Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe snel weer op de been na de bevalling?

<<

Anoniem125

Bericht 16 Dec 2014 13:45

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Dat zou me dan minder kunnen schelen. Een kraamzorg is er niet alleen voor de huishoudelijke klussen, maar ook om je vragen aan te kunnen stellen en je dingen te kunnen uitleggen over de verzorging van je kind. Als je daarmee niet kan communiceren, zelfs niet in het Engels, dan zou ik dat zeker aangeven bij het bureau. Ze kan haar taken dan niet goed uitvoeren, lijkt me vrij essentieel!

Als de timmerman niet blijkt te kunnen timmeren, zeg je er dan ook niks van, omdat dat zielig is?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Dec 2014 13:48

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Ik had een arts bij het consultatiebureau die amper Nederlands sprak, maar daar heb ik toen toch wel wat van gezegd, ik wil ook gewoon mijn vragen kunnen stellen zonder met handen en voeten duidelijk te moeten maken wat ik bedoel. Daarna kreeg ik een andere arts en dat vond ik heel fijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 16 Dec 2014 13:58

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Ik denk dat het met een kraamverzorgster meestal toch wel anders is, omdat de meeste vrouwen toch wat minder assertief zijn in hun kraamweek.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Dec 2014 14:03

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Het zou mij ook kunnen overkomen hoor, alles is nieuw, je weet niet hoe het hoort. Je wil niet onvriendelijk zijn, weet niet wat je mag verwachten of voelt je onder druk gezet door de kraamverzorgster (zoals dat ze meekijkt bij het invullen van het formulier, al meteen ruimte vraagt om later te komen en eerder weg te gaan). Ik denk dat het deze vrouwen is overkomen/overvallen en dat ze een volgende keer wel anders zullen handelen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 16 Dec 2014 14:16

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

minoessepoes schreef:
Happydobby schreef:
minoessepoes schreef:
Nee hoor, hier moest ik dagelijks de uren aftekenen en worden ook alleen de uren belast die we daadwerkelijk gehad hebben.

Onze kraamverzorgster sprak niet heel erg goed Nederlands en vaak begrepen we elkaar niet, gezellig kletsen zat er dus totaal niet in. Daarnaast moest ze twee gezinnen combineren door de drukte en moest mijn man op dag drie werken en bleek zij maar van 8 tot 12 tot komen. Toen kreeg ik om 10 uur mijn lunch en had ze een wasje in de wasmachine gedaan en was ze vertrokken, mijn man kwam pas rond middernacht thuis, ik kon moeilijk die natte was in de machine laten zitten tot mijn man thuis was en moest ook eten voor mezelf maken, dus ja ik heb de was staan ophangen en eten staan koken maar niet omdat ik zelf zo graag wat wilde doen in het huishouden.

Als het echt niet gekund had dan hadden we wel een probleem gehad, dan hadden mijn ouders moeten komen die daar 2 uur voor moeten reizen want eigenlijk al mijn vriendinnen werken door de week. Wij hadden recht op 49uur kraamzorg en bij de intake had ze ingevuld dat er gedeeltelijk mantelzorg aanwezig was (mijn man, hij werkte halve dagen om over te dragen en 1grote partij op die vrijdag), maar we kregen dus maar maximaal halve dagen kraamzorg door de drukte, daar kon ik dus totaal niet op rekenen.


Woon je niet in NL?

Jawel, ik woon in Amsterdam.
De kraamverzorgster was een moslima, wij wonen in een buurt waar een heel groot deel van de bewoners Moslim is, nu weet ik niet welke taal haar moedertaal was, maar ik denk dat ze hier bij veel gezinnen komt waar het juist een voordeel is dat zij juist die taal beheerst, maar bij een Nederlands gezin is het dan weer behoorlijk lastig.

Bij een eventueel tweede kindje ga ik bij de intake ook doorgeven dat ik iemand wil die goed Nederlands of Engels spreekt. Ik was dit nu vergeten, dom want ik had die tip al wel van andere mensen gekregen.


Dan zou ik een bureau nemen die 8 dagen dezelfde kraamverzorgster stuurt.
M:21072011
J :08012014
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Dec 2014 15:51

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

ChiQ schreef:
Nougat schreef:Lijkt me toch vrij normaal dat de kraamverzorgster Nederlands spreekt, dit zou je niet eens aan moeten hoeven geven, zou gewoon standaard moeten zijn. Vreemd verhaal. Ik was echt direct gaan bellen als mijn kv geen Nederlands had gesproken. Je moet toch met elkaar kunnen communiceren.


Nou weet je; als zo'n persoon in je huis loopt wil je die gewoon ook geen kutgevoel geven.


Precies dit inderdaad en mijn man had dat gevoel ook. Het was wel een lieve vrouw, dus ik vond dat erg lastig.

Het was niet zo dat ze helemaal geen Nederlands sprak, voldoende om de basis te doen, maar als ik haar iets vroeg dan gaf ze vaak een antwoord wat niet aansloot op de vraag. En ze wilde bijvoorbeeld al naar de Etos om vitamine D druppels van Davitamon te halen omdat je daar 10 druppeltjes van moest geven en ik had Vibrovit in huis en dat waren maar 2 druppels, ik kreeg haar niet uitgelegd dat op de verpakking stond dat die 2 druppels ook 10 eenheden waren en gelijk stonden aan die 10druppels Davitamon.

Toen ze de eerste dag kwam (voor 2 uur omdat we om 10 uur 's ochtends uit het ziekenhuis gekomen waren) gaf ze aan dat het de eerste dag was van haar werk reeks van 8 dagen en dat ze dus de hele kraamperiode bij ons zou blijven, maar door de drukte bleek ze dus elke keer maar maximaal halve dagen te komen uiteindelijk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 16 Dec 2014 17:29

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Ik zie hier zo veel mensen schrijven dat ze zich in no-time weer prima voelde.
Ik voelde mij belabberd, ik kreeg na een lange aanloop alsnog een keizersnede. Dat vond ik jammer, de borstvoeding kwam niet op gang zoals ik gehoopt had en ik had verschrikkelijk veel pijn.
Laten we zo zeggen dat mijn verwachtingen niet echt uitgekomen waren. En ik wilde juist zo graag gewoon bevallen en bv geven!
Ik vond het dan ook heel erg fijn dat ik een super kraamhulp had, die ook goed kon helpen met de bv en het huishouden en het zorgen voor de baby. Maar wat voelde ik mij lamgeslagen als ik net vijf minuten kon staan tijdens het badderen van de baby. Dan moest ik snel weer gaan zitten/liggen want het werd gewoon zwart voor mijn ogen.
Toen de kraamhulp weg was hebben mijn ouders en schoonouders en vrienden ook nog geholpen en zo krabbelde ik weer een beetje op. Maar als ik al die hulp niet had gehad.... Had misschien wel het lamgeslagen, niet fijne gevoel gaan overheersen.
Ik wil dit ( voor mij heel persoonlijke) verhaal toch even kwijt. Want ik had het dus niet zonder hulp kunnen doen.
En ik heb na drie maanden een keer bij mezelf gedacht:' nu ben je weer een beetje jezelf aan het worden'.
Onze baby is en was trouwens super lief en makkelijk.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Dec 2014 17:45

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Heel herkenbaar soleil. Het heeft hier weken geduurd voordat ik R zelf staand in bad kon doen.

Nog steeds doet die stomme wond pijn. Stomme ks.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem147

Bericht 16 Dec 2014 18:02

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Wat een takketrut Chiq! Ongelofelijk!

Hoe haalt iemand het ook in haar hoofd om Dr Phil op de bank te gaan zitten kijken? Als ik tijd over heb doe ik leuke extraatjes, iets om de kraamvrouw en/of het gezin lekker mee te verwennen. Morgen ga ik een perencrumble maken omdat ze nog veel oudere peertjes heeft liggen. Zo zonde als die weggegooid moeten worden en dan heeft ze ook wat lekker in de middag. Dan gaat trouwens de tijd voor mij ook wat 'sneller'.

En dat poetsen dat is echt zo gedaan. Ik ga ook niet alle kastjes uit zitten soppen, maar hoeveel moeite is het om even de badkamer en keuken schoon te maken en even te stofzuigen. Dat hoort er nou eenmaal ook bij. Ik doe dat altijd als de kraamvrouw even aan het rusten is ofzo. Prima oplossing.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9472

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 16 Dec 2014 18:24

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Oh Marni, ik hoop dat als ik ooit een kindje mag krijgen dat ik jij mijn kraamverzorgster wordt! Of iemand zoals jij! :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem216

Bericht 16 Dec 2014 18:46

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 16 Okt 2017 18:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Dec 2014 18:56

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Marni schreef:Wat een takketrut Chiq! Ongelofelijk!

Hoe haalt iemand het ook in haar hoofd om Dr Phil op de bank te gaan zitten kijken? Als ik tijd over heb doe ik leuke extraatjes, iets om de kraamvrouw en/of het gezin lekker mee te verwennen. Morgen ga ik een perencrumble maken omdat ze nog veel oudere peertjes heeft liggen. Zo zonde als die weggegooid moeten worden en dan heeft ze ook wat lekker in de middag. Dan gaat trouwens de tijd voor mij ook wat 'sneller'.

En dat poetsen dat is echt zo gedaan. Ik ga ook niet alle kastjes uit zitten soppen, maar hoeveel moeite is het om even de badkamer en keuken schoon te maken en even te stofzuigen. Dat hoort er nou eenmaal ook bij. Ik doe dat altijd als de kraamvrouw even aan het rusten is ofzo. Prima oplossing.


Kan ik jou inhuren voor een week?
Dan pak ik wel een pop van B als baby!!
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 16 Dec 2014 20:02

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Haha als ik geluk heb krijg ik marni echt :-p
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 16 Dec 2014 21:19

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Ayla schreef:Haha als ik geluk heb krijg ik marni echt :-p


Dan ben je volgens mij een enorme bofkont!!


Ik zal maar niet vertellen hoe lang het bij mij geduurd heeft voordat ik weer op de been was na mijn bevalling!! :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 16 Dec 2014 21:52

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Haha super leuk! Ik hoop ook echt dat ik gezinnen een fijne kraamweek kan bezorgen. Het is gewoon fijn om het mensen naar de zin te maken en te verwennen.

Ayla, wie weet haha! Zou echt leuk zijn :D
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11581

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Dec 2014 22:03

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Jij hebt gewoon de goede instelling, je bent er voor het gezin. Je werkt omdat je het leuk vind niet om het geld. Hoop dat wij ook zo'n kraam krijgen tegen die tijd.
2015 💙
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 16 Dec 2014 22:24

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Ik was gelijk op de been, voelde me verder heel goed afgezien van de pijn en het beurse gevoel. Ik heb 2x zo'n kraamverzorgster ala Marni gehad. Heel fijn en heb me goed laten verwennen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Dec 2014 22:52

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Mijn kraamverzorgster was net als Marni. Echt een schat! :heart: Ik kreeg continue lekkere fruithapjes en kopjes thee en ze heeft me meerdere keren verwend met cadeautjes. Zo ontzettend lief! En elke keer als ik eigenwijs was, liet ze me gewoon gaan, maar wel met een waarschuwing en een tijdslimiet. Ze heeft me ook erg goed door de opstartperiode van de borstvoeding geholpen. Ik moest haar echt met een brok in m'n keel laten gaan..
<<

Anoniem80

Bericht 16 Dec 2014 23:38

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Bij Jason lag ik in t ziekenhuis en hij op de couveuse afdeling. Ik ben 2 nachten in t ziekenhuis geweest, daarna thuis. Toen noodgedwongen alweer op de been. We kregen kraamzorg tot en met dag 8. Super lieve vrouw die alleen huishouden deed en mijn controles want Jason lag in t ziekenhuis. Wij reden ook 3x per dag op en neer. Toen Jason thuis kwam kregen we nog 2 halve dagen couveuse nazorg, helaas was de werkreeks van die kraamverzorgster om en kreeg ik een meisje waar het niet zo mee klikte. Maar ivm maar 2 halve dagen bureau niet gebeld, anders had ik vervanging gevraagd.

Bij Hayley beviel ik ook in t ziekenhuis n mochten we de dag erop naar huis. Wat een super kraamhulp hadden we toen! Ik voelde me al snel goed maar heb er van genoten dat zij er was en lekker veel in bed gelegen. Heerlijk zo'n echte kraamweek, die had ik bij Jason helemaal niet gehad.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Dec 2014 10:57

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Marni schreef:Blijf maar allemaal lekker in bed liggen, of op de bank! Laat je verzorgen en geniet van je kleine en de tijd die je hebt in de kraamweek! En klets maar lekker raak over de bevalling, zwangerschap en andere dingen die je kwijt wil.

Dat maakt mijn beroep zo leuk :love:

En stop liever geen was in de wasmachine! Dat kan ik toch gewoon doen haha. Net als de afwasmachine of het maken van een broodje of van mijn part een Indische rijsttafel :ja:


Oh je praat er zo leuk over! Ik zou wel willen dat je bij mij komt kramen, mocht het ooit zover komen. Maar je woont te ver weg :(
<<

Anoniem97

Bericht 17 Dec 2014 11:29

Re: Hoe snel weer op de been na de bevalling?

Ik wil marni ook als kraamverzorgster, heel fijn als iemand je zo lekker verwent die week.

Wij hadden de eerste keer iemand die helemaal niet leuk was maar de 2de keer hadden we gelukkig wel een hele lieve.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Maria