Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biologische voeding

<<

Anoniem215

Bericht 10 Dec 2014 14:54

Re: Biologische voeding

Wat een leuke site Jans, ik ga ook bestellen.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Dec 2014 15:03

Re: Biologische voeding

Madam schreef:Wat een leuke site Jans, ik ga ook bestellen.


Bedoel je die sinaasappels? Of dat vlees?
De sinaasappels worden morgen bezorgd. Ben benieuwd.
<<

Anoniem215

Bericht 10 Dec 2014 15:08

Re: Biologische voeding

Jans schreef:
Madam schreef:Wat een leuke site Jans, ik ga ook bestellen.


Bedoel je die sinaasappels? Of dat vlees?
De sinaasappels worden morgen bezorgd. Ben benieuwd.


De sinaasappels. Bij mij worden ze ook morgen bezorgd.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Dec 2014 15:14

Re: Biologische voeding

Leuk! De volgende keer neem ik de bloedsinaasappels. Die zijn zo lekker!
<<

Anoniem304

Bericht 10 Dec 2014 15:15

Re: Biologische voeding

Jans schreef:Zo, dat is relaxed, Cotton! Dat zou ik hier ook wel willen hebben. Helaas hebben ze dat hier niet. Wij eten weinig kipfilet, omdat het zo schreeuwend duur is.

Ja super leuk. In de zomer eten we wel meer eieren (dunnow why) en dan fiets ik vaak even langs. Heb ik direct een gezond fietstochtje. Ze hebben ook altijd een kraam langs de weg.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Dec 2014 15:18

Re: Biologische voeding

Leuk is dat, zo jammer dat we dat hier niet hebben.

Waar komt jouw onderschrift vandaan? Het komt me zo bekend voor, uit een boek.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Dec 2014 15:20

Re: Biologische voeding

Ik heb echt geen idee. Ik kwam het ergens tegen en vond het wel een hele goede. :angel:
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 10 Dec 2014 17:48

Re: Biologische voeding

Ik eet eigenlijk alles biologisch. Het is wel duur maar mijn gevoel wind het altijd van de prijs. Dat gevoel zegt mij dat dit beter is voor mij maar ook voor de dieren bijvoorbeeld.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem147

Bericht 10 Dec 2014 18:25

Re: Biologische voeding

Jans schreef:Ik zou best wel eens bij jullie willen eten, Marni. Volgens mij eten jullie echt heerlijk!
Wat maak je allemaal met die schenkel? Je kan er naderhand ook goed bouillon van trekken. Ook heerlijk! Echt mijn nieuwe hobby, haha.
Die slagroom en creme fraiche is idd heerlijk. Er gaan hier een stuk of 5 potjes doorheen per week.
Ja, die eieren zijn duur hè. Ik kocht ze onlangs steeds bij de zorgboerderij. 14 cent per stuk. Dat was goed te doen. Totdat ik er achter kwam dat ze gewoon bij een scharrelbedrijf uit de buurt kwamen. Heb je wel eens gezien hoe zo'n scharrelbedrijf er uit ziet? Echt shocking! Dus nu koop ik maar weer dure biologische eieren.. Grote uitgavenpost idd. Wij aten 30 a 40 eieren per week. Tegenwoordig wel weer iets minder.


Haha leuk! Credits voor mijn vriend hoor. Hij kookt wel 5/6x per week. We doen wel altijd samen boodschappen en proberen zo nieuwe dingen uit.

De schenkels laten we altijd trekken in gepelde tomaten en dan met kruiden en van die laurierblaadjes, steranijs, kaneel etc. Is hij dan een hele middag mee bezig haha. Ook gedroogde bonen enzo. Die hebben we trouwens ook biologisch.

Dan valt al het vlees van het bot af. Maar kun je dan het bot nog gebruiken voor soep? Als er niets meer aan zit? Anders probeer ik dat een keer!

De creme fraiche heb ik toevallig net gekocht. Die heb ik nog nooit op, dus ben heel benieuwd!

Ik ga even op je site kijken van de bloedsinaasappels. En van die eieren, ja ik weet het :( super treurig. Ik wil ook wel echt terug naar biologisch. Maar financieel heb ik dat er nu niet voor over. Dan geef ik toch liever het geld uit aan biologisch vlees bijv. Ik kan het niet allemaal biologisch hebben jammer genoeg.
<<

Anoniem215

Bericht 14 Dec 2014 22:12

Re: Biologische voeding

Jans schreef:Leuk! De volgende keer neem ik de bloedsinaasappels. Die zijn zo lekker!


Hoe zijn de sinaasappels Jans? Ik heb de bezorger helaas 2x gemist en ga ze morgen ophalen bij het postkantoor.
Ik hoop dat het te dragen is op de fiets.
<<

Anoniem127

Bericht 14 Dec 2014 23:06

Re: Biologische voeding

Bot kun je inderdaad nog gebruiken voor soep, doet mijn oma ook altijd. Volgens mij komt er ook smaak uit het merg als ik het verhaal van mijn oma goed begrepen heb.

Ik eet ook veel biologisch. Dit jaar heel erg veel uit eigen team gegeten, ik had tientallen kilo's groente. En nu nog: veldsla, snijbiet (wel een beetje smerig), palmkool en winterpeen.
<<

Anoniem91

Bericht 15 Dec 2014 08:36

Re: Biologische voeding

We eten wel regelmatig biologisch, maar soms vind ik de prijzen echt belachelijk dus dan pak ik toch de gewone versie.

Ik krijg echt zo'n Tofu gevoel hiervan... :D

Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 15 Dec 2014 08:51

Re: Biologische voeding

Marni, je kan er idd nog bouillon van trekken. Je kan de botjes ook in de vriezer opsparen en als je genoeg heb een iets groter pannetje maken.

Madam, sinaasappels zijn heerlijk! De volgende keer ga ik wel even kijken of ik ze met iemand kan delen. Want ze zijn maar ongeveer een maand houdbaar. En dan vind ik het toch wel wat veel en duur worden.

Twellie, leuk, uit eigen tuin! Ik heb daar niet echt ruimte voor.

Weetjewel, haha, ik had het even opgezocht, had er nooit van gehoord. Maar zo erg voel ik me niet hoor, haha.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers