Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In je eentje op reis-topic

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Sep 2013 17:41

Re: In je eentje op reis-topic

Ja dat dacht ik dus ook ...
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 21:06

Re: In je eentje op reis-topic

Twellie schreef:ED: Je ging nu toch naar India met je man?
Jup, over een paar weken al! :drunken:
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 21:09

Re: In je eentje op reis-topic

-ED- schreef:
Twellie schreef:ED: Je ging nu toch naar India met je man?
Jup, over een paar weken al! :drunken:


Vindt hij dat dan wel leuk?
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 21:14

Re: In je eentje op reis-topic

Marin schreef:
-ED- schreef:
Twellie schreef:ED: Je ging nu toch naar India met je man?
Jup, over een paar weken al! :drunken:


Vindt hij dat dan wel leuk?

Hij is er deels ook voor zijn werk, we hebben de bestemming niet zelf uitgekozen. Hij vindt het wel spannend, maar het is niet de eerste keer dat we gaan, dus we weten al enigszins wat ons te wachten staat, al is dit weer een totaal ander deel van India. Voor hem is het belangrijk dat we in een goed hotel slapen en dat alles goed is georganiseerd, gelukkig zit dat wel goed, omdat we worden opgevangen door mensen van de organisatie waarvoor hij werkt.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 21:16

Re: In je eentje op reis-topic

Ah ok. En kan jij wel dingen doen als hij bezig is voor z'n werk dan? Lijkt me niet het fijnste land om als vrouw in je eentje rond te lopen en om nou de hele tijd in het hotel te blijven is ook zo wat. Hopelijk kan je wel gewoon wat leuks doen dan!
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 21:38

Re: In je eentje op reis-topic

Ja hoor, dat kan wel gewoon. Er zijn daar ook altijd mensen die ons overal bij willen helpen, dus dat komt wel goed. Daarbij kan ik zelf altijd wel aardig inschatten hoe gevaarlijk het ergens is en de ene plek in India is de andere niet. Wij gaan naar een modern deel, zitten ergens in het business district, daar zie je ook vrouwen in zakelijke kleding over straat gaan, dus denk dat ik me daar wel zal redden.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 30 Sep 2013 23:27

Re: In je eentje op reis-topic

leuk topic!

ik wil volgend jaar zomer een echte mooie verre reis maken alleen. Ik had een supergave island-hop reis door thailand gezien, maar.... even vergeten dat het er dan regenseizoen is, dus dat gaat hem niet worden.
Ik ben nu aan het kijken voor noord-amerika of afrika.

Eind oktober ben ik 2 weken vrij, dan zou ik ook wel graag weg willen... liefst naar de zon, maar ik weet niet of een zonvakantie in je eenje nou zo'n succes is. Ik wil ook dolgraag maar NYC, misschien ga ik me daar morgen maar eens in verdiepen.... een stad alleen lijkt me minder spannend, omdat daar zoveel te zien en te beleven is. Al lijkt het me wel lastig om alles wat je er ziet en meemaakt met niemand te kunnen delen.
<<

Anoniem7

Bericht 01 Okt 2013 05:45

Re: In je eentje op reis-topic

Over het delen: ik heb een blog en daar schrijf ik denk ik gewoon dagelijks een stukje op. Ook een beetje om de tijd te doden áls ik me zou vervelen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 01 Okt 2013 10:23

Re: In je eentje op reis-topic

JaneDoe, ik denk dat het niet uitmaak of je op een strandvakantie ben of een stedentrip. Alleen eten moet je bij beide doen. En op een strandvakantie kan ook een leuk stadje in de buurt zijn he ;)

Voor je zomerreis: ik ben toen in de zomer ook niet naar Thailand geweest ivm het regenseizoen. Ben toen uitgeweken naar Indonesie: was geweldig!!! En heel goed te doen ook in je eentje en als vrouw. Misschien een tip :D

@Maple, vind dat een hele goede van jou. Misschien ga ik dat ook wel doen. Al is het dan waarschijnlijk met pen en papier. Maar dat scheelt ook wel tijdens het eten in de avond alleen. Gewoon dagboek bijhouden, leuk!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 01 Okt 2013 23:05

Re: In je eentje op reis-topic

Wat dat eten betreft; dat is wel zo Tabbie, maar op de een of andere manier zou het voor mijn gevoel in een stad minder eenzaam voelen dan in een hotel in Spanje ofzo.... weet niet zo goed waarom, is mijn gevoel.

Bedankt voor de tip over Indonesie. Toch twijfel ik nu vooral tussen een safarireis richting Afrika, of juist een reis langs de westkust van Amerika.

Over welke organisaties zijn jullie te spreken? Ik ben nu aan het kijken bij Fox, Shoestring en Sawadee. Weet niet of daar veel verschil in zit?

Ik wil wel een georganiseerde reis gaan doen; Het is voor het eerst dat ik alleen reis, ben nog nooit buiten Europa geweest, dus ik durf niet meteen helemaal op eigen houtje. Ik weet niet of ik een singlesreis ga boeken of een gewone groepsreis.
<<

Anoniem122

Bericht 02 Okt 2013 06:25

Re: In je eentje op reis-topic

Een georganiseerde reis is echt heel zonde van je geld,je betaald onnodig veel en je hebt geen enkele vrijheid in een groepsreis, want er staat al per dag vast wat je gaat doen en als jij het ergens zo leuk vind dat je er wat langer wilt blijven heb je pech, en als je ergens heen gaat wat je totaal niet trekt, heb je ook pech.
Zeker in landen als Thailand, Maleisië etc kan je zo gemakkelijk als vrouw zijnde alleen reizen, en als je wilt hoef je daar ook niet alleen te reizen want er zijn genoeg andere backpackers.

Je kan altijd op bepaalde fora's oproepjes plaatsen voor andere vrouwen die ook alleen reizen in die landen, om bijvoorbeeld de eerste paar dagen mee af te spreken, zodat je gewend raakt aan het land.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 03 Okt 2013 15:39

Re: In je eentje op reis-topic

Ja dat is wel zo Tuk, maar als je het te eng vindt om echt alleen te gaan is zo een georganiseerde reis natuurlijk wel een uitkomst.

Je kan niet langer blijven als je dat wilt. Maar aan de andere kant heb je wel structuur en zekerheid. Voor een eerste keer alleen op reis snap ik wel dat je dat zou willen. Je hoeft niet per se contact te leggen met anderen, maar je bent niet alleen. Dat geeft wel rust.

JaneDoe, waar je je misschien ook in zou kunnen verdiepen is een georganiseerde reis, maar dan met een organisatie van daar. En niet met een Nederlandse organisatie. Ik heb daarvan een beetje het 'schoolreisje' gevoel. Met allemaal Hollanders in een bus.
Als je een rondreis met een plaatselijke organisatie boekt heb je een internationaal gezelschap. Dan leer je ook gelijk hele andere mensen, andere talen en andere gebruiken kennen. Ik vond dat in ieder geval erg leuk!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 05 Okt 2013 22:46

Re: In je eentje op reis-topic

Bedankt voor de tip Carra! Ik ga me er de komende maanden rustig in de verdiepen, ik heb op zich nog alle tijd.

Tuk, je hebt wel gelijk, en uiteindelijk wil ik ook wel op eigen houtje gaan reizen, maar omdat het mijn eerste reis alleen is, en mijn eerste keer buiten europa, durf ik dat nu nog niet aan.
Thailand gaat het helaas niet worden, erg jammer.... had zo'n vette reis gezien, maar om nou te gaan eilandhoppen in het regenseizoen, dat zie ik toch niet zo zitten :)

Ik wilde eigenlijk eind Oktober wel al een mooie reis maken, maar ik heb maar 2 weken vakantie, en kan net niks vinden voor die korte periode....is ook wel erg last minute natuurlijk
<<

Anoniem122

Bericht 06 Okt 2013 09:50

Re: In je eentje op reis-topic

Ken je de site Ticketspy.nl ? Daar zie je vaak hele goedkope reizen voorbij komen, all inclusive bijvoorbeeld, of een week Las Vegas inclusief auto huur etc.
Die aanbieding moet dan maar net in de periode vallen dat jij vakantie hebt, maar vaak heb je hele goede deals dan, zij zoeken "fouten" in boekingssystemen, of gewoon goedkope vakanties omdat je net maar op die bepaalde dag moet vertrekken.
Zo had ik via hun mijn ticket naar Bangkok voor 473 euro, omdat zij dan uitzoeken dat er een aanbieding is als je bijvoorbeeld vanaf Amsterdam vertrekt, maar terug komt op Dusseldorf, waardoor het veel geld scheelt.
<<

Anoniem7

Bericht 06 Okt 2013 10:43

Re: In je eentje op reis-topic

Haha, ik wil zo graag meekletsen in dit topic he, maar ik weet nu gewoon even niks zinnigers te zeggen dan dat ik over 20 nachtjes (nouja, eigenlijk 19,5) al ga! En dat ik het toch wel heel spannend vind. De lange vlucht en de eventuele verveelmomenten bedoel ik. Ben benieuwd wat m'n gedachten op die momenten met me gaan doen, die kunnen dan nog wel eens een loopje met me gaan nemen.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Okt 2013 10:47

Re: In je eentje op reis-topic

Maple, in zo'n geval vind ik het gewoon heerlijk om echt NIKS te doen. Soms is dat gewoon echt lekker.
Denk dat je dat dan niet als iets slechts moet zien, maar gewoon bewust van moet proberen te zijn.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 06 Okt 2013 10:50

Re: In je eentje op reis-topic

Ik kan me voorstellen dat het heel erg spannend is. Ik krijg ook altijd nog op het laatste moment wat kriebels of alles wel goed gaat en of het wel leuk gaat worden. Ik vind die lange vlucht uiteindelijk vaak wel mee vallen maar hangt er natuurlijk helemaal van af wie er in de buurt zitten (ook al praat ik daar eigenlijk nooit mee). Heb je alles op opgezocht wat je wilt gaan doen? Evenementen die er op dat moment zijn en waar je bv 's avonds naar toe kunt? of een voorstelling oid?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem7

Bericht 06 Okt 2013 10:56

Re: In je eentje op reis-topic

Ik heb wel al veel opgezocht, maar ik wil het ook van het moment af laten hangen. Vaak is het natuurlijk ook zo dat je in de lobby van het hotel zo'n hele standaard met flyers hebt waar een boel in staat. Ik wil daarom ook nog niet té veel inplannen :wink:
<<

Anoniem119

Bericht 06 Okt 2013 11:13

Re: In je eentje op reis-topic

Maple schreef:Ik heb wel al veel opgezocht, maar ik wil het ook van het moment af laten hangen. Vaak is het natuurlijk ook zo dat je in de lobby van het hotel zo'n hele standaard met flyers hebt waar een boel in staat. Ik wil daarom ook nog niet té veel inplannen :wink:


Haha dat vind ik meestal hele stomme dingen, zoals themeparks enzo.
<<

Anoniem7

Bericht 06 Okt 2013 14:04

Re: In je eentje op reis-topic

Haha, nee die niet natuurlijk. Maar ik tref soms ook nog wel eens flyers van lokale festiviteiten enzo. En verder kijk ik een beetje hoe alles loopt. Je kunt een drie daagse pass voor de hopman, hop off-bussen kopen, en daar zit weer een kaartje voor een boottocht over Lake Ontario bij in, en verder wil ik als het weer meewerkt wel even een middag in een park lunchen, lekker op een bankje met een boek. En ik ben van plan wat later te eten zodat de avonden korter zijn, en overdag veel te bekijken. Heb ook de afgelopen maanden een budget achtergehouden dus ik kan ook nog een dag lekker los gaan met shoppen, als ik wil. Genoeg te doen dus en ik ben er natuurlijk maar 5 dagen :wink:
<<

Anoniem285

Bericht 09 Okt 2013 14:20

Re: In je eentje op reis-topic

Volgens mij gaan die 5 dagen omvliegen, Maple! Je hebt straks helemaal geen tijd om je te vervelen :)

***
<<

Summer

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 03 Sep 2013 15:35

Bericht 12 Okt 2013 12:49

Re: In je eentje op reis-topic

@twellie en tabie: Sorry dat ik niet meer heb gereageerd. Ik was nog aan het bedenken wat ik precies wil gaan doen. Nu ben ik er uit :D . Ik ga 6 weken naar Thailand daarna via Maleisië naar Indonesië. Ik heb al heel veel informatie gevonden.

@TukTuk ik vroeg in het topic van Janedoe waar je reistopic is. Ik dacht vraag het hier nog een keer :wink:
<<

Anoniem7

Bericht 12 Okt 2013 12:55

Re: In je eentje op reis-topic

Gewoon, in werk en studie, Summer :)

Dat denk ik ook Polly Dot! Ik zie trouwens sterretjes in je reactie had, weet niet of je wat getypt had en weer weg gehaald, dat heb ik helaas niet gelezen...
<<

Anoniem44

Bericht 12 Okt 2013 13:50

Re: In je eentje op reis-topic

Och, 5 dagen Maple, zolang moet je je toch wel kunnen vermaken?
<<

Anoniem7

Bericht 12 Okt 2013 13:52

Re: In je eentje op reis-topic

Ja nu ik erover nadenk, denk ik dat ik zelfs gewoon nog een dag langer bij had moeten boeken.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers