Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoonmaakmiddel zonder ammoniak

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 07 Dec 2014 11:46

Schoonmaakmiddel zonder ammoniak

Hoi allen,

Vorige week hebben we de oplevering van ons nieuwbouwhuis gehad. De man van vereniging eigen huis vertelde dat we het beste kunnen schoonmaken met een schoonmaakmiddel zonder ammoniak. Dus bijvoorbeeld geen Ajax. Nu ben ik aan het googelen geslagen, maar ik kan geen schoonmaakmiddelen vinden zonder ammoniak.

Hebben jullie tips?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem122

Bericht 07 Dec 2014 11:46

Re: Schoonmaakmiddel zonder ammoniak

Gewoon schoonmaakazijn?
<<

Anoniem92

Bericht 07 Dec 2014 11:48

Re: Schoonmaakmiddel zonder ammoniak

Stoomreinigen? Dat is puur water.
Daarnaast kan je dan swiffer/stofdoekjes gebruiken.

En wat fijn, een nieuw huis! Gefeliciteerd en geniet ervan!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 07 Dec 2014 11:52

Re: Schoonmaakmiddel zonder ammoniak

Mai Pen Rai: ik vind schoonmaakazijn niet zo lekker ruiken. Dus zoek eigenlijk wel iets met een verfrissend luchtje.
Parel: Dankjwel, heel fijn inderdaad een nieuw huis. Ik ben mij wel aan het oriënteren op een stoomreiniger. Ik heb er eentje van Black & Decker op het oog. Echter hebben we beneden een houten vloer, en daarvoor wordt het afgeraden.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem166

Bericht 07 Dec 2014 11:55

Re: Schoonmaakmiddel zonder ammoniak

Er is ook schoonmaakazijn met citoengeur. Dat ruikt misschien niet zo lekker als andere schoonmaakmiddelen, maar wel beter dan de azijngeur.

Gefeliciteerd met de nieuwe woning!
<<

Anoniem122

Bericht 07 Dec 2014 11:59

Re: Schoonmaakmiddel zonder ammoniak

Ja en ze verkopen ze ook met lavendelgeur. Maar het ruikt idd wel minder lekker dan gewone schoonmaak middelen.
Misschien kan je anders eens kijken naar het zelf maken van schoonmaakmiddel?
Dit is vaak op basis van marseillezeep. Er is hier ook een topic over op het forum.
eenvoudig-leven-bewust-leven-t4783.html
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 07 Dec 2014 12:03

Re: Schoonmaakmiddel zonder ammoniak

Ons werdt ooit St Marc geadviseerd.
<<

Anoniem122

Bericht 07 Dec 2014 12:27

Re: Schoonmaakmiddel zonder ammoniak

Suusie schreef:Ons werdt ooit St Marc geadviseerd.


Is dat niet vrij agressief? Dat gebruikten wij om de sigarettenrook (gewoon echt bruine) aanslag van de witte muren en plafonds te verwijderen.
<<

Anoniem87

Bericht 07 Dec 2014 12:33

Re: Schoonmaakmiddel zonder ammoniak

Ik heb geen antwoord op je vraag helaas, maar ben wel benieuwd waarom er een schoonmaakmiddel zonder ammoniak werd geadviseerd?
<<

ChiQ

Bericht 07 Dec 2014 12:35

Re: Schoonmaakmiddel zonder ammoniak

Groene zeep, driehoekzeep. Dat moet je hebben. Perfect voor je houtenvloeren en zacht voor je handen en meubels. Ik gebruik bleek en groene zeep verder niets.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Dec 2014 12:47

Re: Schoonmaakmiddel zonder ammoniak

Driehoekzeep! Topper.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 07 Dec 2014 15:59

Re: Schoonmaakmiddel zonder ammoniak

Dankjulliewel. Ik denk dat ik dan toch maar groene zeep, driehoekszeep of schoonmaakazijn ga proberen.

Elin, die man van VEH eigen huis zei dat het vrij agressief was en vaak niet nodig. En dat voor de badkamer geldt dat juist kalk e.d. blijft hechten. Ik ga het uitproberen. Maar mocht iemand precies de hoe en wat weten, ik ben ook nog erg benieuwd.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem122

Bericht 07 Dec 2014 16:03

Re: Schoonmaakmiddel zonder ammoniak

Voor de badkamer zou ik sowieso schoonmaakazijn adviseren, werkt echt als een tierelier tegen de kalk.
En het is zo goedkoop.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One