Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verre reis topic

<<

Anoniem 3

Bericht 24 Sep 2013 18:21

Re: Verre reis topic

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 09 Okt 2013 16:25, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Snirp

Bericht 24 Sep 2013 18:27

Re: Verre reis topic

WOW!!!! Wat een geweldige reis moeten jullie gehad hebben, Believe!
Nu lekker nagenieten adhv de foto's :)
<<

Anoniem 3

Bericht 24 Sep 2013 18:33

Re: Verre reis topic

Zie dat de kwaliteit van de foto's wel achteruit gegaan is door het uploaden :( . Dat is jammer!

Maar nagenieten doen we zeker! Eerdaags ook even een album maken met de mooiste foto's :D .
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 24 Sep 2013 18:36

Re: Verre reis topic

Ik wil ook weer naar Afrika. Dat licht is daar zo mooi! Hebben jullie het leuk gehad?
<<

Snirp

Bericht 24 Sep 2013 18:37

Re: Verre reis topic

Super!
Wij gaan op huwelijksreis nar Zuid-Afrika, kan niet wachten om ook van die mooie safari-foto's te maken :)
<<

Anoniem 3

Bericht 24 Sep 2013 18:41

Re: Verre reis topic

Gaaf Snirp! Je gaat er vast enorm mooie foto's schieten :D .
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 04 Nov 2013 17:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 24 Sep 2013 18:54

Re: Verre reis topic

Woooow zo mooi Believe! Ik herken het ook echt precies! Hoewel het park natuurlijk enorm groot is, maar toch, ik vóel het gewoon! Hoe vond je het park? En de lodge? En de rest? Wat naar dat je zo ziek bent geweest van de malariatabletten, we hadden het hier in dit topic er toevallig al over. Hopelijk heb je toch kunnen genieten! En lekker uitgerust op Zanzibar?
<<

Anoniem 3

Bericht 24 Sep 2013 19:00

Re: Verre reis topic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 22 Nov 2013 13:47, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 24 Sep 2013 19:04

Re: Verre reis topic

Wow wat een beest! Bijzonder indrukwekkend zeg. Zeker leuk omdat je er zelf naast zit, dus je ziet dan echt de grootte goed.

Ja dat was het leuke en bijzondere van Selous, dat je daar echt off road mag, en in een open jeep zit. Nogal verschil met die andere parken:

Selous:

Afbeelding

Andere parken:

Afbeelding


Nu zie je het verschil wel goed.


Ik zou de Selous echt aan iedereen aanraden omdat het zo veel authentieker voelt! Nadeel is wel dat het wild iets schuchtiger is, omdat ze minder vaak toeristen tegen komen, want het is er rustiger.. Maar voordeel is wel dat je dus dichterbij ze mag gaan want je mag off road.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 24 Sep 2013 19:09

Re: Verre reis topic

WOW believe wat een prachtige jaloersmakende foto's!! Daar zou ik ook graag heen willen.
<<

Anoniem 63

Bericht 24 Sep 2013 21:54

Re: Verre reis topic

Ohhh gaaf Believe!!! Ik wil ook weer!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Sep 2013 09:25

Re: Verre reis topic

Super gaaf Believe!
<<

Anoniem253

Bericht 25 Sep 2013 10:22

Re: Verre reis topic

Wat een geweldige foto's Believe! :D
<<

Anoniem122

Bericht 25 Sep 2013 11:11

Re: Verre reis topic

Jeej ik heb vanmorgen bevestiging gehad dat mn stage echt doorgaat dus vanavond mn ticket boeken!
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 13:14

Re: Verre reis topic

Jaaaaa! Kan je die etihad deal nog boeken?
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 13:16

Re: Verre reis topic

Ik ben intussen beetje gestressed omdat ik nog maar niet kan boeken.
Vriend zit nu weer in het buitenland voor z'n werk, dus van t weekend kunnen we er pas weer naar kijken. Dan moeten we echt even spijkers met koppen slaan wat betreft hoelang we nou precies willen gaan.
En dan moet ik echt vrij gaan vragen. Gisteren gezien hoe dat moet, en ik zag dat t qua beschikbaarheid al krap wordt, dus zodra ik weet hoe lang we gaan, kan ik data vrij vragen.
En dan na goedkeuring mag ik pas boeken.

Dus nog heeeel even geduld.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Sep 2013 17:12

Re: Verre reis topic

Jaa gelukkig wel! Ik kan nog kiezen uit 2 tijdstippen zelfs :P
Ik boek wel bij Etihad rechtstreeks, via die website die Ticketpy opgeeft is het 15 euro goedkoper uiteindelijk, maar dat is een Duitse website en ik boek liever gewoon rechtstreeks, want mijn Duits is niet zo goed :P
Ik kan nog kiezen of ik voor de terug vlucht om 2:55 snachts wil vertrekken, en dan om 13:40 aankom in Dusseldorf, of ik vertrek om 20:35 vanaf Bangkok, en ben er dan al om 7:15 uur. Dat laatste is misschien niet zo handig voor mijn ouders, maar zij willen liever niet dat ik 'snachts nog naar het vliegveld moet.

Kreeg alleen net ff een hartverzakking, besefte me ineens dat ik mijn nieuwe paspoort nog moet aanvragen en dacht dus dat ik mijn paspoort nummer op moest geven tijdens het boeken. Gelukkig hoeft dit niet!

Balen zeg dat jullie nog niet kunnen boeken! Hopelijk kan je nog vrij krijgen voor die periode, zou echt zuur zijn als je uiteindelijk alles uitgedacht hebt en besloten, dat je alsnog niet kan gaan.
Hopelijk komt er voor jullie ook nog een goede deal voorbij! Las vanmorgen wel op thailandblog.nl dat tickets naar Azie steeds meer in prijs gaan zakken. http://www.thailandblog.nl/vliegtickets ... zen-dalen/
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 17:24

Re: Verre reis topic

Haha, Marin, ik moet lachen om jouw authentieke Selous off-road verhaal.

De safari die ik heb gemaakt, dat wás niet eens een officiële safari, of iets, dat was gewoon het pure Afrika-wildlive, dus zonder hekken, zonder entree, zonder georganiseerde jeeptochten. Daar wás niet zoiets als off-road, omdat er geen road te bekennen was :P Hoezo authentiek?
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 17:26

Re: Verre reis topic

-ED- schreef:Haha, Marin, ik moet lachen om jouw authentieke Selous off-road verhaal.

De safari die ik heb gemaakt, dat wás niet eens een officiële safari, of iets, dat was gewoon het pure Afrika-wildlive, dus zonder hekken, zonder entree, zonder georganiseerde jeeptochten. Daar wás niet zoiets als off-road, omdat er geen road te bekennen was :P Hoezo authentiek?


Ja eh...het was nog altijd authentieker dan dat ik in Tarangire en Serengeti heb meegemaakt ;-) Natuurlijk was het in een park en moesten de gidsen bepaalde regels volgen, anders kregen ze een boete van de rangers, maar het voelde toch meer één met de natuur.
Je hebt altijd baas boven baas natuurlijk, maar jouw verhaal doet niet echt af aan mijn fantastische ervaring ofzo.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Sep 2013 17:37

Re: Verre reis topic

Marin schreef:
-ED- schreef:Haha, Marin, ik moet lachen om jouw authentieke Selous off-road verhaal.

De safari die ik heb gemaakt, dat wás niet eens een officiële safari, of iets, dat was gewoon het pure Afrika-wildlive, dus zonder hekken, zonder entree, zonder georganiseerde jeeptochten. Daar wás niet zoiets als off-road, omdat er geen road te bekennen was :P Hoezo authentiek?


Ja eh...het was nog altijd authentieker dan dat ik in Tarangire en Serengeti heb meegemaakt ;-) Natuurlijk was het in een park en moesten de gidsen bepaalde regels volgen, anders kregen ze een boete van de rangers, maar het voelde toch meer één met de natuur.
Je hebt altijd baas boven baas natuurlijk, maar jouw verhaal doet niet echt af aan mijn fantastische ervaring ofzo.



Laat ED toch kletsen, ieder verhaal wat hier verteld wordt, denkt ze toch altijd te kunnen overtreffen. Ik neem alles met een korreltje zout van wat zij zegt mee te hebben gemaakt. Het is toch altijd wel heel toevallig dat zij altijd wel een betere ervaring heeft, een betere relatie, een betere baan en noem maar op.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 17:39

Re: Verre reis topic

Ik vind het wel vermakelijk hoor. Ik heb die behoefte niet zo om haar te overtreffen maar als zij daar blij van wordt om er een wedstrijdje van te maken: Ach, ik heb toch mooiere foto's.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Sep 2013 17:40

Re: Verre reis topic

Marin schreef:Ik vind het wel vermakelijk hoor. Ik heb die behoefte niet zo om haar te overtreffen maar als zij daar blij van wordt om er een wedstrijdje van te maken: Ach, ik heb toch mooiere foto's.

:yes: En je hebt tenminste foto's als bewijs dat je er ook écht geweest bent.
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 17:45

Re: Verre reis topic

Hahah, mij doen foto's dan weer niks. Ik vind het soms zo zonde wanneer ik mensen de hele dag met zo'n toestel voor hun neus zie, dan denk ik: KIJK nu eens gewoon naar waar je bént, op dit momént, in plaats van dat je kiekjes neemt om die láter dan eens terug te kunnen zien en te laten zien aan anderen.

Het gaat mij veel meer om de ervaring op het moment zelf, dan om het verzamelen van materiaal. Maar ik begrijp wel dat het voor jou een hobby is en je ook echt plezier kunt hebben in een mooie foto schieten. Alleen sommige toeristen... Zucht! ;)
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 17:47

Re: Verre reis topic

Haha ja gelukkig kan ik van beide genieten, ik kan heel erg genieten van het uitzicht om me heen, maar het zit echt in mij ingebouwd dat ik alles met een fotografisch oog bekijk. Tegenwoordig ben ik wel een stuk beter in het éérst kijken en dan pas foto maken. Vroeger schoot ik lukraak, en naast dat je weinig in het echt ziet, maak je ook nog eens veel te veel foto's. Ik kijk selectiever, maar daardoor ook bewuster. En dat hele leerproces voeg ik dan weer toe aan mijn algehele reiservaring en dat is ook waardevol voor mij :) Ik had nooit zoveel gereisd als ik niet geïnteresseerd was geweest in fotografie, en ik had nooit zoveel gefotografeerd (en er m'n werk niet van kunnen maken uiteindelijk) als ik niet zo veel had gereisd. Die twee zijn voor mij onlosmakelijk verbonden.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 17:53

Re: Verre reis topic

Over dat fotografie doorgaand: We (als in m'n vriend en ik) hebben wel eens overwogen om aan een ander stel met wie we heel goed kunnen opschieten te vragen of we keertje met z'n viertjes op reis zullen gaan. Zij houden ook heel erg van dezelfde soort bestemmingen en reizen veel, al zijn ze nét even wat backpackeriger dan wij, maar daar zouden we wel een middenweg in kunnen vinden. Het enige is alleen dat voor m'n vriend en mij het toch wel écht om de fotografie draait. Wij begrijpen het van elkaar als de ander nog een half uur langer ergens wil blijven staan voor dé perfecte foto. We rekenen dat al mee in onze reisplanning dat we op sommige plekken gewoon extra rustig aan willen doen. Of zoals nu naar Bagan we écht met zonsopgang en -ondergang bovenop die tempel geklommen willen zijn en vooraan staan voor het perfecte shot. Of 's avonds in een stad in de kou een uur langs de weg willen staan om van die nachtfoto's met strepen autolicht willen maken met een kerk op de achtergrond. Godzijdank snappen we dat van elkaar, maar ergens vinden we ook dat we dat begrip niet van anderen kunnen vragen. Dat is echt wel een verschil in reizen wat je aan zou moeten kunnen. Dus gaan we toch maar lekker met z'n tweetjes voorlopig ;)
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers