Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trap af, hoe?

<<

Anoniem261

Bericht 08 Dec 2014 08:08

Trap af, hoe?

Hoe hebben jullie je kindje geleerd om veilig de trap af te gaan? En bij welke leeftijd?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 08 Dec 2014 08:12

Re: Trap af, hoe?

Achteruit met voeten eerst of zittend. We hebben thuis geen trap, bij mijn ouders en zus vanaf 1,5/2 denk ik, dat ik het zelf ook vertrouwde om het zo te doen vanaf 2/2,5.
<<

Anoniem85

Bericht 08 Dec 2014 08:24

Re: Trap af, hoe?

Wij hebben het hem geleerd afgelopen zomer, dus rond de 20/21 maanden. Eerst bovenaan de trap gaan zitten op handen en knieën en dan een voetje laten zakken en zo door.
Ik laat hem nooit helemaal alleen de trap af of op gaan.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 08 Dec 2014 08:27

Re: Trap af, hoe?

Hier gaan ze vanaf het begin achteruit. Ik weet niet meer precies vanaf wanneer, maar zo rond 1,5 jaar ook denk ik.
Afbeelding
<<

Anoniem92

Bericht 08 Dec 2014 08:41

Re: Trap af, hoe?

Hier zittend op haar kont in het begin, maar eigenlijk was ze daar te eigenwijs voor en loopt ze al die tijd gewoon al vasthoudend aan de leuning naar beneden. Zelf doet ze dit vanaf 2 jaar/2,5 denk ik.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 08 Dec 2014 08:49

Re: Trap af, hoe?

Mijn dochter gaat achteruit de trap af. Ze schuift op de overloop op haar buik richting trap en zoekt de eerste trede dan. Ze kan het al goed en snel, maar ik laat haar nooit alleen.

Ze kon het zo rond de 16 maanden denk ik.
<<

Anoniem97

Bericht 08 Dec 2014 09:08

Re: Trap af, hoe?

Toen ze de trap op gingen hebben we ze meteen geleerd ook de trap af te kunnen, achteruit voeten eerst, als ze dan een misstap maken dan glijden ze op de buik naar beneden. Later gingen ze staand met hand aan de leuning.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 08 Dec 2014 09:25

Re: Trap af, hoe?

Hier met ongeveer 20 maanden, ik liep achteruit en zij gewoon vooruit de trap af. Ik hield haar hand vast!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:37

Bericht 08 Dec 2014 09:44

Re: Trap af, hoe?

In het begin ging ze zittend de trap af, ik weet niet meer hoe oud ze was maar best jong nog.
Sinds de zomer zo'n beetje,loopt ze de trap af en houdt zich goed vast aan de leuning.
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 08 Dec 2014 09:51

Re: Trap af, hoe?

Ineens kon hij het, vlak voor zijn tweede verjaardag. Hadden ze hem op de opvang geleerd, met een brandoefening.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 08 Dec 2014 09:58

Re: Trap af, hoe?

L gaat vanaf een maand na haar tweede verjaardag zelf zittend de trap af.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem193

Bericht 08 Dec 2014 10:23

Re: Trap af, hoe?

Gewoon lopend en aan de leuning zodra ze erbij konden. Daarvoor achteruit op handen en voeten eraf.
Nooit op de billen. Dat vind ik echt eng. Onze treden zijn heel kort en bedekt met vloerbedekking.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Dec 2014 10:37

Re: Trap af, hoe?

Hij gaat er op handen en knieën van af. Ik heb het hem afgelopen zomer geleerd in ons trappenhuis. We wonen in een appartement dus zelf geen trap.
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 08 Dec 2014 10:42

Re: Trap af, hoe?

Misschien is het anders omdat wij onze trap in de woonkamer hebben maar Julian klimt en gaat de trap af vanaf 10 maanden. Op gewoon knietje - voetje - handje en zo omhoog en eraf op zijn billen. Hij houdt nu de leuning vast als hij eraf gaat en gelukkig is 't nooit misgegaan. We hebben wel luietrappen, heel breed en lage tredes.
<<

Anoniem255

Bericht 08 Dec 2014 11:29

Re: Trap af, hoe?

Hier met de billen. Maar meneer maakt zich meestal lang waardoor hij er vanaf glijd. Dat gaat namelijk veel sneller....
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Dec 2014 12:40

Re: Trap af, hoe?

lente schreef:Hoe hebben jullie je kindje geleerd om veilig de trap af te gaan? En bij welke leeftijd?


L. heb ik eerst geleerd hoe hij veilig van de bank af kon, mijn zijn voeten eerst. Daarna deed hij dat ook zelf bij allerlei opstapjes en een maand of twee geleden (toen was hij dus 1,5) ben ik gaan proberen of hij zelf ook de trap af ging op die manier en dat doet hij automatisch. Hij rent er op af en draait zich om en gaat dan naar beneden. Soms wil hij vooruit de trap af, maar als ik dan zeg dat hij zich om moet draaien doet hij dat.

Oh ja, wat wel uit maakt denk ik is dat L. pas met 1,5 jaar ging lopen en het dus voor die tijd echt aan de orde was. De trap óp deed hij wel al langere tijd zelf.
<<

Anoniem261

Bericht 08 Dec 2014 12:44

Re: Trap af, hoe?

Thanx voor de antwoorden!

Trap op doet ze al ruim een jaar, maar trap af nog niet eigenlijk. Ik lag vannacht te denken dat we haar dat ook maar gaan leren. Van andere dingen (bank, krukje in de keuken, eigenlijk alles) gaat ze achteruit af. Op de trap wil ik dat ook zo gaan leren.
Vroeger moest ik zelf op m'n billen van de trap maar glijden was toen idd veel leuker. Behalve die paar keer dat het te hard ging haha.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 08 Dec 2014 13:07

Re: Trap af, hoe?

Zoon ging de trap op vlak na z'n 1e verjaardag, liep met 16 maanden, ging de trap af met ik denk ook 16 maanden. En dan achterstevoren. Hij doet het automatisch al bij de trappen, de bank, in de ballenbak etc. Hij doet het nog net niet bij de stoeprand. Maar dat is denk ik omdat we hem dan altijd een hand geven. Anders zou ie dat nog doen ook denk :P
<<

Anoniem123

Bericht 08 Dec 2014 14:18

Re: Trap af, hoe?

Parel schreef:Hier zittend op haar kont in het begin, maar eigenlijk was ze daar te eigenwijs voor en loopt ze al die tijd gewoon al vasthoudend aan de leuning naar beneden. Zelf doet ze dit vanaf 2 jaar/2,5 denk ik.


hier net zo al doet Siem dit sinds de zomer en toen was hij ruim 2,5 jaar. Al vind ik het stiekem nog best eng en loop er altijd nog voor.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 08 Dec 2014 14:26

Re: Trap af, hoe?

a loopt het liefst de trap af maar kan niet bij de leuning dus wil dan een hand,alleen gaat ze of zittend of achterste voren.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 08 Dec 2014 19:59

Re: Trap af, hoe?

Sinds ik het haar van de bank af heb geleerd deed ze het ook snel van de trap af. Idd achterstevoren. Dit doet ze al zo lang, dat ik geen idee meer heb hoe lang al. Zal me niks verbazen als ze nog geen jaar was. Ze gaat hier ook al wel eens alleen de trap af.
Enigste waar ik haar soms aan moet herinneren is dat ze niet de binnenbocht neemt, die is te smal ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem84

Bericht 08 Dec 2014 20:04

Re: Trap af, hoe?

De oudste ging (onder toezicht natuurlijk) al zelf de trap af voor ze kon lopen, ik denk dat ze met een maand of tien zelf de trap achterstevoren af ging. Zij ging met ongeveer 18 maanden zonder toezicht alleen de trap op en af.

De jongste bleef heel hardnekkig vooruit de trap af gaan en heeft dus tot een jaar of twee hulp nodig gehad. Ze liep onder toezicht met een jaar of twee zelfstandig te trap af. Inmiddels loopt ze nu net een paar weken zonder toezicht de trap op en af. Ze is bijna 2,5.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 08 Dec 2014 23:22

Re: Trap af, hoe?

Hier ging hij ook al heel snel zelf de trap af. Ik heb geen idee vanaf wanneer, maar in ieder geval vanaf het moment dat hij ook zelf omhoog ging. We hebben hem ook geleerd om achteruit van de trap te gaan, dus knietje - voetje en dat ging gelijk prima.
2012 & 2016
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 09 Dec 2014 05:35

Re: Trap af, hoe?

Dat ging eigenlijk vanzelf. Tussen anderhalf en twee jaar geloof ik.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers