Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HSG onderzoek

<<

Anoniem219

Bericht 25 Sep 2013 12:51

HSG onderzoek

Wie van jullie heeft er een HSG onderzoek gehad om te kijken of de eileiders open zijn?
Hoe ging dit in zijn werk en deed het zeer?

Ik moet zo een onderzoek laten doen en ben er best nerveus voor. Heb nog geen afspraak word ik door het ziekenhuis over gebeld.

Dus wie kan me hier iets meer over vertellen? :)
<<

Anoniem 42

Bericht 25 Sep 2013 12:54

Re: HSG onderzoek

Zelf heb ik het niet gehad maar ik hoor er heel wisselende verhalen over: van dat het flink pijn doet tot aan dat het een eitje is. Misschien kun je voor de zekerheid om goede pijnstilling vragen? Ik vraag in het ziekenhuis gewoon altijd morfine bij het minste geringste :laughcry: (oke, ik ben een pieperd) en mijn ervaring is dat op verzoek wel extra pijnstilling wordt gegeven.
<<

Emmayess

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 03 Sep 2013 15:44

Bericht 25 Sep 2013 13:58

Re: HSG onderzoek

Ik heb het onderzoek gehad en het deed echt veel pijn. Maar van anderen hoor ik dat het amper pijn deed, dus je kunt er niks over zeggen. In ieder geval een aantal pijnstillers nemen.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 25 Sep 2013 14:28

Re: HSG onderzoek

Ik heb het onderzoek ook gehad. Ik vond het redelijk pijnlijk maar daar moet ik wel bijzeggen dat ze behoorlijk aan het prutsen waren met de apparatuur. Toen alles eenmaal op de goede plek zat en de vloeistof naar binnen werd gespoten deed het geen pijn meer. Ik heb geen pijnstilling gekregen of zelf gebruikt maar je kunt altijd paracetamol nemen van tevoren. Naderhand heb ik ook geen pijn meer gehad, wel nog even de middag rustig op de bank gelegen.

En ook positief nieuws; ondanks dat uit het onderzoek bleek dat alles al open was, had ik 2 maanden later in een rustmaand qua behandelingen wel ineens een positieve test in handen na 6 maanden met 150mg clomid zonder resultaat! Veel succes!
<<

Anoniem123

Bericht 25 Sep 2013 15:31

Re: HSG onderzoek

Ik heb dit onderzoek ook gehad en het viel mij heel erg tegen.
Nou ja, het onderzoek zelf niet dat deed geen pijn (en juist daar was ik erg bang voor want ik had van te voren genoeg pijnverhalen gelezen op internet) Dus ik zei nog toen ik de kamer uit kwam tegen mijn man: zo mooi niets van gevoeld!
Tot de pijnstilling was uitgewerkt.. toen heb ik 2-3 dagen veel pijn gehad.

Dit is dan ook een onderzoek wat ik nu weiger tijdens alle vooronderzoeken.
<<

Anoniem219

Bericht 25 Sep 2013 16:05

Re: HSG onderzoek

zucht, ik geloof dat ik er steeds minder zin in krijg..... :(
<<

Anoniem75

Bericht 25 Sep 2013 16:06

Re: HSG onderzoek

Ik een paar maanden geleden. Ik was ook ontzettend zenuwachtig maar achteraf absoluut niet nodig. Het schijnt pijnlijker te zijn voor iemand die nog nooit een zwangerschap heeft uitgedragen dan iemand die dat wel heeft gedaan. Het pijnlijkste vond ik van het hele onderzoek was het inbrengen van een maat groter en koude eendenbek. Van het onderzoek zelf heb ik een klein beetje buikkramp gehad maar dat was maar 10 seconden en te vergelijken met een kramp als je hevig ongesteld bent. Mij is het dus 200% mee gevallen. Ook heb ik 1 dag een beetje buikpijn gehad en dat viel me ook mee.

3 maanden later + het slikken van tarwekiemolie was ik zwanger :heart:
<<

Anoniem219

Bericht 25 Sep 2013 16:58

Re: HSG onderzoek

oke dat is dan wel weer positief haha...

nou ja het moet gewoon even gebeuren... ik laat het maar over me heen komen. Het is voor een goed doel laten we dan maar zeggen. Ik weet wel dat het tweede keer laten zetten van me spiraal ook al gevoelloos was omdat ik al een keer bevallen ben.... dus wie weet :D
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 25 Sep 2013 17:07

Re: HSG onderzoek

Ik heb het ook gehad, en ik heb een hele slechte ervaring gehad. Ze moeaten het 3x dpen. Eerste keer waren ze te laat met de foto, de vloeistof was terug gelopen. En de 2e keer knapte het ballonnetje en eindelijk de 3e keer ging het gped.

Ook ik wil deze behandeling nooit meer!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 25 Sep 2013 17:41

Re: HSG onderzoek

Een goede ervaring mee.
Aangenaam voelt het natuurlijk niet. Ze brachten eerst een eendenbek in (ligt er maar net aan wie het doet, de dokter die kan hem er zo in floepen terwijl een andere dokter er moeite mee heeft).
Daarna wordt dat spul ingespoten, dat voelde bij mij als menstruatiekrampen.
Al met al niet echt prettig maar echt prima te doen.
Make happy memories
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 25 Sep 2013 18:20

Re: HSG onderzoek

Ik krijg ook zo'n onderzoek dus ik lees ook mee :)
Tegen mij is gezegd dat het te vergelijken is met het plaatsen van een spiraaltje. Advies was wel om de avond ervoor 2 paracetamol te nemen en de ochtend voor het onderzoek ook nog 2 omdat ze niet kunnen garanderen dat je niks voelt.
Ik zie er best een beetje tegenop en zal blij zijn als het achter de rug is....

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers