Op lange termijn denken is wel echt belangrijk. Nu zijn wij het erover eens dat het er bij 2 blijft, mijn ouders hebben 4 kinderen en mama had er eigenlijk ook nog wel een vijfde bij willen hebben, maar die hebben zich enorm vergist in het financiële gedeelte. We konden nooit wat leuks gaan doen, moest altijd op geld gelet worden. Als er een vijfde was gekomen hadden we het niet gered. Mijn moeder is wel gestopt met werken bij de eerste.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 18 Dec 2014 11:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Voor de financien hoeven we het niet te laten, wij zijn allebei personen die denken aan de toekomst. En ik kan zijn gedachten ook zeker begrijpen en hij begrijpt mijn verlangen ook zeker wel. Het is alleen jammer dat we er niet meer hetzelfde over denken. Maar als hij het echt bij 3 kinderen wil laten dan leer ik daar wel mee omgaan en kan ik het uiteindelijk een plekje geven. Ik moet alleen even door deze fase van verdriet heen, even een soort rouwen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Dec 2014 12:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik wilde ook wel graag een derde, maar mijn man niet. Inmiddels heb ik me er ook bij neergelegd en denk ik zelf dat het ook wel beter is zo. Ik heb het nog wel vrij lang moeilijk gevonden, vooral als ik geconfronteerd werd met vrouwen die zwanger waren en helemaal als dat dan een derde kindje was. Nog steeds vind ik het wel jammer om nooit meer een zwangerschap, bevalling en babytijd mee te maken en als de kinderen allemaal groter zijn lijkt het me nog steeds wel leuk, een wat groter gezin, maar als ik eerlijk ben zou ik het op dit moment ook teveel vinden om nog een dreumes rond te hebben hobbelen. Ik denk ook dat een derde kind voor onze zoon sowieso veel teveel prikkels zou geven en teveel drukte en hij gaat sowieso natuurlijk voor een nog niet bestaand kind.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem272

Bericht 21 Dec 2014 17:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Niet echt een biecht maar ik moet het even kwijt: ik ben voor het eerst sinds de bevalling weer ongesteld. Ben er zo blij mee! Voor mij een teken dat het steeds beter gaat met me.

Ik heb een tijdje erge psychische klachten gehad en ben daardoor veel afgevallen. Woog op een gegeven moment nog maar 50 kilo (bij 1m75).

Voel me nu weer steeds meer mezelf :D
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 21 Dec 2014 17:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat fijn Filoria!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers