Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buikjestopic

<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 09 Dec 2014 08:32

Re: Buikjestopic

Caramba snap dat je er onzeker van wordt maar sluit me bij de rest aan, grootte zegt niets! Laat je niet gek maken dat men je buik bescheiden vind voor n tweeling.

Silver ik groeide bij Elena minder hard, maar nu is mn buik wel ongeveer dezelfde grootte als bij Elena volgens mij.
<<

Anoniem331

Bericht 09 Dec 2014 08:40

Re: Buikjestopic

Maar silver, ik lees het nu al een paar keer plus een foto ook ergens. Het kan toch ook gewoon niet zo zijn dat het je zwangerschap al is dit je nu ziet? Je bent 4 weken zwanger denk ik? Misschien 5? Dan kan je dat echt nig niet zien, dat zal dan ongetwijfeld een andere verklaring hebben.

Caramba; volgens mij zie je er juist hartstikke goed uit! Mooie buik!
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 09 Dec 2014 09:01

Re: Buikjestopic

Kan wel hoor popcorn, alles is immers al een keer uitgerekt en je lijf weet hoe het voelt. Je groeit / ziet het bij een tweede echt eerder als bij een eerste, ik had tot een week of 16 bij Elena ook nauwelijks buik, en nu met 12 weken echt al een zwangerschapsbuikje.
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 09 Dec 2014 09:25

Re: Buikjestopic

Ik denk dat het ook wel kan hoor popcorn. Mijn buik is nu al zo groot als dat hij bij T denk ik met een week of 16/18 was. Je ziet het echt al superduidelijk. Bij een tweede schijnen alle spieren nog slap te zijn en eerder mee te buigen, helemaal als het nog niet zo lang geleden is dat je zwanegr was
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Dec 2014 10:30

Re: Buikjestopic

Ik vind bescheiden in deze context sowieso maar een heel raar woord hoor :D Kan me voorstellen dat je daar, zeker gezien een paar weken geleden, een beetje onzeker van wordt Caramba.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem117

Bericht 09 Dec 2014 11:06

Re: Buikjestopic

Dat bolletje komt sowieso nog niet van de baby, want die zit nog helemaal onder je schaambot (net al je baarmoeder trouwens) en is met 4 weken 1mm groot. Dat zijn waarschijnlijk je darmen.

Caramba, ik begrijp je hoor. Ik werd ook onzeker over opmerkingen over mijn buik.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 09 Dec 2014 12:05

Re: Buikjestopic

Hier nog iemand die alle opmerkingen probeert te negeren, haha. Maar dan van mensen die vinden dat ik veel te dik/groot ben voor bij het aantal weken.
Net nog op de markt, ik was toch zeker nog wel voor de kerst uitgerekend...
Eh nee... Maar een dikke trui en jas doen het geheel nou eenmaal snel groter lijken.

Probeer me er zelf weinig van aan te trekken, maar het steekt ergens toch...
Maar ja, als ik trek heb moet ik toch echt eten en het mannetje heeft ook de nodige voedingsstoffen nodig :)
En het stomme is, de weegschaal geeft (naar mijn idee) helemaal geen schokkende dingen aan.
<<

Anoniem104

Bericht 09 Dec 2014 12:20

Re: Buikjestopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 06 Jan 2015 15:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 09 Dec 2014 12:30

Re: Buikjestopic

Haha, daar zijn we dan ook wel weer (zwangere) vrouwen voor he...
Het is nooit goed :P
Wat je zegt over de VK is zeker waar, dus daar houd ik me dan ook aan vast :)
En zolang je gewoon lekker geniet van het wondertje/de wondertjes dat/die in je buik groeien, kan iedereen lekker zeggen wat die wil ;)
<<

Anoniem280

Bericht 09 Dec 2014 12:34

Re: Buikjestopic

Als je nu zwanger bent of niet, ik vind persoonlijk dat je wel om die woorden kunt denken.

En wat Silver betreft. Een buik kan wel met 4 weken opzetten, al zijn het dan je darmen.
Mijn buik zette met 4 weken ook al op, al wisten we toen nog niet dat het er 2 waren.
Maar iedere buik is anders.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 09 Dec 2014 13:14

Re: Buikjestopic

Maar meestal wordt het niet als vervelend ervaren caramba. Iedereen heeft wel wat op te merken over de buik van een zwangere vrouw, hoe vaak wordt dat hier wel niet gezegd? En de meeste leggen die opmerkingen ook gewoon naast zich neer. Wat niet weg neemt dat ik jou onzekerheid niet snap hoor, met alle toestanden en ziekenhuisopname begrijp ik heel goed dat je liever hoort "woow wat een buik" dan "wat een bescheiden buik voor een tweeling"
<<

Patsy

Bericht 09 Dec 2014 13:27

Re: Buikjestopic

Tijdens mijn vorige zwangerschap was ik juist blij als er tegen me gezegd werd dat ik een bescheiden buik had, men zag me in ieder geval niet als een zeekoe. Daar was ik heel blij om.

Popcorn, het kan zeker wel dat je buik met 4 of 5 weken zwangerschap al boller is ten gevolge van de zwangerschap. Je darmen verplaatsen namelijk al heel snel. Uiteraard is het niet de baby die op die plek zit, volgens mij komt je baarmoeder pas met een week of 12 boven je schaambeen uit. Mijn buik was met 5 weken ook al boller, dat ging vooral zo snel omdat de vorige zwangerschap nog maar kort geleden is.
<<

Anoniem166

Bericht 09 Dec 2014 13:28

Re: Buikjestopic

Believe schreef:Het woordje bescheiden vind ik eigenlijk geen negatieve lading hebben, gebruik het zelf ook weleens, maar ik bedoel het altijd in positieve zin.. Het is ook eigenlijk nooit goed :palm: , de een wil niet horen dat zijn buik groot is, de ander wil niet horen dat zijn buik klein is..

Ik vind het zelf niet zo erg, iedereen heeft wel wat op te merken over je buik als je zwanger bent. Volgens de een heb ik echt een grote buik, terwijl de ander aan me vraagt of ik wel ruimte genoeg heb voor de baby..
Probeer me er verder weinig van aan te trekken, zolang de VK niets geks opmerkt zal het wel goed zijn.


Hier ben ik het wel mee eens. Ik vind bescheiden ook geen negatieve lading hebben.
Overigens is het ook nog zo dat de een zegt dat ik een gigantische buik heb en de ander vindt hem erg bescheiden. Tja... ik maak me er niet druk om, maar in mijn geval doet de baby het goed. Bij Caramba is dat even anders geweest, dus dan kan ik me voorstellen dat de opmerkingen iets lastiger kunnen zijn.

En het is ook waar dat iedereen wel iets vindt van je buik en dat je dat in het dagelijks leven ook ineens te horen krijgt, maar hier in een topic vraag je daar juist om toch? Dan vind ik opmerkingen al helemaal niet vervelend meer.
<<

Anoniem81

Bericht 09 Dec 2014 13:44

Re: Buikjestopic

Caramba, mensen hebben vaak ook rare beelden hoe je er uit zou moeten zien met twins. Hier kwam de groeispurt tussen 26 en 29 weken, en mensen vonden het bescheiden terwijl de gyn toen ik na een week weer binnen stapte gelijk zei: dit gaat te hard. En bleek diabetes te hebben.
Dus de mening over je buik zou ik aan de profs overlaten, formaat van buiten zegt ook niet eens alles, ligt ook aan de ligging van de kinderen en de hoeveelheid vruchtwater.
<<

Anoniem81

Bericht 09 Dec 2014 13:48

Re: Buikjestopic

Sanne, met een tweeling heb je meer kans op complicaties zoals in mijn geval met 1 eiig tts. 1 van de signalen is daarvan een opeens snel groeiende buik. En aangezien dat zeer ernstig kan verlopen vond ik opmerkingen over formaat van mijn buik ook altijd wel eng.
Daarnaast is een tweeling vaak kleiner, loopt vaak anders in groei, komt vaak eerder dus het is best een stressvolle tijd met vaak heel veel controles, gedoe, opnames etc.
<<

Anoniem104

Bericht 09 Dec 2014 13:58

Re: Buikjestopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 06 Jan 2015 15:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem166

Bericht 09 Dec 2014 14:08

Re: Buikjestopic

Stofzuiger, dat een ineens snel groeiende buik bij een tweelingzwangerschap kan duiden op een complicatie wist ik niet.
Ik snap ook echt wel dat de opmerkingen je onzeker kunnen maken. Ik denk alleen niet dat je in een topic als deze iets moet laten afhangen van opmerkingen over je buik. Over een buik is niet veel meer te zeggen dan 'groot', 'klein' of 'mooi'. Het is bedoeld om je buik even te showen, en meer zou ik er ook niet mee doen. En de vraag of het echt te groot of te klein is inderdaad overlaten aan een professional.
<<

Anoniem280

Bericht 09 Dec 2014 14:11

Re: Buikjestopic

Sanne schreef:
Believe schreef:Het woordje bescheiden vind ik eigenlijk geen negatieve lading hebben, gebruik het zelf ook weleens, maar ik bedoel het altijd in positieve zin.. Het is ook eigenlijk nooit goed :palm: , de een wil niet horen dat zijn buik groot is, de ander wil niet horen dat zijn buik klein is..

Ik vind het zelf niet zo erg, iedereen heeft wel wat op te merken over je buik als je zwanger bent. Volgens de een heb ik echt een grote buik, terwijl de ander aan me vraagt of ik wel ruimte genoeg heb voor de baby..
Probeer me er verder weinig van aan te trekken, zolang de VK niets geks opmerkt zal het wel goed zijn.


Hier ben ik het wel mee eens. Ik vind bescheiden ook geen negatieve lading hebben.
Overigens is het ook nog zo dat de een zegt dat ik een gigantische buik heb en de ander vindt hem erg bescheiden. Tja... ik maak me er niet druk om, maar in mijn geval doet de baby het goed. Bij Caramba is dat even anders geweest, dus dan kan ik me voorstellen dat de opmerkingen iets lastiger kunnen zijn.

En het is ook waar dat iedereen wel iets vindt van je buik en dat je dat in het dagelijks leven ook ineens te horen krijgt, maar hier in een topic vraag je daar juist om toch? Dan vind ik opmerkingen al helemaal niet vervelend meer.


Ik vraag niet echt naar een mening van iemand. Ik laat mijn buik zien in dit topic, meer niet.
Moet er dan snel gezegd worden, wat ga je hard? Wat is hij bescheiden? Nee vind ik niet. 1 woord met wat een mooie buik is voor mij voldoende!
Maar omdat ik het dus eigenlijk veel te horen krijg, en dat was gister echt de druppel, plaats ik geen foto's meer.
Heb namelijk vaker ergens gezegd dat hij niet bescheiden is bladiebla.
Pffff, wordt nu moe van mezelf. Ben er eigenlijk wel klaar mee mezelf maar verdedigen. Jullie zeggen maar en doen maar. Ik ben weg!

Verder eens met Stofzuiger.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 09 Dec 2014 14:44

Re: Buikjestopic

Jaa die van mij is begonnen :love:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Guus op 09 Dec 2014 14:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem301

Bericht 09 Dec 2014 14:46

Re: Buikjestopic

Oh Guus ik zie niks! Ben benieuwd :D
<<

Anoniem92

Bericht 09 Dec 2014 14:49

Re: Buikjestopic

Mooi Guus!
<<

Anoniem222

Bericht 09 Dec 2014 14:52

Re: Buikjestopic

Lief Guusje :) je ziet er mooi uit.
<<

Anoniem147

Bericht 09 Dec 2014 14:54

Re: Buikjestopic

Mooooii Guuske! :D Super leuk!

Ik vind bescheiden juist een prachtig woord voor een zwangerschapsbuik. Liever een bescheiden buik dan een 'mega toeter'. Dat vind ik nooit zo lief klinken haha. Met een bescheiden buik is je vel na de zwangerschap misschien ook wat minder opgerekt (?) hahaha. Ik zie alleen maar positiviteit bij bescheiden. Lief, klein en leuk.
<<

Anoniem81

Bericht 09 Dec 2014 15:05

Re: Buikjestopic

Marni schreef:Mooooii Guuske! :D Super leuk!

Ik vind bescheiden juist een prachtig woord voor een zwangerschapsbuik. Liever een bescheiden buik dan een 'mega toeter'. Dat vind ik nooit zo lief klinken haha. Met een bescheiden buik is je vel na de zwangerschap misschien ook wat minder opgerekt (?) hahaha. Ik zie alleen maar positiviteit bij bescheiden. Lief, klein en leuk.
Mijn buik was groot maar tot een week of 32 geen streepje of scheurtje. Maar ja, die laatste weken.... :cry:
<<

Anoniem166

Bericht 09 Dec 2014 15:06

Re: Buikjestopic

Caramba, ik vind het echt jammer dat jij geen buikfoto's meer wilt plaatsen, omdat je onzeker wordt van de opmerkingen. Niemand heeft iets vervelends over je buik gezegd en de meesten zijn juist ontzettend benieuwd naar de tweelingbuiken, omdat dat nog een stukje bijzonderder is. Ik weet van tevoren niet of iemand alleen maar 'mooi' wil horen, of dat je nog wat meer erover mag zeggen. En alles hier is positief bedoeld, ik heb hier nog nooit iemand zien schrijven dat een buik afzichtelijk is ofzo. Ik bijvoorbeeld vind het wel leuk om te horen dat mijn buik bescheiden is, ik kijk er precies zo tegenaan als Marni. Zoveel mensen, zoveel meningen/woordgebruiken, en dat maakt dat ik het echt oprecht jammer vind dat jij dus niets meer wil showen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron