Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Patsy

Bericht 02 Dec 2014 11:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bij M had ik ook een knaltest, teststreep was donkerder dan de controlestreep. En er zat toch maar èèn baby in mijn buik.

Carrie, elke keer als ik lees dat iemand onder het biechtaccount vertelt dat ze zwanger is hoop ik dat jij het bent. Ik hoop echt dat 2015 jullie jaar wordt!
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2014 11:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bedankt, lief van jullie!
Ja Katrien, dat hebben er meer :) Maar ik heb al een paar keer gezegd dat ik dat nooit op zo'n manier zou doen, ben niet van het biechten. Maar wel lief dat je steeds hoopt dat ik het ben!
<<

Anoniem117

Bericht 02 Dec 2014 11:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

ik hoop het ook echt ontzettend voor je Carrie, het is je zo ontzettend gegund. Twee jaar wachten is wel genoeg.

Mensen dringen inderdaad aan dat je iets best kunt drinken/eten. Ik was twee weken geleden nog bij mijn schoonmoeder en die had twee gerechten. Iets met gerookte zalm en iets met/rosbief. Ze vond dat ik dat best kon eten aan het einde van de zwangerschap. Maar dat vond ik dus niet. Heb alleen sla en aardappelpuree gehad. Ja jammer dan.

Wat een naar verhaal trouwens Susan. Ik moet bekennen dat ik met kaas heel makkelijk ben, omdat je in Nederland eigenlijk alle kazen wel mag. Ik zou geen kaasplankje in een restaurant bestellen, maar brie van de supermarkt, net zoals alle andere supermarktkazen eet ik gewoon.

Verder at/dronk ik voor mijn zwangerschap wel alles. Als het lang duurt dan moet je wel erg veel rekening met dingen houden en ik vond het ook niet prettig om dat soort dingen te weigeren, want mensen associëren dat wel met zwangerschap (terwijl daar dan nog geen sprake van is). Alcohol heb ik gematigd gedronken. Max drie glazen per week en dan ook niet meer dan twee glazen per avond.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Dec 2014 11:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Er zijn wel kazen die au lait cru zijn, daar zit een waarschuwingssticker op. Roquefort is volgens mij au lait cru bijvoorbeeld. Gruyere volgens mij ook, maar dat mag je geloof ik wel weer omdat het een harde kaas is.

Op een feestje weet je natuurlijk niet waar die kaas vandaan komt, dus dan zou ik het ook niet doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Dec 2014 21:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Oh Carrie wat een grote stap. Spannend zeg! Ik vind jou altijd zo ontzettend positief overkomen, alsof het jullie er iig niet onder gaat krijgen :) Ik duim voor jullie!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Dec 2014 22:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik hoop het ook echt voor jullie, Carrie! Ik gun het je echt heel erg. :hug: gewoon de stappen nemen, die jullie dichterbij jullie wens kan brengen.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2014 22:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dank je wel Tabbie en Zora en AnnaK, lief van jullie!

Zora soms moet ik wel eens huilen, of ben ik een uur na het weer ongesteld worden chagrijnig, maar meestal zijn we inderdaad optimistisch!
<<

Anoniem91

Bericht 02 Dec 2014 23:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat is echt waardeloos Carrie, zeker ook omdat je toch een cyclus hebt. Dan heb je toch het gevoel dat dat het doet. Ik hoop voor jullie dat het snel lukt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Dec 2014 12:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Carrie schreef:Dank je wel Tabbie en Zora en AnnaK, lief van jullie!

Zora soms moet ik wel eens huilen, of ben ik een uur na het weer ongesteld worden chagrijnig, maar meestal zijn we inderdaad optimistisch!


Echt heel goed, dat helpt heel erg! Nu heb je het grotendeels natuurlijk ook niet altijd in de hand, hoe je je eronder voelt, maar als het wel lukt positief te blijven is deze tijd niet 'verloren' iig. Da's veel waard!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem315

Bericht 03 Dec 2014 12:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Carrie, ik hoop heel erg met je mee dat het ziekenhuis jullie verder kan helpen en dat zo snel mogelijk jullie wens in vervulling gaat. Ik leef met jullie mee! :hug:
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 05 Dec 2014 10:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Carrie, ik vind het zo knap dat je zo optimistisch en geduldig bent! Ik hoop dat het niet nodig zal zijn om nog naar het ziekenhuis te gaan. En anders dat ze jullie heel snel kunnen helpen.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 09 Dec 2014 19:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

We denken erover om via de huisarts een doorverwijzing te vragen naar een orthopedagoog n.a.v. problemen met ons kind. Weet iemand of dit ook automatisch wordt gemeld aan Jeugdzorg?
Laatst gewijzigd door Biechtje op 09 Dec 2014 19:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 09 Dec 2014 19:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben zwanger en we hebben een combinatietest laten doen. Vooral omdat mijn man die zekerheid/duidelijkheid graag wilde. Ik ben er heel naïef ingegaan, ben/was eigenlijk banger voor een miskraam dan voor een slechte uitslag. Vandaag werd ik echter gebeld door de verloskundige, we hebben een verhoogd risico: 1 op 45. Ik had hier zo niet op gerekend, ben er zo ondersteboven van. Morgen hebben we een afspraak in het ziekenhuis voor de NIPT. Waarschijnlijk duurt het dan vanaf aankomende maandag nog 3 weken tot we de uitslag hebben, superlang!
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 09 Dec 2014 20:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:We denken erover om via de huisarts een doorverwijzing te vragen naar een orthopedagoog n.a.v. problemen met ons kind. Weet iemand of dit ook automatisch wordt gemeld aan Jeugdzorg?

Wordt volgens mij niet doorgegeven. is bij ons niet het geval.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

ChiQ

Bericht 09 Dec 2014 20:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje met slechte combinatietest, raak niet meteen in paniek. Mijn uitslag was nog slechter (1 op 30) maar Julian is kerngezond. Je hoeft niet 3 weken te wachten, omdat je resultaat zo slecht is kom je in aanmerking voor een verstelde uitslag, wij hadden vrijdag slecht nieuws, maandag gesprek, dinsdag vlokkentest en donderdagmiddag telefoontje dat het een 100% gezond jongetje is.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Dec 2014 20:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat naar Biechtje. Wij hebben er bewust voor gekozen het niet te doen en daarbij het verhaal van Chiq in ons achterhoofd hebbende. Ik hoop echt dat jullie gewoon een gezond kindje krijgen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Dec 2014 22:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje met orthopedagoog: nee joh, dat komt niet bij Jeugdzorg terecht :) Wel in het dossier van de HA natuurijk, dus het staat wel ergens, maar nee hoor, er hoeft toch niks geks aan de hand te zijn? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 09 Dec 2014 22:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Lief dat jullie reageren Chiq en Lady. Ik kan me jouw verhaal nog goed herinneren Chiq. Voor zover ik op internet kan ontdekken is bij de NIPT geen mogelijkheid voor een versnelde uitslag. (al lijkt 't als je direct naar Belgie gaat wel sneller te gaan, maar dan wordt 't denk ik niet vergoed en nu wel helemaal). Fijn dat het bij jullie wel zo snel ging!
We zitten nu vooral met heel veel vragen, die we tot morgen moeten bewaren, lastig! Zo zei ze gisteren dat mijn bloedresultaten er zo goed uitzagen en had ze het erover dat een nekplooi vanaf 3,5mm verhoogd was (al zie ik op internet boven de 3 en dat hoog in de 2 ook al heel hoog is). De nekplooi van ons kindje was 2,95, dus dat benoemde ze ook als goed en hoewel ze wel zei dat het lab de gegevens nog met elkaar moest gaan combineren, zei ze wel dat het er goed uit zag. Ik had dus echt niet op een telefoontje van de verloskundige gerekend! Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat alles goed is, maar durf daar ook niet zomaar vanuit te gaan.
Dat besluit begrijp ik heel goed Lady. Wij hadden al wel vaststaan dat we vervolgonderzoek wilden doen bij een verhoogde kans, als we niet zouden weten wat we na de kansberekening zouden moeten, hadden we het denk ik ook niet gedaan.
<<

Anoniem148

Bericht 10 Dec 2014 10:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Sterkte vandaag en de komende weken van wachten! Lijkt mij ontzettend moeilijk. Ik hoop dat de uitslag er snel is en dat alles goed is! Heel veel succes!

Ik heb geen combinatietest laten doen omdat ze nooit met 100% zekerheid kunnen zeggen dat er iets aan de hand is of juist niet. Daarnaast kan het kind tijdens of na de geboorte ook iets krijgen waardoor het gehandicapt is. En bij een slechte uitslag zou ik ook niet weten wat ik zou willen doen.
<<

Anoniem280

Bericht 10 Dec 2014 10:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wij hebben ook geen combinatietest gedaan. Met tweeling zwangerschap heeft het net wat meer risico's dan met een eenling zwangerschap. Voor ons was het gewoon duidelijk, kloppende hartjes laten we niet weghalen, ook niet als ze mogelijk iets hebben waardoor ze gehandicapt zijn.
4 weken geleden dit nog eens heel duidelijk besproken met de neonatalogen etc.
Als ze toen waren gekomen, waren we ontzettend ver gegaan om hun overlevingskansen te vergroten en nog denken we er zo over. Al waren handicaps dan wel een verhoogd risico.
Gelukkig zitten ze nog veilig bij me.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 10 Dec 2014 14:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Recentelijk heb ik een doorverwijzing van de huisarts gehad ivm verdenking van het pco syndroom. We zijn op dit moment nog niet klaar voor een kindje maar hopen in de loop van 2015 wel voor te gaan. Ik ben dan ook erg geschrokken van de verwijzing, zijn er meiden die hun ervaringen willen delen? Ik heb wat gelezen maar verder weet ik totaal niet wat er op mij/ons af komt en voel mij nu geschrokken en verdrietig.
<<

Anoniem328

Bericht 10 Dec 2014 16:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hoi biechtje,
hier nog iemand met PCOS.
Ik snap dat je geschrokken bent van dit nieuws maar PCOS is iets wat in de meeste gevallen helemaal niet zoveel problemen hoeft op te leveren hoor! Je zult hiervoor naar de gynaecoloog moeten en bij jou en je man/vriend zullen dan wat standaard onderzoeken worden gedaan. Als dan inderdaad PCOS wordt gediagnosticeerd dan zul je clomid voorgeschreven krijgen.
1 op 10 vrouwen heeft PCOS en veel vrouwen zijn al gebaat bij een lage dosis clomid (pilletjes). Die dosis kan indien nodig ook opgehoogd worden. Mocht clomid niet aanslaan, dan zijn er nog veel meer mogelijkheden zoals hormooninjecties of een LEO ingreep, maar dat zijn allemaal dingen die bij het overgrote deel van de vrouwen helemaal niet nodig is.
Als je PCOS eenmaal onder controle hebt met behulp van clomid, dan heb je gewoon een evengrote kans om zwanger te raken als iedere andere vrouw.
Dus probeer vooral niet te ontmoedigd/verdrietig te raken door deze uitslag, want bijna alle vrouwen met PCOS, en dat zijn er veel, raken gewoon zwanger alleen dan met behulp van een bepaalde dosis clomid.
Succes en als je nog vragen hebt, dan kun je die hier altijd stellen en je mag me ook pm-en!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 10 Dec 2014 22:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ik moet het even van me afschrijven hoor.
Ik heb zo de zenuwen deze maand. Ben ergens deze maand de pil vergeten, bijsluiter gelezen en nu is er dus een kans dat ik zwanger kan zijn.
Het is hartstikke welkom, maar het is gewoon echt niet handig. Vriend en ik zijn nog niet heel erg lang bij elkaar, ik zit middenin een studie. Het gaat nu steeds in mijn hoofd van.. 'wat als... hoe dan?'
Volgens mijn berekeningen moet ik rond de 9e ongesteld worden.. Nog een week wachten


Hier dit biechtje weer.
Gelukkig ben ik deze week ongesteld geworden.
<<

Lou77

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:17

Bericht 11 Dec 2014 21:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef: een verhoogd risico: 1 op 45.


Op Down of op 2 van die ernstigere afwijkingen?
Dochter 24-01-2014
<<

Anoniem168

Bericht 12 Dec 2014 15:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:
Biechtje schreef:Ik moet het even van me afschrijven hoor.
Ik heb zo de zenuwen deze maand. Ben ergens deze maand de pil vergeten, bijsluiter gelezen en nu is er dus een kans dat ik zwanger kan zijn.
Het is hartstikke welkom, maar het is gewoon echt niet handig. Vriend en ik zijn nog niet heel erg lang bij elkaar, ik zit middenin een studie. Het gaat nu steeds in mijn hoofd van.. 'wat als... hoe dan?'
Volgens mijn berekeningen moet ik rond de 9e ongesteld worden.. Nog een week wachten


Hier dit biechtje weer.
Gelukkig ben ik deze week ongesteld geworden.


Fijn zeg! Kan me dat wel voorstellen dat er dan een grote last van je schouders valt.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers