Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Nov 2014 23:19

Re: Katten Topic <3

Wij hebben gewoon een kerstboom. Ze vinden het interessant. Maar blijven er wel uit. De oudste heeft jaren geleden toen we een echte boom hadden erin geklommen. Nu met de nep boom gaat hij eronder zitten.

En als wij er niet zijn mogen ze ook niet in de woonkamer
Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 19 Nov 2014 00:02

Re: Katten Topic <3

Wij hebben onze kat nu 2 jaar. Het eerste jaar hebben we er plastic ballen in gehangen, maar meneer taaldeelnemer niet naar de boom incl. ballen. Hij wilde er alleen maar onder liggen. Vorig jaar dan ook maar weer glazen ballen erin gehangen
Meneer vind het niet interessant. Alleen eronder liggen bij zijn vrienden vind hij fijn. (heb altijd een knuffel familie onder de boom staan.)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Nov 2014 10:05

Re: Katten Topic <3

Hier gingen ze er inderdaad ook graag onder liggen. Er lag zo'n wit nepsneeuw kleedje. Dat was in januari bruin doordat ze er steeds op lagen.
Doet me eraan denken dat die weggegooid is en we daar dus nog iets nieuws voor moeten hebben.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 19 Nov 2014 15:43

Re: Katten Topic <3

Ik strooi peper op de onderste takken. Werkt echt perfect, zelfs voor onze jongste belhamel.
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 19 Nov 2014 21:04

Re: Katten Topic <3

Oke bedankt voor de tips! :) Ik ga het maar gewoon uitproberen
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem114

Bericht 19 Nov 2014 21:07

Re: Katten Topic <3

Oh de peper-tip ga ik ook onthouden! Ik wil toch wel perse een boom(pje) maar met 4 katten... Om de oudste maar ik me niet zo druk, maar de meisjes zijn dan 8 maanden oud.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 20 Nov 2014 12:02

Re: Katten Topic <3

Wie heeft er een hond en een kat?
Wat had je eerder? En gaat dit goed samen?

Ik wil graag een kat als we zijn verhuisd. Maar we hebben ook al een hond.
Ik zat eerst te kijken naar katten uit het asiel, maar mijn vriend dacht dat een kitten handiger was, omdat die dan meteen opgroeit met de hond samen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Nov 2014 12:11

Re: Katten Topic <3

Geen ervaring, maar in het asiel hebben ze vaak informatie over of de katten gewend zijn aan honden.

Vorig jaar keek de kat totaal niet om naar de kerstboom. Ik zal ook dit jaar de duurdere glazen ballen wat hoger hangen, maar ik heb er alle vertrouwen in.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 20 Nov 2014 12:48

Re: Katten Topic <3

Wij hebben de hond van mijn moeder regelmatig op bezoek of we passen op hem en toe wij een poes uit het asiel haalde, was het afwachten hoe dat tussen die twee ging. Het klikte super goed, maar nu moet ik wel zeggen dat de hond van mijn moeder een super relaxed beest is...denk dat dat ook wel helpt.
Leven en laten leven
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 25 Nov 2014 20:09

Re: Katten Topic <3

Mijn kat heeft blaasontsteking. Hij heeft medicijnen gehad en de urine is getest. Er is alleen een blaasontsteking gevonden (gelukkig), zat wat bloed bij en ontstekingscellen. Zou het verstandig zijn om ander voer te gaan geven? Om te voorkomen dat hij blaasgruis gaat krijgen?
You're gonna hear me roar
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 29 Nov 2014 01:26

Re: Katten Topic <3

Ben vanavond toch nog een keer langs de dierenarts geweest, er lag hier ineens een hele zielige kat. Blijkt toch echt met gruis te zijn, dus nu over op speciaal voer. Hij ligt nu bij te komen in de badkamer van alle stress van vanavond. Ik ben zelfs door hem gebeten, de dierenarts kwam te dichtbij...

Iemand tips qua merk van voer wanneer het weer wat beter met hem gaat? Mag hij nog wel natvoer en een paar whiskas snoepjes op een dag? Totaal geen verstand van..
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem122

Bericht 29 Nov 2014 01:54

Re: Katten Topic <3

Oh wat zielig :( Moeten ze niet altijd speciaal voer blijven slikken ter preventie van blaasgruis?
Heeft de dierenarts daar niks over gezegd?
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 29 Nov 2014 01:55

Re: Katten Topic <3

Volgens mij hangt het van de soort/oorzaak van blaasgruis af of ze nog andere dingen mogen. Het is belangrijk dat ze veel vocht binnen krijgen en dus veel plassen. Voor mijn katten heb ik een drinkfontijn, schijnt dat ze dan meer drinken. Ik geef ze er ook wel eens gewoon natvoer en snoepjes naast, maar die van mij hebben stress gerelateerde blaasgruis (en momenteel geen stress). Ze krijgen royal canin urinary moderate calorie, maar dit mix ik in een bepaalde verhouding met ander voer. Omdat een van mijn katten best wel heftige blaasgruis heeft gehad, durf ik niet goed te stoppen met het urinary voer. In overleg met de dierenarts ben ik wel steeds meer aan het afbouwen door de mengverhouding aan te passen. Maar goed, daar heb je verder niet echt iets aan denk ik. Heb je van de dierenarts verschillende proefzakjes meegekregen zodat je kan kijken wat je kat het lekkerste vindt?
03/2019
11/2020
<<

Anoniem122

Bericht 29 Nov 2014 01:58

Re: Katten Topic <3

Mocht je het speciale voer moeten blijven geven, vaak het is via deze website een stuk goedkoper:
http://www.medpets.nl/
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Nov 2014 09:30

Re: Katten Topic <3

Ah wat sneu! Mijn Kattie heeft ook blaasgruis, en mag helaas niks anders meer dan urinary voer. Maar je dierenarts weet vast wel wat er voor jouw kat geldt.

Wij geven altijd voer van Royal Canin.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 29 Nov 2014 22:00

Re: Katten Topic <3

Bedankt voor de tips! Ik heb nog even contact gehad vandaag, vooral in het begin is het belangrijk dat hij echt alleen het dieetvoer krijgt. Mocht het over een tijdje beter gaan, dan zou hij bijvoorbeeld wat snoepjes mogen krijgen. Ik heb Uninary voer gekregen om uit te proberen, 2 varianten van Royal Canin. Vanmiddag had hij dit ook uitgespuugd. Net heeft hij speciaal natvoer gehad met zijn medicijnen (een lepeltje van het voer, om te kijken of hij het uberhaupt binnen houdt). En ik heb een drinkfontein gekocht, maar hij vindt het wel leuk om tegen het water te slaan.. :laughcry:

Afbeelding
You're gonna hear me roar
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 29 Nov 2014 23:58

Re: Katten Topic <3

Wij hebben 4 katten, waarvan 1 kater met blaasproblemen. Die moet ook speciaal voer hebben. (Hij is door zijn vorige baasjes achtergelaten bij de dierenarts om in te laten slapen hierom). Mijn vriend heeft hem daar 'gered'
In het begin kreeg hij Royal canin, daarna een tijd goedkoop voer vanwege geldgebrek. Maar toen hij toch weer last kreeg weer Royal canin.

Maar de laatste jaren krijgen alle katten Sanabelle Urinary, te bestellen bij zooplus.nl. Dat is een onderhoudsvoer. Het lost niet de blaasgruis op, maar het gaat het wel tegen.
Dit werkt hier gelukkig goed en alle katten eten het nu. Apart voeren hoeft dus gelukkig niet.
Eens per week ongeveer krijgen ze samen 2 zakjes natvoer en bijna elke dag wel wat snoepjes.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 30 Nov 2014 12:06

Re: Katten Topic <3

Een van onze katten heeft ook blasgruis, we hebben het eerste half jaar dieetvoer gegeven en daarna zijn we overgestapt naar "gewoon" voer, maar dan wel betere kwaliteit dan bv whiskas. Dit gaat heel goed maar ik weet zeker als ik hem nu whiskas of dergelijke dat hij het gelijk weer heeft.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem91

Bericht 07 Dec 2014 23:43

Re: Katten Topic <3

Even mijn monsters showen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 09 Dec 2014 23:04

Re: Katten Topic <3

Het gaat inmiddels weer wat beter met mijn draakje :).

Mooie katten Weetjewel!
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem131

Bericht 15 Dec 2014 18:32

Re: Katten Topic <3

2 vragen:

Een van mijn 2 katten (broer en zus) is vanmiddag overleden. Wat hebben jullie met je overleden huisdier gedaan? Ik heb een betegelde tuin dus begraven is geen optie.
De andere kat weigert om te eten of te drinken. Aangezien ze heel dun is, gaat ze het op deze manier niet lang meer volhouden. Ik heb contact met de dierenarts gehad en hij denkt dat het verdriet is. Hij kan haar wel weer oppeppen maar hij schat te kans hoog in dat ze alsnog van verdriet de pijp uitgaat. Wat zouden jullie doen?
Het betreft een oude kat van 15.
<<

Anoniem91

Bericht 15 Dec 2014 18:37

Re: Katten Topic <3

Heb je de kat laten ruiken aan de overleden kat?
<<

Anoniem131

Bericht 15 Dec 2014 18:45

Re: Katten Topic <3

Weetjewel schreef:Heb je de kat laten ruiken aan de overleden kat?

Ja, ze is er 5 uur alleen mee geweest.
<<

Anoniem273

Bericht 15 Dec 2014 20:42

Re: Katten Topic <3

Wat verdrietig, Française, veel sterkte. Geen ervaring mee (gelukkig). Ik zou gevoelsmatig de oude kat wel laten oppeppen, wie weet trekt ze nog bij en kan ze het verdriet een plekje geven?
<<

Anoniem131

Bericht 15 Dec 2014 21:16

Re: Katten Topic <3

Aziraphale schreef:Wat verdrietig, Française, veel sterkte. Geen ervaring mee (gelukkig). Ik zou gevoelsmatig de oude kat wel laten oppeppen, wie weet trekt ze nog bij en kan ze het verdriet een plekje geven?

Ga haar morgen inderdaad naar de dierenarts brengen voor een oppepper. Het breekt nu meer mijn hart om haar zo zielig in een hoekje in de kast te zien liggen dan dat de andere kat dood is. Ze zijn zo ontzettend lang samen geweest.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers