Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geboorteplan

<<

Anoniem251

Bericht 12 Dec 2014 08:48

Re: Geboorteplan

Ik had wel wat dingen op papier gezet, maar het meeste was standaard volgens de verloskundige. Navelstreng laten uitkloppen is niet gelukt omdat deze kort was. Ik had er ook ingezet dat ik goed geinformeerd wilde blijven en weten wat er gebeurt, wat ze doet, etc. Dit omdat ik weet dat mij doorgaans niet veel ontgaat, dus dan had ik toch liever dat ik gewoon wist ipv er dan nog naar te moeten vragen.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 12 Dec 2014 09:46

Re: Geboorteplan

Gaia schreef:Maar pinkel, jij bent meer een uitzondering.
Normaal gesproken komt de placenta los binnen een half uur soms met uitloop tot een uur. Je lichaam maakt zelf die stof aan om te zorgen dat t los komt en daar heb je geen prik voor nodig in principe.

Mocht je onverhoopt toch heel veel bloedverlies hebben dan kan zon prik nodig zijn ja maar oer t algemeen niet.


Ja dat is ook zo wat je zegt! Wat er bij mij gebeurt komt maar zeer zelden voor. Maar daarom schrok ik wel van wat Sanne zei hierboven, en ik weet ook wel dat dat mijn angst is hoor.

Mocht er hier wel ooit een tweede komen dan krijg ik ook een geplande keizersnede, want ik durf het echt niet aan om nog een zelf te bevallen!!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem84

Bericht 12 Dec 2014 09:52

Re: Geboorteplan

Ik vond mijn geboorteplan echt een meerwaarde hebben en dat sommige afwijkende wensen van tevoren al duidelijk waren en niet op het moment van bevallen (of vlak daarna) nog overlegd hoefden te worden
<<

Fiene

Bericht 12 Dec 2014 21:50

Re: Geboorteplan

Ik heb nooit zoiets geschreven en er ook niets aan gemist.

Maar volgens mij was dat toen ook allemaal nog niet zo ' hot' een plan schrijven. Ik ben ook hierin wel erg makkelijk. Ze moesten maar dien wat nodig was, ik had wel duidelijk aangeven (bij intake kraamhulp en vk) dat ik geen gezeur wilde over het niet geven van bv, mijn keuze en ik wilde daar geen opmerkingen over. Is ook niet gebeurd, maar toen bestond zo'n plan volgens mij helemaal nog niet zo.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 12 Dec 2014 22:28

Re: Geboorteplan

Toen je zwanger was van je dochter bedoel je Fiene? Want toen was het er zeker al wel. Ik heb het met Luuk al geschreven.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem205

Bericht 12 Dec 2014 23:22

Re: Geboorteplan

Ik had geen plan, maar wel eea met de vk en mijn vriend besproken. Gyn wist er niks van, was ook niet de planning dat een gyn de bevalling zou doen...

Ik ben blij dat ik vooraf met mijn vriend eea had doorgesproken, doordat ik zoveel bloed verloor was ik niet 100% helder meer. Gelukkig kon vriend de wensen doorgeven.

Pinkel, ik wilde die oxytocine prik ook pas zo laat mogelijk. Vk wilde daar ook niks over horen. In t ziekenhuis heeft de vpk 'm direct na t doorknippen vd navelstreng gezet omdat ik een flinke bloeding had... Als ik die prik niet had gehad wil ik niet weten hoeveel bloed ik dan had verloren! Dus hier ook 'dankbaar' voor de prik (placenta was er binnen 4 minuten)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 12 Dec 2014 23:52

Re: Geboorteplan

Annemijn schreef:Ik heb bij beide bevallingen amper bloed verloren en ook geen prik gekregen.. Maar had bij beide wel weeënopwekkers via infuus gehad dus dan krijg je m misschien niet extra?


Ik kreeg ipv weer een prik het direct in het infuus ingespoten, is dat bij jou niet gebeurd?

Ik vond het erg lastig om een geboorteplan te maken omdat ik niet wist wat ik moest verwachten, wel had ik een aantal dingen met de verpleegkundige in het ziekenhuis besproken en met mijn man.

Liever geen pijn bestrijding, maar ik wist niet hoe het zou zijn dus als het echt niet zou gaan stond ik er niet negatief tegenover maar dan geen prik in mijn been. Mijn voorkeur als ik poliklinisch was bevallen was met een geboortetens.

Wij wilde navelstrengbloed doneren als dat had gekund maar wel nadat de navelstreng zo lang mogelijk uitgeklopt was als kon in deze situatie (is mislukt door de snelle bevalling en omdat er nog niks klaar stond).

Mocht ik een keizersnee krijgen dan wilde ik dat mijn man ten alle tijden bij de baby zou blijven. Daarnaast wilde ik geen familie bij de baby of hem zelfs al vasthouden tot ik die kans zelf gehad had. Dit had ik vooral met mijn man besproken. Ook niet te snel familie laten komen, eerst tijd met zijn drieën, rust om te douchen enz.

Mijn man was de enige persoon die ik er bij wilde hebben behalve professionals, ik vond het echt een bijzonder moment voor ons tweeën. En wij wilde het liefst dat hij de navelstreng door zou knippen.

Na de bevalling direct huid op huid contact en ik wilde borstvoeding geven en daar ook bij geholpen worden.

Ook kreeg ik de vraag of we nog iets met de placenta wilde ( meenemen en in de tuin begraven of iets dergelijks). Ik heb aangegeven dat hij weg gegooid mocht worden maar dat ik wel graag wilde zien waar de baby in gewoond had.


Mocht er ooit een tweede komen dan zou ik aangeven dat ik de baby graag weer zelf aan zou willen pakken, ik niet met een spiegel wil kijken (ze vroegen of ik dit wilde, maar dat wilde ik op dat moment liever niet en dat gevoel heb ik nog steeds). Ik heb geen moeite met een hartslagmeter in het hoofdje, het is misschien wel naar, maar daardoor wisten ze wel dat zijn hartslag flink daalde en hij dus die wee geboren moest worden. Die 1.5uur huid op huid contact voor het hechten, controles van de baby en aankleden zou ik de volgende keer weer willen. Ik ben heel snel bevallen en ik wil dat ze mijn ervaring van pijn de volgende keer serieuzer nemen (ik was persweeen aan het wegpuffen terwijl de verpleegkundige dacht dat ik 3a 4cm ontsluiting had, gelukkig had mijn man wel door dat het niet klopte).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem112

Bericht 13 Dec 2014 09:07

Re: Geboorteplan

Ja dat zou ook best wel eens kunnen minoes, dan is t vast gewoon langs me heen gegaan.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 13 Dec 2014 09:20

Re: Geboorteplan

Het was dat ze het tegen mij zeiden, want ze waren elke keer met het infuus aan het klooien (deze liep niet, dus toen nog maar in de andere arm geprikt en die liep eerst ook niet enz), anders was het ook echt langs mij heen gegaan hoor! Ik was veel te druk met de baby!
25-11-2014 & 09-06-2017
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers