Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geld overmaken, vreemde valuta

<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 16 Dec 2014 11:24

Geld overmaken, vreemde valuta

Ik wil een bedrag overmaken naar een Noorse organisatie. Het gaat om een bijdrage voor een soort van goed doel dus het exacte bedrag is niet zo belangrijk maar ik wil niet dat de organisatie extra kosten moet maken.

Nu was ik bezig met internetbankieren en dan komen er twee opties tevoorschijn. Eurobetaling waarbij je gewoon een bedrag in euro's kunt invullen maar je kunt ook 'noorse kroon' selecteren en dan kun je een bedrag in noorse kronen invullen. Bij die optie kun je dan ook nog kiezen hoe de kosten verdeeld worden. Shared of dat de opdrachtgever betaald.

Weet iemand wat precies het verschil is tussen die twee opties?
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 16 Dec 2014 11:32

Re: Geld overmaken, vreemde valuta

Lijkt mij dat als je shared kiest je beide een deel van de kosten betaald, als je opdrachtgever kiest betaal jij alle kosten.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 16 Dec 2014 11:35

Re: Geld overmaken, vreemde valuta

Dat snap ik inderdaad. Het ging mij meer om het verschil tussen eurobetaling (waarbij je bedrag in euro's invult) en alleen maar het IBAN nummer hoeft in te vullen of dat je er gelijk voor kiest om een bedrag in noorse kronen in te vullen. Daarbij moet je dan ook nog allerlei aanvullende info over de bank van de ontvanger vermelden.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem304

Bericht 16 Dec 2014 11:41

Re: Geld overmaken, vreemde valuta

Ik kan alleen bedenken dat je met een euro betaling afhankelijk bent van de koers wat er daadwerkelijk in Noorse Kronen op de rekening komt te staan en met een Noorse kronen betaling hier geen last van hebt. Heb alleen geen idee waarom ze dan al die extra info nodig hebben.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 16 Dec 2014 11:51

Re: Geld overmaken, vreemde valuta

Ah, ik vroeg me al af wat je er niet aan begreep :)
Ik denk dat als je in Noorse Kroon overmaakt je nog op de oude manier overmaakt, en dan inderdaad ook een swiftcode nodig hebt.
De IBAN is doorgevoerd om het makkelijker te maken, maar dan maak je wel in Euro over en zoals Cotton zegt is het dus afhankelijk van de koers. Je zou even op de site van je bak moeeten kijken, maar naar mijn weten is via IBAN overschrijven gratis en de lude manier niet, betaal je zo 11 euro of zo om over te maken (in het verkeden in ieder geval wel)
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 16 Dec 2014 12:52

Re: Geld overmaken, vreemde valuta

Bedankt voor jullie reacties! Ik snap het nu. Dan ga ik gewoon via eurobetaling overmaken. Is het makkelijkst dan, ook omdat het niet uitmaakt wat het bedrag in kronen wordt. Voor zover ik het begreep van de website van mijn bank was een eurobetaling inderdaad ook gratis!
-Jeg har det som plommen i egget-

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers