Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Potjes bijvoeding vragen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 25 Sep 2013 17:08

Potjes bijvoeding vragen

De bijvoeding maak ik zelf, maar ik vond nog wat potjes in de kast en nu vroeg ik me een paar dingen af.
- kan ik de smaken vanaf 4maanden ook nog na 6 maanden gebruiken? Of zit ik dan met de hoeveelheid?
- hoe kan het dat je op internet leest dat je bepaalde soorten maar mag geven, terwijl in de potjes wel sinaasappel, druif, en bruine bonen zitten?
- zijn potjes echt veel duurder? Als ik kijk hoe duur fruit zelf is...
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem85

Bericht 25 Sep 2013 17:27

Re: Potjes bijvoeding vragen

Geen probleem om die nog te geven, de 6 maanden potjes zijn vaak meer met inhoud, maar kijk gewoon hoeveel trek je kindje heeft.
Wat ik weet over bepaalde producten die soms worden afgeraden en die wel in potjes zitten, is dat het dan bijvoorbeeld al gekookt is en zo een allergische reactie voorkomen wordt.
<<

Anoniem2

Bericht 25 Sep 2013 17:36

Re: Potjes bijvoeding vragen

- kan ik de smaken vanaf 4maanden ook nog na 6 maanden gebruiken? Of zit ik dan met de hoeveelheid? Je bedoeld dus banaan, wortel etc los? Ik had op een gegeven moment aardig voorraadje met zoals jij aangeeft losse smaken, en die heb ik ook nog ruim na 6maanden opgemaakt.

- hoe kan het dat je op internet leest dat je bepaalde soorten maar mag geven, terwijl in de potjes wel sinaasappel, druif, en bruine bonen zitten? Ik heb ook ongeveer hetzelfde gemaakt wat er in de olvarit potjes zat, dus ipv een heleboel druif gaaf ik maar 1 of 2 druifjes erdoor heen. Kijk maar eens naar de potjes wat er soms doorheen zit.

- zijn potjes echt veel duurder? Als ik kijk hoe duur fruit zelf is... Mijn vriendin zweert nu nog bij potjes, reken maar uit. 12+ ligt om en na bij 1,- per potje, dus dat is fruit en avond eten, 2,- per dag x 7 dagen = 14,- per week.
Fruit kan daarentegen ook duur zijn ja, maar dan heb je 2 mogelijkheden, a: je maakt dus een wat grotere hoeveelheid aan fruit en vriest het in bijv. En b, groentes hebben wij bijv. altijd diepvries en dus altijd liggen. Maar wij halen fruit gewoon in de winkel trouwens, bijv maar 2 appels, 4 bananen (favoriet hier!) etc. etc. Maar ook wel eens diepvries aardbeitjes om bijv. door de banaan te doen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Sep 2013 17:54

Re: Potjes bijvoeding vragen

1. Ik ben met zes maanden begonnen met bijvoeden en ik gaf in het begin juist die viermaandenpotjes, ik zag dat gewoon als de beginnerspotjes.
2. Ik weet het niet zeker, maar mijn idee is dat het op een bepaalde manier is bewerkt waardoor een kind er minder op reageert. Als je je er niet fijn bij voelt geef je die potjes gewoon niet, smaken zat.
3. Dat ligt er denk ik aan hoe handig je het aanpakt, als je altijd maar voor één keer een hapje maakt en dus elke dag alles vers koopt zullen potjes goedkoper zijn, als je slim inkoopt, grotere hoeveelheden maakt en kleine porties invriest dan denk ik dat vers maken goedkoper is. Als je het vers maakt moet je er denk ik handigheid in krijgen, dat geldt zowel voor het praktische als voor het financiële.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 25 Sep 2013 19:13

Re: Potjes bijvoeding vragen

Fruit koop ik 'groot'bij de aldi of op de markt.
Maak het wel iedere dag apart, maar als ze nu al 2 stuks opeet, en ze straks er bijna 3 op moet eten om aan de 200 gram te komen (wat ze nu ook al wel zou opkunnen) dan vraag ik me af of het nog goedkoper kan.

En dat er in de potjes iets anders zit vind ik juist niet erg. Vind het al fijn dat ze dalik 6 maanden is en ik eindelijk iets meer variatie kan bieden
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 25 Sep 2013 19:22

Re: Potjes bijvoeding vragen

Ze moet geen 200 gram eten he... Altijd goed als ze het zo lekker vind natuurlijk, maar het is geen regel.

Qua vers of potjes; ik heb een tijdje potjes gegeven en na haar eerste jaar is ze met ons mee gaan eten. Nu krijgt ze dus alles vers en eet ze beduidend minder fruit als toen ze 5 mnd was. Je kan haar met 6 maanden misschien ook zelf laten eten, als je dat wil.
<<

Anoniem16

Bericht 25 Sep 2013 19:45

Re: Potjes bijvoeding vragen

Ik geef af en toe een potje maar kijk niet naar de aantal maanden. Ik vond die van 6 mnd veel te fijn voor wat ze gewend was dus na de 4 mnd potjes kreeg ze meteen die van 8 mnd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Sep 2013 19:47

Re: Potjes bijvoeding vragen

Ezra heeft die van acht maanden altijd afschuwelijk gevonden. Hij wil zijn eten of fijngemalen, of vast, maar niet zo grofgepureerd, dat vindt hij echt heel vies. Dat vindt hij nog steeds als er bijvoorbeeld kleine stukjes perzik in de yoghurt zitten of zo, of heel kleine stukjes chocola in een toetje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron