Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 23 Nov 2014 10:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wij hebben bij beiden tommee tippee flessen gehad/gebruikt... Erg tevreden over.

En ik vind de kolf van de hema best prijzig. Idem voor de bewaarzakjes.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 08 Dec 2014 15:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat drinken jullie kindjes overdag in plaats van moedermelk? Op de dagen dat ik werk, drinkt E. nu nog melk uit de vriezervoorraad, dit gaat er goed in. Ik kolf elke week nog twee keer op mijn werk, maar de opbrengst wordt steeds minder en mijn voorraad wordt steeds kleiner. Ik wil in januari helemaal stoppen met kolven op mijn werk, dat moet nu wel kunnen, maar wat kunnen de opa's en oma's haar te drinken geven in plaats van mijn melk? Ze drinkt ook wel water, thee en versgeperst sap, maar ik bedoel meer voor de momenten dat ze moe is. Voor ze gaat slapen drinkt ze graag een flesje melk.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem97

Bericht 08 Dec 2014 16:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Een flesje gewone warme melk?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 08 Dec 2014 17:06

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat 'mag' gewoon inmiddels? Op de een of andere manier voelt het fout ofzo, maar dat is vast onzin :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 08 Dec 2014 17:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Suus schreef:Dat 'mag' gewoon inmiddels? Op de een of andere manier voelt het fout ofzo, maar dat is vast onzin :smile:


Ja vanaf de eerste verjaardag mag het. Ik ga het over een maand ook geven, mijn vriezer voorraad is ook aan het slinken.
M:21072011
J :08012014
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 08 Dec 2014 18:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem180

Bericht 15 Dec 2014 15:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dochter van 7 maand krijgt borstvoeding. 's Ochtends, bij de lunch, eind van de middag en 's avonds voordat ze gaat slapen. Ze krijgt nu nog 's avonds laat een fles melk (kv). Wanneer zijn jullie met die laatste voeding gestopt? Mijn oudste kreeg toen al kv en stopte dacht ik met een maand of 5 met een late fles. De jongste krijgt de fles als ze wakker wordt, ergens tussen 21.30 en 23.30. 's Nachts is ze ook nog wel wakker en krijgt dan ok nog 1x bv. Ik weet niet zo goed wanneer/hoe die laatste voeding er af kan?
<<

Anoniem97

Bericht 15 Dec 2014 15:40

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb altijd op verzoek gevoed, ze lieten vanzelf elke keer 1 voeding vallen. Pas met ruim 2 ben ik de nacht voedingen gaan stoppen en afgelopen weekend de avond voeding eraf gehaald, ze is nu ruim 32 maanden. In de kerstvakantie gaat de ochtendvoeding er ook af.

Maar goed als ze zo jong zijn zou ik lekker op verzoek blijven voeden.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 16 Dec 2014 10:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gaia schreef:Ik heb altijd op verzoek gevoed, ze lieten vanzelf elke keer 1 voeding vallen. Pas met ruim 2 ben ik de nacht voedingen gaan stoppen en afgelopen weekend de avond voeding eraf gehaald, ze is nu ruim 32 maanden. In de kerstvakantie gaat de ochtendvoeding er ook af.

Maar goed als ze zo jong zijn zou ik lekker op verzoek blijven voeden.


Is de ochtend dan nog de enige voeding?
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem186

Bericht 16 Dec 2014 10:36

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn zoon krijgt nog 2 a 3 keer bv. In de ochtend als hij wakker wordt, voor z'n middagdutje (deze slaat hij soms over) en 's avonds voordat hij naar bed gaat. Ik vind het best een lekker ritme. We zien wel wanneer we ermee stoppen.
<<

Anoniem97

Bericht 16 Dec 2014 10:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Happydobby schreef:
Gaia schreef:Ik heb altijd op verzoek gevoed, ze lieten vanzelf elke keer 1 voeding vallen. Pas met ruim 2 ben ik de nacht voedingen gaan stoppen en afgelopen weekend de avond voeding eraf gehaald, ze is nu ruim 32 maanden. In de kerstvakantie gaat de ochtendvoeding er ook af.

Maar goed als ze zo jong zijn zou ik lekker op verzoek blijven voeden.


Is de ochtend dan nog de enige voeding?


Ja
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 16 Dec 2014 11:00

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik vind voeden op verzoek echt iets heel moois, maar ik ben er echt niet voor in de wieg gelegd. Overdag drinkt hij maar 4 voedingen, laat er zo 4/5 uur tussen. En dan in de nacht bijtanken... Voel me soms echt een slechte moeder als ik in de nacht de energie niet heb om er wéér uit te gaan en dus mijn vriend er uit schop om hem te gaan halen. Dus 'lekker voeden op verzoek' vind ik persoonlijk helemaal niet zo lekker.
(sorry, compleet nutteloze reactie, maar ik vind soms dat er wel heel makkelijk word gepraat over gewoon op verzoek voeden. Voor sommige moeders voelt dat helemaal niet zo natuurlijk)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 16 Dec 2014 11:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gijs, ik voed ook op verzoek, maar wel van beide kanten. En in de nachten ben ik zo snel chagrijnig dat we pap zijn gaan geven.
Voor het slapen gaan een volle beker(200ml) met pap, dan drinkt hij nog een borst leeg en dan slaapt hij veel langer dan met alleen borstvoeding. ( soms slaapt hij door en anders heeft hij genoeg aan 1 voeding) En als hij in de nacht wakker wordt, dan probeer ik altijd eerst de speen te geven en te kijken of hij daar genoeg aan heeft.
Mijn mening is dat voeden op verzoek (na een tijdje) best van beide kanten mag komen en je daarin best mag sturen. Ik denk dat het voor een kind ook niet prettig is om zo vaak per nacht wakker te worden. Het moet wel leefbaar blijven.
Maar dat is mijn bescheiden mening :)
<<

Anoniem186

Bericht 16 Dec 2014 12:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gijs, maar als je vriend er uit gaat om hem te halen en jij voedt hem dan in bed, dan voed je toch nog steeds op verzoek?
Ik had er ook een hekel aan om er uit te gaan. Dus haalde en bracht m'n man hem altijd. En in het begin lag hij gewoon in de co-sleeper, zo hoefde niemand er uit. Ik denk dat voeden op verzoek ook het makkelijkst gaat als je jezelf het zo gemakkelijk mogelijk maakt.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 16 Dec 2014 12:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja, ik dóe het ook wel. Omdat ik me anders een falende moeder vind. Maar ik beleef er geen plezier aan. Ik heb het idee dat je altijd maar glimlachend voor je kind klaar moet staan, maar eerlijk gezegd vind ik borstvoeding geven regelmatig vreselijk en zou ik soms heel graag een pak flesvoeding willen kopen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem180

Bericht 16 Dec 2014 13:03

Re: Het grote borstvoedingstopic

Soleil en Gijs ik ben het met jullie eens m.b.t. voeden op verzoek. Tot een maand of 4/5 prima, daarna is iets meer ritme houden echt wel mogelijk en voor mezelf ook fijner. Hou dan meer plezier in de bv. Hebben jullie nog wel eens regeldagen? Ik nooit meer. En doen jullie nog een late voeding? Soleil, geef jij pap van kunstvoeding?
<<

Anoniem186

Bericht 16 Dec 2014 13:12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gijs, nee joh, dat beeld van de lachende moeder moet je laten vallen hoor. Totaal niet reëel. En je bent ook geen falende moeder als je overstapt op flesvoeding.
Ik ben zelf erg pro bv, maar ik vond het op sommige momenten ook echt heel zwaar. Uiteindelijk ben ik wel blij dat ik doorgezet heb. Maar wat niet gaat, dat gaat niet.

Overigens voedde ik ook niet alleen maar op hun verzoek. Ook regelmatig op de mijne. Vlak voordat we weggingen bijvoorbeeld, dat vond ik gewoon praktisch. En dat ging prima.
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 16 Dec 2014 13:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 16 Dec 2014 13:19

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gaia schreef:
Happydobby schreef:
Gaia schreef:Ik heb altijd op verzoek gevoed, ze lieten vanzelf elke keer 1 voeding vallen. Pas met ruim 2 ben ik de nacht voedingen gaan stoppen en afgelopen weekend de avond voeding eraf gehaald, ze is nu ruim 32 maanden. In de kerstvakantie gaat de ochtendvoeding er ook af.

Maar goed als ze zo jong zijn zou ik lekker op verzoek blijven voeden.


Is de ochtend dan nog de enige voeding?


Ja


Dus je stopt nog ruim voordat jullie 3de komt?
M:21072011
J :08012014
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 16 Dec 2014 14:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Robin schreef:Soleil en Gijs ik ben het met jullie eens m.b.t. voeden op verzoek. Tot een maand of 4/5 prima, daarna is iets meer ritme houden echt wel mogelijk en voor mezelf ook fijner. Hou dan meer plezier in de bv. Hebben jullie nog wel eens regeldagen? Ik nooit meer. En doen jullie nog een late voeding? Soleil, geef jij pap van kunstvoeding?

Ja, ik had toen jouw bericht gelezen op fb dat je flesvoeding-pap gaf en toen dacht ik :'waarom moeilijk doen, als het ook makkelijk kan?' Ik krijg echt geen 200ml gekloft per dag en dan ook nog voor de dagen dagen dat ik werk. Dus vandaar in de papfles, kunstvoeding. Verder nog gewoon bv en bijvoeding.
Dat hele ideaal beeld is erg overschat, ik ben nog altijd heel erg blij dat ik borstvoeding geef en zou niet anders willen, maar ik ga het wel leefbaar houden.

Die laatste voeding (om ongeveer 11:00) twijfel ik soms over. Soms doe ik het wel, maar nu we de papfles geven meestal niet.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 16 Dec 2014 14:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Voeden op mijn verzoek lukt niet, hij drinkt dan gewoon niet. Erg lastig... Misschien dat ik ook wel ga starten met een fles kv in de avond, en verder nog gewoon bv. Kijken of hij daar beter op slaapt.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem97

Bericht 16 Dec 2014 14:27

Re: Het grote borstvoedingstopic

Happydobby schreef:
Is de ochtend dan nog de enige voeding?


Ja[/quote]

Dus je stopt nog ruim voordat jullie 3de komt?[/quote]

Ja, ik vind t na bijna 33maanden wel mooi geweest en zie t niet zitten om te tendemen. En op deze manier kan mijn vriend haar ook naar bed brengen enzo, word iets makkelijker. En ben ik er straks weer 100% voor de baby.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 16 Dec 2014 16:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja idd gaia,even pauze.
M:21072011
J :08012014
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 23 Dec 2014 09:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb na de geboorte van Thomas een foto opgestuurd naar borstvoeding.com, vandaag is het de foto van de dag, trots. Je ziet niet veel hoor, maar jullie hoeven niet te kijken, zo hebben we dst ook ingedekt. ...

http://www.borstvoeding.com/widget/ww.20141223.html
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 23 Dec 2014 09:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat leuk muppetje! En wat heerlijk dat het dit keer zoveel makkelijker ging
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem97

Bericht 23 Dec 2014 09:40

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mooi muppetje!

Ik ben gestopt, voelt toch wel gek na bijna 33 maanden. Maar voor mij beter zo.
Over een paar maand heb ik weer zon klein frommeltje aan de borst, daar kijk ik echt naar uit.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers