Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opa's en oma's inschakelen als oppas

<<

Anoniem 77

Bericht 24 Sep 2013 19:59

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn moeder past elke dinsdag op, mijn schoonmoeder elke donderdag. Als we eens samen weg gaan past 1 van beide op.
<<

Anoniem16

Bericht 24 Sep 2013 20:02

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn schoonouders passen twee dagen in de week op. Het was eerst altijd 1 dag maar door de hoge kosten vd kinderopvang boden zij aan om nog een extra dag op te passen zodat ze nog maar 1 dag naar de opvang hoeven.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 24 Sep 2013 21:05

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn ouders passen altijd op dinsdag op.
Verder passen zij op als ik oppas nodig heb, dit komt ook omdat ik daarin amper kan terug vallen op mijn vriend. Vaak probeer ik het ook wel zo te regelen dat ik de babyfoon savonds bij de buren kan zetten. En ik kan mijn werk flexibel in delen dus kan ik soms wat op werkdagen doen.

Maar als ik een dagje naar de sauna wil of een avondje op stap dan vraag ik mijn ouders! Gelukkig vinden zij het leuk en vinden de meiden het daar ook leuk. En zijn mijn ouders ook wel zo eerlijk dat ze zeggen als het niet kan. En ik merk ook wel dat ik prioriteiten stel hoe graag ik iets wil of ergens heen wil zodat ik ze niet wekelijks hoef te vragen.

:heart: :heart: 2011
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:26

Bericht 24 Sep 2013 21:16

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Hier passen de opa's en oma's alleen af en toe in het weekend een keer op als wij iets hebben, of ze gaat een keer een nachtje logeren. Oppassen als wij werken gaat niet omdat ze zelf ook nog werken en er daarbij ook iets te ver weg voor wonen.

Voor degene met kindjes van 2+ waarvan de opa's en oma's oppassen en waar geen kdv en/of gastouder bij komt kijken, gaan jullie kindjes wel naar een psz?
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 24 Sep 2013 21:39

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mochi schreef:Voor degene met kindjes van 2+ waarvan de opa's en oma's oppassen en waar geen kdv en/of gastouder bij komt kijken, gaan jullie kindjes wel naar een psz?


Ik werk 20 uur in de week. 1,5 dag passen mijn schoonouders op, en 1 dag een vriendin van mij die zelf 4 kinderen heeft. Mijn zoontje gaat 2 ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal en ik vind dat echt wel een aanrader. Vandaag is hij voor het eerst wezen oefenen op de basisschool en de peuterspeelzaal is echt een goede voorbereiding daar op. Mijn dochter gaat straks ook 2 ochtenden.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 24 Sep 2013 22:07

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Ja, mijn moeder past twee middagen op en mijn schoonmoeder om de week een dagje.
<<

Anoniem83

Bericht 24 Sep 2013 22:29

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Gaan die spammers nou ook al in topics posten, irritant zeg!

Ontopic: Beide opa's en oma's passen regelmatig op als we in Nederland zijn en weer eens 1001 dingen te doen hebben of gewoon een avondje uit willen. Zowel de kinderen als opa's en oma's vinden het geweldig dus waarom niet. In het begin was ik er wat terughoudender mee (sowieso met iemand anders op ze te laten passen), maar nu ze zelf aan kunnen geven dat ze het echt leuk vinden vind ik het ook helemaal leuk.
<<

Anoniem162

Bericht 25 Sep 2013 06:48

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mochi schreef:
Voor degene met kindjes van 2+ waarvan de opa's en oma's oppassen en waar geen kdv en/of gastouder bij komt kijken, gaan jullie kindjes wel naar een psz?


Mijn kindje gaat binnenkort naar de psz. Hij gaat niet naar gastouder/kdv. En ouders/schoonouders passen alleen op als we een avondje weg moeten.

Dat heb ik ook Mini, nu hij zelf kan aangeven wat hij wel/niet leuk vind, vind ik het wel gemakkelijker en een stuk leuker om hem weg te brengen.
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:37

Bericht 25 Sep 2013 08:16

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn moeder past elke dinsdag op woensdag op.
Ik moet elke dinsdagavond werken tot woensdagochtend en dan slaapt ze bij mijn moeder.
En mijn schoonmoeder past op als extra maar komt eigenlijk heel weinig voor. Zij heeft het vaak te druk en mijn moeder werkt minder.
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 25 Sep 2013 08:37

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn moeder past op maandag en dinsdag op. Zij werkt zelf niet.
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:41

Bericht 25 Sep 2013 08:39

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mochi schreef:
Voor degene met kindjes van 2+ waarvan de opa's en oma's oppassen en waar geen kdv en/of gastouder bij komt kijken, gaan jullie kindjes wel naar een psz?


Hier passen de opa en oma's voornamelijk op als het nodig is. En J. gaat vanaf vrijdag 2ochtenden in de week naar de PSZ. Denk dat ze het wel leuk vind om met andere leeftijdgenootjes om te gaan. Zeker als ik zie in welke fase ze zich nu bevind.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 25 Sep 2013 09:40

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Heb zelf geen kind(eren), maar de situatie bij mijn neefje(3jaar) is zo:

Dinsdag past mijn vader van elf tot vijf op en op woensdag de andere opa. Als 1 van hun 2 niet kan neem ik het over. Ons neefje vind het helemaal geweldig met de opa's, die alles voor hem doen. Super leuk om te zien! Mijn moeder leeft niet meer, en de andere oma werkt nog, vandaar de opa's!
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 09:56

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Ik woon te ver weg bij mijn eigen ouders allebei, dus vast oppassen zou nooit kunnen, maar voor af en toe wil m'n moeder dat graag en met liefde doen. Maar we gaan wel vlakbij m'n schoonouders wonen en dat vind ik een erg prettig idee. Dat zouden ze ook graag doen, maar wederom niet vast ofzo, gewoon sporadisch.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 25 Sep 2013 11:40

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Straks gaat het kindje op mijn werkdagen gewoon naar de opvang. De opa en oma's zullen af en toe 's avonds als wij eens weg moeten oppassen, maar dit zal niet vaak zijn.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem133

Bericht 25 Sep 2013 14:21

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn ouders passen één dag in de week op. Als mijn kinderen naar school gaan, zal dit nog waarschijnlijk alleen nog de woensdagmiddag zijn. Mocht het voorkomen dat wij allebei 's avonds weg moeten, vragen we een oppasmeisje of soms ook vriendinnen of mijn broer.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 25 Sep 2013 16:06

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Hier passen de mijn ouders en schoonouders ieder 1 dag in de week op.
Ook als we 'S avonds eens weg moeten passen ze op.
Zij vinden het leuk en wij ook.
💜💜💙💙
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 25 Sep 2013 16:52

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

SarahKey schreef:Niet meer standaard elke week, dat werkte niet. Nu zo heel af en toe, maar voor 's avonds vragen we altijd ons oppasmeisje.


Hier was het standaard de woensdagmiddag. Nu alleen soms als we op dinsdag oppas nodig hebben. Voor avondjes uit vragen we mn zusje.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 25 Sep 2013 19:05

Re: Opa's en oma's inschakelen als oppas

Mijn ouders en schoonouders passen elk een dag in de week op, mijn oma past een ochtend op ons zoontje. Wij doen dus een flink beroep op onze familie, als ik het ze echter af zou nemen dan zouden ze not amused zijn.... Met liefde laat ik hen daarom op B. passen. B. gaat vanaf september wel naar een peuterspeelzaal, het contact met andere kindjes blijft namelijk wel wat beperkt.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers