Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 12 Nov 2014 22:13

Re: Sollicitatietopic

Poubelle schreef:
nijntje4 schreef:Geen sturing, veel alleen, onzeker, ik weet uberhaupt niet of ik wel in dit vakgebied wil blijven.... en dat na 2 jaar zoeken.


Maar kun je dit niet aangeven bij je leidinggevende zodat ze er wat aan kunnen doen?
Wel fijn iig dat je vanuit deze baan verder kunt zoeken.


Heb ik wel gedaan maar heb niet het idee dat het opschiet. En ik ga ook niet heel hard verkondigen dat ik niet lekker in mn vel zit/werk niet leuk vind. Straks gooien ze mij eruit...
<<

Anoniem170

Bericht 14 Nov 2014 12:13

Re: Sollicitatietopic

Ah wat jammer Nijntje! Ik vond echt zo leuk voor je dat je wat gevonden had, maar bevalt niet zo dus ? :(
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 14 Nov 2014 19:43

Re: Sollicitatietopic

Het is een beetje dubbel. Ik ben wel blij dat ik een baan heb maar het is niet wat ik verwachtte. Heb het vandaag wel aangegeven in de zin van dat ik mij nog niet helemaal thuis voel in de functie, heb niet gezegd dat ik mij zo rot voelde en zelfs dacht aan stoppen.

Maar hij zei dat wat ik tot nu toe gedaan heb dat ik dat goed doe, dus dat geeft wel weer wat vertrouwen.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 26 Nov 2014 20:11

Re: Sollicitatietopic

Ik mag weer ergens op gesprek! Best wel trots op mezelf :)

Hoe is het met de rest?
<<

Anoniem185

Bericht 26 Nov 2014 20:21

Re: Sollicitatietopic

Ik heb twee sollicitaties verstuurd en ben in spanning aan het afwachten!
<<

whiteflower

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:49

Bericht 03 Dec 2014 10:11

Re: Sollicitatietopic

Ik schrijf niet veel mee maar wil dit toch wel even kwijt.
Heb 2 weken geleden sollicitatiegesprek gehad bij een orderpick bedrijf in de buurt en dat was fijn verlopen.
Werd net gebeld dat ik vrijdag mag beginnen! Eerste werkdag van 1 tot 6!
Heb er zin in! :D
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:25

Bericht 03 Dec 2014 14:00

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd whiteflower!

Ik ben niet actief in dit topic, maar ik heb morgen weer een sollicitatiegesprek. 1,5 week gelden ook, toen werd ik via de mail afgewezen. Toen ik belde voor verduidelijking kreeg ik een shitload niet leuke dingen over me heen :-( Hopelijk gaat het morgen beter, ik wil graag aan het werk natuurlijk maar hoop ook dat ze hier iets positiever over me denken
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 12:45

Bericht 03 Dec 2014 22:35

Re: Sollicitatietopic

Dat is ook niet leuk. Zeiden ze wel wat dingen waar je iets mee kunt zeg maar? Veel succes morgen dan!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 03 Dec 2014 22:47

Re: Sollicitatietopic

Nijntje, jammer dat je nieuwe baan je niet zo goed bevalt. Goed dat je alweer op zoek bent naar wat anders!

Leuk whiteflower! Veel succes op je eerste werkdag!

Pluginbaby, dat is niet leuk en vind het ook erg raar van dat bedrijf.. wat hebben hun eraan om allemaal niet leuke dingen tegen jou te zeggen.. Veel succes morgen!

Ik ben op zoek naar een nieuwe baan en het lijkt mij leuk om mee te schrijven in dit topic! Ik werk op dit moment op een callcenter. Vind het leuk werk maar het is op een vrij laag niveau. Ben nu op zoek naar wat meer uitdaging. Heb bij een bedrijf al een kennismakingsgesprek gehad en daar waren ze wel positief! Het leek mij ook echt een leuke baan dus hoop dat ik snel wat meer hoor! Verder deze week bij een uitzendbureau geweest, was door hun uitgenodigd, maar dat ging een beetje raar vond ik. Zij hadden mij een vacature gestuurd waarvoor ze mij wel geschikt vonden. Toen ik daar aankwam was het eerste wat ze zeiden dat de vacature al vervuld was. Ik heb vervolgens wel een intakegesprekje gehad van 10 minuten. Vond het wel jammer dat ze mij niet even hadden laten weten dat ze op dit moment niks hadden. Moest toch 2 uur reizen in totaal.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 06 Dec 2014 00:10

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd Whiteflower!

Ik heb maandag een heel leuk sollicitatiegesprek gehad. De uitslag laat nog even op zich wachten hoorde ik maar heb wel een goed gevoel!
<<

Gypsy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 28 Okt 2014 12:40

Bericht 08 Dec 2014 11:58

Re: Sollicitatietopic

Nijntje, leuk en spannend! Hoop dat je het bent geworden.

Fjell, raar van dat uitzendbureau. Lijkt wel alsof ze gewoon kandidaten aan het verzamelen zijn voor in de 'voorraad'.


Ik zie bij een organisatie nu weer een vacature staan, die ze 2 maanden geleden ook hadden. Echt precies dezelfde, alleen de data om te reageren zijn gewijzigd. En één functie-eis is iets meer uitgebreid. Ik heb 2 maanden geleden gesolliciteerd op de functie, maar kreeg te horen dat ik niet de geschikte kandidaat was, ondanks dat ik ruimschoots aan alle functie-eisen voldeed. Apart dat ze nu weer dezelfde vacature hebben uitgezet.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 08 Dec 2014 12:04

Re: Sollicitatietopic

Gypsy, ik zou er gewoon eens over bellen! Uitleggen dat je de vorige keer ook hebt gereageerd en denkt gewoon aan de eisen te voldoen.

Ik heb 2 weken geleden 3 gesprekken gehad voor het starten van een instroomgroep (groep 0/1) en ik heb vorige week gehoord dat ik op een van die scholen het mag gaan doen! :D Vanmiddag kennis maken met mijn nieuwe collega's en afspraken maken etc.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Dec 2014 20:52

Re: Sollicitatietopic

Leuk Helix!!
En idd gewoon bellen helix!

Ik heb een baan van 24u en daarnaast nog ww tot 32u aangevuld. Afgelopen maandag op gesprek geweest bij een gemeente voor een baan van 14u op jet facilitair meldpunt en vandaag een dag gaan proefdraaien. Morgen komt mn concurrent proefdraaien (ze konden niet kiezen) en dan hoor ik vrijdag of ik kan beginnen vlgd week. Ws komt het ook prima uit met mn rooster op het andere werk dus dat is wel top. Ben benieuwd. Ze waren iig tevreden en ik pakte het lekker snel op zeiden ze.
<<

whiteflower

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:49

Bericht 10 Dec 2014 21:21

Re: Sollicitatietopic

Ik heb inmiddels mijn inwerkdag en eerste 2 werkdagen gehad en ze waren zo tevreden dat ik in plaats van alleen het order picken volgende week ook kennis ga maken met het verzendklaar maken! Erg leuk werk :D
<<

Anoniem205

Bericht 14 Dec 2014 15:28

Re: Sollicitatietopic

Ik moet me helaas ook melden in dit topic, per februari moet ik weer aan de slag en ik moet een nieuwe baan zoeken. Er zijn gelukkig wel vacatures in mijn vakgebied, hopelijk ook in mijn regio!

Ben nu nog niet heel erg actief, zoon is pas 3 weken oud. Maar ik zal wel meelezen en vanaf januari gaan meeschrijven
<<

Gypsy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 28 Okt 2014 12:40

Bericht 16 Dec 2014 10:56

Re: Sollicitatietopic

Gypsy schreef:
Ik zie bij een organisatie nu weer een vacature staan, die ze 2 maanden geleden ook hadden. Echt precies dezelfde, alleen de data om te reageren zijn gewijzigd. En één functie-eis is iets meer uitgebreid. Ik heb 2 maanden geleden gesolliciteerd op de functie, maar kreeg te horen dat ik niet de geschikte kandidaat was, ondanks dat ik ruimschoots aan alle functie-eisen voldeed. Apart dat ze nu weer dezelfde vacature hebben uitgezet.




Nou, heb vorige week even gebeld. Eerst beweerde de medewerkster dat het een hele andere vacature was, maar tijdens het gesprek keek ze op de website en inderdaad het was precies dezelfde vacature. Raar, maar ze zou aan de rest van het bedrijf doorgeven dat de vacature moest worden aangepast. En ik moest over een week nog maar eens bellen hierover. :confused:

Ondertussen staat nog steeds dezelfde vacature online. Ik vind het een beetje vaag allemaal, en ik neem ze nu wel wat minder serieus.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 16 Dec 2014 11:19

Re: Sollicitatietopic

Dat is inderdaad wel heel vaag... komt zo inderdaad een beetje onproffesioneel over ook zo. Ze weten daar blijkbaar niet echt waar ze nu naar op zoek zijn.

Ik heb vrijdag een leuk gesprek gehad met een leuke recruiter. Hij ging mij voorstellen bij 3 bedrijven. Ik vond het wel leuk dat hij het een pluspunt vond dat ik N.oors spreek. Alle bedrijven waren namelijk ook wel actief in Scandinavië. Ben benieuwd!

Ga zo even een mailtje sturen naar 2 bedrijven waar ik ook een sollicitatie heb lopen. Heb al 2-3 weken niks meer gehoord ..

Whiteflower, wat fijn dat het zo goed gaat en je gelijk al extra taken krijgt!
Kees, spannend! Hoe is het afgelopen?
Helix, gefeliciteerd!! Veel plezier en succes!
Oreo, succes alvast!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 16 Dec 2014 11:59

Re: Sollicitatietopic

Ruk! Die andere kwam dus de andere dag en die beviel ook heel goed. Puur op basis van 'gevoel' hebben ze de andere gekozen.
Ik weet dat ik tevreden mag zijn omdat ik het dus goed gedaan heb maar had liever gehad dat ze echt een reden hadden gegeven. Dan kan ik daar iets mee, nu kan ik er precies helemaal niks mee en moet ik dus weer verder zoeken :12:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 16 Dec 2014 12:00

Re: Sollicitatietopic

Klinkt goed Fjell! Hoop dat het wat wordt voor je!
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 16 Dec 2014 20:23

Re: Sollicitatietopic

De vacature is ingetrokken :(. Ik baal zo erg. Het is intern opgelost voorlopig, ze vond het zelf ook heel jammer en houdt mij in gedachten mocht het anders worden.

Ik ben er gewoon verdrietig van, ook omdat het allemaal zo mooi leek te kloppen :(
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 17 Dec 2014 14:15

Re: Sollicitatietopic

Oh dat is echt niet leuk Kees! Je was er zo dichtbij en dan wordt je 'afgewezen' met een reden waarmee je inderdaad niks kunt.. Het geeft inderdaad wel aan dat je het goed hebt gedaan maar daar schiet je verder weinig mee op.

Dat is ook echt balen Nijntje! Dat je een leuk sollicitatiegesprek hebt en dat je daarna opeens hoort dat de vacacture is ingetrokken.. Erg frustrerend!

Ik heb bericht teruggekregen van twee lopende sollicitaties. Bij de ene heb ik te weinig ervaring en bij de andere is de vacature voorlopig uitgesteld t/m in ieder geval maart.. Dat vind ik ook jammer want het leek mij echt leuke baan (S.chadeadviseur bij een verzekeraar).

Nu afwachten op bedrijven waar recruiter met wie ik gesprek had mee bezig zou gaan. En ik ga zelf ook weer verder op zoek.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem185

Bericht 17 Dec 2014 21:58

Re: Sollicitatietopic

Hier weer vier sollicitaties de deur uit...
<<

Anoniem178

Bericht 18 Dec 2014 20:20

Re: Sollicitatietopic

Ik ga hier langzaamaan ook een beetje meeschrijven denk ik. Lees wel vaker mee omdat ik het interessant vind. In maart dit jaar ben ik op een andere afdeling gezet en vanaf dag 1 heb ik al aangegeven dat dit niks voor mij is en mijn ambities daar niet liggen. Ik wilde best tijdelijk bijspringen als daar tekorten waren, maar daar geen jaar zitten. Inmiddels is dat dus al wel bijna een jaar. Mijn werkgever weet dat ik het niet naar mijn zin heb, maar er is tot dusver niks veranderd.

Gisteravond mijn eerste sollicitatie verstuurd. Ik ga niet volle bak solliciteren, maar één voor één bedrijven aanschrijven die me écht interessant lijken. Er stond geen sluitingsdatum bij, maar ik was net op tijd, want direct al antwoord dat ze morgen de sollicitaties gaan bespreken.

Ik vind het erg spannend omdat de arbeidsvoorwaarden bij mijn huidige werkgever op zich prima zijn, bij leukere werkzaamheden zou ik geen enkele reden hebben om verder te kijken. Spannend omdat ik bang ben een verkeerde keuze te maken terwijl het gras misschien helemaal niet groener is elders.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 18 Dec 2014 20:33

Re: Sollicitatietopic

Spannend Lampenkapje en Rovine!

Rovine, snap dat het spannend is als je nu al een baan hebt met opzich goede arbeidsvoorwaarden. Maar plezier in je werk is toch ook wel heel belangrijk vind ik. Het is ook zonde om elke dag met tegenzin naar je werk te gaan.. En rondkijken en solliciteren kan altijd. Je hebt nu gewoon de luxe positie dat je echt kritisch kan zijn en alleen als je het heel leuk vind dan kun je er echt voor gaan.

Ik heb nu ook al werk maar heb het ook niet meer echt naar mijn zin en de arbeidsvoorwaarden zijn ook niet zo goed.. Maar ik besef mij ook wel dat ik ten opzichte van mensen die helemaal geen werk hebben niet zoveel te klagen heb. Ik ga ook alleen voor een baan die mij echt aanspreekt.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem185

Bericht 18 Dec 2014 23:53

Re: Sollicitatietopic

Uitgenodigd op een gesprek!
En nog een sollicitatie verstuurd!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers