Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Sep 2013 20:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dat is raar Annie, wij hadden helemaal niks nodig bij de inschrijving. Alleen mijn eigen identiteitsbewijs hebben ze om gevraagd. En dan verder wel haar gegevens natuurlijk.
<<

Anoniem16

Bericht 25 Sep 2013 20:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Een kopie van inschrijving in de gemeente is meen ik ook goed. Moet ik ff op school nakijken, een zorgpas is sowieso niet voldoende maar het is idd of een id kaart of het bewijs van aantekenen oid.
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 25 Sep 2013 20:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wij hebben bij de inschrijving van D.aan ook geen id van hem hoeven laten zien. Geen idee trouwens wat wel, haha!

Liadan, ze hebben een tshirt versierd en daarna zijn ze naar een binnenspeeltuin geweest. Voordat hij weer thuis werd gebracht hebben ze bij de jarige frietjes gegeten.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 25 Sep 2013 20:41

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik vond het al zo raar. Ze zei wel dat ze dat pas sinds dit schooljaar moeten doen. Ik vind het ook niet erg dat ze er om vragen, maar ik vond het wel raar dat ze me geen alternatieven kon bieden. Zo'n ID kaart is nog niet verplicht met 4 jaar, dus zou het raar zijn als ze verplichten dat je die moet laten zien bij inschrijving.

Ik scan morgen op mijn werk even de papieren van de gemeente in en dan mail ik die naar haar.
Afbeelding
<<

Meeko

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:13

Bericht 25 Sep 2013 20:50

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan, wat leuk zeg die gezichtjes. Dat spiegelbeeld schrijven doet Senna nog steeds. Ze is ook echt al bezig met lezen. Als we naar de bibliotheek gaan moeten we ook altijd van die boekjes halen.

Annie, ooh dat weet ik echt niet meer. Wij hadden al een ID kaart toen ze 9 maanden was voor vakantie. Maar geen idee of ze die nodig hadden.

Mama29, fijn dat t goed ging op school!

Drukke dag weer gehad. Vanmorgen Senna naar school gebracht, toen met Elin lekker thuis gerommeld, met haar naar peuterdans, boodschappen doen en Senna weer van school halen. Kwamen er 2 vriendinnetjes spelen. Heel gezellig. Toen Senna naar ballet, daarna thuis nog even met ze geknutseld en gepuzzeld en was de dag alweer voorbij.
Op woensdag normaal 's avonds ook nog pilates, maar ben al weken zo verkouden en steeds niet lekker en moe. Dus lekker in me bedje tv gekeken.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 26 Sep 2013 14:29

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier zit ze inmiddels 4 weken op school en ze vindt het het einde. Wel moet ze meer vragen/aangeven als iets haar niet lukt want dat vindt ze eng.

Ze heeft zelf volgende week woensdag haar eerste feestje.... Mama was blijer volgens mij :razz: Nee hoor ze heeft het er nu de hele tijd over!!
Maar nu moeten we dus een kadootje kopen. Alleen wat is het budget en wat geef je zo'n meisje?
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 26 Sep 2013 14:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bruintje beer schreef:Hier zit ze inmiddels 4 weken op school en ze vindt het het einde. Wel moet ze meer vragen/aangeven als iets haar niet lukt want dat vindt ze eng.

Ze heeft zelf volgende week woensdag haar eerste feestje.... Mama was blijer volgens mij :razz: Nee hoor ze heeft het er nu de hele tijd over!!
Maar nu moeten we dus een kadootje kopen. Alleen wat is het budget en wat geef je zo'n meisje?


D.aan heeft gister z'n eerste feestje gehad en heeft een pakketje gegeven waarmee de jarige van gips een beeldje kan maken. Even aan de ouders vragen of er wensen zijn misschien? Dat heb ik ook even gedaan.
Wat budget betreft, ik had niet echt een bepaald budget. Maar, ik vind het ook niet nodig om met megacadeaus aan te komen. Denk dat ik zo rond de 8,- zat nu...

Leuk hoor, d'r eerste feestje! Fijn dat het zo goed gaat!!
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 26 Sep 2013 19:39

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bruintje beer en LindaK: wat leuk, de eerste kinderfeestjes!

Liadan: wat knap van je dochter zeg! Hier is dochter ook erg bezig met tellen en het alfabet, en op haar manier met "schrijven".

Annie: wij moesten bij inschrijving op school ook een kopie van de ID-kaart van dochter inleveren. Hier stond nog een ander alternatief bij (uittreksel van de gemeente ofzoiets). Maar dochter heeft al een ID-kaart, dus was hier geen probleem.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 27 Sep 2013 12:00

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik ben zo trots op Y. Ze hadden net maandviering en toen haar klas aan de beurt was stond ze vooraan op het podium te dansen voor de hele school en alle ouders. Ze was superenthousiast, wist heel het dansje nog en had ook nog tijd om af en toe naar mij te zwaaien, haha.
Ze lijkt hierin helemaal niet op mij, ik had dat zeker niet gedurfd op die leeftijd.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 27 Sep 2013 12:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan schreef:Ik ben zo trots op Y. Ze hadden net maandviering en toen haar klas aan de beurt was stond ze vooraan op het podium te dansen voor de hele school en alle ouders. Ze was superenthousiast, wist heel het dansje nog en had ook nog tijd om af en toe naar mij te zwaaien, haha.
Ze lijkt hierin helemaal niet op mij, ik had dat zeker niet gedurfd op die leeftijd.


Wat stoer zeg van Y.
Hier is C nog heel stilletjes op school. De juf hoort hem nu wel eens wat tegen andere kinderen zeggen, maar zodra de aandacht op hem gericht is trekt hij zich terug.

Hier stond op het inschrijfformulier ook een kopie van ID-kaart. Had ik bij de oudste wel maar bij C niet, dat was gelukkig geen probleem
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 27 Sep 2013 13:55

Re: Schoolgaande kinderen topic

Leuk Liadan!!
D.aan heeft ook z'n eerste optreden achter de rug. Ik heb filmpjes en foto's gezien, erg leuk! Hij heeft zo goed meegedaan...lijkt ook niet op mij, ik stond vroeger in de coulissen te janken (en moest dat natuurlijk vandaag weer eens horen haha!)
<<

Meeko

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:13

Bericht 01 Okt 2013 08:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bruintje beer, ooh zo leuk het eerste feestje!! Ik doe meestal iets van rond de 5 euro. en dan meestal iets om te knutselen. Dat is altijd goed.

Liadan, knap zeg van Y!

Senna weer naar school. Ze had gisteren een studie dag. Ook wel eens lekker. Zaterdag heeft ze haar schubje gehaald! Zo trots! (dan mag ze naar groepje 2 van zwemles) Was eerst echt drama met zwemmen, maar gaat nu dus heel goed. Ik zit ziek thuis :( Elin breng ik vanmiddag naar het kdv. Heb ik effe rust ;)
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 02 Okt 2013 08:38

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zijn jullie ook naar de opening van de Kinderboekenweek geweest?

Ik ben met J.ulia even gaan kijken. Alle kinderen van de school op het schoolplein, ze dansten met z'n allen op het liedje van Kinderen van Kinderen en lieten ballonnen op.
D.aan deed onwijs leuk mee, lief om te zien. Het ene moment stond 'ie te dansen en daarna om zich heen te kijken naar wat er gebeurde :-).
Vanmiddag gaan we naar de boekwinkel, ze mogen allebei een boek uitzoeken.

Gisteren was D.aan helpend handje, hij was er helemaal trots op haha!
<<

Anoniem272

Bericht 02 Okt 2013 08:52

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier gingen alle juffen en meesters in sportkleding zingend en dansend het schoolplein over.
<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 02 Okt 2013 09:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier werd er ook gedanst op het schoolplein door de juffen en de kinderen.
En ze moesten via klimtoestellen naar binnen :) , leuk om te zien hoe blij de kindjes waren.

Hier gaat het wegbrengen hartstikke goed nu!

Lindak, hier hebben ze dat ook helpende handen, maar hier zijn ze dat dan gelijk een hele week.
Mijn dochter is pas in april aan de beurt geloof ik.
Afbeelding

Afbeelding
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 02 Okt 2013 10:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Lilypie, wat fijn dat het wegbrengen zo goed gaat!!
Hier zijn elke dag nieuwe kinderen de helpende handjes, maar D.aan is laatst ook 2 keer vlak na elkaar geweest, of er een logica in zit weet ik niet :-)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Okt 2013 10:11

Re: Schoolgaande kinderen topic

Is dat vandaag, de opening van de kinderboekenweek? Ik denk dan niet dat daar hier iets aan gedaan wordt. Wel misschien aan de kinderboekenweek zelf.

Klinkt leuk, het helpende handje. Bij Yrsa in de klas heb je de bofkinderen, die mogen dan een boekje kiezen bij het voorlezen, dat soort dingen.

Hier is het echt aftellen nu. Na vandaag nog maar vier keer naar de peuterspeelzaal, echt een gek idee. Het einde van die periode komt nu wel echt in zicht. Bij Ezra is de peuterfase (nog) niet echt afgesloten, ja, in leeftijd, maar dat was toch anders.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 02 Okt 2013 10:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

@ Susan de opening is inderdaad vandaag.

De laatse keren zijn echt aftellen he.
Vooral de laatste keer, en toen ze het afscheidslied gingen zingen nou toen moest ik toch wel even slikken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Okt 2013 10:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

Het zal best even raar zijn, al zal het niet zo emotioneel zijn als het afscheid van Ezra van de peuterspeelzaal en (nog erger) van zijn vorige groep.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Okt 2013 20:07

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat leuk al die openingen van de kinderboekenweek! De school van Y. heeft het niet zo groots aangepakt, zij besteden er in de klas aandacht aan en met de weekopening maar niet met z'n allen op het schoolplein ofzo.

Susan, nog maar een paar keer. Heeft Y. er al zin in om naar school te gaan?

Lilypie, wat fijn dat het wegbrengen zo goed gaat, super!

LindaK, leuk dat D. helpend handje was en helemaal leuk dat hij zo trots was :) . Bij Y. zijn er elke dag 2 hulpjes van de juf, zij mogen de fruitbakjes mee uitdelen, kaartjes op het bord hangen, naast de juf zitten enz. Y vindt het ook altijd erg leuk!

Meeko, wat goed van Senna dat ze naar het volgende groepje mag met zwemles! Hoelang zit ze op zwemles? En moet ze nu al in het diepe of nog niet? En hoe is het jou, alweer opgeknapt?

Morgen ga ik bij de juf even aangeven dat Y. op school niet laat merken als ze pijn heeft of zich pijn gedaan heeft. Maandag hadden ze gymles gehad en een leuk spelletje gedaan. Y. moest daarbij op een mat kruipen en dat heeft ze zoveel gedaan dat ze er wondjes van op haar knieën heeft (niet heel erg, maar het wel een beetje bloed op beide knieën). Ze zei tegen mij dat het kruipen wel pijn deed op het laatst maar dat ze dat niet had aangegeven aan de juf. Ik heb gezegd dat ze dat de volgende keer beter wel aan kan geven bij de juf want dat ze dan mag stoppen met kruipen.
Ze heeft al een paar keer eerder gehad dat ze haar knieën open is gevallen en tegen de juf heeft gezegd dat er niks aan de hand was.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 02 Okt 2013 20:28

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik heb weinig tijd maar lees wel mee. Lijkt me leuk om ook af en toe mee te schrijven.

Bij N op school hadden ze vandaag een voorstelling nav de opening van de kinderboekenweek en idd het liedje van Kinderen voor kinderen. Hij wilde hem net nog een paar x op youtube zien, zo leuk om zijn enthousiasme te zien! Bij N hebben ze ook het helpende handje, elke dag 2 nieuwe kinderen. Ze geven de plantjes water, zitten naast de juf, lopen voorop in de rij en mogen te tassen halen, dat soort dingetjes.
N heeft dit jaar 2 juffen, 1 is zwanger en is er helaas al helemaal uit door rugklachten. In januari is ze pas uitgerekend. Gelukkig vult de andere juf het op en heeft hij gewoon 5 dagen zijn bekende juf. Hij vind zijn juffies erg lief volgens mij. Ze kwam gister helemaal verbaasd naar me toe, N is altijd heel timide in de klas en doet precies wat van hem verwacht wordt maar nu had hij naar een ander jongetje gespuugd. Thuis doet hij dit ook als hij boos is (ik vind dat echt zo'n nare gewoonte) maar op school kennen ze hem zo helemaal niet!

Hij geeft sinds een paar dagen aan niet meer naar school te willen, dus ik ben een beetje zoekende wat dit kan zijn.
Mother of 3 adorable children
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 02 Okt 2013 20:50

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier mochten ze ook in sportkleding naar school.
En om 10.30 hadden ze gezamelijk een spel op het plein.

Bij ons hebben ze bij de kleuters elke dag twee hulpjes.

Maia dat is minder dat N niet meer wil. Geeft dat ook strijd? Hier hebben ze ook wel een periode gehad dat ze zeide niet te willen. Maar eenmaal op school niets aan de hand.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem181

Bericht 02 Okt 2013 21:28

Re: Schoolgaande kinderen topic

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 11:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

LMC

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 05 Sep 2013 14:55

Bericht 05 Okt 2013 08:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hallo Allemaal,

Ik lees meestal alleen mee als ik in de salon ben, dus moest ff inhalen. Maar leuk zeg al die kindjes op school. Joris gaat met veel plezier. Hij zit nu officieel in groep 1. Hij maakt tussendoor wel ook werkjes van groep 2. De juffen beoordelen bij ons alle kinderen tot 1 januari 6x per jaar en aan de hand daarvan gaan ze meer/minder groep 2 werk stimuleren om te kijken hoe dat gaat. En dan word er later dit jaar beslist of hij volgend jaar naar groep 2 of groep 3 gaat. We wachten het wel af wat de juffen ervan zeggen. De meningen zijn altijd zo verdeeld en zo verschillend per kind. Ik vertrouw op een advies van zijn juffen, ga mn hoofd er zelf niet over breken. (heb genoeg dingen aan mn hoofd)

Bij ons hebben ze sinds gistermiddag alweer herfstvakantie! Wat gaat het snel zeg!Joris heeft wel een weekje extra, dus 2 weken nu. Vol logeerpartijtjes bij opa's en oma's en ons babyneefje bij ons, dus wij komen onze tijd wel door zo!

Wel jammer dat bij ons alles op z'n kop staat. Want we hebben vorige week besloten te gaan scheiden. Of tenminste, dat heeft mijn man besloten en ik heb dat dus geaccepteerd, ook al zou ik het liever anders zien. Dus volop bezig met van alles en nog wat. Het is niet zo dat we dagelijks slaande ruzie hebben ofzo, dus vooralsnog weten de kindjes nog niks (wat moet je ze uitleggen als nu alles nog hetzelfde is voor hen?). We zijn van alles aan het uitzoeken qua huizen, mediators etc etc. We willen in elk geval voor co-ouderschap gaan. Ik open er dadelijk een ander topic over voor degene die me nog adviezen kunnen geven hierover.

Verder ga ik kijken of ik jullie tussendoor nu bij kan houden.
Niet op fb over praten voor degenen die me daar hebben, want het is nog niet algemeen bekend en dat wilde ik graag nog even zo houden.
<<

Anoniem135

Bericht 08 Okt 2013 08:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zo,weer eens even dit topic omhoog gehaald.
Hoe is het met iedereen?

Wij zijn afgelopen week verhuisd,dus zat even 2 weken zonder internet. Man man wat een hectiek dat verhuizen! Dochter vond het allemaal maar wat leuk natuurlijk. We wonen nu in een andere plaats en moesten dus steeds vanuit het oude dorp naar het nieuwe huis pendelen en weer tussen nieuwe huis en school... Ben blij dat ik nu alleen nog maar elke ochtend en middag op en neer hoef te fietsen naar het oude dorp voor school. 20 minuten heen en 20 minuten terug... Ik kom dus wel aan mijn beweging! ;)

Lmc,wat schrikken zeg! Hopelijk komen jullie er uit met z'n 2en

Alex,wat fijn dat je dochter het zo goed doet op school

Maia,hier ook een periode gehad dat dochter niet meer wilde,ik vroeg dan vaak aan haar waarom ze niet wilde en of ze mij dit uit kon leggen,vaak duurde het maar even en wilde ze al weer naar school :)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers