Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

<<

Zeester

Bericht 26 Nov 2014 08:46

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik vind afwegen eigenlijk te ver gaan.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Nov 2014 08:48

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Zeester schreef:Ik vind afwegen eigenlijk te ver gaan.

Waarom? Het kan je ineens heel veel inzicht geven.

Vooral met pasta en rijst. Je schept al snel echt heel veel op. Een portie rijst van 50 gram vond ik eerst zo weinig, ik denk dat ik voorheen wel 3x zoveel opschepte. Terwijl 50 gram een heel normale portie is als je daarnaast nog veel groentes enzo hebt. Het gaf mij echt heel veel inzicht.

Inmiddels weet ik wel ongeveer hoeveel een schepje rijst is en weeg ik het niet meer.
<<

Zeester

Bericht 26 Nov 2014 08:51

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik weet niet goed waarom. Omdat ik niet extreem bezig ben met afvallen, maar gewoon 1of2 kilo kwijt wil.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Nov 2014 08:54

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ja, dat is wel anders. Ik moest echt een nieuw eetpatroon wilde ik gaan afvallen.

Van geen ontbijt, geen fruit, amper groente, veel koekjes, chocolade en een huge portie avondeten naar wel ontbijten, normaal lunchen en normaal avondeten met normale/gezonde tussendoortjes. Dat deed ik met die app en daarbij is afwegen wel heel handig.
<<

Zeester

Bericht 26 Nov 2014 09:13

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Dan snap ik het wel, dat jij afweegt. Ik eet over het algemeen al gezond. Bij mij is het meer het snoepen wat ik nu moet laten, maar merk dat ik toch 'trek' krijg. Dus vervangen voor iets gezonders, maar niet teveel kh.
<<

Anoniem193

Bericht 26 Nov 2014 10:03

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Maar ook als je al gezond eet, zou je kunnen afwegen. Misschien eet je juist wel veel te weinig. Heb jij het gevoel dat je een fikse portie rijst op je bord hebt liggen, maar is het eigenlijk te weinig en is het logisch dat je trek krijgt.
<<

Anoniem186

Bericht 26 Nov 2014 10:18

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Feline, ik had het niet specifiek tegen jou hoor. En ik bedoelde het ook niet lullig. Alleen vind ik 1200 - 1400 kcal op een dag echt heel weinig. Dan ben je (niet jij, maar in het algemeen) naar mijn idee meer vulling dan voeding aan het eten.
Hoewel ik vanmorgen dus ook een boterham met hagelslag op heb, haha, maar dat noem ik dus idd ook vulling. Er moest even gauw iets in m'n maag.

Zeester/cotton, ik weeg ook vaak dingen af. Groente enzo niet, maar vlees portioneer ik altijd voordat ik het de vriezer in doe. En (zoete) aardappels, pasta, rijst, boekweit enzo weeg ik wel. Sowieso omdat ik daar niet teveel van binnen wil krijgen, maar ook omdat ik het zonde vind om iets weg te gooien als ik veel te veel heb gemaakt.

Ik heb vanmorgen trouwens weer een groente abonnement genomen. Volgende week woensdag kan ik hem ophalen. Ik heb voor de vitatas Holland gekozen. Daar zitten dus alleen maar groentes uit Nederland in. Dat leek me wel leuk. De laatste keer had ik een abonnement van bioboer Giel (van de coop), maar daar zat echt veel groente of fruit in wat aan de andere kant van de wereld vandaan kwam. Dan mag het wel biologisch zijn, maar het transport zorgt ook voor veel vervuiling.
Dus ik ben benieuwd.

Deze week ook veel gefietst, nu m'n dochter naar school gaat. Maar we gaan op de bakfiets met trapondersteuning, dus ik hoef niet super veel te doen, haha.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 26 Nov 2014 12:53

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik heb ook de MyFitnespPal sinds vorige week, het is vooral goed dat ik hierdoor wat bewuster met eten bezig ben. Ik vind wel dat ik weinig calorieën mag eten op een dag, zo'n 1200 geloof ik. Ik zit daar wel iets boven, maar dat compenseer ik weer met de 30 day shred workout. Zit nu sinds vandaag op level 2 en het is weer flink zweten!
Gisteren een Bossche Bol op, nou.. wat daar aan calorieën inzit. :hulde:

Van de week nog een lekker stuk gefietst met de kleine, vind het nu alleen wel wat koud als de zon niet schijnt.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 29 Nov 2014 22:00

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Wat goed dat je de 30 day shred doet. Ik heb echt wel iets aan die fitness app gehad maar aangezien we hier geen weegschaal hebben en ook wel eens buiten de deur eten laat ik het nu even gaan. Ik weet nu wel hoeveel ik ongeveer op een dag mag hebben. Om eerlijk te zijn eet ik nu waarschijnlijk te weinig want ik heb weinig honger door de warmte.

Gisterochtend heb ik ontbeten met yoghurt en muesli en daarna 4 uur lang hotelkamers schoon gemaakt. Toen om half 2 gelunched met sla, tomaat, ei, avocado en tonijn. 's Avonds een biertje met wat stukjes meloen (ipv chips :) op het dakterras en avond eten was nasi. 's Middags gaan we nu elke middag naar het strand.. hebben een rustig stukje ontdekt waar je kan snorkelen boven de pijlstaartroggen :)
<<

Anoniem181

Bericht 29 Nov 2014 22:37

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik moet echt ergens motivatie vandaan halen, de laatste weken eet ik alleen maar slechte dingen. Die knop moet weer om, maar dat lukt momenteel dus niet. :nopompom:
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 30 Nov 2014 12:40

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Feline, ik vind het best fijne oefeningen ondanks dat ze soms best pittig zijn. Heb je ervaring met de 30 day shred?
Het is inderdaad lastig als je het eten niet afweegt, ik schat het meestal met behulp van de verpakking. Denk dat het toch aardig overeenkomt.. Poeh, met dat schoonmaken verbrand je dan ook wel wat calorieën, goed bezig!

Alex, vervelend is dat. Het is inderdaad even een kwestie een knop omzetten en nee zeggen tegen al het ongezonde lekkers. Ik heb sinds een halve week me eigen ook gedwongen om minder ongezond te eten en na een paar dagen gaat dat steeds makkelijker.

Hier vanmorgen een hardgekookt ei, rijstwafel, stuk komkommer en een halve banaan gegeten. Zo meteen voor de lunch yoghurt met een beetje honing, chiazaad, hazelnoten, iets van fruit en misschien nog wel iets. Voor vanavond nog geen idee. Ik heb al een aantal dagen niet meer op de weegschaal gestaan, maar ik merk dat ik beter in m'n vel zit. Mijn buik wordt platter en mijn dijen en heupen worden smaller. Het eten en de oefeningen beginnen hun vruchten af te werpen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 30 Nov 2014 12:59

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik eet tussen de 1300 en 1400 calorieën op een dag en ik vind dat echt niet weinig. Ik eet gewoon drie maaltijden en twee tot drie tussendoortjes per dag. Dat is meestal het volgende:

Ontbijt: bak kwark/yoghurt met muesli of havermout met plantaardige melk en fruit of twee volkoren boterhammen met beleg.
Tussendoor: twee stuks fruit of noten of een gekookt eitje
Lunch: salade met kip/vis/ei of twee volkoren boterhammen met beleg en rauwkost of een groente omelet
Tussendoor: rijstwafel of fruit of noten
Diner: kip/vis/vlees met aardappels/rijst/ wraps en 200 gram groente of een maaltijdsalade
Tussendoor: doordeweeks meestal niets. In het weekend meestal chips of chocolade of koekjes oid. In het weekend eten we meestal ook wel een keer friet als avondeten.

Ik vind bovenstaande echt niet weinig en kan ik dan ook echt geen "vulling" noemen.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 04 Dec 2014 22:03

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Het is hier rustig.. Zijn we toch nog wat gemotiveerd?
Bij mij gaat het nog steeds wel lekker, zit op level 2 dag 8 van de 30 shred en aan de hand van foto's zie ik al verschil. Gisteren gaf de weegschaal ook weer een kilo minder aan.
Ik vind het ontbijt en de lunch makkelijker als het avondeten, met het avondeten heb ik toch steeds weer de neiging om nog 'ns op te scheppen. Ik wil nu nog zo'n 2 kg afvallen en dan ben ik tevreden, dan is het een kwestie van op gewicht blijven. Eerst de feestdagen eens door zien te komen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem186

Bericht 04 Dec 2014 22:09

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Hier gaat het ook best goed. Vandaag een iets minder dagje wat betreft eten, met name het ontbijt en de lunch. Maar net wel lekker wezen aqua joggen. Ik las dat je 465 calorieën verbrandt in 3 kwartier. Dat is best veel! Ik vind het in ieder geval een heerlijke manier van bewegen.
<<

Zeester

Bericht 05 Dec 2014 17:37

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik heb vandaag 8 stuks zeebanket op...en de doos is nog niet leeg :-( Verder heb ik me niet meer gewogen, dus ik weet het niet. Ik zal me morgenochtend weer eens wegen. Denk dat er niks bij is, maar ook niks af.
<<

Zeester

Bericht 06 Dec 2014 11:50

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Vanmorgen gewogen en ik ben 0,5kg zwaarder. Nu schommelt het wel vaker, dus ik maak me niet druk over 500gram. Morgen nog een keer wegen. Maar ik blijf dus rond de 60kg hangen.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 06 Dec 2014 13:22

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Das een flink calorieverbruik dan Jans, dat aqua joggen. Vaak verbrand je wel veel met oefeningen in het water, of zelfs al zwemmen. Wil daar ook graag weer aan beginnen, ondertussen durf ik me wel weer in bikini te vertonen. Hoe vaak doe je dat aqua joggen?

Zeester, die dingen zijn ook verslavend haha, haal ze zelf maar niet in huis.

Heb gisteren ook flink wat ongezonds gegeten, had een 'sinterklaas'diner, en er was zelfgemaakte chocolade cheesecake. Die smaakte wel. Vanmorgen weer verder gegaan met de 30 day shred workout en wil straks even een paar km gaan wandelen met de kleine, dat compenseert weer 'n beetje. Ik ga me nu even een week niet wegen, want hier schommelt het ook flink.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Zeester

Bericht 06 Dec 2014 13:32

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik heb ze ook niet zelf in huis gehaald. Mijn vriend had ze gewonnen met een Sint spel. Hij had ze ook op het werk kunnen laten liggen ;-) Ze zijn inmiddels op. Alleen vandaag nog wat chocolade en dan is het klaar met de snoeperij voor dit jaar!
<<

Anoniem92

Bericht 07 Dec 2014 09:21

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Oh wow feline, pijlstaartroggen! Pas je wel op? (Dat is toch waar crocodile dundee aan is overleden? :laughcry:)

Ik ben nu natuurlijk nog zwanger, maar voor kerst heb ik een elektronische keukenweegschaal gevraagd en wil ik wel echt serieus gaan afvallen en eten afwegen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 07 Dec 2014 09:41

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Haha Parel, ik denk dat je Steve Irwin bedoeld :) Die is in zijn hart gestoken door een pijlstaartrog. Daardoor is hij overleden, een steek is normaal gesproken niet dodelijk, wel zeer pijnlijk. Twee dagen terug schoot er eentje onder m'n voet weg, dat was wel eng.

Namaste, ik ben niet bekend met 30 day shred maar het lijkt me loeizwaar. Momenteel werk ik even in een motel en heb vanochtend weer 20 bedden verschoond en 10 kamers schoon gemaakt, dat geeft me wel even genoeg beweging. :)
<<

Anoniem92

Bericht 07 Dec 2014 10:51

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Feline schreef:Haha Parel, ik denk dat je Steve Irwin bedoeld :) Die is in zijn hart gestoken door een pijlstaartrog. Daardoor is hij overleden, een steek is normaal gesproken niet dodelijk, wel zeer pijnlijk. Twee dagen terug schoot er eentje onder m'n voet weg, dat was wel eng.

Namaste, ik ben niet bekend met 30 day shred maar het lijkt me loeizwaar. Momenteel werk ik even in een motel en heb vanochtend weer 20 bedden verschoond en 10 kamers schoon gemaakt, dat geeft me wel even genoeg beweging. :)


Ja hij! Die vent was knettergek ook natuurlijk (en waarschijnlijk wilde hij op geen enkele andere manier overlijden).
Lijkt me doodeng, maar geniet ervan!
<<

Zeester

Bericht 07 Dec 2014 21:20

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Alle Sintsnoep is op in huis. Veel groenten en fruit gehaald, dus we kunnen weer gezond snoepen! Vanmorgen was de halve kilo er weer af. Ik blijf gewoon een beetje steken. Prima voor nu. Beetje winterreserve ;-)
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 12:45

Bericht 08 Dec 2014 13:28

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik doe ook mee! M'n gewicht is geloof ik wel oké, maar m'n lichaam ziet er wel wat minder strak uit dan normaal. Net jog ontbeten met een chocoladeletter, maar dat wil niet zeggen dat de rest van de dag nu ook verloren is. Ik ga nu heel gezond lunchen en ik ben van plan al m'n afspraken vandaag te voet te bezoeken. Verder wil ik mijn kamer grondig cleanen, daar verbrand ik vast ook calorieën mee :)
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 12 Dec 2014 10:09

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Bijna op de helft van december, de eerste helft al zonder 'schade' doorgekomen. Vanochtend gewogen en zit nu op 58 kg, ben dus dik tevreden! Nog 1 kilo of misschien 2 en ik ben klaar met het afvallen. Zit nu ook bijna aan het eind van de 30 day shred, geen sixpack maar wel strakker. Hierna ga ik gewoon om de dag een workout doen en blijf de myfitnesspal nog een poosje gebruiken.

Hoe staat het verder met de kilo's hier?
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers