Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 19 Sep 2013 14:55

Re: Biechttopic

Simpelweg jezelf er niet druk om maken, het helpt jou niet, hem niet en je humeur word er al helemaal niet beter van. Dus wat heb je eraan je er druk om te maken? Helemaal niks!
D. 💙14-01-2019💙
<<

Artemis

Bericht 19 Sep 2013 14:56

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:
Artemis schreef:Biechtje,wat heb jij daarmee te maken dan? Erger je je vaker aan zaken die jou niet aangaan?


Wel als ik de klaagverhalen aan moet horen, hoe zwaar het is om werkloos te zijn.
Maar ik vroeg ook om een manier om het van mij af te zetten;).

Dan zeg je dat je dat niet wilt horen/ neemt regelmatig een vacatures voor hem mee/klaagt terug over hoe zwaar het is om te werken/geeft toe dat het ontzéttend zwaar is en vraagt wat hij afgelopen week gedaan heeft om weer aan het werk te komen/begint over de overleden cavia van je tante/gaat niet meer elke zondag langs maar je nodig je schoonouders vij jou uit .
<<

Anoniem44

Bericht 19 Sep 2013 14:59

Re: Biechttopic

Maar zou jij zo onzelfstandig willen zijn? Nee toch? Nou dan! Wees blij met wat je hebt! Ik snap je wel hoor, kan me ook ergeren aan een vriendin die een Wajong uitkering krijgt, terwijl ze alleen op haar 16e nogal een heftige puberteit had, inmiddels gaat het prima met haar, maar ontvangt ze nog altijd 1100 euro per maand. Tja, wel lekker natuurlijk, maar ze geeft het alleen uit aan luxe dingen, daar is het mijns inziens niet voor bedoeld.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Sep 2013 16:20

Re: Biechttopic

Weg!
Laatst gewijzigd door Biechtje op 19 Sep 2013 21:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:48

Bericht 19 Sep 2013 19:59

Re: Biechttopic

Laatste biechtje ik weet niet of je je verhaal nog weghaald later maar je bent herkenbaar.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Sep 2013 21:16

Re: Biechttopic

CHURRITO schreef:Laatste biechtje ik weet niet of je je verhaal nog weghaald later maar je bent herkenbaar.
die kans lijkt mij klein,maar heb mijn verhaal voor de zekerheid verwijderd. denk je dat je mij kent?
<<

Anoniem126

Bericht 19 Sep 2013 21:18

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 18:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Sep 2013 21:25

Re: Biechttopic

May schreef:Ik denk je ook te herkennen, ik kom alleen niet op je forumnaam.

ik ben hier nieuw en heb behalve mijn biecht nog niks gepost.
<<

Anoniem126

Bericht 19 Sep 2013 21:28

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 18:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Sep 2013 22:23

Re: Biechttopic

Dat kan,iedereen heeft zijn/haar eigen manier van schrijven. :yes:
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:48

Bericht 21 Sep 2013 11:46

Re: Biechttopic

Ja ik dacht inderdaad dat je iemand anders was maar als je zegt dat je nieuw bent blijkbaar to :) ch niet
<<

Anoniem170

Bericht 21 Sep 2013 12:25

Re: Biechttopic

Ik denk dat er altijd wel werk is. Wat me opvalt, mensen die geen werk kunnen vinden hebben altijd wel een excuus. In mijn regio is er ook weinig werk maar er is wel altijd werk in de schoonmaak bijv. Het is ook gewoon een feit dat het lastig is om ertussen te komen omdat er inderdaad 200 mensen reageren op 1 vacature. Heeft je vriend open sollicitaties gestuurd? Of alle vrienden/kennissen langs gegaan om navraag te doen? De kans is nu gewoon groter als je het zo speelt ipv passief te reageren op vacatures.
Ook uit je reactie Maple zie ik alleen maar excuses waarom je vriend geen werk heeft, Dan weer teveel reistijd, dan iets met voetbal, dan weer dat ze hem toch niet zullen aannemen. Nee als hij zo door blijft gaan vindt hij inderdaad nooit werk.
Ik begrijp dus Maple dat jullie samenwonen en jij het goed voor elkaar hebt maar je vriend geen werk heeft en in de schuldsanering zit? Ik zou niet met zo iemand kunnen samenwonen, vind het zo'n afknapper, je vriend die niet op eigen benen kan staan :thumbdown:
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 09:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 22 Sep 2013 19:47

Re: Biechttopic

Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Waar ik eerst woonde was écht geen werk te vinden. Ik heb echt overal op gereageerd, was op een gegeven moment helemaal niet kieskeurig meer en reageerde op alles waar ik maar enigzins voor in aanmerking kwam. Dus ook schoonmaakwerk.
Feit is dat ik 9 van de 10 keren gewoon niks meer hoorde en echt een hele tijd zonder werk heb gezeten.
Het doet me altijd best wel pijn als mensen zeiden dat er echt wel werk te vinden was en dat het maar aan mij lag en ik niet echt mijn best deed, terwijl ik zelf weet hoe hard ik mijn best deed en dat ik alles zou aannemen.
Alsof ik als ik de keuze had, ik liever thuis zou zitten met bijna geen geld, in plaats van aan het werk zijn en geld verdienen.

Klein beetje offtopic maar moest toch wel even op die opmerking reageren Roos.
Al weet ik wel dat er inderdaad veel mensen zijn die doen alsof ze moeite doen maar het eigenlijk wel best vinden zo en weinig ondernemen. Maar voor mensen die wel hun best doen en echt werkelijk geen werk kunnen vinden is het niet leuk om zoiets te horen :).
<<

Anoniem7

Bericht 22 Sep 2013 22:22

Re: Biechttopic

Bedankt Roos, ik had mijn reacties verwijderd omdat ik uitgebiecht was en ik geen discussie meer hoefde. En ja, alles wat jij opsomt is gedaan, we hebben enorme netwerken uit liggen. En ik had nergens excuses geplaatst, dat dénk jij alleen maar op te maken uit reacties van anderen. Zorg voortaan eerst dat je weet waar je het over hebt en stuur me desnoods een PM om meer info te vragen, en baseer daar dan je reactie op. Niet op de reacties van anderen.
<<

Anoniem17

Bericht 23 Sep 2013 07:34

Re: Biechttopic

Maple, ik begrijp dat je het voor je vriend opneemt. Maar ik vind dat je wel erg in de verdediging schiet iedere keer. Pas je goed op dat je daar niet in doorschiet? Dat je wel realistisch naar de situatie blijft kijken?
Het lijkt me een ontzettend moeilijke situatie waar jullie inzitten!
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 24 Sep 2013 19:05

Re: Biechttopic

Elliot schreef:Maple, ik begrijp dat je het voor je vriend opneemt. Maar ik vind dat je wel erg in de verdediging schiet iedere keer. Pas je goed op dat je daar niet in doorschiet? Dat je wel realistisch naar de situatie blijft kijken?
Het lijkt me een ontzettend moeilijke situatie waar jullie inzitten!

Inderdaad, en geloof me: ik weet hoe ontzettend moeilijk het is om je niet te laten opfokken door reacties van anderen. Zeker als het je raakt en je persoonlijke situatie betreft. Maar probeer er echt bij stil te staan dat Roos totaal niet weet hoe de vork in de steel zit, ze leest alleen jouw verhalen hier. Jullie weten hoe het zit en de rest niet. Probeer je iets meer af te sluiten voor die negatieve reacties, want uiteindelijk heb je er niks aan en dat is zonde van je energie!
<<

Anoniem7

Bericht 24 Sep 2013 19:06

Re: Biechttopic

Ik ben er wel klaar mee, eigenlijk. Dat was ik op het moment datik alle reacties verwijderde al, volgens mij was dat ergens voor het weekend. Tijd voor iemand met een volgende biecht :)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 24 Sep 2013 19:40

Re: Biechttopic

Ik biecht op dat ik een beetje geschrokken ben van het topic over Coeliakie. Ik ben eens gaan googlen naar de symptomen, en kan zo achter de meeste dingen een check zetten.

• chronische diarree
• verstopping X
• afwijkend ontlastingpatroon X
• smeuïge, stinkende ontlasting X
• overmatige ontlasting (zogenaamde remsporen) X
• depressiviteit X (met mate)
• opgeblazen gevoel X
• buikpijn X
• misselijkheid X
• gewichtsverlies
• winderigheid X
• botontkalking
• bloedarmoede
• vermoeidheid X
• humeurigheid X
• onvruchtbaarheid
• miskramen
• neurologische afwijkingen
• aften in de mond X
• huid problemen X

In tegenstelling van wat er altijd gedacht wordt, is het niet zo dat iemand met coeliakie altijd ondergewicht of ongewenst gewichtsverlies heeft: de meesten hebben een normaal gewicht of zelfs overgewicht wanneer de diagnose wordt gesteld. *check*

Bij mensen met coeliakie kunnen bepaalde aandoeningen vaker optreden. Doordat het darmslijmvlies is aangedaan kunnen sommige mensen niet tegen lactose (=melksuiker). *check*

-----
Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet. Stel ik me aan? Overdrijf ik? Of toch maar eens voor een check up naar de dokter?
Of zo'n zelftest bestellen, bij bijv bol.com?
http://www.bol.com/nl/p/testjezelf-glut ... 005138645/
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 24 Sep 2013 20:09

Re: Biechttopic

Laatste biecht, een zelftest lijkt mij niet de juiste methode om te kijken of je wel of geen coeliakie hebt. Ga naar een dokter met deze lijst en laat zien waar je last van hebt en waar je zelf aan denkt. Als het ook daadwerkelijk coeliakie hebt, weet een arts ook meteen waar je moet zijn en wat je moet doen om hiermee om te gaan.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 24 Sep 2013 20:15

Re: Biechttopic

Wanneer de klachten die je noemt chronisch zijn, lijkt het me sowieso verstandig om langs de huisarts te gaan!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Sep 2013 12:07

Re: Biechttopic

Ik was het laatste biechtje. Moest vanmorgen sowieso naar de dokter, dus heb het gelijk gevraagd.
Ga vanmiddag bloed laten prikken.
<<

Anoniem 49

Bericht 25 Sep 2013 14:00

Re: Biechttopic

:hug:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Sep 2013 15:38

Re: Biechttopic

Goed van je Lejow!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Sep 2013 17:49

Re: Biechttopic

Bloed is geprikt, kan vrijdag bellen. Komt er niets uit gaan we verder kijken.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 25 Sep 2013 17:51

Re: Biechttopic

Verstandig om even na te laten kijken!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers