Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rode wijn in gerecht waar ook kinderen van eten

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 10 Dec 2014 11:30

Rode wijn in gerecht waar ook kinderen van eten

Misschien een hele domme vraag hoor maar kun je rode wijn in een gerecht doen waar ook kinderen van gaan eten? Het gaat om het hoofdgerecht van het kerstdiner. Ik wil hazenpeper maken maar daar moet rode wijn in. Het moet 3 uur stoven. Dan is de alcohol weg toch?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 10 Dec 2014 11:38

Re: Rode wijn in gerecht waar ook kinderen van eten

De alcohol schijnt nooit volledig te verdampen. Wat ik kan vinden is dat er nog zo'n 4 a 5% alcohol over blijft na 3 uur stoven.
Kan je geen alcohol vrije wijn gebruiken, of een deel apart houden voor de kinderen en daar geen wijn bij doen?
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 10 Dec 2014 11:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 10 Dec 2014 11:41

Re: Rode wijn in gerecht waar ook kinderen van eten

ja hoor dat kan prima, alcohol vervliegt heel snel namelijk. Er blijft een heel klein beetje alcohol achter, maar dat is zo weinig dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Ik geloof dat het 0,3 procent is.
10.04.17
<<

Anoniem186

Bericht 10 Dec 2014 11:41

Re: Rode wijn in gerecht waar ook kinderen van eten

Nee, alcohol verdampt nooit helemaal.
http://eetschrijven.blogspot.nl/2008/09 ... n.html?m=1

Ik denk dat er genoeg ouders zijn die het hun kind niet geven. Ik heb m'n zoon wel eens stoofpeertjes gegeven. En m'n dochter heeft wel eens verse tiramisu op. Ik ben daar vrij makkelijk in, maar er zullen genoeg ouders zijn die dat niet willen. Dus ik zou het eerst even navragen.
<<

Anoniem122

Bericht 10 Dec 2014 11:42

Re: Rode wijn in gerecht waar ook kinderen van eten

Saga schreef:ja hoor dat kan prima, alcohol vervliegt heel snel namelijk. Er blijft een heel klein beetje alcohol achter, maar dat is zo weinig dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Ik geloof dat het 0,3 procent is.


Nee er blijft na 3 uur nog zo'n 4 a 5% over.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 10 Dec 2014 11:44

Re: Rode wijn in gerecht waar ook kinderen van eten

ไม่เป็นไร schreef:
Saga schreef:ja hoor dat kan prima, alcohol vervliegt heel snel namelijk. Er blijft een heel klein beetje alcohol achter, maar dat is zo weinig dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Ik geloof dat het 0,3 procent is.


Nee er blijft na 3 uur nog zo'n 4 a 5% over.



Even gekopieerd uit de link van Jans':


Laten we het wel relativeren: na 2,5 uur is nog 5% van de alcohol over, die dus bijvoorbeel 12% van de 100 cl wijn was.

Ofwel: er is 0,6 cc alcohol nog aanwezig
10.04.17
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 10 Dec 2014 11:45

Re: Rode wijn in gerecht waar ook kinderen van eten

Ah ik zie dat ik het woord procent gebruikte, ik bedoelde CC :)
10.04.17
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Dec 2014 12:01

Re: Rode wijn in gerecht waar ook kinderen van eten

Maar saga zoals je het nu voorrekent is het toch nog steeds 0,6%.
2015 💙
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 10 Dec 2014 12:09

Re: Rode wijn in gerecht waar ook kinderen van eten

Het is dan denk ik verstandig dat ik er iets anders bij maak. Kunnen de ouders het op dat moment bepalen.
Ik zat sowieso al te denken om pannenkoeken te bakken voor ze en dan veel versiering in huis te halen zodat ze lekker bezig zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 11 Dec 2014 08:50

Re: Rode wijn in gerecht waar ook kinderen van eten

De hoeveelheid alcohol is echt verwaarloosbaar.
Ze kunnen dit echt wel eten.
Doet me denken aan een man die bij de supermarkt klaagde dat zijn dochters Bailey ijsjes van Magnum gekocht hadden waar volgens hem 2 % alcohol in zat. Dit was dus 0,2 of 0,02%.
Als je je kind een slok bier geeft, zit daar nog meer in dan in een heel gerecht.
Toen ik zwanger was at ik ook gewoon kaasfondue waar veel witte wijn in ging. Vervliegt grotendeels.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem331

Bericht 11 Dec 2014 09:36

Re: Rode wijn in gerecht waar ook kinderen van eten

Ik zou er niet klakkeloos van uit gaan dat elke ouder dat zijn kind wel laat eten.
En daarbij, het is niet een alledaagse smaak voor kinderen. Ik denk dat mijn kinderen het niet zouden gaan eten, dan vind ik de pannenkoeken erbij een goed idee.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 11 Dec 2014 09:59

Re: Rode wijn in gerecht waar ook kinderen van eten

Ik denk trouwens niet dat kinderen een hazenstoofpotje eten.
Misschien kun je pasteitjes maken met lekkere ragout erin?
Of minibolletjes maken met minihamburgertjes?
04-2014
10-2015
<<

Anoniem140

Bericht 11 Dec 2014 10:16

Re: Rode wijn in gerecht waar ook kinderen van eten

Ik doe dat gewoon inderdaad, nooit bj nagedacht.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 11 Dec 2014 10:19

Re: Rode wijn in gerecht waar ook kinderen van eten

Ik had vorig jaar ook Italiaans stoofvlees klaargemaakt waar een scheut rode wijn in ging en dat nog een paar uur stond te pruttelen.
't is dat het moeilijke eters zijn, dat ze er nauwelijks van hebben gegeten. Maar vroeger maakte m'n moeder ook wel eens gerechten klaar waar alcohol in ging (garnalencocktail, stoofvlees, etc.) en we aten dat gewoon. Ben er nooit aangeschoten van geweest :p
A 06-11-2017
M 23-03-2020

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers